Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 perämurikan etummainen pusla, kuka tekee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #16
    Originally posted by C'mon_maik View Post
    Kiitos, mut ei kiitos.

    Mistä löytyis 12.9 kovaa pulttia M12x1,5x80 koossa? Hitto, kun tuntuu olevan hakusessa kaikki pikkunikaleetkin.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • C'mon_maik
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 73
      • JKL

      #17
      Kiitos!
      Bostongrün E36 328i coupe M-sport

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16457
        • Asikkala

        #18
        Ei kai tuollaista pulttia tarvi ebaysta tilata :think

        Comment

        • C'mon_maik
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 73
          • JKL

          #19
          No parista paikallisesta ruuvi/kiinnikefirmasta myytiin eioota.
          Bostongrün E36 328i coupe M-sport

          Comment

          • blueorange
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 404
            • suomi

            #20
            Tilaa useampi ja vaihdat vuoden välein. Näin toimien kestää rallikäytössäkin

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #21
              Mikä vi*tu tuon etummaisen pultin katkasee? Välystä ei pitäisi olla missään kun uudet Strongflex puslat on joka paikassa ja uudet vakionopeusnivel, ristikko, tukilaakeri ja rätti.
              Uuden 12.9 pultin laitoin talvella ja taas meni poikki. Nopeesti kakkoselle vaihtaessa taas katkes.

              Onneks nyt pultin jämän pitäisi lähteä kivuttovammin kuin alkuperäinen, tuskin kerenny parissa kuukaudessa kovin jämähtää kierteet jumiin.


              EDIT: Taitaa osasyy olla tuo läkkipeltiä oleva rikka joka tuli Strongflex puslan mukana. Ne apurungon isojen puslien rikat vaihdoin suorilta paksumpiin haponkestäviin. Mutta tuon perän etummaisen puslan rikan laitoin mukana tulleen. Virhe. Täytyy siihenkin laittaa paksummasta tavarasta oleva rikka, kun tuo nykyinen on menny "kupille" ja jäljistä päätellen pyöriny/löystynyt.


              Onneksi lähti suht pienellä vaivalla pultin jämä pois. Vahingosta viisastuneena täytyy uuteen pulttiin tehdä millin laikalla pieni ura päähän, että saa helposti poistettua tasapäämeisselillä kun taas menee poikki.
              Last edited by bemmeri; 27-04-2015, 19:33.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5266
                • Pirkkala

                #22
                Originally posted by bemmeri View Post
                Mikä vi*tu tuon etummaisen pultin katkasee? Välystä ei pitäisi olla missään kun uudet Strongflex puslat on joka paikassa ja uudet vakionopeusnivel, ristikko, tukilaakeri ja rätti.
                Uuden 12.9 pultin laitoin talvella ja taas meni poikki. Nopeesti kakkoselle vaihtaessa taas katkes.

                Onneks nyt pultin jämän pitäisi lähteä kivuttovammin kuin alkuperäinen, tuskin kerenny parissa kuukaudessa kovin jämähtää kierteet jumiin.


                EDIT: Taitaa osasyy olla tuo läkkipeltiä oleva rikka joka tuli Strongflex puslan mukana. Ne apurungon isojen puslien rikat vaihdoin suorilta paksumpiin haponkestäviin. Mutta tuon perän etummaisen puslan rikan laitoin mukana tulleen. Virhe. Täytyy siihenkin laittaa paksummasta tavarasta oleva rikka, kun tuo nykyinen on menny "kupille" ja jäljistä päätellen pyöriny/löystynyt.


                Onneksi lähti suht pienellä vaivalla pultin jämä pois. Vahingosta viisastuneena täytyy uuteen pulttiin tehdä millin laikalla pieni ura päähän, että saa helposti poistettua tasapäämeisselillä kun taas menee poikki.

                Periaatteessa 12.9 on kaikilta ominaisuuksiltaan lujempi kuin 10.9 tai 8.8 mutta kokeileppa piruuttas 8.8 On käytännössä joskus havaittu että esim. 8.8 on paremmin kestänyt kuin 12.9. Siis nimenomaan tietynlaisessa kuormituksessa.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #23
                  Vähän samansuuntaista infoa luin muualtakin. Että leikkausvoimia vastaan parempi voisi olla hivenen pehmeempi. 10.9 siinä alunperin on.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • blueorange
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 404
                    • suomi

                    #24
                    Jospa se uretaanipuslan periksiantamattomuus katkasee sen. Mulla on rallikäytössä 12,9 kovunen M12 vakiokierteinen pultti ja helicoil. Vakio pusla edessä ja puslat banjokopassa. Ei ole katkennu.

                    Apurungon kiinnitys koriin on tehty kiinteäksi eli ne isot puslat korvattu putkella. 8.8 Meni poikki jäärata-ajossa. En tienny alkuun minkälainen sinne kuuluu kun auton edellinen ropaaja oli semmosen sinne tunkenu

                    Nyt ajattelin vaihtaa uuden pultin. Vanhalla pultilla olen ajanut n. 400 erikoiskoe kilometriä mukaanlukien testit jossa tutulla tiellä on tehty aikamoisia loikkia

                    Tee ura pultin päähän niin saat pois jos katkee ja laita nordlock lukitus aluslevyllä. Varmaan katkee jos pääsee löysälle.
                    Last edited by blueorange; 28-04-2015, 21:00.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎