Announcement

Collapse
No announcement yet.

älkää tehkö näin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    #46
    se lisäaineistus, lyijy on lähinnä venttiileitä varten, niissä käytettiin aikoinaan eromateriaalia, kuin nykyisin,, en nyt muista mitä, mutta kuitenkin.. johtaa lämpöä huonommin..
    ja jos pelottaa ajella ysivitosella, niin pariastetta sytkää myöhäsemmälle..
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #47
      Totta, aika paljon saapi helistä jotta vaurio syntyy. Mutta osaako kaikki edes tunnistaa nakutuksen ääntä? Saatetaan luulla että siellä vain joku pelti on irti, joka ottaa resonassia.... .

      Toinen luku on sitten autot, joiden äänieristys on luokkaa parempi kuin muissa, "hyttin" ei edes pienet helinät kuulu. Oma koska on rakennettu 1983 ja silti se pesee äänieristykseltään monet nykyautot.

      Kinneri, jolla nykyisin poljen (Vulva 340GL, vm.-86), nakuttaa niin saatanasti. Ja vastaus on kyllä, on siellä 98E:tä tankissa (ollut aina) ja sytöt on kohdallaan (testerillä asetettu ja tarkistettu dynamometrissä). Mutta kun aukaista en viitsi, karstaa siellä on varmasti ja PALJON, öljyäkin syö joten syykin lienee selvä. Mutta ko. paskan seuraava osoite on kaatopaikka, siinäpähän rolkattakoon, niin kauan kuin kestää. Mutta siitä "rapinasta" pellin alla ei voi erehtyä => nakutus. Jos olisi edes vähän parempi äänieristys (se on = SURKEA) ko. kiesissä, sitä ei juuri kuulisi ja olisin tietämätön maailman pahuudesta.

      t: Timo

      Comment

      • vpernu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 522
        • Kouvola

        #48
        noni siin on laakeri öljypumpun siiviläs ja on pari prikkaaki eksyny sekaa ja joku o-rekaan pätkä

        Comment

        • biimer327
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1928
          • Eastside

          #49
          onpas messevän näkönen
          "Suck my dick!"
          -Ron Jeremy

          Comment

          • Sid
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 75
            • Porvoo

            #50
            No eipä tarvitse ihmetellä, miksei öljy roiskunut. Luulis öljynpaineen hälytelleen, kun imusihti on tuon näköinen.
            E36 316i -96
            E46 316i -01
            E46 316i -03

            E91 318i -09

            Comment

            • energy
              BTCF Member
              • May 2003
              • 1696
              • Haukipudas, Oulu

              #51
              Originally posted by Meisseli
              Originally posted by Suutari
              Uskokaa tai älkää se lyijy on voitelua varten. Joten siinä se syy miks vanhoilla pitää ajella 98e:llä
              :?: Minä luulin että Teboil oli viimeinen ketju jonka 98 oli lisäaineistettu lyijyä vaativia varten ja sekin loppui jo vuosi-pari sitten.
              Niinhän se oli, mutta ainakin jokaisella Teboilin asemalle oli joka välissä muistutus siitä ja mainos lisäaineesta jota voi ostaa erikseen. Allekirjoittanut kiroaa kun vielä viime kesänä (!!!) sai 99:siä yhdeltä shellin asemalta mutta ei enää

              Originally posted by Bavaria
              Enkä ole huomannut M60 kaasari mosassa 95E:llä ajaessa (kerran testasin, muuten aina 98E) muuta kuin lievän nykimistä.
              Sama täällä, rykii minkä ehtii ja hevosvoimat (mitkä??) ovat tuolla jossain laitumella... ja tietenkin nakutti lahjakkaasti. Kun siinäkin huomasin jo selvän eron oliko 99 vai 98.
              :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
              :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
              :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

              Comment

              • kotkavaara arttu
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 142
                • Rauma

                #52
                Menovesi

                Hitto täs enää tiedä ite, et mitä benua omaan -90 m20b25 laittaa.?.? :shock:
                Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

                Comment

                • H2S
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2004
                  • 46
                  • Lahti-Mikkeli

                  #53
                  Kaverin e34 520i naputti, ja ei aikaankaan kun nostaja napsahti poikki...
                  Ja toistamiseen kun vedätti ohituskaistalla kierrokset punasella... :juo
                  Muuten auto on toiminut hyvin ysiviisjeellä.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Nostin tai keinuvipuvioista johtuva naputus ei liity mitenkään liian alhaisesta oktaaniluvusta johtuvaan koneen nakutukseen. Ruiskujärjestelmään usein kuuluu nakutuksentunnistusanturi joka "vartioi" mahdollista nakutusta reagoimalla siihen ohjelmallisesti.

                    Comment

                    • Scitso
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 2816
                      • Kuusankoski

                      #55
                      Originally posted by Hemi
                      Nostin tai keinuvipuvioista johtuva naputus ei liity mitenkään liian alhaisesta oktaaniluvusta johtuvaan koneen nakutukseen. Ruiskujärjestelmään usein kuuluu nakutuksentunnistusanturi joka "vartioi" mahdollista nakutusta reagoimalla siihen ohjelmallisesti.
                      ...motronicista lähtien taitaa olla.
                      Itselläni ei naputusta omasta M20 koneesta saa pois vaikka mitä on tehty, tosin puristukset on reilusti isommat kuin vakiossa ja sen takia se naputtaa myös 98.lla, kerran oli pakko tankata venäläistä "95".sta ja siis jotain aivan järkyttävää se meteli oli.
                      E34 525i Touring -96 "Iris"
                      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                      E61 530d Touring -04

                      ex. E39 520ia Touring -98
                      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                      ex. E28 520i -82

                      Comment

                      • tihuovin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1422
                        • Oulu

                        #56
                        Oletko kokeillut eri tulppia? Esim. 745:ssa on vissi ero käyttääkö originaaleja (NGK BP5ES) vai lämpöarvoltaan pykälää tai kahta suurempia (NGK BP6ES tai jopa B7ES) tulppia. Nakutus vähenee huomattavasti.

                        t: Timo

                        Comment

                        • vpernu
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 522
                          • Kouvola

                          #57
                          Originally posted by H2S
                          Kaverin e34 520i naputti, ja ei aikaankaan kun nostaja napsahti poikki...
                          Ja toistamiseen kun vedätti ohituskaistalla kierrokset punasella... :juo
                          Muuten auto on toiminut hyvin ysiviisjeellä.
                          mul napsahti m10 koneest 2 keinuvipuu poikki ku jako hyppäs vähän pielee ja imuvenat otti mäntii kiinni..venat ei kyl vääntyny mut ne keinuvivut..et oiskohan se vika kuiteki ollu jossain muual ku siin bensas

                          Comment

                          • ukir85
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2003
                            • 165
                            • Sievi

                            #58
                            Tuosta kiertokangen ylähölista

                            Kyllä se voi mennä vljäksi, se männäntapin holkki kangesta. Itellä on menny, mut kylläkin se oli kilpa-auto ja aivan eri merkkiä ku BMW.
                            ex. 316 E36 -96
                            ex. 316 E30 -89
                            325i E92 -07

                            Comment

                            • tsbmw
                              BTCF Member
                              • Jun 2004
                              • 1495
                              • Ilvola

                              #59
                              Mitä bensaa

                              Mitä bensaa E28 528i -83 (moottori M30B28 rivi-6 2788 184@5800 240@4200 Bosch L-Jetronic, puristussuhde 9,3)?
                              Manuaali: vähimmäisoktaaniluku ROZ 98, MOZ 88, Suomen asemilla ROZia vai MOZia? Onko lyijytön (kaikki) ja puhdas nykypolttoaine täsmälleen vertailukelpoista vanhoihin oktaaniluvun osalta? Nakutuksesta aiheutuu koneremppa ja turhista oktaaneista en maksa.

                              Tuolloin vissiin käytettiin venttiilipintoihin lyijyä eli erikseen lisäaine mukaan?

                              Kovin paljon ei normaaliajossa koneen ääntä kuule ja kiihdytyksessä nakutus taitaa jäädä "laulun" alle... yläkierroksillahan se tuhoisinta on. Neloskoneessa nakutuksen kuulee helposti kiihdytyksessä alakierroksilla, miten kutosissa? Onko M30 -83 koneessa nakutuksentunnistus - tuskin tämän ikäisissä? Toisaalta jos säätää sytytysennakkoa 3" myöhäiselle niin 95 käynee?

                              (juu olen lukenut threadeja läpi ja mm. ote: "Kuitenkin, jos moottori on suunniteltu käyttämään 95-oktaanista polttoainetta ja varsinkin jos se on suunniteltu sitä käyttämään joskus 80-90 lukujen taitteessa, rittää nykyinen Suomen pumpuista saatava 95-oktaaninen tavara enemmän kuin mainiosti." eli tuosta voisi päätellä että uusi 95 on vanhaa 98:a? Juu arvaan että ei - eli 98 tankkiin + venttiilienvoiteluaine = kallein VE?)

                              Vaikuttaako oktaanivaatimukseen koneen rasitustilanne? Jos ajelee matka-ajoa pintakaasulla niin 95 on ok? - jos taas lähtee "muihin pippaloihin" niin 98?
                              Last edited by tsbmw; 14-03-2006, 21:25.
                              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                              - E28 528i, 528i+, M5

                              Comment

                              • Pite^
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 465
                                • Haapavesi

                                #60
                                mä en taida sanoa mitn tähän.. 98:sia on tullu aina tankattua m20b20! en nyt tiiä mut ei kait nyt kone pitäs paskaks mennä...
                                Team Ryyppymäki

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎