Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i automaatti hitaampi kuin manuaali?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3827
    • California

    #16
    Originally posted by sikapoljin
    Tuosta liikkeellelähdöstä, että eiköhän tuollaisella BMW:n automaatillakin saa lähtökierrokset ainakin sinne 2000 rpm paikkeilla jarrua vasten. Tämähän on siis riippuvainen momentinmuuntimen (turbiini) luistosta, eli stall speed kertoo paljonko moottoria voi jarrua vasten kierrättää ennen kuin turbiini kytkee täyden vedon päälle. Vakioturbiinilla tuo lukema lienee (oma arvio) BMW:ssä 2000 rpm paikkeilla.

    Itse en ole paljon jarrua vastaan uskaltanu lähettää kun joku sano täällä että laatikko voi levitä sen johdosta. Pitääkö paikkansa että se voi koitua askin kohtaloksi?
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • timoBMW
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 198
      • Helsinki

      #17
      Autoni on E-36 325ia coupe, otin kunnon viivaa samanlaisen 325i manuaali coupen kanssa ja hävisin sille noin 5-8 metriä kiihdytyksessä 0-noin120km asti. Kokeiltiin 5 kertaa ja aina sama juttu.
      Ja tietysti suljetulla alueella eikä missään klo.16.00 Mannerheimintien ruuhkassa=)

      Menee ihan O.T. mut mikä on bemarin originaali 25% lukkuperänvälitys? Onks kiihtyvyydessä eroa paljon lukkoperällisen ja "normaali" peräisen auton kanssa??? Itselläni on lukko.
      Bayerische Motoren Werke
      320I E30 -84
      325iA coupe e36 -92
      318D A E91 Touring Business LCI -09
      520D A Twinpower Turbo Sport F11 Touring -12

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3827
        • California

        #18
        Originally posted by timoBMW
        Autoni on E-36 325ia coupe, otin kunnon viivaa samanlaisen 325i manuaali coupen kanssa ja hävisin sille noin 5-8 metriä kiihdytyksessä 0-noin120km asti. Kokeiltiin 5 kertaa ja aina sama juttu.
        Ja tietysti suljetulla alueella eikä missään klo.16.00 Mannerheimintien ruuhkassa=)

        Menee ihan O.T. mut mikä on bemarin originaali 25% lukkuperänvälitys? Onks kiihtyvyydessä eroa paljon lukkoperällisen ja "normaali" peräisen auton kanssa??? Itselläni on lukko.
        Varsinainen kiihtyvyys automaatilla alkaa sitten kun kierrokset on yli neljäntuhannen. Manuaalilla saa kytkimen kanssa "varaslähdön". Mutta usein ne viivat alkaa vasta sitten kun autot on liikkeellä ja molemmat alkaa antaa lisää vaan löylyä. Siinä suhteessa automaatti on varmaan yhtä nopee...
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • HJP
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1282
          • Helsinki

          #19
          Lähtekääpäs huviksenne esim 15-20kmh vauhdista niin, että automaatissa on S2 (audinromu) kytkettynä päälle. Sillon on tomaatissa ainakin valmiiksi ykkönen pesässä, kakkostahan tuo ei vaihda ennen yläkierroksia vaikka miten hitaasti kiihdyttäisit.

          Kunhan muistaa vaan sitten kakkosen aikana vaihtaa kepin kolmos, tai nelosasentoon.

          Comment

          • hate79
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 485
            • Iisalmi

            #20
            Originally posted by HJP
            Lähtekääpäs huviksenne esim 15-20kmh vauhdista niin, että automaatissa on S2 (audinromu) kytkettynä päälle. Sillon on tomaatissa ainakin valmiiksi ykkönen pesässä, kakkostahan tuo ei vaihda ennen yläkierroksia vaikka miten hitaasti kiihdyttäisit.

            Kunhan muistaa vaan sitten kakkosen aikana vaihtaa kepin kolmos, tai nelosasentoon.
            Testattu on: 325iA E36 sedan ja 325iM E36 Sedan.

            Paikaltaan lähetettäessä mun automaatilla ei mitään saumoja manuaalille. Mutta, mutta! Jätin automaatilla kaverin manuaalin, kun lähetettiin vauhdista. Ns. rullaava lähtö, niin eipäs manuaali enää pärjää. Vauhtia tuo ~15 km/h. Testattu moneen kertaan. Lähtö tapahtui silleen, että laatikosta Sport päälle ja vaihteenvalitsin 2 asentoon, tällöin käyttää pidempään ykköstä. Sitten kun laatikko vaihtoi kakkosta, keppi 4 asentoon.

            Toinen testi: Ajettiin ~120 km/h ja siitä lähetettiin, niin ei se manuaali sielläkään pärjänny. Täällä tosin taitaa välitykset jo tulla peliin, itellä lukkoperä > kaverilla ei.

            Ja nämä testit sitten tehtiin kesällä "suljetulla radalla", jossain päin maailmaa!
            Last edited by hate79; 21-01-2005, 11:01.
            540ia m-sport touring -98
            Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan

            Comment

            • HJP
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1282
              • Helsinki

              #21
              hate79: Tätä juuri tarkoitin, eli erot eivät ole 0kmh-100kmh kiihdytyksessä vertailukelpoisia esim 15kmh-100kmh kiihdytyksen kanssa.

              Comment

              • paumanni
                Newbiemmer
                • Oct 2004
                • 20

                #22
                Itselläni on tällähetkellä lastutettu 325ia coupe. ja olen kellottanut ja paras tulokseni oli 7.7s 0-100. on kyllä lastutettu, mutta ei silti mitää älytöntä eroa.
                Vaihan silti ton kova laatikolliseen. sit se o auto.

                Comment

                • S.P.R
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1009
                  • Oulu area

                  #23
                  lähtö

                  Itselläni on tällähetkellä lastutettu 325ia coupe. ja olen kellottanut ja paras tulokseni oli 7.7s 0-100. on kyllä lastutettu, mutta ei silti mitää älytöntä eroa.
                  Onnistuitko lähettään auton sutien vai miten? Jos meinaa 325 automaatilla päästä tommosiin lukuihin niin on pakko lähtä renkaat sutien...

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3827
                    • California

                    #24
                    Originally posted by hate79
                    Testattu on: 325iA E36 sedan ja 325iM E36 Sedan.

                    Paikaltaan lähetettäessä mun automaatilla ei mitään saumoja manuaalille. Mutta, mutta! Jätin automaatilla kaverin manuaalin, kun lähetettiin vauhdista. Ns. rullaava lähtö, niin eipäs manuaali enää pärjää. Vauhtia tuo ~15 km/h. Testattu moneen kertaan. Lähtö tapahtui silleen, että laatikosta Sport päälle ja vaihteenvalitsin 2 asentoon, tällöin käyttää pidempään ykköstä. Sitten kun laatikko vaihtoi kakkosta, keppi 4 asentoon.

                    Toinen testi: Ajettiin ~120 km/h ja siitä lähetettiin, niin ei se manuaali sielläkään pärjänny. Täällä tosin taitaa välitykset jo tulla peliin, itellä lukkoperä > kaverilla ei.

                    Ja nämä testit sitten tehtiin kesällä "suljetulla radalla", jossain päin maailmaa!

                    Suljetulla radallahan me kaikki

                    Asiaa, oon aina sanonu et automaatti on käytännössä nopeampi. Ainoastaan Seisaalta lähdettäessä ei saa ihan kaikkia tehoja käyttöön. Sen jälkeen automaatti sanoo tahdin yleensä.

                    Täytyykin pitää mielessä tuo kakkosohjelmalla kiihdyttäminen Sportilla. Mutta miks nelosohjelmalle? Eikö D olis sama juttu?

                    Kun ajatte kakkosohjelmalla esim 50km/h ja hidastatte auton nopeutta niin mulla se auto nykäsee vähän ennenkuin vauhti on tippunu nollaan. Teillä?
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3827
                      • California

                      #25
                      Originally posted by paumanni
                      Itselläni on tällähetkellä lastutettu 325ia coupe. ja olen kellottanut ja paras tulokseni oli 7.7s 0-100. on kyllä lastutettu, mutta ei silti mitää älytöntä eroa.
                      Vaihan silti ton kova laatikolliseen. sit se o auto.
                      Siis miten oot kellottanu? Jos toi on sekuntikello + auton mittaristo niin tarkkuus on huono...

                      Toihan on alle sekunnin ilmoitetusta arvosta. Eikö oo aika hurjaa että uus 525 kiihtyy tomaatilla 8.8sec, saman minkä tää kevyempi E36? Mahtaakohan olla turhan maltillinen ilmoitus tälle E36selle...
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Ei kai renkaiden sutiminen paranna aikoja?

                        Comment

                        • HJP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1282
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by M-Technic
                          Täytyykin pitää mielessä tuo kakkosohjelmalla kiihdyttäminen Sportilla. Mutta miks nelosohjelmalle? Eikö D olis sama juttu?
                          Itse en käytä D:tä muulloin kun jos ajaa 80kmh tai yli, eikä mitään suurempia kiihdyttelyjä. Harvoin tomaatti vitoselle asti vaihteita vaihtaa kilpailutilanteessa.

                          Suurimmat automaattivaihteiston kulumiset taitavat tulla juuri siitä, kun suurin osa suomalaisista ajaa kaupungissakin D päällä.

                          Comment

                          • timoBMW
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2002
                            • 198
                            • Helsinki

                            #28
                            Tyhmä kysymys automaatista mut, saako keppiä "siirrellä" auton liikkeen aikana? Onks väliä kierroksilla? "kuluuko" aski jos siirtää esim. 5000rpm kohdalla valitsemen 2->D ? Entäs kun vaihtaa kesken "kisan" economilta sportille kun teini jojotassa onkin liikaa puhtia pappaohjelmalle?????

                            Niin joo ja pitäisikö P asento laittaa ennen moottorin sammuttamista??
                            Bayerische Motoren Werke
                            320I E30 -84
                            325iA coupe e36 -92
                            318D A E91 Touring Business LCI -09
                            520D A Twinpower Turbo Sport F11 Touring -12

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15274
                              • Ajamisen Iloa

                              #29
                              ei kulu. laatikko on elektronisesti ohjattu.

                              searchilla löytyy paljona aineistoa mutta tietysti on hitaampi kun kiihdytys lähtee aina 700rpm, ja välitykset on usein pidemmät. uusissa automaateissa voiki ottaa lähdöt isommilla kierroksilla ja niissä automaatti on nopeampi myös makuulta.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15274
                                • Ajamisen Iloa

                                #30
                                Originally posted by M-Technic
                                Varsinainen kiihtyvyys automaatilla alkaa sitten kun kierrokset on yli neljäntuhannen. Manuaalilla saa kytkimen kanssa "varaslähdön". Mutta usein ne viivat alkaa vasta sitten kun autot on liikkeellä ja molemmat alkaa antaa lisää vaan löylyä. Siinä suhteessa automaatti on varmaan yhtä nopee...
                                Aivan, itse oon ajatellut silleen et joku riisi joka roikkuu siihen 100 asti vierellä niin sille tuleekin tenkka poo ja raskaasti takkiin ku vedetään 100-200. lähdöllä ei oo merkitystä vaan sillä kumpi on ensin perillä
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎