Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä kolisee #%¤kele ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DiisseliKiisseli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 550
    • Uusimaa

    #31
    Nyt kun olen vähän pidempään ajellu niin olen huomannut, että on siellä vielä kuitenkin jotain kolinaa jäljellä, tosin esiintyy paljon harvemmin kuin aikaisemmin.
    No empä jaksa tuota kovasti jännittää...

    Mutta ilmoitelkaa, jos saatte loputkin ylimääräiset äänet ja tutinat katoamaan.

    Comment

    • Extra
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 272
      • Kurjuuden alkulähde

      #32
      Itellä oli iskarien yläpäänlautasien laakerit sökönä... Aiheutti kuopissa hermoja raastavaa kolinaa, vaihdoin ekaks kaiken muun mahdollisen eikä auttanu mitään! Sitten kuuma vihje kyliltä, ja kappas, kolinat loppu ku seinään! Ovat kuulemma kulutuskamaa nekin...

      Comment

      • jakusa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 515
        • Lempäälä

        #33
        Auto 525i -90 ja kolinaa kuuluu takaa oikealta kun ajaa melkein kuinka pienen montun tahansa yli. Total bmwn buyers guidessa mainitaan e34 seuraavaa : " clonks from the rear end over speed bumbs are the rear back top damper mountg rubbers failing".
        Mikä tuo osa on? Motonetistä löytyi:
        McPherson tyyppisen jousijalan tukilaakeri tai tukikumi
        E34 89--96 Takaiskarin ylätukilaakeri (ei 525iX/530-540). . 18-1510 19.50
        kenties tuo tai joku muu?

        Lisäksi tuo tuntuu kääntyvän liikaa tien kallistusten mukaan, 2 eri liikkeessä etsitty välyksiä jne tuloksetta. Auto ei myöskään vetele/kulje urien mukaan eikä sivutuuli juurikaan vaikuta. Renkaina vakiokoko 205/65 15". Mikä on iskarien/jousuen kunnon vaikutus suuntavakauteen, eli voisko huonot iskarit/jouset herkistää auton kääntymään tien kallistusten mukaan?
        -after all is said and done more is said than done-


        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #34
          Originally posted by jakusa
          Auto 525i -90 ja kolinaa kuuluu takaa oikealta kun ajaa melkein kuinka pienen montun tahansa yli. Total bmwn buyers guidessa mainitaan e34 seuraavaa : " clonks from the rear end over speed bumbs are the rear back top damper mountg rubbers failing".
          Mikä tuo osa on? Motonetistä löytyi:
          McPherson tyyppisen jousijalan tukilaakeri tai tukikumi
          E34 89--96 Takaiskarin ylätukilaakeri (ei 525iX/530-540). . 18-1510 19.50
          kenties tuo tai joku muu?
          Takaiskarin yläkiinnikekumi, tuossa kuvassa osa#4. Muista vaihtaa samalla nuo tiivisteet, osa#7 samassa kuvassa.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            #35
            e34

            Originally posted by Leka
            Takaiskarin yläkiinnikekumi, tuossa kuvassa osa#4. Muista vaihtaa samalla nuo tiivisteet, osa#7 samassa kuvassa.
            Aikoinaan omassa e34:ssa "etupäänkolina" aiheutui löysällä olevasta ratti-akselin mutterista.Legendaarinen vika kys.mallissa.Tätä ei löytänyt kats.inssi, ei bemarin mekaanikko...
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #36
              Originally posted by creative 22
              Aikoinaan omassa e34:ssa "etupäänkolina" aiheutui löysällä olevasta ratti-akselin mutterista.Legendaarinen vika kys.mallissa.Tätä ei löytänyt kats.inssi, ei bemarin mekaanikko...
              Mutta löytyy sentään E34 FAQ:sta...
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • creative 22
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 560
                • Alavus

                #37
                Originally posted by Leka
                Mutta löytyy sentään E34 FAQ:sta...
                Hyvä näin...mutta siihen aikaan kun minä tuon kanssa takkusin oli näiden
                "faq-osioiden" suhteen hieman hiljaisempaa
                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                BMW Freude Am Fahren

                Comment

                • juhal
                  Newbiemmer
                  • Feb 2006
                  • 6

                  #38
                  kokemuksella....

                  vänkkärin etukulma kolisi myös mulla... eikun iskarin yläpää tilaukseen(josssa oli väljää.. näki ku nosti lokarista..) ja takasin paikoillen-->koeajolle, suureksi pettymykseksi kolina jatkui. tosin ei niin äänekkäänä..

                  missään nivelissä ei väljää... paitsi alatukivarren "kumilaakeri" eli takimmainen pusla oli aika hepposen tuntunen ku sitä heilutteli.. noh vanhasta kumisesta lattiamatosta palanen ja kaveri väänsi kumia toiseen suuntaan minä törkkäsin jämptin palasen sinne kumin väliin ja niin loppu kolinat!

                  nyt on powerflexit tilattuna

                  vaikka ei äkkiä luulis että sellanen kumi vois kolista/aiheuttaa kolinaa niin näin vaan kävi.

                  Comment

                  • pelju
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2003
                    • 45
                    • Oulu

                    #39
                    Mainittakoon,
                    että tämä vanha threadinin/aihe on tullut osaltani päätökseen. Kuten jo toisaalla kerroin, niin ratkaisu löytyi jostakin täältä:

                    Uudet iskarit, jouset. Vaidettu reaktiotangot+puslat, alatukivarret+puslat, kaikki raidetangot, vakaajan kumet ees/taas, koiranluut, takakelkan isot puslat.

                    Lisäksi vaivannut jarrujen nylkytys (etulevyt toistuvasti kieroiksi) on pysynyt poissa, kaiketi kiitos ed.mainittujen korjausten ja brembon levyjen.

                    Ei ole halpaa mutta hyvä on harrastus

                    Comment

                    • kole
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 506
                      • Joensuu

                      #40
                      Mulla kolisi kans etupää ja vein katsastukseen, ei ollut mitään vikaa. Mutta kolinan aiheutti reaktiotangon pallonivel. Ei ne katsastuksessa välttämättä kaikkea huomaa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎