memebuy23buy

Mikä firma puristais jouset -20mm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake80
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 69

    #31
    Minkäs verran alustaa saa madaltaa ilman muutoskatsastusta, vai saako ollenkaan?

    Suunittelin etujousien puristamista vakioalustaisesta E36:sta
    2-3 senttiä riittäis.
    Pitääkö muutoskatsastaa?
    Tuleeko ongelmia seuraavassa vuosikatsastuksessa jos ei muutoskatsasta?

    Kannattaisko pyöränkulmat suunnata uudestaan noin pienen madalluksen jälkeen??

    Comment

    • streetstyle
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 657

      #32
      Oliks sulla auto muuten jossain pajalla nosturilla sillä aikaa kun jouset olivat siellä puristamossa vai missä säilytit autoa silloin. Ku pitäis myös käydä puristamassa jouset mutta ei oo tietoa missä sitä autoa pitäis sillä aikaa nosturilla. 3 päivääkö siinä meni ku ne jouset olivat siel pajalla?
      StreetTuningCar <- Car tuning & Styling

      X5 E70 -07 "tuning tulossa"
      VW Transporter T5 -05 tuning MYYTY :(
      E65 740D -03 MYYTY :(
      X5 3.0D Sportpacket -02 Kesä/talvi autona MYYTY :(
      Bmw e36 328ia Cabrio -97 MYYTY :(
      VW Transporter -01 Tuning / Myyty

      Comment

      • 318is coupe
        Newbiemmer
        • Apr 2005
        • 8

        #33
        olisko kenelläkään tietoa että jos autossa on m-sportin alusta että madaltaako se minkäverran vai madaltaako yhtään?vai onko se jäykempi vai onko sitäkään? ja minkälainen madallus 318is:ään kannattas tehä..tai oikeastaan keulaan..
        Mikä

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #34
          Originally posted by streetstyle
          Oliks sulla auto muuten jossain pajalla nosturilla sillä aikaa kun jouset olivat siellä puristamossa vai missä säilytit autoa silloin. Ku pitäis myös käydä puristamassa jouset mutta ei oo tietoa missä sitä autoa pitäis sillä aikaa nosturilla. 3 päivääkö siinä meni ku ne jouset olivat siel pajalla?
          Jos meitsii meinaat, niin mä puristutin jouset ennen kuin testasin niitä edes autoon. Alla oli siis koko ajan vakiojouset, joten auto oli ajossa sen pari päivää. Muistaakseni ne lupaili mulle sillon homman kestävän 2-4 päivää ja kolmantena päivänä kun soittelin, niin sano, että oli jo edellisenä päivänä ollu valmiit, eli jos sulla on kiire, niin jätä niille sun numero, jotta voi soittaa ja toisaalta kandee ehkä ite koodaa kans 2pv jälkeen. Ne maalaa ne jouset mattamustaks jollain aikas paksun näkösellä maalilla, jos haluut, eikä se maksa extraa. Sen mustan päälle voi sitten töhriä sprayllä sitten sopivan pohjamaalin ja halutun pintavärin.
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • Martti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 787
            • Suomi

            #35
            Meneekö homma siten, että jos puristutan jousia lepopituudeltaan sen 30mm lyhyemmiksi, niin myös autosta tulee 30mm matalampi? Joku jousi- tai muu- ekspertti voisi valaista asiaa.

            Comment

            • Jeremias_touring
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 170
              • Kuopio

              #36
              Originally posted by Martti
              Meneekö homma siten, että jos puristutan jousia lepopituudeltaan sen 30mm lyhyemmiksi, niin myös autosta tulee 30mm matalampi? Joku jousi- tai muu- ekspertti voisi valaista asiaa.
              En oo ekspertti tolla alalla mutta ei se taida noin suorasukasesti mennä kun ite vaihoin pari kuukautta sitten alustaan 40/40 Weitecien tilalle 60/40 FK:n jouset ja kun molemmat jouset oli irrallaan vierekkäin niin pituuseroa oli jotain ~ 80mm ja kun noi FK:t laitto alle niin eihän ne madaltanu kun ~10mm lisää verrattuna weitecciin. Eli mahtaa riippua jousen jäykkyydestä/joustosta miten toi puristaminen menee suhteessa siihen mitä madallusta halutaan..
              RWD on pop

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #37
                Originally posted by Martti
                Meneekö homma siten, että jos puristutan jousia lepopituudeltaan sen 30mm lyhyemmiksi, niin myös autosta tulee 30mm matalampi? Joku jousi- tai muu- ekspertti voisi valaista asiaa.
                Riippuu varmaan jousista, mutta jos luet mun aikasemman postauksen missä mittasin nuo ennen ja jälkeen auton alla, niin mulla se uus 40mm madallusjousi + 35mm puristus (mitattuna itse jousen pituudesta ja verrattuna TÜV-lapun pituuteen) todellakin laski autoa 75mm.
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #38
                  Originally posted by Jeremias_touring
                  En oo ekspertti tolla alalla mutta ei se taida noin suorasukasesti mennä kun ite vaihoin pari kuukautta sitten alustaan 40/40 Weitecien tilalle 60/40 FK:n jouset ja kun molemmat jouset oli irrallaan vierekkäin niin pituuseroa oli jotain ~ 80mm ja kun noi FK:t laitto alle niin eihän ne madaltanu kun ~10mm lisää verrattuna weitecciin. Eli mahtaa riippua jousen jäykkyydestä/joustosta miten toi puristaminen menee suhteessa siihen mitä madallusta halutaan..
                  Yhdyn kyllä kommenttiisi eri valmistajien eroista. Noi tehtaan ilmottamat madallukset voi vähän kusta, kun esim samoja jousia on E38:ssa 728:aan ja 750:een ja jälkimmäisessä todellinen madallus on koneen painon takia todennäköisesti 10mm suurempi.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • Martti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 787
                    • Suomi

                    #39
                    Originally posted by KFZ-Koenig
                    Riippuu varmaan jousista, mutta jos luet mun aikasemman postauksen missä mittasin nuo ennen ja jälkeen auton alla, niin mulla se uus 40mm madallusjousi + 35mm puristus (mitattuna itse jousen pituudesta ja verrattuna TÜV-lapun pituuteen) todellakin laski autoa 75mm.
                    luin kyllä nuo aikaisemmat postaukset, mutta sullahan ei ollut ne ap:n jouset koskaan alla..? kun muissa topiceissa on joskus ollut (ainakin e34:sen kohdalla) puhetta, että ap:n jouset puottais hieman enemmän, mitä papereissa luvataan.

                    mittasitko niiden madallusjousien lepopituutta ennen ja jälkeen operaation vai lukiko niissä TUV-lapuissa jousen lepopituus ja vertasit sitä operaation jälkeiseen lepopituuteen? toisin sanoen lyhenikö jousen lepopituus sen 35mm?

                    eli jos teit niinkuin käsitin ja oletetaan, että todellinen madallus olisi se 40mm niillä jousilla, niin asia olisi kutakuinkin siten, että 20mm puristaminen tuottaisi ~20mm madalluksen?

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #40
                      Originally posted by Martti
                      luin kyllä nuo aikaisemmat postaukset, mutta sullahan ei ollut ne ap:n jouset koskaan alla..? kun muissa topiceissa on joskus ollut (ainakin e34:sen kohdalla) puhetta, että ap:n jouset puottais hieman enemmän, mitä papereissa luvataan.

                      mittasitko niiden madallusjousien lepopituutta ennen ja jälkeen operaation vai lukiko niissä TUV-lapuissa jousen lepopituus ja vertasit sitä operaation jälkeiseen lepopituuteen? toisin sanoen lyhenikö jousen lepopituus sen 35mm?

                      eli jos teit niinkuin käsitin ja oletetaan, että todellinen madallus olisi se 40mm niillä jousilla, niin asia olisi kutakuinkin siten, että 20mm puristaminen tuottaisi ~20mm madalluksen?
                      Joo mittasin, että TÜV-lappuun verrattuna jouset oli puristuksen jälkeen 35mm lyhyemmät lepopituudessa. Mulla koko madalluksen tulos oli siis ihan autosta mitattuna juuri se jousista alun perin ilmotettu 40mm pudotus + 35mm puristus = 75mm. Tiedä sitten oliko ne mun vakiojouset missä kunnossa ja miten kulahtaneet iskarit + vaihto uusiin bilsteineihin vaikutti asiaan.

                      EDIT: mulla on yhdet uudet vastaavat -40mm AP:n takajouset ja käyn varmaan jossain vaiheessa (keväämmällä) puristaan niitä kasaan 10-20mm ja sen jälkeen voin raportoida tarkemmin miten mitat muuttui jousien pituudessa ja auton korkeudessa tässä tapauksessa. Nuo edelliset korkeudethan on tallessa tässä topicissa.
                      Last edited by KFZ-Koenig; 10-01-2006, 16:52.
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      Working...
                      X