Originally posted by Heguli 31
320i, vai onko sittenkään?
Collapse
X
-
Originally posted by Heguli 318-9 välissä? Onko tuo puristussuhde (kaiketi mahdoton mitata kotikonstein nipussa olevasta koneesta),vai onko Bemarissa noin alhaiset puristuspaineet (mittarilla mitattava arvo).Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen,kun minulla ei ole hajuakaan ko. moottorin ohjearvoista...
Tekee tulpasta semmosen holkin mihin saa letkun kiinni. Sitten pistää letkun toiseen päähän vaikka 100ml ruiskun. Katsoo että ruiskussa on 100ml vaikka öljyä. Mittaa ensin paljon menee öljyä letkuun ja holkkiin.
Katsoo että ykkös pytty on ykk asennossa. Ruuvaa holkin tulpan tilalle kiinni. Katsoo taas että ruiskussa on tasan 100ml kamaa. Ruuttaa öljyt palotilaan. Painaa kunnes ei enään mene. Sitten katsoo paljon sinne meni. Vähentää siitä määrästä sen määrän mitä jää letkuun ja holkkiin.
Sitten laskee yhteen sylinterintilavuuden, puristustilavuuden ja jakaa ne puristustilavuudelle
Esimerkki: 2.7l kone. isku 81mm, mäntä 84mm, puristustilavuus 50ml
42*42*3,14*81/1000=448.6cc eli yhden pytyn tilavuus
448,6cc+50ml/50ml= 9.9
Näin tiedämme puristussuhteen
Palotilasta kannattaa imee letkun ja ruiskun avulla suurin osa öljystä pois. Sen jälkeen pyörittää konetta ilman tulppaa. Sen jälkeen tulppaa kiinni ja radalle.- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Originally posted by Wittu_jooKyllä sen voi paikallaankin mittaa
Tekee tulpasta semmosen holkin mihin saa letkun kiinni. Sitten pistää letkun toiseen päähän vaikka 100ml ruiskun. Katsoo että ruiskussa on 100ml vaikka öljyä. Mittaa ensin paljon menee öljyä letkuun ja holkkiin.
Katsoo että ykkös pytty on ykk asennossa. Ruuvaa holkin tulpan tilalle kiinni. Katsoo taas että ruiskussa on tasan 100ml kamaa. Ruuttaa öljyt palotilaan. Painaa kunnes ei enään mene. Sitten katsoo paljon sinne meni. Vähentää siitä määrästä sen määrän mitä jää letkuun ja holkkiin.
Sitten laskee yhteen sylinterintilavuuden, puristustilavuuden ja jakaa ne puristustilavuudelle
Esimerkki: 2.7l kone. isku 81mm, mäntä 84mm, puristustilavuus 50ml
42*42*3,14*81/1000=448.6cc eli yhden pytyn tilavuus
448,6cc+50ml/50ml= 9.9
Näin tiedämme puristussuhteen
Palotilasta kannattaa imee letkun ja ruiskun avulla suurin osa öljystä pois. Sen jälkeen pyörittää konetta ilman tulppaa. Sen jälkeen tulppaa kiinni ja radalle.Last edited by Heguli 31; 18-01-2005, 12:24.
Comment
-
-
Originally posted by pmvPerstuntuman tarkkuudestahan ei ikinä voi sanoa mitään, mutta nopeusmittarin toimintaa voisi epäillä. Tietty sekin on mahdollista että mittarin taustat on mallia "Amis2000"....sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by DynamicsMittaappa varsin puristukset siitä, sillähän se alkaa selvitä..vakiot on 8-9välissä.
Vaparina m20b20 ei saa kulkemaan ihan pikku muutoksilla, varsinkaan m50b25 lukemiin.e30 325, 0-100km/h 8.3s. e36 325, 0-100km/h 8.0s) (tehdas arvoja)
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Tässä on näitä puristussuhteita moottorin tunnuksien mukaan:
320i:-20 6E E (129 hv) Pur.8,8
-20 6K A (129 hv) Pur.8,8
-20 6E D (129 hv) Pur. 9,8/9,4
-20 6E 2 (125 hv) Pur.9,8
325i: -25 6E 1/2 (170 hv) Pur. 9,7/9,4 ,ei KAT
-25 6E 1/2 (171 hv) Pur.9,7,NoX
-25 6K 1/A (170 hv) Pur.8,8 KAT-malli
nämä Autodatan ilmottamia puristussuhteita ja kyllähän niissä vakionakin näkyy tuota eroa olevan muttei suinkaan mitään 15 puristuksia...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Originally posted by Heikki.NiemiTässä on näitä puristussuhteita moottorin tunnuksien mukaan:
320i:-20 6E E (129 hv) Pur.8,8
-20 6K A (129 hv) Pur.8,8
-20 6E D (129 hv) Pur. 9,8/9,4
-20 6E 2 (125 hv) Pur.9,8
325i: -25 6E 1/2 (170 hv) Pur. 9,7/9,4 ,ei KAT
-25 6E 1/2 (171 hv) Pur.9,7,NoX
-25 6K 1/A (170 hv) Pur.8,8 KAT-malli
nämä Autodatan ilmottamia puristussuhteita ja kyllähän niissä vakionakin näkyy tuota eroa olevan muttei suinkaan mitään 15 puristuksia...Last edited by Heguli 31; 19-01-2005, 00:15.
Comment
-
-
Ai sori...nyt en itekkään lukenu kovin tarkkaan...puristuspaineet 320 ja 325 moottorityypistä riippuen vaihtelee 10-12 bar välissä...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Originally posted by Wittu_jooKyllä sen voi paikallaankin mittaa
Tekee tulpasta semmosen holkin mihin saa letkun kiinni. Sitten pistää letkun toiseen päähän vaikka 100ml ruiskun. Katsoo että ruiskussa on 100ml vaikka öljyä. Mittaa ensin paljon menee öljyä letkuun ja holkkiin.
Katsoo että ykkös pytty on ykk asennossa. Ruuvaa holkin tulpan tilalle kiinni. Katsoo taas että ruiskussa on tasan 100ml kamaa. Ruuttaa öljyt palotilaan. Painaa kunnes ei enään mene. Sitten katsoo paljon sinne meni. Vähentää siitä määrästä sen määrän mitä jää letkuun ja holkkiin.
Sitten laskee yhteen sylinterintilavuuden, puristustilavuuden ja jakaa ne puristustilavuudelle
Esimerkki: 2.7l kone. isku 81mm, mäntä 84mm, puristustilavuus 50ml
42*42*3,14*81/1000=448.6cc eli yhden pytyn tilavuus
448,6cc+50ml/50ml= 9.9
Näin tiedämme puristussuhteen
Palotilasta kannattaa imee letkun ja ruiskun avulla suurin osa öljystä pois. Sen jälkeen pyörittää konetta ilman tulppaa. Sen jälkeen tulppaa kiinni ja radalle.Last edited by Heguli 31; 20-01-2005, 09:45.
Comment
-
-
Katoppa mitä lukee kannentiivisteessä pakosarjan puolella 1. syl. kohdalla
Pitäis löytyä merkintä 2.0/2.3 tai 2.5/2.7 Tästä voitais päätellä jotain...e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
Comment