Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hei kaikki..(318iS kysmyksiä)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tkiv82
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 62
    • Tampere

    #16
    Jakopää tuntuisi olevan 318iS motin heikoin lenkki, eli kannattaa kuunnella millaista rohinaa jakopäästä rupeaa kuulumaan kierroksia nostaessa, yleensä jossain 2000-3000rpm pitää kovinta rohinaa, jos on kulumaa ketjuissa/rattaissa..
    E34 Alpina b10 Supercharged

    Comment

    • hojo-_-
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 177
      • fin

      #17
      Tyytyväinen ollaan täälläkin oltu 318iS:ään. Mukavasti kulkee kun antaa kierroksia, mutta saishan sitä olla enemmänki tehoo. Vaikka eihän sitä pieniruokaiselta koneelta kaikkea voi vaatia...

      Niin ja ei ole ollut autossa mitään vikaa, mutta toisaalta kilometrejäkin on minulla takana vasta vajaa 5000km.

      Eli ei voi kun suositella
      saksalaisia

      Comment

      • janne635
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 774

        #18
        Itellä on 318is E30 ja tyytyväinen oon ollu! Taloudellinen ja tehokas peli!
        BMW 635 CSi & ex BMW 850i

        Comment

        • Exorcist
          Wax on - Wax off
          • Dec 2004
          • 1806
          • Riihimäki

          #19
          Tänään tuli kanssa ostettu 318iS -94. Mites muuten onko noissa ollut tehtaalta osittain/kokonaan galvanoituja korinosia?

          Comment

          • Jusaba
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 613
            • Joensuu

            #20
            Voi mahotonta.. Ompas tullut paljon vastauksia.. Kiitos erittäin paljon kaikille.. Olen tässä kyllä kahden vaiheilla.. Että olisiko se 320 ostettava suoraan.. Hirveitä erojahan nuilla ei ole.. Mutta olisi se 6-kone varmaan vääntävämpi jne.. Mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä..
            MB


            EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

            Comment

            • tumppu86
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 900
              • E-pohjanmaa

              #21
              Resoinointi ääni mikä kuuluu noin 2000rpm:n kohdalla johtuu imusarjassa olevista läpistä jotka parantaa vääntöä ala-kierroksilla.Eli ne läpät kuluu iän myötä ja sitten alkaa pitämään ääntä.Näin ainakin BMW huollon mukaan ja koskee m42 moottoria!

              Comment

              • mikko
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1762
                • kotona

                #22
                niin siis tarkoitit varmaan M44 konetta jossa on muuttuvapituuksinen imusarja... ainakaa E30 M42 ei o imusarjassa kaasuläppien kaverina mitää muita läppiä

                Comment

                • Susi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 473
                  • Kuopio, Suomi

                  #23
                  Originally posted by Exorcist
                  Tänään tuli kanssa ostettu 318iS -94. Mites muuten onko noissa ollut tehtaalta osittain/kokonaan galvanoituja korinosia?
                  Muistaakseni vm 93 (tai vm94) lähtien E36:ssa on ollut täysi sinkkikori.

                  Comment

                  • tumppu86
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 900
                    • E-pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by mikko
                    niin siis tarkoitit varmaan M44 konetta jossa on muuttuvapituuksinen imusarja... ainakaa E30 M42 ei o imusarjassa kaasuläppien kaverina mitää muita läppiä
                    Ei kyllä tarkotin ihan m42 moottoria.Jostakin imusarjan läpistä ne höpis ja sanoivat,että ne parantaa ala-vääntöä vähäsen.Eikös siellä imusarjassa ole kaksi sellaista läppää??

                    Comment

                    • eeki
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 1966
                      • HKI

                      #25
                      Eiköhän siellä huollossa tarkoitettu juuri sitä isompaa läppää, joka aukeaa sitten kun on tarvis, eli kaiketi nyt sitten siinä 2-3krpm kohdalla?
                      Ducati 998 -02 //

                      Comment

                      • mikko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1762
                        • kotona

                        #26
                        läppien käyttö toimii vaijerilla ja isompi läppä lähtee aukeemaan noin 1,5cm vaijerin liikkeen jälkeen...

                        vai rupee seki kilkattaa HUH... sitä odotellessa

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎