Announcement

Collapse
No announcement yet.

älkää tehkö näin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    #31
    joo, jos kone nakuttaa, lähtisin ekana ettimään syytä sytytysennakoista,
    tai puristussuhteesta. tietysti viritetyssä koneessa ymmärtää, jos tarvii ysikasia, mut vakiopannuissa ei... vaikka 98 suositeltaiskin,
    lähes jokainen vakio auto toimii ysivitosella moitteettomasti...
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • nos
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 627
      • Kokkola

      #32
      Originally posted by Tapani K.
      Mulla on omalla autolla ajettu Mobilin täyssynteettisillä öljyillä 16 vuotta ja lähes 300tkm ilman minkäänlaisia ongelmia.Jos se Mobil ei bemariin soveltuis, niin miks sitä olis merkkihuolloissa koneisiin laitettu ties kuinka kauan...ainakin täällä Tampereella :?
      Aika vanhat öljyt, varmaan kantsis vaihtaa :lol:

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #33
        on se nyt kumma et öljyn valmistajasta pitää kinastella..
        jos mobilin täyssynteettinen öljy täyttää uusien autojen laatuluokitukset,
        kyllä se silloin on varmasti riittävän hyvää 300tkm ajetulle nokkavikaiselle
        oletteko te ikinä perehtynee öljyjen luokituksiin, kun merkistä pitää kinastella? eroa on lähinnä kannussa, missä te sen kotiin kannatte..
        viskositeettejä, mineraali/synteettinen ym. lukuunottamatta.
        kotarille... tosin CD-cardic/king/biltema öljyä en kyllä ostaisi...
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • juice81
          Newbiemmer
          • Jan 2004
          • 14
          • Imatra

          #34
          Näiköhä oot oikees, eppäillä tuota soppii!?

          Autoasentaja voisin vaik vannoo et veivin laakeri on männy... vast nimittäi tuli korjattuu samanmalline potilas mil oli samat oireet...kolkutti niin prkl:eest!!! Oliks siin siu vatkaimes öljyy ollekaa ku ei naamas kastunu vai kannattasko tarkistaa öljypumppu, ei riitä vaik ois venttiileit myöte kone täyn öljyy, ku sen pitäs kiertääkkii siel!!?
          BMW 520i -84

          Comment

          • vpernu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 522
            • Kouvola

            #35
            öljyy oli ylä- ja alamerkin välil..ja taisin mainita et sitä roisku mut vähän tyhjäkäynnil ja isommil kierroksil en viittiny koittaa..ei sit kuiteka niin paljoo tyhjäkäynnil roiskunu et siin ois heti ollu koko konehuone öljys..
            ja oon kyl itekki ajoneuvoasentaja..mut se oli vaa sillon ku sit ääntä kuunteli ni kuulosti et se ois kuulunu siit lohkon puolest välist..sit se kuulu enemmän ku venttiilikoneistost ja öljypohjan läpi kuulu aika vaimeest..mut onhan siel öljyt jotka vaimentaa..

            Comment

            • juice81
              Newbiemmer
              • Jan 2004
              • 14
              • Imatra

              #36
              Kehottasin tarkastamaa öljypaineet tai asentamaa mekaanisen öljypainemittarin...iha vaa sen takii ettei käy toista kertaa samaa juttuu...näis bemareis ku ei oo mikää paras maholline öljynkierto! Täälkiipäi on sattunu kaikenlaisii räjähyksii..esim. kaverilt suli mäntä kyseisest moottorist kahesaan vauhis motaril iha vaa sen takii ku ei öljy kiertäny, mitään muuta syyllistä ei löytyny!!
              BMW 520i -84

              Comment

              • dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

                #37
                Originally posted by juice81
                ...kaverilt suli mäntä kyseisest moottorist kahesaan vauhis motaril iha vaa sen takii ku ei öljy kiertäny...


                He. No olen minäkin joskus ajanut sen motarin kautta...
                "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                Comment

                • vpernu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 522
                  • Kouvola

                  #38
                  joo kyl ne paineet on tarkotus tarkastaa..ja eiks kyseisen moottorin mäntien voitelu tapahu roiskevoiteluun..en oo kyl kattonu mut luulisin..eli öljynpaine ei vaikuta mäntien voiteluu..

                  Comment

                  • juice81
                    Newbiemmer
                    • Jan 2004
                    • 14
                    • Imatra

                    #39
                    No tota en oo kyl tullu ajatelleeks...mut nii ne kovast väitti. Ku ei onneks ite oo tarvinnu purkaa alakertaa ni ei oo tullu perehyttyy sen tarkemmi! yläkertaa on kyl tullu korjailtuu!
                    BMW 520i -84

                    Comment

                    • Tohtori
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 560
                      • Kirkkonummi #02400

                      #40
                      Kyllähän se 95 menee mutta kone kyllä vähän kolisee sillä. Ainakin lastun kanssa tarttee käyttää 98 muuten auto kuulostaa kuin talbotti. Öljynä olen käyttänyt castrol tsw motorsporttia vaikka purkki on puolet kalliimpaa kuin mobil 1, parasta öljyä parhaalle autolle
                      E39 528iA Touring "Oxford Grün"
                      E34 525iA Touring "Schwarz II"

                      Ex.
                      M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

                      Comment

                      • Jouskari
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2002
                        • 442
                        • Tampere

                        #41
                        Kuten Timo jo selittikin. On tuossa varmaan jotain perää. Minkä helevetin takia sitten vanhoissa romuissa suositellaan käyttään esim 99 bensaa? kai siihen joku syy on? Aikanaan ehkä lisäaineet, mutta nyt niistäkään ei voi olla varma. joskushan oktaanihaitaria oli 92:sta 99:siin. Ulkomailla lienee vieläkin kaikenmoista palavaa nestettä bensan nimellä myynnissä..

                        ainakin ite jurrutan 98:lla maailman tappiin asti. Hajoaa kone sitten jostain muusta syystä.. ja jos bensan hinnalla olis niin paljon väliä, niin ehkä ajaisin jollain muulla autolla..
                        Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-

                        Comment

                        • Suutari
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 3064
                          • Suomi

                          #42
                          oktaani luku on ongelma lähinnä venäjälle tuontiautoja vietäessä..siellä puhutaan jo aika alhasista samoin kun amerikassa..tyyliin 92 oktaanista pahimmillaan jotain 87(varsinkin kun pumpusta tulee mitä sattuu). Siinä syy joihinkin tehottomiin jenkkibiileihin.kaikki vanhat myllyt kyllä pelaa sillä 95:llakin jos puristukset ei oo huimia..kukaan tuskin jaksais ajaa pahasti nakuttavalla koneella tai sit se leviää mut ei kyllä oo tehojakaan..ja leviää kyllä ennemmin pahvista tai mäntään reikää tyyliin.98e on lisätty lyijyn korvaavia lisäaineita. Uskokaa tai älkää se lyijy on voitelua varten. Joten siinä se syy miks vanhoilla pitää ajella 98e:llä..+ ei ole niin herkkä nakuttamaankaan. Tosin epäilisin vahvasti että nuo lisäaineet nostaa oktaanilukua enemmänkin kun et se ois nimenomaan sen oktaani luvun takia 98 95 sijasta. Voitelu tapahtuukin sitten männänrenkailla ja venttiilien seetipinnoissa korroosionkin ehkäisemiseksi. UGH! :lol:
                          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                          -Official BTCF-Sauna Team-
                          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                          -Team BTCF Top Alcohol-
                          -Team Pimp My Bride-
                          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                          Comment

                          • Meisseli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 1003
                            • Kotka

                            #43
                            Originally posted by Suutari
                            Uskokaa tai älkää se lyijy on voitelua varten. Joten siinä se syy miks vanhoilla pitää ajella 98e:llä
                            :?: Minä luulin että Teboil oli viimeinen ketju jonka 98 oli lisäaineistettu lyijyä vaativia varten ja sekin loppui jo vuosi-pari sitten.
                            Eioo penaria alla enää.. :(

                            Comment

                            • Rubberduck
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2003
                              • 48

                              #44
                              Originally posted by Jouskari
                              Kuten Timo jo selittikin. On tuossa varmaan jotain perää. Minkä helevetin takia sitten vanhoissa romuissa suositellaan käyttään esim 99 bensaa? kai siihen joku syy on? Aikanaan ehkä lisäaineet, mutta nyt niistäkään ei voi olla varma. joskushan oktaanihaitaria oli 92:sta 99:siin. Ulkomailla lienee vieläkin kaikenmoista palavaa nestettä bensan nimellä myynnissä..
                              99-oktaaniseen lisättiin lisäaineita siitä yksinkertaisesta syystä, että liikenteessä oli vielä jonkinverran valurautakantisia autoja joissa ei ollut karkaistuja seetirenkaita. Kaikissa alumiinikansissa sellaiset on. Hiljalleen 99:n kysyntä loppui ja nykyään esim. jenkkimiehet joutuvat lisäämään lisäaineen itse normaalin 95:n tai 98:n sekaan.

                              Tuosta nakuttamisesta: aika rankasti pitää koneen helistää, että sillä saa laakerin tuhottua. Männän pitää olla siinä vaiheessa kuin rotan syömä. Se vaatii jo melkoista piittaamattomuutta tai sitten kuskille ei ole tietoa miltä nakutus kuullostaa...

                              Comment

                              • vpernu
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2003
                                • 522
                                • Kouvola

                                #45
                                no osasyy oli piittaamattomuus ku oli kone kuiteki vaihtii menos ku löytyy pari ylimääräst konetta ja tiiän kyl tasan tarkkaa milt nakutus kuulostaa..sitäki esiinty vaa kuumal koneel ja reippaammin kiihyttäes ja isommil kierroksil..laakeri meni ohitustilantees..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎