Announcement

Collapse
No announcement yet.

.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    .....

    .....
    Last edited by mika68; 07-09-2012, 09:02.
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    #2
    Ja se systeemin rele siellä ohjaiboksin kyljessä/rattiakselin tienoilla kannattaa tarkistaa perinpohjaisesti. Tuota ei ilmeisesti kaikissa E30 ABSeissa ole, mutta ilmeinen vikakohde. Jännite kannattaa tarkistaa myös sieltä boksin liittimeltä, jolloin eliminoidaan myös rikkinäisten johtojen mahdollisuus.

    Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

    Comment

    • J-Poika
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 835
      • There's a place in the North, far far away

      #3
      itsellä oli mennyt abs:n venttiilikoneisto paskaksi mutta senkään jälkeen ei absit toimineet kunnolla... ja vikanahan oli lisäksi se saatanan 5 ämpärin sulake joka näytti ehjältä mutta mittarilta tuli todistettua ettei se päästä virtaa läpi no hydraulikoneisto oli alun perin syy... mutta vika voi olla myös tollainen vittumainen

      Comment

      • jarmo_
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 277

        #4
        Mulla E28:ssa oli niin paljon pölyä hammaskehissä ettei saanut kontaktia.
        Paine ilmalla putsattiin, pölisi aika kivasti hetken ja alkoi toimia.

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1966
          • ......

          #5
          Ja tarina jatkuu:

          Nyt krapula sunnuntaina auto taas ilmaan ja mittaus absin liittimeltä V~ asteikolla rengasta pyörittäen.
          Jokaisen pyörän piuhaparista tuli alle voltin lukemia.
          Riippuu tietysti kuinka kovasti rengasta jaksaa krapulassa pyörittää!
          Eli anturit/hammaskehät ehjiä?
          Jäljelle jää:
          - BOKSI
          - RELE
          - PUMPPU

          Olisko Turussa kellään E30 325:sta mistä vois kokeilla relettä ja boksia?
          Ei viitsisi summassa lähteä ostelemaan.
          Voisin tarjota kahvit vaivan palkaksi!

          T: Mika
          P: 0505616833

          Comment

          • very heavy
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 137

            #6
            jos se syy on krapulassa

            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #7
              Tarkista ne taka-akselin hammaskehät, ne on suurin syy ABSien toimimattomuuteen. Ne kertakaikkiaan ruostuu hittoihin ja anturit eivät saa tarpeeksi hyvää signaalia.

              Ihan visuaalinen tarkistus kertoo "totuuden". Jos hampaat on ruosteessa, tai jopa ruostuneet kokonaan pois siitä anturin kohdalta kuten yleensä, tiedät syyn toimimattomuuteen.

              Tuo yleismittarilla mitattu jännite (n. 1V) on suuntaa antava, mutta ei välttämättä kerro koko totuutta. Vasta oskilloskoopilla mitattuna saat varman tiedon antureiden kunnosta. Signaalin taso ja muoto pitää olla molemmilta takarenkailta sama (vasen versus oikea). Kuin myös eturenkailta (vasen versus oikea). Etu- ja taka-akselien signaalien muodoissa on sitten yleensä eroja, koska takana enemmän "hampaita" kuin edessä.

              Anturit voi mitata myös mittaamalla niiden resistanssit. Kaikkien resistanssit pitäisi olla samaa luokkaa.

              Timo

              Comment

              • bmwjack
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 138
                • Tampere

                #8
                Katsastusmieheltä kysyin, että kuinka ne tarkistaa absit, niillä ei ole mitään keinoa siihen, eli ne katsoo valosta, että se palaa hetken ja sammuu sitten. Tuli mieleen, että voihan sinne laittaa aikareleen, joka vähän aikaa väläyttää valoa kuin toimisi, katsastus menee ok ilman abseja...

                Jack

                Comment

                • mika68
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1966
                  • ......

                  #9
                  Eihän se mitään relettä tarvii?
                  Ryöstää vaan laturin valolta virran absin polttimolle!
                  Oishan se vaan kiva saada ne toimimaan, kun on kerran sellaiset autossa...

                  Comment

                  • mikko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1749
                    • kotona

                    #10
                    onko tää nyt sellainen hä r ö ettei valo sammu missään vaiheessa? vai sammuuko käynnistäessä ja syttyy kun lähdet ajamaan?

                    veikkaan sitä relettä jos valo ei sammu ollenkaan

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1966
                      • ......

                      #11
                      Jep!
                      Ei sammu valo ollenkaan!
                      Virrat päällä valo palaa niinkun kuuluukin ja JÄÄ PALAMAAN AUTON KÄYDESSÄ!
                      Rele avattu 2 kertaa muttei mitään silminnähtävää vikaa?
                      Voiko releen mitata yleismittarilla ja jos voi niin mistä navoista.....

                      Comment

                      • mikko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1749
                        • kotona

                        #12
                        Originally posted by mika68
                        Jep!
                        Ei sammu valo ollenkaan!
                        Virrat päällä valo palaa niinkun kuuluukin ja JÄÄ PALAMAAN AUTON KÄYDESSÄ!
                        Rele avattu 2 kertaa muttei mitään silminnähtävää vikaa?
                        Voiko releen mitata yleismittarilla ja jos voi niin mistä navoista.....
                        voihan sen mitata... navat oli....navat oli....öööö

                        jos oot kerta avannu sen mittaa että se "sulake" lanka toimii...

                        navat oli jotenki sillai jännästi että kuparinen näkyvä osa sieltä eristeen alta ja joku niistä navoista selvitti paljon... mutta kunhan tässä kirjotan mittaa vaan että se sulakelanka toimii

                        ps: dääng ku ehit myyä nuo huulivanteet, ois ollu kaupan paikka

                        Comment

                        • mika68
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2004
                          • 1966
                          • ......

                          #13
                          Nyt rupee pikkuhiljaa VITUT....MAAN!!!
                          On kokeiltu toista boksia ja relettä, MUTTA SE PERK... VALO PALAA VAAN!!!
                          Eli on tehty seuraavat toimet:
                          -Mitattu boksille tulevalta liittimelta jokaisen renkaan vastus sekä virta rengasta pyörittäen.
                          -Vaihdettu boksi sekä rele

                          Näkeekö testerillä tästä E30 mallista ABS vikakoodit?
                          Jos näkee täytyy uhrata eurot merkkiliikkeeseen....
                          Vai onko Turussa jotain inhimillisen hintaista paikkaa jossa vian voisi paikallistaa........?

                          Comment

                          • mikko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1749
                            • kotona

                            #14
                            Originally posted by mika68
                            Nyt rupee pikkuhiljaa VITUT....MAAN!!!
                            On kokeiltu toista boksia ja relettä, MUTTA SE PERK... VALO PALAA VAAN!!!
                            Eli on tehty seuraavat toimet:
                            -Mitattu boksille tulevalta liittimelta jokaisen renkaan vastus sekä virta rengasta pyörittäen.
                            -Vaihdettu boksi sekä rele

                            Näkeekö testerillä tästä E30 mallista ABS vikakoodit?
                            Jos näkee täytyy uhrata eurot merkkiliikkeeseen....
                            Vai onko Turussa jotain inhimillisen hintaista paikkaa jossa vian voisi paikallistaa........?
                            kokeile vaihtaa vielä hydrauliikkayksikön releet, jos ei se auta niin uus hydrauliikkayksikkö...

                            siellähän se vika tuntuu olevan

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6708
                              • PK-seutu

                              #15
                              Mulla olis ylimääräsenä ABS hydrauliikkayksikkö ja boksi -87 325i:stä.

                              Osat on Turun lähellä, mutta minä en. Tosin käyn aika useasti. Pistä vaikka privaa jos kiinnostaa / tarviit.
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎