.....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
.....
Collapse
X
-
Ja se systeemin rele siellä ohjaiboksin kyljessä/rattiakselin tienoilla kannattaa tarkistaa perinpohjaisesti. Tuota ei ilmeisesti kaikissa E30 ABSeissa ole, mutta ilmeinen vikakohde. Jännite kannattaa tarkistaa myös sieltä boksin liittimeltä, jolloin eliminoidaan myös rikkinäisten johtojen mahdollisuus.
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
-
-
itsellä oli mennyt abs:n venttiilikoneisto paskaksi mutta senkään jälkeen ei absit toimineet kunnolla... ja vikanahan oli lisäksi se saatanan 5 ämpärin sulake joka näytti ehjältä mutta mittarilta tuli todistettua ettei se päästä virtaa läpi no hydraulikoneisto oli alun perin syy... mutta vika voi olla myös tollainen vittumainen
Comment
-
-
Ja tarina jatkuu:
Nyt krapula sunnuntaina auto taas ilmaan ja mittaus absin liittimeltä V~ asteikolla rengasta pyörittäen.
Jokaisen pyörän piuhaparista tuli alle voltin lukemia.
Riippuu tietysti kuinka kovasti rengasta jaksaa krapulassa pyörittää!
Eli anturit/hammaskehät ehjiä?
Jäljelle jää:
- BOKSI
- RELE
- PUMPPU
Olisko Turussa kellään E30 325:sta mistä vois kokeilla relettä ja boksia?
Ei viitsisi summassa lähteä ostelemaan.
Voisin tarjota kahvit vaivan palkaksi!
T: Mika
P: 0505616833
Comment
-
-
Tarkista ne taka-akselin hammaskehät, ne on suurin syy ABSien toimimattomuuteen. Ne kertakaikkiaan ruostuu hittoihin ja anturit eivät saa tarpeeksi hyvää signaalia.
Ihan visuaalinen tarkistus kertoo "totuuden". Jos hampaat on ruosteessa, tai jopa ruostuneet kokonaan pois siitä anturin kohdalta kuten yleensä, tiedät syyn toimimattomuuteen.
Tuo yleismittarilla mitattu jännite (n. 1V) on suuntaa antava, mutta ei välttämättä kerro koko totuutta. Vasta oskilloskoopilla mitattuna saat varman tiedon antureiden kunnosta. Signaalin taso ja muoto pitää olla molemmilta takarenkailta sama (vasen versus oikea). Kuin myös eturenkailta (vasen versus oikea). Etu- ja taka-akselien signaalien muodoissa on sitten yleensä eroja, koska takana enemmän "hampaita" kuin edessä.
Anturit voi mitata myös mittaamalla niiden resistanssit. Kaikkien resistanssit pitäisi olla samaa luokkaa.
Timo
Comment
-
-
Katsastusmieheltä kysyin, että kuinka ne tarkistaa absit, niillä ei ole mitään keinoa siihen, eli ne katsoo valosta, että se palaa hetken ja sammuu sitten. Tuli mieleen, että voihan sinne laittaa aikareleen, joka vähän aikaa väläyttää valoa kuin toimisi, katsastus menee ok ilman abseja...
Jack
Comment
-
-
Originally posted by mika68Jep!
Ei sammu valo ollenkaan!
Virrat päällä valo palaa niinkun kuuluukin ja JÄÄ PALAMAAN AUTON KÄYDESSÄ!
Rele avattu 2 kertaa muttei mitään silminnähtävää vikaa?
Voiko releen mitata yleismittarilla ja jos voi niin mistä navoista.....
jos oot kerta avannu sen mittaa että se "sulake" lanka toimii...
navat oli jotenki sillai jännästi että kuparinen näkyvä osa sieltä eristeen alta ja joku niistä navoista selvitti paljon... mutta kunhan tässä kirjotan mittaa vaan että se sulakelanka toimii
ps: dääng ku ehit myyä nuo huulivanteet, ois ollu kaupan paikka
Comment
-
-
Nyt rupee pikkuhiljaa VITUT....MAAN!!!
On kokeiltu toista boksia ja relettä, MUTTA SE PERK... VALO PALAA VAAN!!!
Eli on tehty seuraavat toimet:
-Mitattu boksille tulevalta liittimelta jokaisen renkaan vastus sekä virta rengasta pyörittäen.
-Vaihdettu boksi sekä rele
Näkeekö testerillä tästä E30 mallista ABS vikakoodit?
Jos näkee täytyy uhrata eurot merkkiliikkeeseen....
Vai onko Turussa jotain inhimillisen hintaista paikkaa jossa vian voisi paikallistaa........?
Comment
-
-
Originally posted by mika68Nyt rupee pikkuhiljaa VITUT....MAAN!!!
On kokeiltu toista boksia ja relettä, MUTTA SE PERK... VALO PALAA VAAN!!!
Eli on tehty seuraavat toimet:
-Mitattu boksille tulevalta liittimelta jokaisen renkaan vastus sekä virta rengasta pyörittäen.
-Vaihdettu boksi sekä rele
Näkeekö testerillä tästä E30 mallista ABS vikakoodit?
Jos näkee täytyy uhrata eurot merkkiliikkeeseen....
Vai onko Turussa jotain inhimillisen hintaista paikkaa jossa vian voisi paikallistaa........?
siellähän se vika tuntuu olevan
Comment
-
Comment