Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    "The Goodride SA37 is very unstable and are difficult to drive on a wet surface. In an emergency, the rear tyres lose grip too easily. In the dry the tyres are too slow in response to steering and the rear wheels again can easily go into a skid. Noise level is low, but the tyres are relatively rigid. Also a high rolling resistance"

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Bmw Master View Post
      "The Goodride SA37 is very unstable and are difficult to drive on a wet surface. In an emergency, the rear tyres lose grip too easily. In the dry the tyres are too slow in response to steering and the rear wheels again can easily go into a skid. Noise level is low, but the tyres are relatively rigid. Also a high rolling resistance"
      ....poimittuna merkkirengastestistä ja 16” vannekoossa johon yleensäkkään ei voi suositella näitä halpisrenkaita?

      Toisaalta, tässä topikissa ei myöskään ollut tarkoitus verrata halpisrenkaita merkkirenkaiden testivoittajiin(Goodride SA37 voitti siis uusimman Autobildin halpisrengastestin)?
      Tarkennan/editon tuota aiempaa omaani jotta myös tässä suhteessa puhutaan samasta asiasta, eli suositteluni 18” ja siitä ylittäviin kokoluokkiin Goodride SA37(hiljainen, vetelemätön, riittävän tarkka/ei vetelä, riittää ominaisuuksiltaan kaikkeen arkiajoon Suomessa ja on todella halpa).

      Eli:
      Originally posted by Rengasonline
      Goodride SA37 rengas suositellaan erityisesti niille, jotka haluavat isonkokoiset renkaat
      Last edited by Hemi; 23-04-2016, 21:00.

      Comment

      • Siid
        Newbiemmer
        • Apr 2016
        • 1
        • Suomi

        Pitäisi saada avopuolisolle "kakkosautoon" kumit koossa 215/45/17. Tulossa 8j vanteelle, eli ei mielellään kovin alimittainen leveydeltään. Ajo hänellä lähinnä työmatkaa 50-100km/h nopeudessa, joten mitään kovin ihmeellistä ei vaadita. Muutaman kerran vuoteen pidempi reissu.

        Matalavierintävastus toki plussaa ja hiljaisuus, mutta ei näitä kovin uskalöa vaatia jos sarja maksaa ~250€.

        - Goodride SA-37, noin 250€ sarja. Halpa ainakin ja voitto Autobildin halpisrengas testin. Tätä taidan saada myös tutun kautta suoraan Suomestakin.

        - Landsail LS388, noin 250€ taitaa tätäkin sarjaa saada posteineen tilattua. Ihan kohtuullisia arvosteluita saanut käsittääkseni.

        Jos pitäisi valita noista kahdesta, niin kummat?
        Toki on aina myös Linglong ja Nankang.

        Hieman päälle 500 eurolla tietenkin saisi Goodyear Efficient Grip Performancet jotka on ihan hyvät kumit(suht hiljainen ja rullaa hyvin) , mutta mietityttää vain, että onko tuo sitten 250 euron arvoinen lisäpanostus autoon jolla ajoa tulee lähinnä 40km päivä työmatkaan.

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5174
          • Kuopio

          Hi-Fly 235/35-19" tilattu E46seen, katsotaanhan illalla millainen jyrä tulee ajaa.
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Siid View Post
            Pitäisi saada avopuolisolle "kakkosautoon" kumit koossa 215/45/17. Tulossa 8j vanteelle, eli ei mielellään kovin alimittainen leveydeltään. Ajo hänellä lähinnä työmatkaa 50-100km/h nopeudessa, joten mitään kovin ihmeellistä ei vaadita. Muutaman kerran vuoteen pidempi reissu.

            Matalavierintävastus toki plussaa ja hiljaisuus, mutta ei näitä kovin uskalöa vaatia jos sarja maksaa ~250€.

            - Goodride SA-37, noin 250€ sarja. Halpa ainakin ja voitto Autobildin halpisrengas testin. Tätä taidan saada myös tutun kautta suoraan Suomestakin.

            - Landsail LS388, noin 250€ taitaa tätäkin sarjaa saada posteineen tilattua. Ihan kohtuullisia arvosteluita saanut käsittääkseni.

            Jos pitäisi valita noista kahdesta, niin kummat?
            Toki on aina myös Linglong ja Nankang.

            Hieman päälle 500 eurolla tietenkin saisi Goodyear Efficient Grip Performancet jotka on ihan hyvät kumit(suht hiljainen ja rullaa hyvin) , mutta mietityttää vain, että onko tuo sitten 250 euron arvoinen lisäpanostus autoon jolla ajoa tulee lähinnä 40km päivä työmatkaan.
            Mikä tahansa noista em.mainitsemistasi halpiksista ja et tule pettymään. Yhtään lisää maksamalla et saa mitään mitä tarvitsisit arkiautossa/arkiajossa.

            Tsekkaa tuosta ja huom. Westlake on sama valmistaja kuin Goodride:



            Itse asiassa myös tuo todellinen halpis, eli Interstate IST-32 , on ihan ok ja varsin hiljainen rengas jonka kyllä uskaltaa peruskäyttiksen alle laittaa.
            Last edited by Hemi; 26-04-2016, 12:51.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Kun nyt halpiksista puhutaan ja mikäli haluaa verestää muistoja siitä minkälainen oli aikoinaan ensimmäinen misukan pilot sport....niin nyt sitä taas saa ja 225/40-18” renkaan kappalehinta 35€!!!:



              Itse Malatestan tuotehan on nimestään huolimatta Italiasta, Italiassa misukan vanhoilla koneilla+tekniikalla tehty rengas(eli jos Kiina pelottaa, niin nyt saa halpaa ”luotettavaa” Italialaista).
              Väite on että myös runko ja jopa käytetty kumilaatu olisi aika lähelle tuolloista misukkaa?
              Otin itse yhden kierroksen testiin myyntiauton alle ja ihan ok tuote ainakin näin uutena.
              ko.misukan dna:n omaavan tiedän että huutaa ja vetelee kun pintaa on jäljellä muutama milli, mutta jos 18” rengas maksaa 35€ kappale, niin ei taida kannattaa ajaakkaan ihan milliin.
              Perusajettavuus ihan ok, ei isoja selkäheittoja, eikä tasapainovaatimuksia ja aika jämäkkä ajoltaan. Ainakaan Vagissa ei ihan hiljaisin näiden keväisten karkeiden urien pohjalla, mutta sileällä ok, eikä muutenkaan ainakaan ihan meluisimmasta päästä mitä nyt suhteuttaa johinkin ”premium” renkaisiin. Aika näyttää mihin kehittyy kuluessaan, mutta nyt mielestäni ainakin ”35€ hintansa väärtti” tässä kokoluokassa:

              Last edited by Hemi; 26-04-2016, 13:20.

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Originally posted by Siid View Post
                Pitäisi saada avopuolisolle "kakkosautoon" kumit koossa 215/45/17.
                Mulla on tuossa koossa LingLong Greenmaxit pyörineet nyt noin 1000km alla. Kokemuksina perusajoon ihan OK renkaat, ehkäpä mukavuuspainotteiset. Hieman on sellaista leijuntaa havaittavissa ja tuntuvat myös kaarreajossa jos vähänkään lujempaa ajaa rungoltaan jossain määrin löysiltä. Vertailukohtana vain 225/40/18 Nokian kitkat, jotka siis jäykemmät ja jämäkämmät ajossa.

                Kyllä mä näitä LingLongeja uskalla suositella perusajoon. Märälläkään ei mitään ongelmia tai ihmeitä ole esiintynyt.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Kun nyt halpiksista puhutaan ja mikäli haluaa verestää muistoja siitä minkälainen oli aikoinaan ensimmäinen misukan pilot sport....niin nyt sitä taas saa ja 225/40-18” renkaan kappalehinta 35€!!!:


                  Nyt alkaa olla aika asiallisen hintaiset pyörät kyllä.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Malatesta on retread eli pinnoitettu?

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10065
                      • KVLA

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Malatesta on retread eli pinnoitettu?
                      Luultavasti juurikin näin.Netistä kaapattua: "Italialaisvalmistaja Malatesta aloitti toimintansa 1946 uusiorenkaiden valmistuksen alalla. Vuosien saatossa karttunut kokemus ja tietotaito ovat tehneet Malatestasta markkinoiden ohittamattoman valmistajan laadun ja luotettavuuden saralla."
                      Last edited by Heguli 31; 26-04-2016, 18:09.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Ässä tekee myös Michelin Pilot pinnalla, hinta vaan aika kova.

                        Comment

                        • Oodi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 169
                          • Oulu

                          Mitäs halpisrengasta suositellaan koossa 245/40/18 ja 275/35/18. Heikosti on tarjontaa tähän kokoon. Kesäautoon tulossa ihan perusajoon.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Malatesta on retread eli pinnoitettu?
                            Joo, mutta tämä extreme sport misukan runkoon ja tekniikka kaiketi hieman erilainen kuin perinteinen(puhuvat uudelleen ”kokoamisesta” ja sen takia näissä ei kyljessä eikä markkinoinnissa retread merkintää...vaan ”eco”)?
                            Mene ja tiedä mikä on totuus, mutta renkaana menettelee kyllä kun ottaa hinnan huomioon. Ihan ajettava tuote joka tapauksessa.
                            Nehän tekee myös ”rallirenkaita” misukan runkoihin ja ne ovat kaiketi jopa hyvinkin laatutavaraa.
                            Last edited by Hemi; 26-04-2016, 23:37.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Oodi View Post
                              Mitäs halpisrengasta suositellaan koossa 245/40/18 ja 275/35/18. Heikosti on tarjontaa tähän kokoon. Kesäautoon tulossa ihan perusajoon.
                              Taitaa se takarengas olla enemmän ongelma, mutta voisin hyvinkin suositella Nexenin NFera SU1 kierrosta jota löytyy molemmissa kokoluokissa, vaikka ei nyt ihan halvimmat olekkaan(riippuu siis siitä ”kuinka halpiksia” haet?.
                              Näinkin leveänä ko.Nexen kuitenkin tosi hyvät ajaa, eivätkä huuda eivätkä vetele+tekniikkakin riittää kaikkeen arkiajoon.
                              Eturengas tosin menee puolet halvempana Westlake SA07, mutta siitä ei taida löytyä tuota takarengaskokoa.
                              Tuo Westlake SA07 toimii kuitenkin parina juuri NFera Nexenin kanssa, joten jos hieman haluaa säästää niin ei mene metsään sen puolesta.

                              Comment

                              • Oodi
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 169
                                • Oulu

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Taitaa se takarengas olla enemmän ongelma, mutta voisin hyvinkin suositella Nexenin NFera SU1 kierrosta jota löytyy molemmissa kokoluokissa, vaikka ei nyt ihan halvimmat olekkaan(riippuu siis siitä ”kuinka halpiksia” haet?.
                                Näinkin leveänä ko.Nexen kuitenkin tosi hyvät ajaa, eivätkä huuda eivätkä vetele+tekniikkakin riittää kaikkeen arkiajoon.
                                Eturengas tosin menee puolet halvempana Westlake SA07, mutta siitä ei taida löytyä tuota takarengaskokoa.
                                Tuo Westlake SA07 toimii kuitenkin parina juuri NFera Nexenin kanssa, joten jos hieman haluaa säästää niin ei mene metsään sen puolesta.
                                Ei tarvitse olla ihan halvimmat ja samaa merkkiä/mallia tulee olla koko sarja ( Harrastepeli kun on, niin ei tarvi ihan sitä viimeistä kymppiä säästää).
                                Taidan siis tilata nämä Nexenit. Tällähetkellä autossa on 8,5x18 ja 10x18" vanteet alla. Näyttääköhän kyseiset kumit liian pullukalta näille vanteille vai pitäisikköhän suosiolla laittaa 1" leveämmät lipat koko kierrokselle. :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎