Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmintä ei riitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #31
    termari

    vaihda termostaatti kuumimpaan mitä löytyy, pitää se kuitenkin joskus vaihtaa.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • heijaju
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 14

      #32
      Kiertovesipumppua lämmityslaitteelle käytetään malleissa E28, E30, E34 ja
      E39. E36:ssa ei ole kiertovesipumppua voitte tarkistaa sen ETK:lta.
      Kolmas talvi menossa E36:lla ja lämmintä riittää.
      Magneettiventtiilit on kaksi kertaa jumittunut lyhyeksi aikaa siten että automaatti-ilmastointi antoi apumiehen puolelle kuumaa ilmaa ja kuljettajalle kylmää. Vika korjaantui itsestään. Ei ole nyt tehnyt sitä puoleen vuoteen.

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        #33
        Originally posted by heijaju
        Magneettiventtiilit on kaksi kertaa jumittunut lyhyeksi aikaa siten että automaatti-ilmastointi antoi apumiehen puolelle kuumaa ilmaa ja kuljettajalle kylmää. Vika korjaantui itsestään. Ei ole nyt tehnyt sitä puoleen vuoteen.
        Itellä nyt sama ongelma, tosin appari saa kylmää ja ite tarkenee. Apparille tulee lämmintä vasta sitte kun pistää lämmöt täysille, eli 32asteeseen. Auttaiskohan toi piiskun mainitsema voitelu/puhdistusjuttu? Vai pitäiskö ottaa ronskisti venat käteen?
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • tth78
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 346
          • Turku

          #34
          Varmin homma on hankkia uusi, hyvänä kakkosena on purkaa ne irti ja kotona pöydällä purkaa/putstata ja voidella. Viimeisenä vaihtoehtona on puristella munia ja toivoa että alkaa toimimaan itsestään
          Mini Countryman PHEV 2018
          -
          ex. Primera 05
          ex.E36 318iS coupe ´92

          Comment

          • nappe74
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 2846
            • South Carelia

            #35
            Mitenkäs tällainen outo "ongelma"??

            Itselläni on juuri hankittu E36 328iA -96 automaatti-ilmastoinnilla.
            Työmatkani on n. 10 km ja ulkolämpötilat on ollu siinä 5 asteen hujakoilla. Töistä lähtiessäni moottori lämpenee normaalisti eli puolessa matkassa lämmöt on normaalissa eli viisari pystyssä mutta puhallin puhaltaa viileää/kylmää !! Kun alan päästä kotiin niin viileä alkaa hiljalleen muuttua lämpöisemmäksi ja pihalle ajettua puhallin työntää sitten jo kuumaa... annoin esim. tänä aamuna auton käydä pitkään tyhjäkäynnillä ja ihan normaalisti jaksoi puhaltaa tosi kuumaa eli puhallusilma ei alkanut jäähtyä yhtään ja normaalisti puhallin alkoi hidastua kun haluttu sisäilman lämpötila alkoi olemaan saavutettu.
            Autoa hakiessa 240 km päästä lämmintä riitti normaalisti koko matkan vaikka ulkona oli lähes 5 astetta pakkasta...

            Eli mistä johtuu tämä lämpimän ilman sisään puhaltamisen viive ja hidas alkaminen????
            Edellisessä autossa (E39 528iA -96 aut.ilmastoinnilla) lämmintä alkoi välittömästi puhaltamaan kabiiniin sitä mukaa kun kone vähänkin lämpeni ja kotimatkalla töistä kabiini oli jo puolessa matkassa lämmin !!!

            Onko tämä joku ominaisuus E36:ssa että kabiini lämmitetään hitaammin vai onko jossain selkeä vika ???
            G30 530e xDrive A M-Sport -20

            ex-Bimmerit:
            F10 525dA xDrive M-Sport -13
            E21 316 -80
            E91 330xdA M-Sport -06
            E53 X5 3.0iA Sport -04
            E91 335xiA M-Sport -08
            E60 530iA M-Sport -06
            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
            E91 320d -06
            E39 530iAT M-Sport -01
            E36 328iA -96
            E39 528iA -96
            E36 325i -92

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2846
              • South Carelia

              #36
              Eikö kukaan osaa vastata/veikata mistä johtuis???

              Lisäyksenä edelliseen vielä että ihan kuin lämmintä alkaisi puhaltaa kunnolla siinä vaiheessa kun auto pysähtyy ekan kerran ajon jälkeen paikalleen ja jää tyhjäkäynnille... eli ei pitäisi olla ongelmana vedenkierto kun paikallaan jaksaa kuumaa puhaltaa !! Magneettiventtiilit??? :think
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • MikkoK
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 748
                • Oulu

                #37
                Itellä Pari viikkoa sitten hankittu -97 e36 328i ja heti kauppojen jälkeen kotiin ajellessa ilmeni ongelma satasen vauhdissa. Sisälle alkoi puhaltaa kylmää ja moottorin lämmöt laski lähelle mittarin sinistä rajaa. Tyhjäkäynnillä ja kaupunkinopeuksissa auto lämpeni normaalisti. Tietenkin heti tuli termostaatti mieleen, auki koko ajan ja neste kiertää jatkuvasti syylärin kautta ja siksi jäähdyttää kovemmassa vauhdissa tehokkaasti. Silti välillä ei tullut sisälle kuumaa ilmaa edes kaupunkiajossa jolloin moottorin lämmöt näytti olevan ihan normaalilukemissa. Termostaatti vaihdettiin tällä viikolla jonka jälkeen kone lämpeni mutta lämmintä ei kuulunut kabiiniin. Pitkään ja hartaasti suoritettu ilmaus poisti kuitenkin tämän ongelman ja auto pelaa nyt hyvin ja lämmintä riittää.

                Sattu vielä sellanen mielenkiintonen juttu kun haettiin wetteriltä uus termostaatti rekisteriotteen numeroiden perusteella niin sepä olikin erilainen kuin paikollaan ollut. Myyjä lupasi laittaa päänsä pantiksi että uusi termostaatti on oikea ja edellinen vaihdettu jossakin vaiheessa saksanmaalla (tuontiauto siis). Vanhassakin termostaatissa oli BMW -merkintä ja Wahler -merkkinen kuten uusikin ja molemmat 92-asteisia. Enivei, uus termari paikallaan ja nestepuoli ilmattu huolellisesti ja auto toimii hienosti!
                Last edited by MikkoK; 01-11-2007, 08:39.

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2846
                  • South Carelia

                  #38
                  [QUOTE=Kimita00;1072825]Itellä Pari viikkoa sitten hankittu -97 e36 328i ja heti kauppojen jälkeen kotiin ajellessa ilmeni ongelma satasen vauhdissa. Sisälle alkoi puhaltaa kylmää ja moottorin lämmöt laski lähelle mittarin sinistä rajaa. Tyhjäkäynnillä ja kaupunkinopeuksissa auto lämpeni normaalisti. Tietenkin heti tuli termostaatti mieleen, auki koko ajan ja neste kiertää jatkuvasti syylärin kautta ja siksi jäähdyttää kovemmassa vauhdissa tehokkaasti. Silti välillä ei tullut sisälle kuumaa ilmaa edes kaupunkiajossa jolloin moottorin lämmöt näytti olevan ihan normaalilukemissa. Termostaatti vaihdettiin tällä viikolla jonka jälkeen kone lämpeni mutta lämmintä ei kuulunut kabiiniin. Pitkään ja hartaasti suoritettu ilmaus poisti kuitenkin tämän ongelman ja auto pelaa nyt hyvin ja lämmintä riittää.



                  Vaikuttaisi siis siltä että järjestelmän perusteellinen ilmaus korjaisi vaivan !!!
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • Jarskaaja
                    Newbiemmer
                    • Nov 2007
                    • 11
                    • Anjalankoski

                    #39
                    Mikähän meikäläisellä sitte taas mättää, kun tyhjäkäynnillä alkaa heti pukkaamaan kylmää ilmaa räppänöistä, vaikka nupit on kaakossa? Heti jos kenkii kierrokset päälle 2 tonnin nin taas tulee lämmintä ja minullahan ei ole ilmastointia. Koneen lämmöt pysyy kuitenkin normaalina tilanteessa kuin tilanteessa. :S
                    No eijjoo riamulla rajaa ku bemmillä ajaa.
                    -----------------------------------------
                    Bmw E36 320i Coupe -93

                    Comment

                    • Yltti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2792
                      • Kuopio suamen texas

                      #40
                      Originally posted by Jarskaaja View Post
                      Mikähän meikäläisellä sitte taas mättää, kun tyhjäkäynnillä alkaa heti pukkaamaan kylmää ilmaa räppänöistä, vaikka nupit on kaakossa? Heti jos kenkii kierrokset päälle 2 tonnin nin taas tulee lämmintä ja minullahan ei ole ilmastointia. Koneen lämmöt pysyy kuitenkin normaalina tilanteessa kuin tilanteessa. :S
                      Ei kierrä nesteet koneessa ja lämppärin kennossa...kielii vesipumpu ongelmasta...
                      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                      F10 525d Xdrive comfort sitte
                      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                      www.rotator.fi

                      Comment

                      • Jarskaaja
                        Newbiemmer
                        • Nov 2007
                        • 11
                        • Anjalankoski

                        #41
                        o_O. Paljokohan mahtaa kustantaa öbaut uus pumppu, vai vedetäänkö tässä rohkeesti sitte villasukkaa vaan jalkaan...
                        No eijjoo riamulla rajaa ku bemmillä ajaa.
                        -----------------------------------------
                        Bmw E36 320i Coupe -93

                        Comment

                        • Yltti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2792
                          • Kuopio suamen texas

                          #42
                          Originally posted by Jarskaaja View Post
                          o_O. Paljokohan mahtaa kustantaa öbaut uus pumppu, vai vedetäänkö tässä rohkeesti sitte villasukkaa vaan jalkaan...
                          motonet:vesipumppu
                          E36 320/325/328 24-ventt. . . . . 30-9444 44.00 ???
                          ja termari samalla:

                          320/325 E36 91--95 80° (ei td). . 30-6211 12.90 ???
                          320-328 E36 96--98 92° (ei td). . 30-6314 15.50 ???
                          jompi kumpi riippuu autosi iästä

                          sekä termarin tiiviste:

                          E36 Tiiviste ei koteloidut mallit. 30-6111 0.90 ???
                          1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                          F10 525d Xdrive comfort sitte
                          Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                          www.rotator.fi

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #43
                            Kysynpä tässä niin ei tarvi uutta topiccia laittaa.

                            e36 323 vm 95, tyhjäkäynnillä ei jaksa puhaltaa kunnolla lämmintä, vaikka moottorin lämmöt olis normaalissa niin 4-nopeudella tulee melkein kylmää. Kierrosten noustessa yli 1000rpm alkaa lämmintä riittää.
                            Vesipumppu ja 92asteinen termostaatti sekä raitisilmansuodatin vaihdettu, ilmailtu pullo/ylämäkitekniikalla monta kertaa mutta ei.

                            Lämmöt pysyy aina viisarin yli puolen välin, ei kuluta nestettä tms.
                            Manuaali ilmastointi löytyy jos sillä on merkitystä.
                            Vesiventtiilivika?
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • superb
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2827

                              #44
                              Originally posted by JJT View Post
                              Kysynpä tässä niin ei tarvi uutta topiccia laittaa.

                              e36 323 vm 95, tyhjäkäynnillä ei jaksa puhaltaa kunnolla lämmintä, vaikka moottorin lämmöt olis normaalissa niin 4-nopeudella tulee melkein kylmää. Kierrosten noustessa yli 1000rpm alkaa lämmintä riittää.
                              Vesipumppu ja 92asteinen termostaatti sekä raitisilmansuodatin vaihdettu, ilmailtu pullo/ylämäkitekniikalla monta kertaa mutta ei.

                              Lämmöt pysyy aina viisarin yli puolen välin, ei kuluta nestettä tms.
                              Manuaali ilmastointi löytyy jos sillä on merkitystä.
                              Vesiventtiilivika?
                              Löytyykö autosta kiertovesipumppua? Jos ei löydy, niin tuo on ihan normaalia.

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                #45
                                Originally posted by superb View Post
                                Löytyykö autosta kiertovesipumppua? Jos ei löydy, niin tuo on ihan normaalia.
                                Eipä löydy, kuten muistakaan e36 bensakuutoskoneisista.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎