Announcement

Collapse
No announcement yet.

BILSTEIN B14 - PSS lifetime 50tkm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deemu79
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 453
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by estervainaa View Post
    Bilsteineista ei kokemusta, mutta koni sportit vaihdoin e46:ta pois takaa keväällä, kun toinen pumppu vuosi. Edessä vielä tuntuvat toimivan. 4,5v ja 200tkm noilla olen ajanut.
    Eiköhän nuo ole hintansa tienannu
    sigpic
    328i Coupe M-Sport -95

    Comment

    • HMH79
      Newbiemmer
      • Jun 2011
      • 3
      • WestCoast

      #17
      Täälä sama juttu ku aloittajalla

      Mulla kolme vuotta sitten asennetut Bilsteinit 530d E39 farkussa jossa M-Sport alusta. Iskareissa näkyy pinnoitevikaa ja ne jumittaa niin että auto on ihan hemmetin pintakova, käytännössä kuin rautakanget alla. Ajettu nyt 42tkm noin. Ei tunnu onnistuvan takuuseen, vaikka mielestäni pitääs kestää kauemmin. Asennuksen jälkeen ne toimi ekan vuoden, mutta jo sitte ne muuttui perhanan koviksi, näin jälkikäteen ajateltuna siis, en jotenkin tajunnut sitä kun vaimo pääasiassa ajaa autolla, mutta huomasin että pienimmätkin töyssyt jysähteli olvanaan kovaa. Ajattelin kuitenkin että niiden kuuluukin olla jäykät ja katsastuksessa joka kolmena vuotena 90 lukemat tai yli joten eipä tullut mieleen että niissä vika. Vasta kun korjaaja, jolla käytän istui kyydissä, alkoi sanomaan että onpa sulla jäykkä alusta, niin asiaa tutkittiin ja huomattiin tuo pinnoitevika ja lisäksi oli hajottanut uudet yläpään laakeritkin. Aikamoista paskaa tuntuu olevan Bilsteinit!

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #18
        Originally posted by bemu2000 View Post
        Samaa kauraa H&R:llä. Parissa kuukaudessa E91:n coilover etutolppa paskana. Oli vielä ensimmäinen sarja mitä olen H&R:ää ostanut. Piti myös maksaa uusi tolppa ja vanha lähettää sitten tarkistukseen. Saa nähdä miten käy. Vaikka halpis alustat ei ole ajettavuudeltaan kaksisia, niin kyllä ne tuntuu paremmin kestävän

        Päivitetääs tätä myös, nyt jo yksi takatolppakin paskana. Ei voi kyllä H&R coilover settejäkään suositella :think Autolla ajettu ehkä 10tkm ja alusta ollut kesän paikallaan.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Macke
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1134
          • Porvoo

          #19
          Sutta ja sekundaa ollu Bilsteinit täälläkin. B12 Pro kitti autossa alla 2-vuotta joista kahtena kesänä kärry seissyt suurinpiirtein 8 kuukautta, eli aktiivista ajoa se 16 kuukautta ja kilsoja 36tkm. Ja molemmat etupamput jumittaa, että on kyllä niin vimosen päälle laatua. Ja tehdas ei korvaa mitään kun kuukauden verran takuuajan jälkeen oli asiasta yhteyksissä kun auton kesän jälkeen otti ajoon. Jämähti pamput siis kun bilikka seisoi huhtikuun lopusta tohon elokuun puoliväliin.

          Kallista paskaa...

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #20
            Moni ei ehkä tiedä miks "paksuvartiset" Bilsut saattaa mennä koviksi. Syynä on et toi upsidedown rakenne kertää vettä alakammioon kun stefa kuluu. Kun se on tarpeeksi täynnä vesi alkaa estämään liikerataa ja tottakai myös syövyttää ja aihettaa korroosiovaurioita. Näkyvä paksu iskarinvarsi on itse asiassa iskarin runko ja varsinainen varsi on alakammion sisällä, pieni pinnoitevika näkyvässä "varressa" ei vielä haittaa iskarin toimintaa, mutta sisään kertyvä vesi ja lika kyllä.

            Itellä on kokemusta B8 patruunamallisista bilsuista, ja noi patruunat ovat avoimella rakenteella. Eli kun tolpan pohjaan poraa pienet vesireiät niin mahdollinen vesi pääsee tyhjentymään pois. Ehkä tämä kikka vois toimia näihin kiinteisiin tolppamallisiin iskareihin myös..? Toki suojakumi iskarin päällä auttaa todennäköisesti stefan kestoon ja tätä kautta estää myös veden kertymistä...




            Tässähän näkyy varsinaisen iskarivarren kiinnitys. Pieni reikä tohon mutterin viereen vois olla ratkaisu.

            Last edited by Thuppu; 30-11-2014, 17:37.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Macke
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1134
              • Porvoo

              #21
              Huoltolafka sanoi ainakin että näistä kuluu BMW käytössä yleensä runkoputken liukulaakeri ja siksi alkavat kolisemaan ja/tai jumittamaan. Tohon vaivaan ei ainakaan auta vedenpoistoreikä. En myöskään saanut enää mitään vastinetta kun hieman kummastelin iskareiden kestoa, että tuskin nyt sitten on kovinkaan harvinaista (mutuilua). Mene ja tiedä, luotto merkkiin meni kyllä.

              Comment

              • deemu79
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 453
                • Helsinki

                #22
                Täytyy kyllä vanhemman polven Bilsteinejä kehua vähän, on nimittäin tuossa omassa e36:ssa ollu n.150tkm alla ja viime leimalle joutui taakse laittamaan Saschit kun mehut tuli pihalle toisesta. Edessä vielä toimii loistavasti, vaikka napakannattimeen kiinnittyvät peltikorvakkeet ovat melkein lahonneet poikki
                Tänään sit kävin hakemassa 10€:llä eteen vähän käytetyt Saschin super touringit + -40mm "talvijouset"
                sigpic
                328i Coupe M-Sport -95

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by Macke View Post
                  Huoltolafka sanoi ainakin että näistä kuluu BMW käytössä yleensä runkoputken liukulaakeri ja siksi alkavat kolisemaan ja/tai jumittamaan. Tohon vaivaan ei ainakaan auta vedenpoistoreikä. En myöskään saanut enää mitään vastinetta kun hieman kummastelin iskareiden kestoa, että tuskin nyt sitten on kovinkaan harvinaista (mutuilua). Mene ja tiedä, luotto merkkiin meni kyllä.
                  Kyllä toi todennäköisesti juontaa samasta syystä, eli stefa alkaa päästämään vettä ja kuraa ohitseen mikä taatusti kuluttaa laakeria kun mahdollinen rasva huuhtoutuu pois ja tilalle jää hiekanpöly. Se et mihin se vesi sit menee..? Todennäköisesti jää sinne runkoputken sisään. Ite en kyllä usko et kovin äkkiä painavan auton alla pelkkä laakeri pääsis jumittamaan jousituksen, mutta jos alaosa on täynnä vettä niin ei pahemmin joustele. Ja miks just BMW käytössä?

                  Uskon kyllä et nää ongelmat voidaan välttää kunnollisella vesitiiviillä pölysuojalla iskarin päällä sekä mahdollisella pienellä vesireiällä tolpan pohjassa. Jos on jo "jumiutuneet" iskarit niin ainakin voi kokeilla porata reiät et muuttuuko käytös vai onko jo myöhäistä, siinä ei mitään häviä.

                  Itelle on tulossa nyt taas B8 patruunat harrasteen tolppiin ja aion kyllä tehä molemmat toimenpiteet. Sitpä näkee miten kestää.
                  Last edited by Thuppu; 01-12-2014, 06:34.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • deemu79
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2011
                    • 453
                    • Helsinki

                    #24
                    Vois melkein kyllä perustaa oman topikin eri iskareiden km-kestävyydelle.. Porukka laittais aina merkin, mallin ja madalluksen ym. ajo-olosuhteisiin vaikuttavan datan ja miten on kestäneet.
                    Tai jos ei omaa topiikkia ni voin laittaa vaikka tänne miten Saschien matka sujuu.
                    Last edited by deemu79; 01-12-2014, 14:53.
                    sigpic
                    328i Coupe M-Sport -95

                    Comment

                    • Macke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1134
                      • Porvoo

                      #25
                      Originally posted by Thuppu View Post
                      Kyllä toi todennäköisesti juontaa samasta syystä, eli stefa alkaa päästämään vettä ja kuraa ohitseen mikä taatusti kuluttaa laakeria kun mahdollinen rasva huuhtoutuu pois ja tilalle jää hiekanpöly. Se et mihin se vesi sit menee..? Todennäköisesti jää sinne runkoputken sisään. Ite en kyllä usko et kovin äkkiä painavan auton alla pelkkä laakeri pääsis jumittamaan jousituksen, mutta jos alaosa on täynnä vettä niin ei pahemmin joustele. Ja miks just BMW käytössä?

                      Uskon kyllä et nää ongelmat voidaan välttää kunnollisella vesitiiviillä pölysuojalla iskarin päällä sekä mahdollisella pienellä vesireiällä tolpan pohjassa. Jos on jo "jumiutuneet" iskarit niin ainakin voi kokeilla porata reiät et muuttuuko käytös vai onko jo myöhäistä, siinä ei mitään häviä.

                      Itelle on tulossa nyt taas B8 patruunat harrasteen tolppiin ja aion kyllä tehä molemmat toimenpiteet. Sitpä näkee miten kestää.
                      Olettaisin että se kommentti BMW-käytöstä johtui raskaskeulaisista autoista, ainakin tollanen dieselin moottorin virkaa toimittava malmikasa lienee suht raskas?

                      Jos paska ja vesi pääsee sinne ineen niin sittenhän se tosiaan saattaa kyllä hierasta ne laakerit paskaksi joo, mutta jos damage on päässyt tapahtumaan niin en usko että se niitä laakereita siitä mihinkään enää muuttaa. Uuteen iskariinhan toi vois olla ihan hyvä modi, mut pääseekös se sitten vetämään pasqua alakautta pahimmassa tapauksessa ineen? Omissa pampuissa ei ole minkäänlaista nirhaumaa yläpäässä että hieman vaikuttais järjenvastaiselta että sieltä olis mikään vesi päässyt alas valumaan, mutta purkamallahan se selviäis.

                      Mullakin oli joskus Bascossa Bilsteinin alusta ja sehän toimi ku häkä. Sillä ostin tähänkin kärryyn nyt "astetta laadukkaamman" kuin useassa autossa hyväks todetun Weitecin alustan, ja vituiks män. Josko sinne sitten Konia tyrkkäis seuraavaks, ne toimi ainakin Mustangissa hyvin...

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #26
                        Originally posted by Macke View Post
                        Olettaisin että se kommentti BMW-käytöstä johtui raskaskeulaisista autoista, ainakin tollanen dieselin moottorin virkaa toimittava malmikasa lienee suht raskas?
                        ...
                        Melkein kaikki BMW on 50/50 painosuhteella.
                        Eli ei mitenkään "raskaskeulaisia" pelejä. Saman kokoluokan autot painaa Audilla ja mesellä ihan yhtä paljon. Eli sekään ei ole syy.
                        BMW on vaan noista yleisin "tuunaus kohde" joten siksi varmaan eniten käytössä noita iskareita ja siten myös ongelmia.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • PekkaSavolainen
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 195
                          • Uusimaa

                          #27
                          Lisää kokemuksia B14:sta. Hankin ko. setin 123d:hen kesällä 2013 ja ensimmäisenä talvena alkoi etupäästä kuulua asiaankuulumattomia kolahduksia.

                          Ei tullut mieleen epäillä uusia iskareita, joten vaihdoin osa kerrallaan lähes kaiken kuluvan; iskareiden tukilaakerit, alatukivarret, vakaajan koiranluut, etuvakaajan puslineen (koska puslat on vulkanoitu kiinni), moottorin + vaihteiston kannakkeet jne...

                          Rahaa ja aikaa paloi, mutta kolina säilyi.

                          Muutama viikko takaperin, kun saatiin ensimmäiset kunnon pakkaset, muuttui kolina sietämättömäksi. Joten taas kerran auto nosturille. Autoa nostaessa ihmetytti, kun eturenkaat eivät millään nouse irti lattiasta, vaikka kaaren ja renkaan välissä oli pään mentävä tila.

                          Renkaan irrotuksen jälkeen syy selvisi; molemmat etuiskarit öljyn peitossa ja lisää pulputti stefan välistä. Mitä lie hajonnut, kun mäntä tulee vähintään kymmenen senttiä liikaa ulos niin, että jouset putoavat paikoiltaan.

                          Setillä siis ikää 1,5v / 30tkm. Reklamaatiota tehdessä oli mukava yllätys kuulla, että ko. myyjä antaa tuotteilleen 1v / 15tkm takuun. Tuota tietoa en saanut settiä ostaessani, eikä siitä ole mitään mainintaa kuitissakaan. Tästä johtuen odotellaan, että Bilsteiniltä tulisi jonkinlainen vastaus asiaan, ennen kuin tilaavat uutta osaa. Ja minä seisotan määrämättömän ajan ajokelvotonta autoa parkkipaikalla...



                          Comment

                          • deemu79
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2011
                            • 453
                            • Helsinki

                            #28
                            Ei voi kyllä muuta sanoa ku VMP... Ja ei siis Varamiespalvelu kyseessä nyt. Itse laittaisin tilalle toimivat vakiopumput tai jonkun Kiinan setin...
                            Last edited by deemu79; 14-01-2015, 12:17.
                            sigpic
                            328i Coupe M-Sport -95

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11146
                              • Oulu

                              #29
                              ja täällä foorumilla vielä kehataan arvostella jos joku laittaa BC/D2 settiä alle, että kauheeta kiinankuraa, laita bilsteiniä ennemmin....

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17534
                                • Turku

                                #30
                                Eikös Bilsteinissa nyt kuitenkin ole 2 vuoden takuu!?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎