Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benighted
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 281
    • Klaukkala

    Originally posted by Supra^ View Post
    Komppaan ylläolevaa.
    Toisella puolella takana kulmat pielessä ja toisella ok. Ok-puolella 255/30/19 NS-20 kului kesässä (36tkm) niin että oli jäljellä tasaisesti n. 2mm. Pielessä olevalla puolella sisäreuna täysin sliksi ja rengasmelu ihan tolkuton kun alkoi olemaan kulunut.
    Etusilla menee vielä toinen kesä, niissä samoilla kilsoilla n. 3.5mm pintaa jäljellä.

    Nyt siis vaihtui pelkästään taakse uudet renkaat, ja toki samanlaiset NS-20:t. Hinta-laatusuhteeltaan hyvä vaihtoehto.
    Jeps, tästä olin lukenut jo aiemmin. Ymmärsin, että NS-20:t ei kulu kuitenkaan niin pahasti kuin NS-2:t (nuolikuvio).

    Itellä suuntaus tossa samalla niin eiköhän noilla kesän ajele ainakin Vielä ei oo 2/4 rengasta ehtinyt perille, mutta ens viikolla sitten.
    F11 530xdA M-Sport 2014
    Ex. E39 530iA Touring 2001
    Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Näyttää Landsailissa olevan sama ongelma kuin melkein kaikissa jos eturengas 235/45-17. Eturenkaan kantavuus 97 ja taka 94. Kokemuksia millainen ajettavuus tulee kun takarengas veltompi kuin eturengas? Saisiko tuon kantavuus eron kompensoitua reilulla takarenkaan ilmanpaineen nostolla?
      Jos se takarengas on samalla leveämpi ja profiilisuhteeltaan matalampi, niin ei ongelmaa(näin pitää oikeastaan mennäkkin). Toki etu ja takapäähän etsitään tällöin se oma paras ilmanpaine.


      Originally posted by Bmw Master View Post
      Eli onko nuo ihan kamalan veltot ajaa?
      Kaikki on suhteellista, mutta 17” kokoluokasta ylöspäin, ei.
      Jos kuitenkin haetaan isoissa vannekokoluokissa rengasta mikä ei ole terävä ja huippunopea reagoija=ei siis vetele urissa ja rengasta mikä ei haista kuskin selkärankaan jokaista kivenmurua/ei haluta arkikäyttöön kivirekeä....renkaasta ON tehtävä hieman pehmeämpi.
      Silloin testitilanteessa tuo ”weak response” tarkoittaa suomeksi ja suomen uraisilla pääteillä sitä että autoa vie kuski eikä urat/kallistukset.
      ”Fast response” siellä kolikon kääntöpuolella tarkoittaa ”junan teräspyörää” jota urat/”kiskot” kuljettaa.
      Ilmaisia aterioita ei ole olemassakaan, ei vaikka samasta asiasta keskusteltaisiin premiumrengastopikissa.

      Comment

      • pertsa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 219
        • Tampere

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Kokemuksia Nexen Nfera SU1? Vai laittaisko 120€ enemmän Hankook V12 evo2?
        Itsellä nyt nferat alla koossa 245/35-19 ja 275/30-19. Yllättävän mukavilta tuntuu noin 100 km jälkeen. Kohtuu hiljaset, eikä uratkaan pahemmin haittaa, että tähän mennessä olen ollut tyytyväinen. Saa nähdä minkäläiset on märällä ja enemmän kuluneina. Muutaman satasen säästin hankookkeihin nähden.
        G31 530dxA 2017
        ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
        ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
        ex:E60 525iA 2008 titan silber

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by pertsa View Post
          Itsellä nyt nferat alla koossa 245/35-19 ja 275/30-19. Yllättävän mukavilta tuntuu noin 100 km jälkeen. Kohtuu hiljaset, eikä uratkaan pahemmin haittaa, että tähän mennessä olen ollut tyytyväinen. Saa nähdä minkäläiset on märällä ja enemmän kuluneina. Muutaman satasen säästin hankookkeihin nähden.
          Onko kumiseos kuinka pehmeää, onko ajo kitkarengasmaisen leijuvaa?

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Hemi View Post
            Ilmaisia aterioita ei ole olemassakaan, ei vaikka samasta asiasta keskusteltaisiin premiumrengastopikissa.
            Mikähän se olisi kompromissi, Hankook?

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Mikähän se olisi kompromissi, Hankook?
              mm.Hankookilla on kymmeniä erilaisia tuotteita, eri vannekokoluokissa ja eri kantavuuksissa?
              Eli puhumalla vain valmistajakonsernin nimestä, puhutaan 100%:sti puhtaista mielikuvista joita pelkkään valmistajaan liittyy.
              Hankookilla on laidasta laitaan erilaisin ominaisuuspainotuksin olevia tuotteita, puhtaista ratarenkaista puhtaasti mukavuuspainotteisiin tuotteisiin ja satoja tuotteita siinä välissä.
              Sitten on vielä niin että eri autot korostavat erilaisia ominaisuuksia, jolloin jokin eri merkki/mallinen auto jossa jokin tuote on ”pehmeä”, alkaa olemaan kivireki jossain muussa,jne.
              Eri nopeusluokka ja kantavuus muutavat samaakin tuotetta samassa vannekoossa helposti paljon enemmän kuin pelkät mielikuvat jonkin muun valmistajan tuotteesta.
              Saman valmistajan sporttisimmat UHP tuotteet(ultra high performance), ovat varsin kaukana saman valmistajan mukavuuspainotteisista tuotteista ja näin myös mm.Hankookilla.
              Samaan tuotteeseen EI VOI VALITA minkään valmistajan tuotteessa kaikkia parhaita ominaisuuksia, vaan lopputuote on aina kompromissi mukavuuden ja tarkan ratakäytöksen välillä.
              Aina kun uraton+sileä ratakierros menee Alastarolla nopeammin, sitä rasittavampi tuote se on päivittäisessä ajossa uraisilla, kallistetuilla ja karheilla suomen teillä, Piste.
              Hankook oli ensimmäinen ja oikeastaan ainoa valmistaja mikä aikoinaan pystyi V12 ja S1 UHP renkaansa rakentamaan niin että sen tekniset=lue:testipisteet oli verrattavissa premiumeihin, mutta se oli silti hyvinkin siedettävä/ja mukavakin ajaa suomen teillä ja näin myös kuluneena.
              Sitä se on toki myös tänä päivänä, mutta aika hyvin ovat kehittyneet myös monet pahimmat premium kilpakumppanit ja nykyinen keskiluokka vastaa jo hyvinkin
              3-5-vuotta sitten ollutta premiumia teknisiltä ominaisuuksiltaan mutta täältä löytyy jo varsin mukaviakin tuotteita päivittäiseen ajoonkin.

              Vannekokoa vaihtamalla saadaan erilaiset mukavuuspainotukset mielestäni balansoitua parhaiten ja tällöin tuote mikä on 16-17” kokoluokassa ”pehmeä”, on parhaassa balanssissa 19”-20” kokoluokissa,jne.
              Nämä halpis ja keskihintaiset tuotteet ovat minun mielestä kuitenkin yleisimmin ottaen parhaimmiillaan 18” ja siitä yli olevissa vannekokoluokissa, jolloin se ”pehmeys” kompensoituu matalammalla profiililla ja samalla saadaan ajettavaa vetelemätöntä mukavuutta myös isommissa vannehalkaisijoissa.

              Kun puhutaan edelleen ”halpisrengastopikissa”, niin tämän päivän nimet ovat Landsail ja Linglong, jotka tarjoavat varsin hyvän kompromissin tekniikan, ajettavuuden kuin hinnankin suhteen.
              Tai sanotaan niin että en nyt tiedä/tunne livenä ketään jotka varsinkin tänä keväänä on näihin siirtynyt, olisi mitenkään pettynyt, minä mukaanlukien.
              Eli meilläkin on nyt eka kevät kun jokaiseen omaan ja vaihturiin tulee alle jokin muu tuote kuin premiumiin myös hintansa puolesta noussut Hankook(tuotteessa itsessään ei todellakaan mitään vikaa, mutta hinta ei ole enään kesärenkaaassa perusteltavissa muuta kuin mielikuvissa).
              Tämän hetken saldot ovat vanteen minimikoon ollessa 18” olleet kaikissa meille asennetuissa Linglong, Landsail ja Nexen, eikä olla petytty.

              Comment

              • pertsa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 219
                • Tampere

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Onko kumiseos kuinka pehmeää, onko ajo kitkarengasmaisen leijuvaa?
                Ei se nyt ihan kitkarengasmaista ole, mutta tuntuisi olevan ainakin melko pehmeät. Kovin nopeaa ajoa en ole vielä noilla ajanut.
                G31 530dxA 2017
                ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
                ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
                ex:E60 525iA 2008 titan silber

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Mistäs halvat "saksan kitkat" kesärenkaiksi? "Ulkomaiden" verkkokaupat tarjoaa talvirenkaita haettaessa vain ihan oikeita, pohjoiseen talveen sopivia vaihtoehtoja..

                  Koko 255/35R20 / vastaava


                  .. Ja ihan vain siksi että niillä pääsee kurakossa paremmin ja kivempi ajaa pehmeämmän rungon ansiosta.
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    Originally posted by Matson^ View Post
                    Mistäs halvat "saksan kitkat" kesärenkaiksi? "Ulkomaiden" verkkokaupat tarjoaa talvirenkaita haettaessa vain ihan oikeita, pohjoiseen talveen sopivia vaihtoehtoja..

                    Koko 255/35R20 / vastaava


                    .. Ja ihan vain siksi että niillä pääsee kurakossa paremmin ja kivempi ajaa pehmeämmän rungon ansiosta.
                    Mikä on halpa?


                    Hankookia ja Pirelliä noin samaan rahaan myös.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Myös lämpimästi suositelva tuote nykyisestä ”Kinkkigategoriasta” Landsailin ja Linglongin lisäksi(18” ja yli kokoluokat): Goodride SA37
                      Last edited by Hemi; 23-04-2016, 20:52.

                      Comment

                      • Hanza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1931
                        • Juvan Shell. Requiescat in pace

                        Tuli laitettua omaan autoon nankangin ns2:set koossa 225/40 ja 255/35 kasitoistasena.
                        Tuntuis olevan aika hyvä ja vetelemätön rengas ainakin omassa autossa lämpimällä kelillä.
                        Tilanne muuttuu täysin, kun lämpötila laskee lähemmäs nollaa ja auto seisoo yön yli. Aivan järkyttävät uraimurit ennenkuin renkaat hieman lämpenevät eli ajaa jonkun 10 kilsaa. Sen jälkeen käytös taas muuttuu rauhallisemmaksi.
                        Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                        t: luft waffel

                        "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3611
                          • Raisio

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Myös lämpimästi suositelva tuote nykyisestä ”Kinkkigategoriasta” Landsailin ja Linglongin lisäksi: Goodride sa37
                          Tähän mennessä GoodRide ei ole loistanut märkäominaisuuksillaan missään testissä ellei joku mennyt ohi silmien. Toki jos löytyy testilinkki jossa todetaan ookooksi saa kertoa.
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • cabrio
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 114
                            • Espoo

                            Mites kokemuksia Nexen n fera:sta? Olis tulossa 255/35/20 ja 285/30/20. Pitäis olla hiljainen ja urille ei niin herkkä?
                            X4 -18
                            Z4 2.5si -07

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by cabrio View Post
                              Mites kokemuksia Nexen n fera:sta? Olis tulossa 255/35/20 ja 285/30/20. Pitäis olla hiljainen ja urille ei niin herkkä?
                              Kato nyt jos viitsit, ni edes toi edellinen sivu
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by ritariässä View Post
                                Tähän mennessä GoodRide ei ole loistanut märkäominaisuuksillaan missään testissä ellei joku mennyt ohi silmien. Toki jos löytyy testilinkki jossa todetaan ookooksi saa kertoa.
                                Taas kerran lähdettiin pelkkä valmistajamielikuva edellä, eikä tietty merkki+MALLI...joka tässä kohtaa on siis Goodride SA37, ei siis Goodride yleensä. Tarkkuutta kehiin siis.

                                Goodride SA37 voitti kuitenkin uusimman Autobildin halpisrengastestin, eikä itse asiassa ollut kovinkaan kaukana verrokkina käytetystä uudesta testivoittoja jo keränneestä Contin vitosesta.

                                Tuossa rengasonlinen juttu ko.renkaasta:
                                Originally posted by Rengasonline

                                Goodride SA37 renkaat

                                Huippusuosittu Goodride SA37 rengas on menestynyt erinomaisesti AutoBildin uusissa testeissä, saavuttaen ykkössijan edullisten kesärenkaiden kategoriassa. Renkaat testattiin kuivalla, märällä ja maastossa, missä Goodride SA37 sai testin parhaimmat tulokset. Maailman suurimpiin lukeutuva Goodride on alkanut panostaa hinnan ohella laatuun, mikä näkyy erilaisissa rengavertailuissa. Kiinassa pääkonttoriaan pitävä yritys on panostanut SA37 renkaaseen valtavasti ja käyttänyt uusinta teknologiaa luodakseen optimaalisen kesärenkaan, jolla pärjää säällä kuin säällä. Rengas pärjää muiden niin sanottujen huippuvalmistajien kanssa loistavasti, vaikka sen hintataso on selvästi alhaisempi. Ostaessasi Goodride SA37 renkaat tingit hinnalla, ei laadulla!

                                Goodride SA37 rengas on saatailla lähes kaikissa yleisissä ko´oissa. Se on saatavilla niin henkilö-autoille kuin myös kuorma-autoille. Rengasmalli saa kehuja varsinkin sen pidosta märällä kelillä. Yhtiö on testauttanut tätä itse ja todennut märkäpidon olevan renkaan yksi parhaimmista ominaisuuksista. Testissä verrattiin SA37:n suoriutumista muiden huippumerkkien, kuten Michelinin kanssa. Renkaat testattiin 80 km/h nopeudella jossa SA37:n jarrutusmatka oli 29,5m, mikä on yksi testin parhaimmista tuloksista. Michelinin huippumallin jarrutusmatka tässä testissä oli 28,3m. Goodride SA37:ta verrataan usein Pirelli Cinturato P7 ja ContiPremiumContact 5 renkaisiin, jotka kuuluvat parhaimmistoon. SA37 on siis loistava vaihtoehto kun haluat halpaa ja hyvää. Hintatasoltaan se kuuluu keskikastiin, mutta laadultaan aivan parhaimmistoon. Goodride SA37 rengas suositellaan erityisesti niille, jotka haluavat isonkokoiset renkaat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎