Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä kolisee #%¤kele ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    #16
    Meikäläisen e34:n vänkärinpuolen etukulma kolisi niin saakelisti. Paukkeen syyksi lopulta paljastui koiranluun yläpään löysä kiinnitys. Joskus noita kolinoita on hankala paikallistaa, tämä löytyi Ihan sattumalta.

    Reaktiotankojen puslat pitäisi vielä vaihtaa. Mistähän kannattaa moiset ostaa? Jossain oli muistaakseni juttua että kannattaisi vaihtaa samantien e32 puslat kun ovat kestävämmät.
    Ei mopolla mahottomia..

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      Originally posted by Lakeson
      Reaktiotankojen puslat pitäisi vielä vaihtaa. Mistähän kannattaa moiset ostaa? Jossain oli muistaakseni juttua että kannattaisi vaihtaa samantien e32 puslat kun ovat kestävämmät.
      E32:n 740/750 puslat osa#31 12 1 136 607, hinta oli jotain 45€/kpl KL:ssä. Sopii suoraan E34:n reaktiotankoon ja pienellä modaamisella E28:iin.

      E34:n tärinöistä, vetelyistä ym. alustan ongelmista löytyy haulla monta topikkia.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        ...jos nyt kuitenkin se iskarin yläpää...? Voisiko olla?

        Comment

        • harri525ixTA
          Bimmer Rookie
          • Apr 2004
          • 101

          #19
          Originally posted by pelju
          Kolina siis epätasaisella alustalla. 30km/h kuopat kolisee/paukuttaa vahvasti ja sen tuntee perseessä. Ei voi olla mitään kevyttä, kuten pakari...
          ei ihan tähän kolinaan sovi, mutta mulla oli konepellin lukitus (tuulilasin puoleisella reunalla) jotenkin kuiva tai muuten nahkea ja seuraus oli NIRSK! jokaisessa isommassa kuopassa. meinasi mennä hermo totaalisesti. noh tietty jos se konepelti on totaalisesti löysällä niin taatusti kolisee

          Comment

          • mikko
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1750
            • kotona

            #20
            Originally posted by Hemi
            ...jos nyt kuitenkin se iskarin yläpää...? Voisiko olla?
            sekin mahdollista.. neki mulla oli resuna pari vuotta sitte mutta nyt kolina on hieman erilainen

            MUTTA ÄLÄ PRKL MANAA se on sellane urakka rupee hitsaa vastaava yläpää ku millane siellä nyt on kii (-1.5aste caster +0,5camber)

            yöunet menee

            Comment

            • pelju
              Bimmer Rookie
              • Dec 2003
              • 45
              • Oulu

              #21
              Ja nyt on luut vaihdettu. Vanhoja kun alhaalta nyki/töni, niin lonksuivat vallan äänekkäästi. Runkokumit oli kunnossa. Vaivannut kolinat kyllä katosi mutta jotakin lonksetta sieltä vielä kuuluu. Mitään selvää välystä emme löytäneet ja kun ihmettelin asiaa ääneen, niin toveri totesi, että voisin välillä ajaakin autolla, enkä vain ihmetellä sitä. Eli ajellaanpa nyt hetki ja ihmetellään taas keväämmällä.

              Mutta kerta kiellon päälle, mistä voisi johtua sellainen pieni tutina kuskin puollella kun jarruttaa sopivasti ? 1000km sitten vaihdettu kiekot ja palat

              Comment

              • DiisseliKiisseli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 550
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by pelju
                Ja nyt on luut vaihdettu. Vanhoja kun alhaalta nyki/töni, niin lonksuivat vallan äänekkäästi. Runkokumit oli kunnossa. Vaivannut kolinat kyllä katosi mutta jotakin lonksetta sieltä vielä kuuluu. Mitään selvää välystä emme löytäneet ja kun ihmettelin asiaa ääneen, niin toveri totesi, että voisin välillä ajaakin autolla, enkä vain ihmetellä sitä.
                Multa löytyy toi kolina kans, varsinkin hitaassa vauhdissa esim. 20-30km/h "nimismiehen kiharoissa" sen huomaa parhaiten. Täytyy näköjään siis vaihtaa noi luut, onneksi eivät ole kalliit. Oliko ne helppo vaihtaa? Jotain ohjeita jos sais...

                Vaihdoin tossa aikaisemmin etupään puslat ja se auttoi vetelyyn urissa ja tuulessa huomattavasti. Ihan pientä vetelyä vielä esiintyy mutta paljon pienempää kuin aikaisemmin. Varmaan olis takapään puslat seuraavana. Etupään puslat oli bemarin orkkikset, maksoi jotain vähän päältä 100€ yhteensä Espoon Laakkosella.

                Comment

                • pelju
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2003
                  • 45
                  • Oulu

                  #23
                  Helppo oli vaihtaa kun mitään jännityksiä ei osaan kohditu. Auto nosturille (onnistuu tunkilla, pölkyillä ja montullakin kunhan saa renkaan ilmaan) ja rautasahalla ylemmät päät irti. Alemmat lähti räikällä. Sitten uudet tilalle. Uudet lukkomutterit pyöri jakoavaimilla ilosesti. Kesti sahauksineen noin 45min.
                  Laitoin muuten saksalaiset 25e kipale. Italialaista olisi saanut alle 19e.

                  Jaa, että etupään puslat ja 100e töineen ? Yllätys yllätys, minäkin olen ajatellut perän puslien vaihtoa (n.200e oulu/jurvakainen)

                  Comment

                  • DiisseliKiisseli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 550
                    • Uusimaa

                    #24
                    Originally posted by pelju
                    Jaa, että etupään puslat ja 100e töineen ? Yllätys yllätys, minäkin olen ajatellut perän puslien vaihtoa (n.200e oulu/jurvakainen)
                    Ei töineen sentään! Pelkät puslat vain, jotka vaihdatin muualla.

                    Comment

                    • Rasvaaja
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 37

                      #25
                      Tuleekos muuten tuon "luun" mukana yleensä tää suojakumi?
                      Nimim. Kumi rikki -> Huomasivat leimalla -> Mainitsi väljistymisen vaarasta -> Ei laittanut kuitenkaan edes huomautusta -> Samalla selvisi tää lievä kolina
                      ex: E30 316 1.8 -84
                      ex: E28 518i -87
                      ex: E30 320i -89
                      ex: E34 525i touring -94

                      Comment

                      • pelju
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2003
                        • 45
                        • Oulu

                        #26
                        Luussa on suojakumet molemmissa päissä, eli tulee. Luut ei tosiaan siellä leimalla tunnu paljoa painavan.

                        Comment

                        • Apophis
                          Bimmer Rookie
                          • May 2003
                          • 127

                          #27
                          Omassa sama onkelma, kolisee etupäästä nimismiehen kiharoilla ajettaessa.

                          Alapallonivelet vaihdoin ja olivat vähän väljätkin. Uudet kun iski kiinni ja lähti ajamaan, niin kyllä muutama ärräpää pääsi kun kolina jatkui... Noh tänään kävin hakemassa noi uudet koiranluut ja vkl aikana vaihtoon, toivottavasti kolina loppuu

                          Autona siis E36 325

                          Comment

                          • DiisseliKiisseli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 550
                            • Uusimaa

                            #28
                            Originally posted by DiisseliKiisseli
                            Multa löytyy toi kolina kans, varsinkin hitaassa vauhdissa esim. 20-30km/h "nimismiehen kiharoissa" sen huomaa parhaiten. Täytyy näköjään siis vaihtaa noi luut, onneksi eivät ole kalliit. Oliko ne helppo vaihtaa? Jotain ohjeita jos sais...
                            Hehee, annoin 40 erkkii Motonetin tädille, sain luut jotka menin vaihtamaan ja kolinat on nyt tiessään!

                            Comment

                            • Apophis
                              Bimmer Rookie
                              • May 2003
                              • 127

                              #29
                              Originally posted by DiisseliKiisseli
                              Hehee, annoin 40 erkkii Motonetin tädille, sain luut jotka menin vaihtamaan ja kolinat on nyt tiessään!
                              Sama juttu täällä, kolinat katosi.

                              Comment

                              • a_commodore
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2003
                                • 34

                                #30
                                Peljulle tuohon tutinaan. Vaihdoin omaani nivelet levyt&palat, koiranluut ja alatukivarren taka kumit. Tutina jarrutuksissa jatkui. Meinasin jo että levyt olis kierot vaan eipä ollut.

                                Vaihdoin sitten vielä iskarit ja sillä loppui tutinat.

                                Olivat pinnasta jo niin pehmeät. Kovemmassa jarrutuksessa toimi kuitenkin vielä ihan normaalisti, siitä aloinkin epäilemään jotain muuta kuin kieroja levyjä. Ja sitten ei oikein ollut enään muuta vaihdettavaa kuin iskarit.

                                Eli sattuisko sulla olemaan tolpille tulossa kilsat täyteen?
                                E36 323iA -96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎