Announcement

Collapse
No announcement yet.

raidetanko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarpeli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 510
    • vaasa

    raidetanko

    eli kai toi nivel vaihtuu siinä mukana ku vaihtaa raidetangon sen ekan homman
    ja mites vaikee kyseinen homma on? ja puoli oli kuskinpuoli
    ja mitä kannattaa ottaa huomioon ku tekee ton rempan
  • Jonde
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 222
    • Vaasa

    #2
    meinaatko siis vaihtaa raidetangon vai sen pään? Raidetangon pää kuvassa nro 8

    Jos jostain varaosaliikkeestä haet osat, niin yleensä tulee erikseen nuo kaksi osaa. Ja ei kai tuossa muuta huomioitavaa ole kuin se että pyöränkulmat pitää katsoa vaihdon jälkeen.
    Attached Files

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #3
      Eikö tuo 8 kuvaa rt-päätä ja 4 koko raidetankoa.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • Jonde
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 222
        • Vaasa

        #4
        no näinkin kyllä, oon vaan ite tottunu sanomaan tota sisempää osaa raidetangoksi, ja tota 8 vaan raidentangon pääksi

        Comment

        • Jarpeli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 510
          • vaasa

          #5
          sori siis koko paska vaihtoo eli nelosesta kyse

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by Jarspi
            sori siis koko paska vaihtoo eli nelosesta kyse
            Ei se hommana olis muuten paha mutta tilaa ei ole.
            Eli siitä hakkaa ton lukkolevyn vain auki (osa 3) ja pyörittää irti. Ei sen kummempaa

            Jos molemmille puolille vaihdat niin kannattaa irrottaa koko ohjaus
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Miten e36:n raidetangon nivelpään saa pyöriteltyä auki? Mutteria kun kääntää niin "pultti" pyörii mukana Pultin päässä en nähny kuusiokolo holea tms

              KIIRE!!
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Pode
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 437
                • Muurame

                #8
                Originally posted by petrolhead
                Miten e36:n raidetangon nivelpään saa pyöriteltyä auki? Mutteria kun kääntää niin "pultti" pyörii mukana Pultin päässä en nähny kuusiokolo holea tms

                KIIRE!!
                ronskisti vaan papukaijapihdeillä tms. kiinni "pultista" mut ei kierteen kohdalta! ja muistakaa sitten laskea ne kierrokset etta monta kierrosta ootte pyörittäny aukipäin ennen kuin raidetangon pää yms. lähtee irti! huomattavasti mukavampi ajella nelipiste suuntaukseen kun ne on edes vähän sinnepäin!

                Lelu: "315" -83 "THE RACER"
                EX: Astra 2.0 sport -00
                EX: 320i Touring -89"Emma"
                EX: 528i -84 "IGOR"
                EX:Vectra -93 "IKE"
                EX: 518i -87 "WanhaHerra"
                EX:316 -88 "ruttureplica"
                EX:316 -86


                -MME connection-

                -BTCF absolutistit team-

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by Pode
                  ronskisti vaan papukaijapihdeillä tms. kiinni "pultista" mut ei kierteen kohdalta! ja muistakaa sitten laskea ne kierrokset etta monta kierrosta ootte pyörittäny aukipäin ennen kuin raidetangon pää yms. lähtee irti! huomattavasti mukavampi ajella nelipiste suuntaukseen kun ne on edes vähän sinnepäin!
                  Siis selvyyden vuoksi tuostako kestää ottaa pihdeillä, kts kuva..
                  Last edited by petrolhead; 06-05-2007, 22:21.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16475
                    • Asikkala

                    #10
                    Nosta tunkilla sitä päätä alapuolelta niin kartio kiristyy reikäänsä eikä pyöri.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Siis ei nyt ihan selvinnyt mistä tässä on kyse? Joka tapauksessa siinä raidetangossa on pätkä avainväliä josta saa kiinni joko avaimella tai lukkopihdeillä. Sama peli tuossa raidepäässä, joten molempiin saa avaimen kiinni(+lukitusmutteri auki).

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        Siis ei nyt ihan selvinnyt mistä tässä on kyse? Joka tapauksessa siinä raidetangossa on pätkä avainväliä josta saa kiinni joko avaimella tai lukkopihdeillä. Sama peli tuossa raidepäässä, joten molempiin saa avaimen kiinni(+lukitusmutteri auki).
                        No siis mostin vanhaa topikkia kysyäkseni miten raidetangon pallonivelen mutterin saa auki kun tappi pyörii mukana
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Pode
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 437
                          • Muurame

                          #13
                          Originally posted by petrolhead
                          No siis mostin vanhaa topikkia kysyäkseni miten raidetangon pallonivelen mutterin saa auki kun tappi pyörii mukana
                          no papukaija pihdit käy tuohonkin! painatat niillä sitä alapallon tappia sinne reikään!

                          tai sit tunkilla painattaen... ihan miten on helpoin..

                          eikä sit ajatella 2-mielisesti...

                          Lelu: "315" -83 "THE RACER"
                          EX: Astra 2.0 sport -00
                          EX: 320i Touring -89"Emma"
                          EX: 528i -84 "IGOR"
                          EX:Vectra -93 "IKE"
                          EX: 518i -87 "WanhaHerra"
                          EX:316 -88 "ruttureplica"
                          EX:316 -86


                          -MME connection-

                          -BTCF absolutistit team-

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎