Kiertovesipumppua lämmityslaitteelle käytetään malleissa E28, E30, E34 ja
E39. E36:ssa ei ole kiertovesipumppua voitte tarkistaa sen ETK:lta.
Kolmas talvi menossa E36:lla ja lämmintä riittää.
Magneettiventtiilit on kaksi kertaa jumittunut lyhyeksi aikaa siten että automaatti-ilmastointi antoi apumiehen puolelle kuumaa ilmaa ja kuljettajalle kylmää. Vika korjaantui itsestään. Ei ole nyt tehnyt sitä puoleen vuoteen.
Magneettiventtiilit on kaksi kertaa jumittunut lyhyeksi aikaa siten että automaatti-ilmastointi antoi apumiehen puolelle kuumaa ilmaa ja kuljettajalle kylmää. Vika korjaantui itsestään. Ei ole nyt tehnyt sitä puoleen vuoteen.
Itellä nyt sama ongelma, tosin appari saa kylmää ja ite tarkenee. Apparille tulee lämmintä vasta sitte kun pistää lämmöt täysille, eli 32asteeseen. Auttaiskohan toi piiskun mainitsema voitelu/puhdistusjuttu? Vai pitäiskö ottaa ronskisti venat käteen?
Varmin homma on hankkia uusi, hyvänä kakkosena on purkaa ne irti ja kotona pöydällä purkaa/putstata ja voidella. Viimeisenä vaihtoehtona on puristella munia ja toivoa että alkaa toimimaan itsestään
Mini Countryman PHEV 2018
-
ex. Primera 05
ex.E36 318iS coupe ´92
Itselläni on juuri hankittu E36 328iA -96 automaatti-ilmastoinnilla.
Työmatkani on n. 10 km ja ulkolämpötilat on ollu siinä 5 asteen hujakoilla. Töistä lähtiessäni moottori lämpenee normaalisti eli puolessa matkassa lämmöt on normaalissa eli viisari pystyssä mutta puhallin puhaltaa viileää/kylmää !! Kun alan päästä kotiin niin viileä alkaa hiljalleen muuttua lämpöisemmäksi ja pihalle ajettua puhallin työntää sitten jo kuumaa... annoin esim. tänä aamuna auton käydä pitkään tyhjäkäynnillä ja ihan normaalisti jaksoi puhaltaa tosi kuumaa eli puhallusilma ei alkanut jäähtyä yhtään ja normaalisti puhallin alkoi hidastua kun haluttu sisäilman lämpötila alkoi olemaan saavutettu.
Autoa hakiessa 240 km päästä lämmintä riitti normaalisti koko matkan vaikka ulkona oli lähes 5 astetta pakkasta...
Eli mistä johtuu tämä lämpimän ilman sisään puhaltamisen viive ja hidas alkaminen????
Edellisessä autossa (E39 528iA -96 aut.ilmastoinnilla) lämmintä alkoi välittömästi puhaltamaan kabiiniin sitä mukaa kun kone vähänkin lämpeni ja kotimatkalla töistä kabiini oli jo puolessa matkassa lämmin !!!
Onko tämä joku ominaisuus E36:ssa että kabiini lämmitetään hitaammin vai onko jossain selkeä vika ???
Lisäyksenä edelliseen vielä että ihan kuin lämmintä alkaisi puhaltaa kunnolla siinä vaiheessa kun auto pysähtyy ekan kerran ajon jälkeen paikalleen ja jää tyhjäkäynnille... eli ei pitäisi olla ongelmana vedenkierto kun paikallaan jaksaa kuumaa puhaltaa !! Magneettiventtiilit??? :think
Itellä Pari viikkoa sitten hankittu -97 e36 328i ja heti kauppojen jälkeen kotiin ajellessa ilmeni ongelma satasen vauhdissa. Sisälle alkoi puhaltaa kylmää ja moottorin lämmöt laski lähelle mittarin sinistä rajaa. Tyhjäkäynnillä ja kaupunkinopeuksissa auto lämpeni normaalisti. Tietenkin heti tuli termostaatti mieleen, auki koko ajan ja neste kiertää jatkuvasti syylärin kautta ja siksi jäähdyttää kovemmassa vauhdissa tehokkaasti. Silti välillä ei tullut sisälle kuumaa ilmaa edes kaupunkiajossa jolloin moottorin lämmöt näytti olevan ihan normaalilukemissa. Termostaatti vaihdettiin tällä viikolla jonka jälkeen kone lämpeni mutta lämmintä ei kuulunut kabiiniin. Pitkään ja hartaasti suoritettu ilmaus poisti kuitenkin tämän ongelman ja auto pelaa nyt hyvin ja lämmintä riittää.
Sattu vielä sellanen mielenkiintonen juttu kun haettiin wetteriltä uus termostaatti rekisteriotteen numeroiden perusteella niin sepä olikin erilainen kuin paikollaan ollut. Myyjä lupasi laittaa päänsä pantiksi että uusi termostaatti on oikea ja edellinen vaihdettu jossakin vaiheessa saksanmaalla (tuontiauto siis). Vanhassakin termostaatissa oli BMW -merkintä ja Wahler -merkkinen kuten uusikin ja molemmat 92-asteisia. Enivei, uus termari paikallaan ja nestepuoli ilmattu huolellisesti ja auto toimii hienosti!
[QUOTE=Kimita00;1072825]Itellä Pari viikkoa sitten hankittu -97 e36 328i ja heti kauppojen jälkeen kotiin ajellessa ilmeni ongelma satasen vauhdissa. Sisälle alkoi puhaltaa kylmää ja moottorin lämmöt laski lähelle mittarin sinistä rajaa. Tyhjäkäynnillä ja kaupunkinopeuksissa auto lämpeni normaalisti. Tietenkin heti tuli termostaatti mieleen, auki koko ajan ja neste kiertää jatkuvasti syylärin kautta ja siksi jäähdyttää kovemmassa vauhdissa tehokkaasti. Silti välillä ei tullut sisälle kuumaa ilmaa edes kaupunkiajossa jolloin moottorin lämmöt näytti olevan ihan normaalilukemissa. Termostaatti vaihdettiin tällä viikolla jonka jälkeen kone lämpeni mutta lämmintä ei kuulunut kabiiniin. Pitkään ja hartaasti suoritettu ilmaus poisti kuitenkin tämän ongelman ja auto pelaa nyt hyvin ja lämmintä riittää.
Vaikuttaisi siis siltä että järjestelmän perusteellinen ilmaus korjaisi vaivan !!!
Mikähän meikäläisellä sitte taas mättää, kun tyhjäkäynnillä alkaa heti pukkaamaan kylmää ilmaa räppänöistä, vaikka nupit on kaakossa? Heti jos kenkii kierrokset päälle 2 tonnin nin taas tulee lämmintä ja minullahan ei ole ilmastointia. Koneen lämmöt pysyy kuitenkin normaalina tilanteessa kuin tilanteessa. :S
No eijjoo riamulla rajaa ku bemmillä ajaa.
-----------------------------------------
Bmw E36 320i Coupe -93
Mikähän meikäläisellä sitte taas mättää, kun tyhjäkäynnillä alkaa heti pukkaamaan kylmää ilmaa räppänöistä, vaikka nupit on kaakossa? Heti jos kenkii kierrokset päälle 2 tonnin nin taas tulee lämmintä ja minullahan ei ole ilmastointia. Koneen lämmöt pysyy kuitenkin normaalina tilanteessa kuin tilanteessa. :S
Ei kierrä nesteet koneessa ja lämppärin kennossa...kielii vesipumpu ongelmasta...
1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS F10 525d Xdrive comfort sitte Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin. www.rotator.fi
E36 Tiiviste ei koteloidut mallit. 30-6111 0.90 ???
1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS F10 525d Xdrive comfort sitte Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin. www.rotator.fi
Kysynpä tässä niin ei tarvi uutta topiccia laittaa.
e36 323 vm 95, tyhjäkäynnillä ei jaksa puhaltaa kunnolla lämmintä, vaikka moottorin lämmöt olis normaalissa niin 4-nopeudella tulee melkein kylmää. Kierrosten noustessa yli 1000rpm alkaa lämmintä riittää.
Vesipumppu ja 92asteinen termostaatti sekä raitisilmansuodatin vaihdettu, ilmailtu pullo/ylämäkitekniikalla monta kertaa mutta ei.
Lämmöt pysyy aina viisarin yli puolen välin, ei kuluta nestettä tms.
Manuaali ilmastointi löytyy jos sillä on merkitystä.
Vesiventtiilivika?
Kysynpä tässä niin ei tarvi uutta topiccia laittaa.
e36 323 vm 95, tyhjäkäynnillä ei jaksa puhaltaa kunnolla lämmintä, vaikka moottorin lämmöt olis normaalissa niin 4-nopeudella tulee melkein kylmää. Kierrosten noustessa yli 1000rpm alkaa lämmintä riittää.
Vesipumppu ja 92asteinen termostaatti sekä raitisilmansuodatin vaihdettu, ilmailtu pullo/ylämäkitekniikalla monta kertaa mutta ei.
Lämmöt pysyy aina viisarin yli puolen välin, ei kuluta nestettä tms.
Manuaali ilmastointi löytyy jos sillä on merkitystä.
Vesiventtiilivika?
Löytyykö autosta kiertovesipumppua? Jos ei löydy, niin tuo on ihan normaalia.
Comment