Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pyöränkulmat 50/20 alustasarjalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • virsu
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 2

    Pyöränkulmat 50/20 alustasarjalla

    ollako alkuperäiset vai...onko kokemuksia?325 coupe/92
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

    #2
    siis meinasit laittaa/laitettu tollanen madallussetti? kyllä ne kulmat aina vituilleen menee kun pudottaa autoa, kyllä ne kannattaa käydä säädätyttämässä kun ei se kumminkaan maksa kun n. 50e, äkkiä sen säästää kun ei renkaat kulu niin paljon!

    Comment

    • virsu
      Newbiemmer
      • Mar 2005
      • 2

      #3
      50/20

      moi

      kysymys oli niin,että onko alkup.kulmat/aurausarvot ok vai pitäiskö poiketa koska tukivarsien geometria on ihan erilainen kuin orig.jousilla.
      ps.säätö maksaa vain 30e

      Comment

      • Edi"523"
        Newbiemmer
        • Mar 2005
        • 12

        #4
        Originally posted by virsu
        moi

        kysymys oli niin,että onko alkup.kulmat/aurausarvot ok vai pitäiskö poiketa koska tukivarsien geometria on ihan erilainen kuin orig.jousilla.
        ps.säätö maksaa vain 30e
        Ei ikinä pudotuksen jälkeen alkuperäiset arvot ole hyvät.
        Jos et saa keneltäkään arvoja niin ne pitää vaan itse koittaa hakea hyväksi.
        http://live.xbox.com/member/EdiFin

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1641
          • Pirkanmaa

          #5
          Lainataanpa hieman tätä topikkia.
          Eli tuli asennettua Kw variante 1 e36:een ja pyöränkulmat ovat nyt pielessä. Edestäpäin kun katsoo niin huomaa että etupyörät "auraavat". Mistä tuota pystyy säätämään?
          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by Ozzy #69# View Post
            Eli tuli asennettua Kw variante 1 e36:een ja pyöränkulmat ovat nyt pielessä. Edestäpäin kun katsoo niin huomaa että etupyörät "auraavat". Mistä tuota pystyy säätämään?
            Pyöränkulmien oikeellisuutta Ei_Voi_Tarkastaa katsomalla.
            Ohjauskulmien tarkastus ja säätö on tehtävä aina kun jousituksen korkeutta muutetaan piste.
            Ei muuta kuin lähimpään kumikorjaamoon varailemaan aikaa niin saat auton ajettavaan kuntoon. Sitä ennen pidä kilometrit minimissä.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Ozzy #69#
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1641
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by petrolhead View Post
              Pyöränkulmien oikeellisuutta Ei_Voi_Tarkastaa katsomalla.
              Ohjauskulmien tarkastus ja säätö on tehtävä aina kun jousituksen korkeutta muutetaan piste.
              Ei muuta kuin lähimpään kumikorjaamoon varailemaan aikaa niin saat auton ajettavaan kuntoon. Sitä ennen pidä kilometrit minimissä.
              Tiedetään tiedetään, mutta kulmat ovat aika huomattavasti pielessä, kun näkee silmälläkin kuinka renkaat "auraavat" aivan helvetisti.
              Sitä vaan mietin, että mistä tuo aurauksen säätö tapahtuu, jolloin voisin sitä hiukan säätää, ja kunhan uudet kesärenkaat saapuvat niin sitten säädätän kulmat jokatapauksessa.
              G20 330e M-Sport sunset orange

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Auraustahan säädetään raidetangon pituutta muutamalla...noin yksinkertaistetusti sanomalla.
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by Ozzy #69# View Post
                  Tiedetään tiedetään, mutta kulmat ovat aika huomattavasti pielessä, kun näkee silmälläkin kuinka renkaat "auraavat" aivan helvetisti.
                  Sitä vaan mietin, että mistä tuo aurauksen säätö tapahtuu, jolloin voisin sitä hiukan säätää, ja kunhan uudet kesärenkaat saapuvat niin sitten säädätän kulmat jokatapauksessa.
                  OK , käsitin väärin kirjoituksesi. Tottahan sen huomaa jos aurausta on luokkaa 10 astetta puolittain , eli Aivan Helvetisti (Ihmettelen kyllä miten näin voisi olla seurauksena pelkästään madaltamisesta :think ).
                  Meinaan olen joskus piruuttani koittanut katsoa oikein tarkkaan missä kulmassa pyörät näyttää olevan kun olen ohjauskulmia tehnyt, ja voin sanoa että ei sitä nää sinne päinkään. Joskus olen kattonut että kylläpä auraa ja kone kertoo olevan harituksella.

                  Jürgen tossa yllä kertoikin mistä säätö tapahtuu. Raidetangon pään juuresta mutteri löysälle, pyöritetään raidetankoa ja mutterin kiristys.
                  Last edited by petrolhead; 13-04-2009, 18:11.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • hankmo
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 174
                    • Kaakko

                    #10
                    Kysynpä kans tässä samalla, kun alunperin tehtaan sporttialustaiseen autoon vaihdoin eteen eibachin -30 mm jouset (oikea madallus taitaa olla enemmänkin). Vaikuttaako tuo kovin taka-akselin pyöräkulmiin vai riittäiskö pelkkä etuakselin kulmien säätö?

                    Comment

                    • Ozzy #69#
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1641
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      OK , käsitin väärin kirjoituksesi. Tottahan sen huomaa jos aurausta on luokkaa 10 astetta puolittain , eli Aivan Helvetisti (Ihmettelen kyllä miten näin voisi olla seurauksena pelkästään madaltamisesta :think ).
                      Meinaan olen joskus piruuttani koittanut katsoa oikein tarkkaan missä kulmassa pyörät näyttää olevan kun olen ohjauskulmia tehnyt, ja voin sanoa että ei sitä nää sinne päinkään. Joskus olen kattonut että kylläpä auraa ja kone kertoo olevan harituksella.

                      Jürgen tossa yllä kertoikin mistä säätö tapahtuu. Raidetangon pään juuresta mutteri löysälle, pyöritetään raidetankoa ja mutterin kiristys.

                      Tarviikin hieman säädellä sitten. Voisikohan tuohon vaikuttaa, että tuli lyötyä samalla 16mm spacerit tuonne? :think
                      G20 330e M-Sport sunset orange

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Ozzy #69# View Post
                        ... Voisikohan tuohon vaikuttaa, että tuli lyötyä samalla 16mm spacerit tuonne? :think
                        Ei voi.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎