memebuy23buy

Madallusjousien muutoskatsastus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Behemoth
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 561

    #16
    Näkyy olevan täysin arpapeliä jälleen tämä homma. Joissakin konttoreissa vedetään ilman rasvaa ja joissakin ei kiinnitetä mitään huomiota mihinkään lappuihin. Eikö löydy faktaa siihen, että mistä vuosimallista lähtien pitää olla näitä TÜV-lappuja matkassa? Jousissa on hokemaa sun muuta, mutta liekkö se riittää katsastus-setää tyydyttämään. Ei kait se auta kuin heittää nuo -40 mm jouset keulalle ja lähtä käsi raamatulla paineleen kohti konttoria.
    E66 730Ld LCI

    ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

    Comment

    • Juhaska
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 3997
      • Suomi

      #17
      Kun omaan kiesiin laitoin alustasarjan niin piti olla hyväksyntä laput mukana ja toinen paperi että autolle on tehty ammattiliikkeessä nelipyöräsuuntaus.
      Mutta, kuinka ollakkaan niin katsastusmies katsoi vain sen suuntauslapun ja nuo muut laput sillä ei sitten kiinnostanut vaikka toisin sanoi, kun kävin kysymässä.
      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

      Comment

      • aapok
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 807
        • Liperi

        #18
        Omaan seiskaan taisi alustan muutoskastsastus maksaa normaalin katselun yheydessä 45€+ normaali hinta, eli ei ihan ilmanen mittaus! Ja nyt pitäs sitten käydä vielä vanteet katsotuttamassa konttorilla...
        -Aapo-

        520da touring Lci M-sport -07
        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
        Chevrolet Avalanche LTZ -09
        Sea Ray 230 sundancer -94

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #19
          Tohon omaani kun katsastin niin löin tüv laput käteen ja sanoin että tommoset pitäs muutoskatsastaa samalla ku kattellaan muutenkin. Maksoi muistaakseni 37€ muutos +normitaksa päälle ja katsastussetä kattoi paperit ja otti niistä kopiot, mittas etäisyydet ja sillä sipuli. Ei vaadittu mitään suuntauslappuja sun muita. Ja auto on ´00 mallinen.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • ari79
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 230

            #20
            joo ite kävin tossa pari päivää sitten muutoskatsastamassa tohon e46:seen alustan,oli kaikki laput mukana niin mittasivat vaan mitan kaaresta ja se oli siinä, meilläpäin makso 35e.
            Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


            Plus hirvee määrä muita resuja

            Comment

            • zaci
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 460
              • Kuopio

              #21
              Isoveli kävi juuri pääkaupunkiseudulla leimauttamassa autoonsa (Audi A4 -02) alustasarjan ja isommat vanteet. Inssi kuulema ajo ympyrän konttorin pihalla ja tarkisti ettei pyörät hankaa mihkään. Tämän jälkeen auto nosturilla ylös ja inssi tsekkas että jousien numerosarjat vastaa tüv-lappuja, sitten auto alas ja mittaus kaarien ja renkaiden keskiöiden etäisyyksistä, ja tästä merkinnät otteeseen. Lyhyt homma ja tais kustantaa jotain 42e :think Näin se taitaa yleisesti mennä näissä "uudemmissa" autoissa. Kun itse toin Saksasta -93 e36:n niin maahantuontikatsastuksessa mittasivat vain tuon etäisyyden ja siitä merkintä otteeseen + "Autoon on asennettu alustasarja".
              BMW F20 120xDa 2016 140kW

              Comment

              • Bemarist
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 50
                • Vantaa

                #22
                Nyt on alustasarja -40/-15 kiinni ja tuv-paperit löytyy. Ongelmana on nelipyöräsuuntaus, nimittäin ei saatu kaikkia arvoja kohdilleen. Pitäs parit camber-pultit vaihtaa ja raidentangon niveliä. Eli yleensäkö ei kysytä noita nelipyöräsuuntaus-lappuja ? Nyt niitä ei ainakaa viitsisis vilautella kun punasta näyttää parissa kohtaa Ja kun olis varmaan hyvä saada tuo muutoskatsastus tehtyä piakkoin ennen ku poliiisit pysäyttää .
                E36 320i -97

                Ex E30 316i -90

                Comment

                • Matula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1706

                  #23
                  Originally posted by Bemarist View Post
                  ...tuv-paperit löytyy...
                  Sehän riittää.

                  Comment

                  • M325i
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 1531
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by Bemarist View Post
                    Nyt on alustasarja -40/-15 kiinni ja tuv-paperit löytyy. Ongelmana on nelipyöräsuuntaus, nimittäin ei saatu kaikkia arvoja kohdilleen. Pitäs parit camber-pultit vaihtaa ja raidentangon niveliä. Eli yleensäkö ei kysytä noita nelipyöräsuuntaus-lappuja ? Nyt niitä ei ainakaa viitsisis vilautella kun punasta näyttää parissa kohtaa Ja kun olis varmaan hyvä saada tuo muutoskatsastus tehtyä piakkoin ennen ku poliiisit pysäyttää .
                    Kaikkia arvoja mahdoton saada kohdalleen vanhaan autoon jossa rajallinen määrä säätöjä vaikka siinä mitkä jouset olisi. Tai kyllähän ne "lapulle saadaan" lähes kaikki mutta todellisuus on eri. Konstit on monet,mutta ei siitä sen enempää.
                    E30 ja E46 ///M

                    Comment

                    • Ranger Walker
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 113
                      • Suomen paikkeilla

                      #25
                      Kertokaas, jos suomessa suurin sallittu madallus on 51mm niin miten esim. 60/40 satseja myydään? -onko madallus siis pienempi kuin ilmoitettu vai miten saisi selville onko laillinen? -vai onko eu mukana tässäkin...

                      -kovasti kiinnostaisi hr cup kitti 60/40 madalluksella mutta meneekö laittomaksi?


                      Auto on juuri leimattu,miten muutoskatsastus, pitääkö mennä heti asennuksen jälkeen vai seuravvalla leimalla vasta???

                      Mitähän tuo mutoskatsastus edes maksaa nykyisin?


                      -Pate
                      sigpicE36 320i Coupe -92

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        #26
                        Originally posted by Ranger Walker View Post
                        Kertokaas, jos suomessa suurin sallittu madallus on 51mm niin miten esim. 60/40 satseja myydään? -onko madallus siis pienempi kuin ilmoitettu vai miten saisi selville onko laillinen? -vai onko eu mukana tässäkin...

                        -kovasti kiinnostaisi hr cup kitti 60/40 madalluksella mutta meneekö laittomaksi?


                        Auto on juuri leimattu,miten muutoskatsastus, pitääkö mennä heti asennuksen jälkeen vai seuravvalla leimalla vasta???

                        Mitähän tuo mutoskatsastus edes maksaa nykyisin?


                        -Pate
                        mistä luit että maks on 51mm?

                        maavaraa on olatava 80mm valot min 50cm sumarit min.35cm vilkuillekkin on määritetty min korkeus mutta ei voi kaikkea muistaa jne.
                        metriäkään ei saa ajaa ilman muutoskatsastusta. hinta riippuu konttorista. netistä löytyy hinnat
                        Last edited by Tonton; 06-11-2009, 23:49.
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • Ranger Walker
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2009
                          • 113
                          • Suomen paikkeilla

                          #27


                          tuossa lukee.

                          Pitänee ihan konttorilta sitte kysyä hintoja,netissä kun ei näkynyt
                          sigpicE36 320i Coupe -92

                          Comment

                          • full
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 1211
                            • Tampere

                            #28
                            Pitäisi muutoskatsastaa KW alustasarja mutta alkuperäisiä TUV todistuksia ei ole.

                            Koitin noita stanssauksia tutkia vasemmasta etuiskarista ja sieltä löyty:
                            61020001
                            3044IGK 2406

                            tuon ylemmän numerosarjan kun laitan googleen niin löytyy vain vasemman etuiskarin tietoja. oikea on sitten 61020002 ja taakse ilmeisesti molempien numero 61020007.

                            alemmalla numerosarjalla taas ei löydy yhtään mitään. Nyt onkin ongelma mistä löydän koko sarjan numeron? TUV papereita kaivelin KW shopin sivuilta ja noissa sarjanumerot menee tyyliin: 20020009 nyt vain pitäisi varmistua oikeasta sarjasta kun ei ole tarkkaa tietoa.

                            onko jousissa jotain leimoja joita voisi käyttää apuna tässä tapauksessa?
                            Last edited by full; 17-09-2010, 17:08.
                            BMW M535iA -86
                            Volvo V90 -18

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Originally posted by full View Post
                              Pitäisi muutoskatsastaa KW alustasarja mutta alkuperäisiä TUV todistuksia ei ole.

                              Koitin noita stanssauksia tutkia vasemmasta etuiskarista ja sieltä löyty:
                              61020001
                              3044IGK 2406

                              tuon ylemmän numerosarjan kun laitan googleen niin löytyy vain vasemman etuiskarin tietoja. oikea on sitten 61020002 ja taakse ilmeisesti molempien numero 61020007.

                              alemmalla numerosarjalla taas ei löydy yhtään mitään. Nyt onkin ongelma mistä löydän koko sarjan numeron? TUV papereita kaivelin KW shopin sivuilta ja noissa sarjanumerot menee tyyliin: 20020009 nyt vain pitäisi varmistua oikeasta sarjasta kun ei ole tarkkaa tietoa.

                              onko jousissa jotain leimoja joita voisi käyttää apuna tässä tapauksessa?
                              Minkähän ikäinen auto on kyseessä? Vanhempaan pommiin pätee seuraava (lainaus LAISTA , ei mistään AKEn muistiosta (kuten yllä) jossa on vaan tulkintoja LAISTA) :

                              1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton alustan korkeuden muuttaminen jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla taikka asentamalla jousen ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotus- tai madalluskappaleet. Korkeutta saa muuttaa verrattuna pyörien keskiöön enintään 51 mm
                              .

                              Ainakin jos oman 80 luvun miinan vietereistä alkaa katsuri jotain vikumaan sanon että jousiseppä on muokannut , täysin laillisesti.
                              Mistä sen tietää mistä löytyy juuri soppelit..
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • full
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 1211
                                • Tampere

                                #30
                                Juu siis kyseessä 318i E36 -97
                                tuossa samassa aken lippulapussahan lukee että ei tarvitse tuv lappua ennen 1.1.96 tyyppihyväksyttyä korimallia mutta viimeistään 1.1.98 valmistetun jälkeen tarvitsee.

                                E36 on vissiin tyyppihyväksytty aika paljon aiemmin joten periaatteessa en tarvitsisi?

                                tulostelin tuon aken lipun sekä KW sivuilta 4zyl tuv lapun jossa on kaikkien tälle koneelle tehtyjen alustojen tiedot..ikäv kyllä saksaksi joten jos huono säkä niin taas alkaa sepitys että ei me osata saksaa.
                                BMW M535iA -86
                                Volvo V90 -18

                                Comment

                                Working...
                                X