Millasia kokemuksia noista linglongeista nyt on jossain 17" kokoluokassa, ovatko miten uraherkkiä? Yleensä nuo kiinarenkaathan taitaa aika löysiä olla rungoltaan mikä tietääkseni vähentää vetelyä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Antti O View PostMillasia kokemuksia noista linglongeista nyt on jossain 17" kokoluokassa, ovatko miten uraherkkiä? Yleensä nuo kiinarenkaathan taitaa aika löysiä olla rungoltaan mikä tietääkseni vähentää vetelyä.
Tuotteena ”Kiinanrenkaat” ei suinkaan ole enään millään lailla samanlaisia, vaan Kiinassakin osataan nykyään jo tehdä jokusia hyvän hinta/laatusuhteen tuotteita.
Lisäksi tuosta ”löysyydestä”. Eli sekin on näissä nettikeskusteluissa usein puhdasta urbaanilegendaa ja ihan siitä syystä että vertailukokemuksista kirjoitetaan kun on vaihdettu lintaan ja kankaille ajetut ”jämäkät” renkaat uuden maksimikulutuspinnnan uusiin renkaisiin.
Uusi rengas maksimi kulutuspinnalla ja tuoreella kulutuspintaprofiililla on varsin helposti aina ”löysän” tuntuinen.
Tämä ei sitten juurikaan korjaannu painetta lisäämällä(...ei mikään ihme), vaan tilanne valioituu vasta kun kulutuspinnasta on tasaisesti milli/pari pois kulutuspinnasta ja renkaan runko muokkautunut ko.auton camberkulmille.
Myös kulutuspinnan tyypillä on merkitystä minkä tuntuinen rengas on uutena (misukan PS pintaiset/variaatiot yleensä vähiten herkkiä ”uutuudelle”)
Usein näissä nettikeskusteluissa aina samat kaverit saa niitä ”löysiä” renkaita....siitäkin huolimatta että aina vaihdon yhteydessä se uusin on jostain kumman syystä ”löysä” ja vanha sittenkin ”jämäkämpi”.
Lisäksi, erityisesti liialliset aurauskulmat saavat uusilla renkailla ikävän ”leijumisen tunteen”, eli renkaat tuntuvat todella löysiltä ja epätarkoilta varsinkin silloin kun kulutuspintaa on maksimi.
Renkaissa toki on eroja niiden käyttäytymisen suhteen, mutta sekin pitää muistaa että maksimitarkkuuteen, reagointiin ja
jämäkkyyteen viritetty rengas on sitten myös käytännössä aina uraherkkä (varsinkin kun se ”pehmentävä” kulutuspinta on puolessa).Last edited by Hemi; 09-06-2016, 11:46.
Comment
-
-
9,5"x19" ja 10,5"x19" vanteet. Näille tarttis jonkinlaiset renkaat keksiä. E92:n alle tulossa tulossa ja kaariinkin pitäs saada mahtumaan. Linglongin Greenmaxia näyttäis saavan edullisesti 225-35R19 luokassa.
Ilmeisesti nää Linglongit on aika paljon leveämpiä, kun esim Kumhot vastaavassa kokoluokassa. Mikäs tuolle Linglongille olisi järkevä pari 255-30R19 renkaassa, jotta venykin olis ns. edes sinne päin samaa luokkaa? :think
edit.
Vai pitäskö samantien painaa ylikoon Nankangit 235-35 + 265-30. Tuskin sen munkimmat olis, kun levärunkoiset 225-35 ja 255-30 renkaatkaan? :thinkLast edited by McBeast; 10-06-2016, 14:18.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJos nyt puhutaan uudesta Linglongin Greenmaxista, niin ei tunne uria edes 19” kokoluokassa.
Tuotteena ”Kiinanrenkaat” ei suinkaan ole enään millään lailla samanlaisia, vaan Kiinassakin osataan nykyään jo tehdä jokusia hyvän hinta/laatusuhteen tuotteita.
Lisäksi tuosta ”löysyydestä”. Eli sekin on näissä nettikeskusteluissa usein puhdasta urbaanilegendaa ja ihan siitä syystä että vertailukokemuksista kirjoitetaan kun on vaihdettu lintaan ja kankaille ajetut ”jämäkät” renkaat uuden maksimikulutuspinnnan uusiin renkaisiin.
Uusi rengas maksimi kulutuspinnalla ja tuoreella kulutuspintaprofiililla on varsin helposti aina ”löysän” tuntuinen.
Tämä ei sitten juurikaan korjaannu painetta lisäämällä(...ei mikään ihme), vaan tilanne valioituu vasta kun kulutuspinnasta on tasaisesti milli/pari pois kulutuspinnasta ja renkaan runko muokkautunut ko.auton camberkulmille.
Myös kulutuspinnan tyypillä on merkitystä minkä tuntuinen rengas on uutena (misukan PS pintaiset/variaatiot yleensä vähiten herkkiä ”uutuudelle”)
Usein näissä nettikeskusteluissa aina samat kaverit saa niitä ”löysiä” renkaita....siitäkin huolimatta että aina vaihdon yhteydessä se uusin on jostain kumman syystä ”löysä” ja vanha sittenkin ”jämäkämpi”.
Lisäksi, erityisesti liialliset aurauskulmat saavat uusilla renkailla ikävän ”leijumisen tunteen”, eli renkaat tuntuvat todella löysiltä ja epätarkoilta varsinkin silloin kun kulutuspintaa on maksimi.
Renkaissa toki on eroja niiden käyttäytymisen suhteen, mutta sekin pitää muistaa että maksimitarkkuuteen, reagointiin ja
jämäkkyyteen viritetty rengas on sitten myös käytännössä aina uraherkkä (varsinkin kun se ”pehmentävä” kulutuspinta on puolessa).
Laitan tänne erään tekstilainauksen toiselta Bmw-foorumilta koskien juuri näitä Linglong renkaita:
Originally posted by ViceOstin keväällä Linglong:t, kun tiesin auton lähtevän vaihtoon ja vanhat Nokian zLinet olivat sakkorajalla. Kerkesin Linglongeilla ajaa noin 2,5tkm. Koko oli 245/45R18. Paineina käytin 2,5-3,2. Koitin hakea sitä sopivaa painetta. Rengas oli lähes OK alle 80km/h nopeuksissa, mutta sitä suuremmissa nopeuksissa se oli aivan yliherkkä reagoimaan pieniinkin ohjaus liikkeisiin. Todella ärsyttävä ajettava 120km/h nopeuksissa. Paineen lasku hiukan paransi tilannetta, mutta silti todella herkkä ohjauksinen. Kaveri laittoi renkaat vanteelle ja totesi jo siinä vaiheessa, että ompa selvästi jäykempi runkoiset, kun Noksut. Voisiko johtua "ongelma" siitä...
Rengasäänet OK, samaa luokkaa, kun loppuun ajetuissa Noksuissa. Sade ominaisuudet OK ainakin, kun rengas oli aivan uusi. Sama kantavuus 100 XL oli Noksuissa ja Linglong.
Tulipahan kerran todella halppisrenkaat ostettua ja koettua. Toisten en itselleni osta (ellei ole auto juuri lähdössä vaihtoon). Aivan eriluokkaa on Nokian, Contin, Misukan, jne renkaat.Last edited by Heguli 31; 11-06-2016, 16:16.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostMillasia kokemuksia noista linglongeista nyt on jossain 17" kokoluokassa, ovatko miten uraherkkiä? Yleensä nuo kiinarenkaathan taitaa aika löysiä olla rungoltaan mikä tietääkseni vähentää vetelyä.
Edit: Ja ajettu niin vähän (ehkä 4tkm), että Hemin mainitsema sopeutuminen ei ole varmasti vielä tapahtunut.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Jos joku viitsii ottaa kantaa, kun e39 tourinkiin pitäisi löytää nyt hiljaisimmat ja vetelemättömimät kumet 8,5" ja 9,5" 17" vanteelle.
Pitkin hampain aion laittaa 235/45 ja 265/40 rengastuksen, tuo takarengas tuntuu olevan arvokas ja kiven alla tarjonta. Matalempaa 225/45--255/40 rengastusta en sen takia halua, että kuvittelen tuon lisäävät rengasääniä jonkinverran ja auton madaltaminen m-sport alustasta tulisi viimeistään sillon ajankohtaiseks...nuo pullat täyttää kaaren paremmin.
Ainoa (omasta mielestä) jotenkuten järkevä sarja jonka pähkäilin ois ympäri asti Hankookin Ventus S1 EVO K107 ja hinta jäis jonneki alle 500,- nurkille.
Lähinnä nyt siis kuitenkin kiinnostaa millainen rengas tuo on, onko jotain muita vaihtoehtoja, jopa tuo matalempi sarja tai greenmaxit eteen ja jotku muut taate...en kuitenkaan uskalla sotkea eri merkkisiä renkaita/malleja keskenään tietämättä runkojen ominaisuuksista ym...onkos muuten tuo greenmax millanen renkaan sivultansa? lähinnä, että esim tossa hankookissa vannesuoja, linglongissa ei mainintaa..nuo sivutkin melkeen sais olla samaa maata..
Hakusalla nyt siis HILJAINEN ja urista mahd tunnoton paketti. Kulutuskestävyys, sadekelin pito ym ei kiinnosta..
Comment
-
-
Originally posted by zener View Post^ Miksi orggiskoot 235/45R17 ja 255/40R17 ei käy?
235/45--265/40 on lähinnä samaa halkaisijaa
255 jää venyksiin vanteelle vrt etunen
255:sta ei saa linglongina sitäkään.
Lähinnä tuossa ne syyt.
Lisään vielä sen, että tuolla 255/40 takarenkaalla olisi sitte sama laittaa 225/45 eturengas nii ois halk liki samat, mutta se on sit taas matalempi kumi ja kun taakse ei tuossakaan koossa tosiaan sitä greenmaxia saa..
Tietty jos joku osais sanoa, mikä halppis ois kelvollinen ominaisuuksiltaan ja yli-leveärunkoinen kumi (siis mitattuna rullamitalla vastaavien speksien kumeja leveämpi) jolloin vois ajatella, että todellinen korkeus nousis karvan ja sais nuo linglongit eteen 235/45 koossa.Last edited by Saarikoski; 12-06-2016, 00:37.
Comment
-
-
Originally posted by Saarikoski View PostOnko 255 tosiaan orkkiskoko..?
235/45--265/40 on lähinnä samaa halkaisijaa
255 jää venyksiin vanteelle vrt etunen
255:sta ei saa linglongina sitäkään.
Lähinnä tuossa ne syyt.
Lisään vielä sen, että tuolla 255/40 takarenkaalla olisi sitte sama laittaa 225/45 eturengas nii ois halk liki samat, mutta se on sit taas matalempi kumi ja kun taakse ei tuossakaan koossa tosiaan sitä greenmaxia saa..
Tietty jos joku osais sanoa, mikä halppis ois kelvollinen ominaisuuksiltaan ja yli-leveärunkoinen kumi (siis mitattuna rullamitalla vastaavien speksien kumeja leveämpi) jolloin vois ajatella, että todellinen korkeus nousis karvan ja sais nuo linglongit eteen 235/45 koossa.
Eteen 235/45 ja taakse 245/45... 245 greenmaxit on niin leveitä että ei veny juuri yhtään 9,5" vanteilla. Yhtään alikokoista ei kannata E39:iin laittaa jos ei ole aivan tontissa.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEteen 235/45 ja taakse 245/45... 245 greenmaxit on niin leveitä että ei veny juuri yhtään 9,5" vanteilla. Yhtään alikokoista ei kannata E39:iin laittaa jos ei ole aivan tontissa.
Perustuuko faktaan, että taakse tuumaa leveänmälle vanteelle se 245/40, mutta eteen kuitennin 235/45. Oman matikan mukaan se ois sit se 225 eteen vai onko tuo 245 todellisuudessa yli sentin leveämpi vrt. 235 kumi.
50 sarjalaista en kyllä taida alkaa tuonne sorvaamaan.
Tällähetkellä taitaa kaatua kuitenkin tuohon 225/45 - 245/40 rengastukseen linglongina ja tuudittautua, että nuo ois karvaa leveämmät/ylileveät koska hintaero aiemmin mainitsemiin hankookeihin melkeen tuplat.
Comment
-
-
Kumho KU39 orggiskokoisena? Eli 235 ja 255? Sekin on leveä olkainen.
Erikoista ajattelua, kun 255 venyy liika ja sitten ollaan ostamassa kuitenkin 245... Ennemmin ite ainaki orggis kokoa laittasin ku rupeisin arpomaan alikokoja.Last edited by zener; 12-06-2016, 15:04.
Comment
-
-
Tuossa nyt vielä kuva. Takana siis 9,5" ja edessä 8,5" vanne.
Takapää on aivan liian venyny suhteessa etupää. Takana nankang ns-2
Keulanpuolella taas on omaan silmään liikaakin kumea, mutta ajomukavuuden kannalta varmasti aika optimi...ehkä ihan max 225/45 vois vielä mennä toisaalta jos perästä sais samanhenkisen pullan vois olla visuaalisesti ihan jees.
Jonkilainen päätös pitäs vaan tehdä kun vanteet pitäs maalaa, sorvata ym ja uudet kumet tilata. En oo näillä siis ajanu kun 10km vaan just ostin.
Tän hetkinen rengastus on jotain ihan hirveetä, takana varmaan 2cm pienempi kumi ja nuo sunnyn eturattaan on jotain aivan järkyttävää.
Comment
-
Comment