Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 uusi alustasarja alla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poisonsloth
    Bimmer Rookie
    • May 2014
    • 108
    • Satakunta

    E60 uusi alustasarja alla

    Tuli tossa viikonlopun aikana vaihdeltua bemmiin uusi säädettävä alustasarja, homma meni suht kivuttomasti muutaman oluen ja kirosanan tuottamana. Mutta nyt iski ongelma, etupäästä kuuluu molemmilta puolilta semmoinen kolina/paukahdus kun renkaita kääntää. Se kuuluu vain kerran jossain kohtaa kun kääntää. Kaikki koiranluut,nivelet ym olivat täysin käyttökelpoisia että voiko tämä vaan johtua siitä että uusi alustasarja vaan vähä narisee ja nitisee aluksi? Hakee niin sanotusti vielä paikkaansa

    Vähän amatööri näiden autojen "tuunaamisien" suhteen, tietysti voi kuulua monestakin osasta kyseinen pauke. Auto tosin ei kolissut/paukkunut vielä perjantai aamuna ennen kuin vakioiskareita alotettiin irroittaa.

    Vai onko vain vakiokoiranluut niin kovassa käytössä nyt kun autoa madallettu, että täytyy ostaa uudet tilalle?

    Kiitokset jo etukäteen vastauksista.

    Edit: Niin ja tosiaan samalla vaihdoin uudet iskarin etupäänlaakerisetin^^

    Last edited by Poisonsloth; 04-08-2014, 18:36.
    Nykyiset kuljettimet:
    G30 530e M-Sport -19
    E36 325i Cabrio -94

    Ex:
    F32 430D M-Sport -15
    F11 530D LCI M-Sport
    E70 X5 3.0D
    E61 535D M-Sport
    E91 320D M-Sport
    E60 530D
    Skoda Octavia RS Combi
    E46 330Ci
    E38 740i
    E36 325i
    E30 325i
    E30 316
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9995
    • KVLA

    #2
    Noin äkkiä ajatellen tuo käännettäessä kuuluva ääni viittaisi iskarien yläpäihin/niiden laakerointiin.Eli tulikohan ne kasattua ihan oikein,eikä mitään jäänyt löysälle?

    Entä tuliko isokin madallus?Meinaan vaan,että isommalla madalluksella alkaa vaatia jo lyhyempiä koiranluita.

    Comment

    • Poisonsloth
      Bimmer Rookie
      • May 2014
      • 108
      • Satakunta

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Noin äkkiä ajatellen tuo käännettäessä kuuluva ääni viittaisi iskarien yläpäihin/niiden laakerointiin.Eli tulikohan ne kasattua ihan oikein,eikä mitään jäänyt löysälle?

      Entä tuliko isokin madallus?Meinaan vaan,että isommalla madalluksella alkaa vaatia jo lyhyempiä koiranluita.
      Madallusta ei ihan järisyttävän paljon tullut ehkä 25-30mm.
      Etuiskari kasattiin omasta mielestä oikein, esim takaiskareissa laitettiin ne vakio alustassa olevat lyöntikumit uusien päähän. Mutta edessä ei tämä onnistunut kun se musta ja ruskea kumiosa aivan liian iso uuteen iskariin, siellä kyllä oli ihan oma paljon pienempi lyöntikumi jo valmiina tietysti.

      Vai tehtiinkö tässä juuri se virhe, että olisi pitänyt ottaa se ruskean värinen lyöntikumi irti vakioiskarista ja laittaa tähän uuteen jollakin tavalla? pallo ihan hukassa näistä kyllä mutt pakko itse asennella ni oppiikin joskus
      etupään iskarin yläpään mutteri kiristettiin jo ennen auton alle laittamista ja ainakin silloin oli mutteri kireällä. Eilen vielä käskin kaverin katsoa että nouseeko se pää sieltä ylöspäin kun rattia veivasin ja paikallaan pysy.
      Vähän sekavasti tuli nyt tekstiä kun kännykällä kirjottelen, toivottavasti saa selkoa
      Nykyiset kuljettimet:
      G30 530e M-Sport -19
      E36 325i Cabrio -94

      Ex:
      F32 430D M-Sport -15
      F11 530D LCI M-Sport
      E70 X5 3.0D
      E61 535D M-Sport
      E91 320D M-Sport
      E60 530D
      Skoda Octavia RS Combi
      E46 330Ci
      E38 740i
      E36 325i
      E30 325i
      E30 316

      Comment

      • Poisonsloth
        Bimmer Rookie
        • May 2014
        • 108
        • Satakunta

        #4
        Noniin tuli käytyä räpsäsee kuvat pikaseen etupäästä, jos joku huomaa näissä jonkun oleellisen osan puuttuvan DO TELL!

        Iskari ylhäältä: http://imgur.com/hYSUAgx

        Iskari keskeltä: http://imgur.com/mICu3lL

        Vakioiskarin kumisetti: http://imgur.com/V5ekNUW (Olisiko tuo pitänyt jotenkin saada mahtumaan tuohon iskariin, takaiskareihin tosiaan meni mutta edessä kyllä aivan liian pieni jousi mahtumaan tuonne sisään)

        Pienempi kumi vakioiskarista: http://imgur.com/VOiwsjC
        Otin tosiaan tuon ulos tosta isommasta mustasta kumista, niin olisiko tuo pitänyt laittaa sinne yläosaan ilman sitä isompaa mustaa?

        On tää tällästä hemmetin säätöö ku on peukalo keskellä kämmentä, niin mennään perse edellä puuhun
        Last edited by Poisonsloth; 04-08-2014, 16:17.
        Nykyiset kuljettimet:
        G30 530e M-Sport -19
        E36 325i Cabrio -94

        Ex:
        F32 430D M-Sport -15
        F11 530D LCI M-Sport
        E70 X5 3.0D
        E61 535D M-Sport
        E91 320D M-Sport
        E60 530D
        Skoda Octavia RS Combi
        E46 330Ci
        E38 740i
        E36 325i
        E30 325i
        E30 316

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          #5
          Eipä niillä pohjaanlyöntikumeilla ole tuohon vaikutusta. Laitoitko osa nro.6 eli tuon väliprikan takaisin? http://realoem.com/bmw/showparts.do?...61&hg=31&fg=10 Mulla joskus rutisi ja paukkoi moottorin alla oleva tukilevy e61:ssä. Se oli jäänyt vain löysälle. Mutta tuskin sitä tuossa remontissa edes irroitit?
          E61 520Da

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by Mik@ View Post
            Eipä niillä pohjaanlyöntikumeilla ole tuohon vaikutusta. Laitoitko osa nro.6 eli tuon väliprikan takaisin? http://realoem.com/bmw/showparts.do?...61&hg=31&fg=10 Mulla joskus rutisi ja paukkoi moottorin alla oleva tukilevy e61:ssä. Se oli jäänyt vain löysälle. Mutta tuskin sitä tuossa remontissa edes irroitit?

            Ja se prikka pitää olla vielä oikeinpäin. Todennäköisesti se vika löytyy sieltä...
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • makerein
              Newbiemmer
              • Dec 2012
              • 13
              • Kuopio

              #7
              Sama vika ja se aiheutuu just siitä prikaasta mikä tulee väliin. Jos se on väärinpäin niin jää välys. Sileä pinta pitää olla ylöpäin ja pallopinta alas. Ja kun se on ollut väärinpäin niin vioittaa laakeria. Ei rutinat välttämättä lopu kun käännät sen oikein päin. Pitää sit laittaa vielä uusi laakeri. Saman homman kanssa paininut. Onneks laittoivat korjaamolla niin menee takuuseen. Ensiviikolla panevat uudet palikat ja katson vieressä että kasaavat oikein.

              M

              Comment

              • Pretoriaani
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 3842
                • Hyvinkää, Finland

                #8
                Kuten aikaisemmatkin ovat sanoneet, prikka oikeaan väliin ja oikeinpäin. Loppuu paukkumiset.
                I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                Comment

                • Poisonsloth
                  Bimmer Rookie
                  • May 2014
                  • 108
                  • Satakunta

                  #9
                  Kiitokset erittäin paljon vastauksista!

                  Laitoin sinne sen suht ison prikan kyllä alle, mutta huomasin että oli jäänyt vanhasta kupista se pikkuprikka laittamatta

                  http://realoem.com/bmw/showparts.do?...61&hg=31&fg=10 elikkäs tuosta kuvasta osa nro5. mutta on ilmeisesti likaa varten tuo voiko siis johtua tuosta se kolina?

                  ja tosiaan tuo osa nro.6 on 100% varmuudella oikeinpäin ja asennettuna molemilla puolilla.
                  Nykyiset kuljettimet:
                  G30 530e M-Sport -19
                  E36 325i Cabrio -94

                  Ex:
                  F32 430D M-Sport -15
                  F11 530D LCI M-Sport
                  E70 X5 3.0D
                  E61 535D M-Sport
                  E91 320D M-Sport
                  E60 530D
                  Skoda Octavia RS Combi
                  E46 330Ci
                  E38 740i
                  E36 325i
                  E30 325i
                  E30 316

                  Comment

                  • Oktopuss
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 173
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Edellisessä autossa aiheutti paukkimista se kun ei ollut coilien lukitusrenkaat tarpeeksi kireällä.
                    S204 Mercedes Benz C350cdi 4Matic 2009 Tenorite gray metallic
                    Ex: S211 Mercedes Benz E55 2004 Tanzanite blue metallic
                    ExEx: W210 Mercedes Benz E55 1998 Black opal metallic
                    "Life's too short to drive a boring car"

                    Comment

                    • Järppä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1108
                      • Stadi, ladon takana.

                      #11
                      Katsomalla selviää kumpi vai kummatkin jouset siellä liikkuu.
                      Omassa kipossa (E46) apujousi pääsee liikkumaan joka aiheuttaa paukkeen.
                      Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                      Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                      Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                      If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                      Top Gear review

                      Comment

                      • Jonhi
                        BTCF Member
                        • Mar 2013
                        • 166
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by makerein View Post
                        Sileä pinta pitää olla ylöpäin ja pallopinta alas.

                        M
                        Originally posted by Tiik View Post
                        Viirupuoli (eli kupera) ylöspäin.
                        Toisesta ketjusta tuo ohje, toinen sanoo toista ja toinen toista vai onko mulla ymmärryksessä nyt vain vikaa
                        E93 330dA LCI -10 M-Sport
                        F31 320d -12 Luxury Line

                        Ex's
                        E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
                        E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by Jonhi View Post
                          Toisesta ketjusta tuo ohje, toinen sanoo toista ja toinen toista vai onko mulla ymmärryksessä nyt vain vikaa

                          Tottakai kupera puoli ylöspäin, että se prikka ei lukitse laakeria.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Jonhi
                            BTCF Member
                            • Mar 2013
                            • 166
                            • Espoo

                            #14
                            Tarkoittaneeko makerein "pallopinnalla" jotakin aivan muuta kuin kuperaa?:think Anteeksi typeryyteni
                            E93 330dA LCI -10 M-Sport
                            F31 320d -12 Luxury Line

                            Ex's
                            E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
                            E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

                            Comment

                            • makerein
                              Newbiemmer
                              • Dec 2012
                              • 13
                              • Kuopio

                              #15
                              Kun katsotte räjäytyskuvaa siinä ei näy mustaa viirua. Eli se on merkki sitä varten, että erottaa kummin päin se tulee. Ja se tulee alaspäin. Kupera pinta alaspäin! (Pallopinta). Tasainen pinta ylöspäin ja olen varmistanut asian marmorilta.

                              M

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎