Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TD lisää tehoa?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mako81
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 17
    • Tampere

    525 TD lisää tehoa?

    E34 -94

    Kuinka saada TDS:n teho lukemat?..mielellään tiestysti enemmän.
    Paljonko lastu/softa maksaa asennettuna?
    Minkälaisia kokemuksia?
    Kuka asentaa lastuja (esim. tampereen seutu)?

    Paljon kysymymyksiä, mutta jos joku auttaa kiitän kovasti!

    Nimim. aloitteleva BMW harrrastaja
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    Välijäähdytin, ahtoja ylemmäs + syöttöä. Sillähän se siitä sitten.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • mr..d
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 32

      #3
      Välijäähdytin on se ENSIMMÄINEN hankita. Ei kannata tuhota moottoria nostamalla ahtoja ilman välijäähdytintä.
      Dieselvoima on mustaa.

      Comment

      • ytte
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 248
        • Pyhäjärvi

        #4
        Eikä vakio turbolla kannata sitä syöttöö isolla kädellä suurentaa.
        F10 LCI -15
        E60 LCI -08

        Comment

        • Mauri H.
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 270
          • Salo

          #5
          Vakioturbolla ei niitä ahtoja sitten nosteta yhtään, lisäilma hoidetaan kunnollisella coolerilla, ja sitten nälän kasvaessa kunnon turbo pellin alle.
          F11 530D xDrive

          Comment

          • LASSI-S
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 4918
            • hattula/hämeenlinna.

            #6
            td:n ja tds:n erot taitaa olla lähinnä välijäähdytin ja ahtopaineet, eli coolerin laitat ja sitten nostat ahtoja 0,2 bar (ton verran eroja ahdoissa), taidatkin päästä jo tds:n tehoihin, voi tietty olla että myös syöttöä on enemmän tds:ssä. mut eipä tollanen tds:kään mihkään liiku.

            kunnollinen turbo, ( esim holset H1c/e tai vaikka schwitzer S2a tai S2b) yms kokoluokkaa,iso välijäähdytin ja samallahan sitä tekeekin jo kunnollisen pakosarjan ja putkiston ja pumpuunkin käy vaihdattamassa 12mm nestepään ja vielä esim karalalle tai hariselle säädettäväks niin aletaan liikkua jo ihan erimalliin . tuon kannen kestävyys vähän epäilyttää mut sen näkee sit kuinka käy

            mut jos tds:n tehot riittää niin tds:n cooleri väliin ja painetta 0,2 bar lisää niin jotain ainakin tapahtuu
            E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

            Comment

            • mr..d
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 32

              #7
              Total bmw:ssä oli juttua tds:sän lasttuttamisesta. Oli ne saaneet tehoja pelkällä syötön lisäyksellä 186 hv ilman pahempaa savuamista. Sen jutun pitäisi olla sen lehden sivuilla ladattavissa. Jos ei, niin on se minulla tallessa. Pysyn minäkin kannassani, ilman cooleria ei ahtoihin saa koskea ja syöttöönkin varovasti, coolerilla syötö saa ruuvata ja isommalla turbolla ahtojakin. Muuten voi kestävyys kärsiä pahasti.
              Dieselvoima on mustaa.

              Comment

              • bmw harrastelija
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 758
                • -

                #8
                [QUOTE=LASSI-S]td:n ja tds:n erot taitaa olla lähinnä välijäähdytin ja ahtopaineet, eli coolerin laitat ja sitten nostat ahtoja 0,2 bar (ton verran eroja ahdoissa), taidatkin päästä jo tds:n tehoihin, voi tietty olla että myös syöttöä on enemmän tds:ssä. mut eipä tollanen tds:kään mihkään liiku.

                kunnollinen turbo, ( esim holset H1c/e tai vaikka schwitzer S2a tai S2b) yms kokoluokkaa,iso välijäähdytin ja samallahan sitä tekeekin jo kunnollisen pakosarjan ja putkiston ja pumpuunkin käy vaihdattamassa 12mm nestepään ja vielä esim karalalle tai hariselle säädettäväks niin aletaan liikkua jo ihan erimalliin . tuon kannen kestävyys vähän epäilyttää mut sen näkee sit kuinka käy

                nuita ennen vielä vahvistetaan laatikko jne...päivitetään alusta vastaamaan tehoja, ja samallahan sitä laittaa kaikki sisukalut uusia tehoja vastamaan.
                thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                Alex von Falkenhausen

                Comment

                • TuomasTee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 529
                  • Kotka

                  #9
                  Mistä tuon lehtijutun saisi?!

                  Tässä välissä voisin kysyä kysymyksen:

                  Mulla on virityksinä toistaiseksi vain lastu, tehoputki ja filtteri.
                  Kun kierroksia on n.2500, ahtopaineet on heti tiukasti tasan 1,3 Bar. Onko tuo normaalia? Mikä paineet tässä tapauksessa rajoittaa, hukkaporttiko vai se elektroninen systeemi mikä rajottaa syöttöjä 1,3 Baarin jälkeen? Onko edellinen omistaja ruuvaillut hukkaporttia vai mitä tämä oikein on?

                  Kaipaisin myös edelleen tietoa, minkä kokoinen vakioturbo on ja mikä kannattaisi laittaa tilalle 200-250hv toivossa?
                  BMW F15 X5 M50d -14

                  Comment

                  • Jonttufantti
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 34

                    #10
                    Päteekös nämä ohjeet myös 524 td:hen?
                    Mistä kannattaisi kysellä välijäähdytintä?

                    t:myös aloitteleva Bemaristi.

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      #11
                      Uusia välijäähdyttimiä tekee mittojen mukaan mm. Am-works, pro turbo, professional motor tms. Tietysti voit sovittaa esim jonkun toisen auton alkuperäis coolerin joita on myynnissä tuolla myyntipalstallakin ollut. Bmw club finlandin sivujen mukaan 2.4td vakio ahdot on 0.9 ylipainetta ja 2.5tds 1.1 ylipainetta.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      Working...
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎