Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 perämurikan etummainen pusla, kuka tekee?
Collapse
X
-
-
Mikä vi*tu tuon etummaisen pultin katkasee? Välystä ei pitäisi olla missään kun uudet Strongflex puslat on joka paikassa ja uudet vakionopeusnivel, ristikko, tukilaakeri ja rätti.
Uuden 12.9 pultin laitoin talvella ja taas meni poikki. Nopeesti kakkoselle vaihtaessa taas katkes.
Onneks nyt pultin jämän pitäisi lähteä kivuttovammin kuin alkuperäinen, tuskin kerenny parissa kuukaudessa kovin jämähtää kierteet jumiin.
EDIT: Taitaa osasyy olla tuo läkkipeltiä oleva rikka joka tuli Strongflex puslan mukana. Ne apurungon isojen puslien rikat vaihdoin suorilta paksumpiin haponkestäviin. Mutta tuon perän etummaisen puslan rikan laitoin mukana tulleen. Virhe. Täytyy siihenkin laittaa paksummasta tavarasta oleva rikka, kun tuo nykyinen on menny "kupille" ja jäljistä päätellen pyöriny/löystynyt.
Onneksi lähti suht pienellä vaivalla pultin jämä pois. Vahingosta viisastuneena täytyy uuteen pulttiin tehdä millin laikalla pieni ura päähän, että saa helposti poistettua tasapäämeisselillä kun taas menee poikki.Last edited by bemmeri; 27-04-2015, 19:33.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostMikä vi*tu tuon etummaisen pultin katkasee? Välystä ei pitäisi olla missään kun uudet Strongflex puslat on joka paikassa ja uudet vakionopeusnivel, ristikko, tukilaakeri ja rätti.
Uuden 12.9 pultin laitoin talvella ja taas meni poikki. Nopeesti kakkoselle vaihtaessa taas katkes.
Onneks nyt pultin jämän pitäisi lähteä kivuttovammin kuin alkuperäinen, tuskin kerenny parissa kuukaudessa kovin jämähtää kierteet jumiin.
EDIT: Taitaa osasyy olla tuo läkkipeltiä oleva rikka joka tuli Strongflex puslan mukana. Ne apurungon isojen puslien rikat vaihdoin suorilta paksumpiin haponkestäviin. Mutta tuon perän etummaisen puslan rikan laitoin mukana tulleen. Virhe. Täytyy siihenkin laittaa paksummasta tavarasta oleva rikka, kun tuo nykyinen on menny "kupille" ja jäljistä päätellen pyöriny/löystynyt.
Onneksi lähti suht pienellä vaivalla pultin jämä pois. Vahingosta viisastuneena täytyy uuteen pulttiin tehdä millin laikalla pieni ura päähän, että saa helposti poistettua tasapäämeisselillä kun taas menee poikki.
Periaatteessa 12.9 on kaikilta ominaisuuksiltaan lujempi kuin 10.9 tai 8.8 mutta kokeileppa piruuttas 8.8 On käytännössä joskus havaittu että esim. 8.8 on paremmin kestänyt kuin 12.9. Siis nimenomaan tietynlaisessa kuormituksessa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Jospa se uretaanipuslan periksiantamattomuus katkasee sen. Mulla on rallikäytössä 12,9 kovunen M12 vakiokierteinen pultti ja helicoil. Vakio pusla edessä ja puslat banjokopassa. Ei ole katkennu.
Apurungon kiinnitys koriin on tehty kiinteäksi eli ne isot puslat korvattu putkella. 8.8 Meni poikki jäärata-ajossa. En tienny alkuun minkälainen sinne kuuluu kun auton edellinen ropaaja oli semmosen sinne tunkenu
Nyt ajattelin vaihtaa uuden pultin. Vanhalla pultilla olen ajanut n. 400 erikoiskoe kilometriä mukaanlukien testit jossa tutulla tiellä on tehty aikamoisia loikkia
Tee ura pultin päähän niin saat pois jos katkee ja laita nordlock lukitus aluslevyllä. Varmaan katkee jos pääsee löysälle.
Last edited by blueorange; 28-04-2015, 21:00.
Comment
-
Comment