kaverin amazonist meni kerran männäntapinreikä soikeeks..mut en muista menikö männäst vai kangest..
älkää tehkö näin
Collapse
X
-
Originally posted by jvakevamopoissa olen kuullu, et on männäntapin holkki kulunnu, kun oli itte sorvattu, mutten autoissa ikinä, enkä varmaan tule ikinä kuulemaankaan... :lol:
Kyllähän autoistakin kuluu männäntapin helat... :wink:
Varsinkin monissa diisseleissä oon nähnyt tosi kuluneita heloja.
ps.eihän kiertokankienkaan pitänyt venyä....E24 635csi
Comment
-
-
Mitähän öljyä oot koneessa käyttänyt :?:
Jos lähtis hakemaan vikaa vaikka sieltä.. ja öljynvaihtovälistä.. Ettei vaan olis ollu Mobiilit koneessa :shock:
Castrolon BMW:lle suositeltu merkki ja ittelläni on toiminut varsin loistavasti.
E36 325i ---> E38 740i
Comment
-
Kertahan se on ensimmäinenkin
Tällaista puhetta on foorumilla ollut useinkin, että mitä öljyjä kannattaa käyttää. Muistaakseni Mobil ei sopinut bemariin kovinkaan hyvin..
Tällä nyt viittaan epänormaaliin koneen kulumiseen. Esim. öljy ei ole virrannut kunnolla tapeilla ja se on venyttänyt ne. Toinen aiheuttaja voi olla viallinen öljypumppu. Kolmantena vaihtoehtona tulisi mieleen rankka käyttö (ajamista kivireki perässä -tyyliin).
Any way. Aiheuttajana tuskin on ollut 95 bensa.E36 325i ---> E38 740i
Comment
-
Originally posted by hevepKertahan se on ensimmäinenkin
Tällaista puhetta on foorumilla ollut useinkin, että mitä öljyjä kannattaa käyttää. Muistaakseni Mobil ei sopinut bemariin kovinkaan hyvin..
Tällä nyt viittaan epänormaaliin koneen kulumiseen. Esim. öljy ei ole virrannut kunnolla tapeilla ja se on venyttänyt ne. Toinen aiheuttaja voi olla viallinen öljypumppu. Kolmantena vaihtoehtona tulisi mieleen rankka käyttö (ajamista kivireki perässä -tyyliin).
Any way. Aiheuttajana tuskin on ollut 95 bensa.
Comment
-
Olihan niillä oikeen testi missä ne ajo E30 325i:llä 1600000 km käyttäen Mobil 1 ja tarkisti sen jälkeen koneen kulumisen.
Enkä ole huomannut M60 kaasari mosassa 95E:llä ajaessa (kerran testasin, muuten aina 98E) muuta kuin lievän nykimistä.
Toki jos sulla on jonkun "asiantuntijan" säätämä sytkä niin voihan se kone käydä helisemään aineella kun aineella.
Comment
-
Menin kerran laittamaan Mobil 1:stä koneeseen ja alko pitää hirveetä älämölöä kylmänä ja lämpösenäki vähän!
Nyt on Castrol:in oljyt ja hyvin toimii, en enää ikinä laita bemarin mottiin mobil:ia!
Comment
-
älä nyt kehtaa.. ei se bensa mitään männäntapin reikiä soikeaksi tee.
kyllä siinä on joku muu vika joka johtuu vedätyksestä eikä väärästä bensasta. oliko sulla edes öljyä koneessa jos sitä ei roiskunut? :roll:Moottoripyörät rox! Custom ei ole custom ilman V-kakkosta
Comment
-
Duoda, duoda, enpä ihan heti tyrmäisi tuota bensanoktaaniluvun suhdetta alakertavaurioihin. Kyllä siinä on totuutta mukana roimasti.
Jos kone ei ole säädöissä (esim. ennakko perseellään), saattaa käydä että 95E:llä se ei toimi oikein. Se saattaa nakuttaa ja nakutus ei ole mikään leikin asia. Varsinkaan turbokoneissa, mutta ei myöskään vapareissa.
Nakutusta aiheuttaa mm. väärä nokka-akselien ajoitus, öljy ja karsta palotilassa, liian suuri puristussuhde, liian alhainen bensan oktaaniluku ja liian kuumana käyvä moottori, tässä pääsyyt.
Moottorin nakutus eli ennenaikainen palaminen aiheuttaa suurta rasistusta männille, kiertokangille ja niiden laakeroinneille. Seos syttyy ennenkuin mäntä yläkuolokohdassa, vastaanhan se potkii mäntää. Ja mikä silloin ottaa sen vastaan?
Turbossa mäntien sulamiset ovat yleisiä seurauksia, kansipahvi ainakin menee hetkessä. Kiertokanki saattaa tulla lohkosta ulos, maailman menoa ihmettelemään.
Joten alakerranlaakereiden menolle, syynä on usein nakutus. Mannän tapin reikä VOI HYVINKIN mennä soikeaksi, johtuen nakutuksesta. Muitakin vaurioita siitä voi tulla.
Vika ei ole suoraan oktaaniluvun (95E => 98E), vain välillisesti. Varsinainen syy on väärät säädöt tai muut syyt (jotka jo mainitsin).
Timo
Comment
Comment