Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW M3 viat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M_Power
    Moderator
    • Jul 2003
    • 2760
    • Espoo, HML

    #16
    Originally posted by Testi
    >Vesipumpun ja ketjunkiristimen joutuu >vaihtamaan n.150tkm.
    - koskeeko tämä vain 3.0 mallia vai myös 3.2 mallia?
    Koskee kyllä molempia malleja. Eihän nuo 3.2L -96 enää kauhean kovissa hinnoissa liiku.
    Siis, jos e36 M3 on ostamassa. Niin osien hinnat ovat noin 2x verrattuna perus 300-sarjaan.
    BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
    BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

    Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
    Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
    Team vier Zylinder!

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10011
      • KVLA

      #17
      Jos ja kun autosi ostat (toivottavasti lisää "ämmiä" Suomeen) niin autosi huollatuspaikka kannattaa valita huolella.
      Esimerkiksi olin eilen Kouvolan Bemarihuollossa kyselemässä alustavasti 150tkm:n huollon hintaa.Samoin mitä huollossa tehdään jne.Eipä kaveri tiennyt ilman alustanumeroa yhtään mitään.No rek.otten perusteella jotain selvisi.Ei tosin ollut varma onko ns. 1 vai 2 huolto.Kun sitten kyselin mahdollisesta jakop.kiristin rempasta samalla (kuuluuko huoltoon vai ei),kun 150tkm tulee täyteen,niin eivät olleet Kouvolassa sellaisesta kuulleetkaan.Muutenkin asioidessani ko.puulakissa on palvelu aika lailla "tietämätöntä".Huolto (1 tai 2) kestää kuulemma 5 tuntia,eikä silti ole tarkkaa tietoa mitä autolle (valohoidon lisäksi ja tuntivelotus 67,50eur) tehdään,niin pistää kyllä miettimään toisen paikkakunnan pajaa.Meni ehkä ohi aiheen,mutta vinkkinä...

      Comment

      • hawkki
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 458
        • Vuosaari

        #18
        henrin kommenttiin lisäisin sen että itse olen mahdollisesti hankkimassa m3 e36:sta jossa on tuo SMG vaihdelaatikko, ja olen juuri tämän asian tiimoilta tehnyt kattavaa selvitystä, ja lähinnä käyttökokemuksiin perustanut minun päätöksen. Eli olen tullut siihen tulokseen että ilman muuta smg vaihteisto jos vaan löytyy hyväkuntoinen yksilö jossa tämä vielä sattuisi olemaan.

        Ymmärtääkseni tuon smg:n haukkujat ovat lähinnä semmosia rahapoikia jotka kelpuuttavat autoonsa vain uusinta tekniikkaa, makso mitä makso. Hinta/laatu tuossa smg:ssäkin on todella hyvä, niin arvosteluita lukeneena kuin käyttäjien kommentteja kuulleena voin näin todeta; Tietenkään vaihdot eivät ole yhtä huomaamattomia kuin joku moderni tiptronicci pystyy tekemään, mutta kuitenkin on kuvailtu että saa olla todella hyvä kuski että pystyy huomaamattomammin vaihtamaan manuaalilla kuin mitä smg vaihtaa.

        Vielä yksi hyvä puoli löytyy tuosta smg:stä, ja se on se että se säästää voimansiirtoa todella hyvin. Koska jokainen vaihteenvaihto on täydellinen ja vikavaihtoja ei voi tapahtua niin kytkin/vaihelaatikko kestää hyvin näissä yksilöissä.

        Comment

        • jantsu
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 168
          • siilinjärvi

          #19
          M3:sen huollot

          Jakoketjun kiristimen vaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa koko "satsi" jakopäässä.Minulla esim. oli vain yksi laahain "viallinen" muut osat kunnossa, mutta ketju pääsi pitämään ääntä lämpimällä koneella.Huolloista sen verran
          että venttiilien tarkastus/säätö on tehtävä 60 000km:n välein.
          Allekirjoittaneella M3 vm94 myytävänä

          Comment

          • hawkki
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 458
            • Vuosaari

            #20
            Originally posted by Zamppa
            Tuo sihti löytyy koneen etu osasta. Maksaa muutaman euron ja vaihto vie noin minuutin. http://www.realoem.com/bmw/showparts...75&hg=11&fg=15

            Osa numero 23.
            kuvassa on ilmeisesti 3.0 moottorin single-vanos ? Mitenkäs on tupla-vanoksen kanssa 3,2 moottorissa?

            Comment

            • Tappu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 825
              • Tampere

              #21
              Originally posted by hawkki
              Ymmärtääkseni tuon smg:n haukkujat ovat lähinnä semmosia rahapoikia jotka kelpuuttavat autoonsa vain uusinta tekniikkaa, makso mitä makso. Hinta/laatu tuossa smg:ssäkin on todella hyvä, niin arvosteluita lukeneena kuin käyttäjien kommentteja kuulleena voin näin todeta; Tietenkään vaihdot eivät ole yhtä huomaamattomia kuin joku moderni tiptronicci pystyy tekemään, mutta kuitenkin on kuvailtu että saa olla todella hyvä kuski että pystyy huomaamattomammin vaihtamaan manuaalilla kuin mitä smg vaihtaa.

              Vielä yksi hyvä puoli löytyy tuosta smg:stä, ja se on se että se säästää voimansiirtoa todella hyvin. Koska jokainen vaihteenvaihto on täydellinen ja vikavaihtoja ei voi tapahtua niin kytkin/vaihelaatikko kestää hyvin näissä yksilöissä.
              En ole mikään rahapoika mutta kokemuksesta voin sanoa sen, että tuo e36:n smg on hidas! Eikä tarvi olla kovin hääppönen kuski, että pystyy huomaamattomampiin vaihtoihin kuin smg. Yhteen smg:llä varustettuun e36 m3:een oon vaihtanut kytkimen, autolla oli ajettu 180tkm, levy oli ihan loppu... että siitä voi jotain päätellä voimansiirron "säästöistä".
              AMG

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10011
                • KVLA

                #22
                Originally posted by Tappu
                En ole mikään rahapoika mutta kokemuksesta voin sanoa sen, että tuo e36:n smg on hidas! Eikä tarvi olla kovin hääppönen kuski, että pystyy huomaamattomampiin vaihtoihin kuin smg. Yhteen smg:llä varustettuun e36 m3:een oon vaihtanut kytkimen, autolla oli ajettu 180tkm, levy oli ihan loppu... että siitä voi jotain päätellä voimansiirron "säästöistä".
                Omaani vaihdoin juuri kytkimen."Tavallisella" kytkimellä oli ajettu n. 150tkm.Auton "tyypistä" johtuen kytkimet ei käsittääkseni ole mitään kamalan pitkäikäisiä.(normaalia rivakampi ajotyyli vaikuttanee asiaan yleisesti M-sarjalaisissa).

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #23
                  Mutta olikohan ajomäärä aikuisten oikeasti 150 tkm? Totta kyllä on, että lippisteinit ja vapisevat papat saavat kytkimen yhtä nopeasti entiseen kuntoon.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10011
                    • KVLA

                    #24
                    Originally posted by Lanttu
                    Mutta olikohan ajomäärä aikuisten oikeasti 150 tkm? Totta kyllä on, että lippisteinit ja vapisevat papat saavat kytkimen yhtä nopeasti entiseen kuntoon.
                    Pointtihan olikin siinä,kun kytkimen irroitti autosta,niin levyssä oli vielä jonkin verran pintaa,mutta oli vaan jäykkä käyttöinen ja ei jostain syystä irrroittanut kunnolla?Asetelma ja laakeri vaikuttivat silmämääräisesti toimivilta.Kytkinlevy oli sen näköinen,kuin olisi "vain" 150tkm ajettu.Mutta kun ei vaan irroittanut kunnolla(eikä ollut mitään kytkinakselin jumitusta keskiöön).Kytkin tuli uusittua ja nyt toimii.ja tuli huomattavasti kevyemmäksi käyttää.Aikuisten oikeesti kilometrit?No huoltokirjahan löytyy,mutta todellisiahan ei tiedä itse Erkkikään.

                    PS.Lippisteini en enää ole,mutta painavalla kaasujalalla ajeleva kuski kuitenkin.Ajoonhan nuo autot on tehty,eikä lasikaapissa säilytettäviksi.Siellä tosin ne kytkimetkin pysyisi kunnossa.
                    Last edited by Heguli 31; 06-05-2005, 12:25.

                    Comment

                    • HevonVittu69
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 29
                      • Kitee

                      #25
                      ....

                      Originally posted by jantsu
                      Jakoketjun kiristimen vaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa koko "satsi" jakopäässä.Minulla esim. oli vain yksi laahain "viallinen" muut osat kunnossa, mutta ketju pääsi pitämään ääntä lämpimällä koneella.Huolloista sen verran
                      että venttiilien tarkastus/säätö on tehtävä 60 000km:n välein.
                      Allekirjoittaneella M3 vm94 myytävänä

                      Missä teetit silloin sen jakopää remontin??
                      BMW E30 M50B25 Turbo InterCooler

                      Comment

                      • zimo
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 136
                        • Kotka

                        #26
                        Originally posted by kermainen
                        BMW:llä yleensäkään ei suuria tyyppivikoja ole koska kyseessä on laatuauto

                        Kirja tietää kertoa tuosta vesipumpusta myös ja sähkölasien nostimista sen että ne kannattaisi voidella huoltojen yhteydessä.
                        eihän bmw:ssä ole muuta kun vikaa.

                        Comment

                        • jantsu
                          Bimmer Rookie
                          • May 2004
                          • 168
                          • siilinjärvi

                          #27
                          remppa

                          Originally posted by HevonVittu69
                          Missä teetit silloin sen jakopää remontin??
                          Autohuolto Räisänen Kuopio

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15232
                            • Ajamisen Iloa

                            #28
                            kytkimet on kulutus tavaraa sitten. oma menee vaihtoon perjantaina, kannattaa kiinnittää huomiota ostaessa.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • 10+
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2084
                              • Nivala

                              #29
                              Sama täällä. Uus kytkin oottelis autos. Täs talvena aikana jos sais sen paikolleen. Kytkin oli ostaessa jo pirun jäykkä mut ei luistanut, ohjelman muutoksen jälkeen alko luistaminen
                              Alaväännöt kasvoi ihan kivasti ja sehän sen kytkimen sit hajottaa lopulta
                              E39 M5 -00

                              Ex E60 530Da M-Sport -04
                              Ex E39 M5 -00
                              Ex E39 M5 -00 Individual
                              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                              Ex E36 3.0 M3 -93
                              Ex E36 2.5 Cabrio -94
                              Ex E36 3.2 M3 -97
                              Ex E36 2.5 Coupe -93

                              Comment

                              • tivuorin_e30
                                Newbiemmer
                                • Feb 2005
                                • 14

                                #30
                                Originally posted by 10+ View Post
                                Sama täällä. Uus kytkin oottelis autos. Täs talvena aikana jos sais sen paikolleen. Kytkin oli ostaessa jo pirun jäykkä mut ei luistanut, ohjelman muutoksen jälkeen alko luistaminen
                                Alaväännöt kasvoi ihan kivasti ja sehän sen kytkimen sit hajottaa lopulta

                                Kuinka paljo maksaa kytkimet ja mistä niitä voi hankkia. Olen itsekkin ajatellut jos m3:sen, mutta olis hyvä tietää vähän osien hintaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎