memebuy23buy

Kesärenkaat Vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Originally posted by Norkin View Post
    Moro!

    Tuossa sigun M135i XDrivessä vakiorengastus on 225/40R18 ja 245/35R18, jolloin vierintäkehä on hieman eri. Nelivedoissa kun vierintäkehän tulisi olla lähes sama. Tämä on varmasti laskettu tehtaalla, että se on ok tai jakolaatikko on jotenkin välitetty sen mukaan.
    Vierintäkehillä on myös toleranssi. Joku tietty valmistaja saattaa tehdä noita niin että vierintäkehä on toisella koolla alalaidalla ja toisella ylälaidalla. Tai vaikkapa kasvattaa vain toista hiukan. Tällöin molemmat ovat toleranssissa ja vierintäkehä on sama. Tällöin tuo paketti matchattu ko autoon rengasvalmistajan toimesta.




    1,013 x 1918 = 1943mm eli tässä esimerkissä jos valmistaja kasvattaa vierintäkehää 1,3% niin tällöin molemmassa koot ovat samalla vierintäkehällä Todennäköisesti löydät tälläisen yhdistelmän varmimmin tähtirenkaasta (*) eli bmw hyväksytystä pyörästä....

    Ja niin standardi määrittää vierintäkehät.



    Tietysti käyttämällä samaa kokoa sekä edessä ja takana homma on varmemmalla pohjalla...

    Leave a comment:


  • Norkin
    replied
    0,5” on eroa vanteiden leveydessä. Bemarilta löytyi myös talvirenkaille suositus jossa koko kierros 225/40, joten ongelma selvisi.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Norkin View Post
    haluaisin laittaa myös taakse nuo 225/40. Sain kommenttia että pitäisi olla juuri nuo alkuperäisen kokoiset,
    Johtuneeko sitten eri levyisistä vanteista tuo kommentti? Vai onko kaikki saman levyisiä? Muutenhan nuo saman kokoiset kyllä toimii.
    Last edited by Heguli 31; 29-05-2019, 14:47.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Sehän on ihan jakolaatikosta kiinni. Kyllähän _kaiken järjen mukaan_ orkkiskokoiset renkaat on aina paras ratkaisu. Esim Lamborghinin Diablossa, Murcielagossa ja Aventadorissa on tämä vierintäkehähomma huomattavasti poikkeava etupään ja takapään väliltä ja jakolaatikossa on täsmälleen sama ero välityksissä. Jos tuota menee muuttamaan yhtään niin tulee äkkiä hyvin kallista metallisilppua. Bemarissa varmaan erilainen homma mutta uskoisin että asiaa on mietitty myös bemarilla hyvin tarkkaan.

    Tuossa noita näyttäisi olevan heti 20 eri merkkistä 245r35-18: https://www.camskill.co.uk/m61b0s329...5_18_245_35R18

    Olen tuolta tilannut kymmenen vuotta ainakin kumit ja aina toiminut täysin moitteetta ja nopeasti.
    Itse ottaisin tuosta tuon Goodyear F1 Asymmetric 3, hinta 95puntaa eli alle 110€ kpl, on varmasti erinomainen diili.
    Last edited by Remotion; 29-05-2019, 14:25.

    Leave a comment:


  • Norkin
    replied
    Moro!

    Tuossa sigun M135i XDrivessä vakiorengastus on 225/40R18 ja 245/35R18, jolloin vierintäkehä on hieman eri. Nelivedoissa kun vierintäkehän tulisi olla lähes sama. Tämä on varmasti laskettu tehtaalla, että se on ok tai jakolaatikko on jotenkin välitetty sen mukaan. Noita takarenkaita tuntuu vaan löytyvän todella huonosti varastosta, joten haluaisin laittaa myös taakse nuo 225/40. Sain kommenttia että pitäisi olla juuri nuo alkuperäisen kokoiset, mutta eikö kaiken järjen mukaan täsmälleen samankokoiset renkaat ole yhtä hyvä ellei parempi ratkaisu?:think:think

    Leave a comment:


  • mla
    replied
    Moi, mulla on nuo 255/40R17 koossa E90:n taka-akselilla. Ei pahaa sanottavaa:
    *auto hiljeni huomattavasti, vrt. Conti sportcontact 3 (?) samassa koossa
    *10 tkm ajolla ei pahemmin kulunut, olisiko vielä 6 mm pintaa jäljellä

    -mika

    Originally posted by TheRipper View Post
    Onkos täällä kokemuksia Fuldan renkaista?

    Goodyearin omistuksessahan tuo on joten sen puolesta pitäisi laatukamaa ainakin olla...

    Vierintävastus ja hiljaisuus ainakin miellyttäisi....:think

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Onkos täällä kokemuksia Fuldan renkaista?

    Goodyearin omistuksessahan tuo on joten sen puolesta pitäisi laatukamaa ainakin olla...

    Näitä katselin:



    Vierintävastus ja hiljaisuus ainakin miellyttäisi....:think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by jani View Post



    Turhamaisuutta
    Vai nuukuutta ?

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by jj5 View Post

    Aiemmin on tullut ajeltua jonkin verran e87:lla jossa oli 215/35-18" ja 225/40-18" rengastus jostain syystä. Noinkin isosta erosta huolimatta siinäkin luistonesto/ajovakaudenhallintasysteemi ja rengaspainevalvonta tuntui toimivan ilman herjoja ja normaalisti ajossa, en sitten tiedä olisiko rengaspainevalvonta toiminut oikein enää renkaan tyhjentyessä.
    Itsellä on juurikin tuollainen rengastus E87ssa ja kaikki toimii ok, paineenvalvontakin on tullut testattua kun toinen takanen vuotaa.

    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta miksi ihmeessä laittaa vääränkokoiset renkaat alle ylipäätään? En ymmärrä yhtään...
    Turhamaisuutta

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Mutta miksi ihmeessä laittaa vääränkokoiset renkaat alle ylipäätään? En ymmärrä yhtään...

    Ja tosiaan nelivetoon jos laittaa eriparirenkaat niin äkkiä alkaa paikat särkymään..

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Yön vanhoissa autoissa toimii varmasti, uudemmissa esim. paineenvalvonta perustuu pyörintänopeuseron mittaukseen.
    En tiedä mikä on yön vanha, mutta kokemusta on tämä asian suhteen myös jossain määrin nykyaikaisiksi luokiteltavista autoista. Nelivetohan on sitten oma juttunsa, niissä varmasti vähän systeemistä riippuen olisi syytä olla aikalailla samankokoiset pyörät joka nurkassa, mutta;

    esim. -17 mallinen f30. Renkaina tuossa 225/35-19" ja 235/35-19" eli aivan väärän kokoiset ja pieni ero halkaisijassa etu- ja taka-akselin välillä. Rengaspainevalvonta on tässä yksilössä muutettu paineantureilta pyörintänopeuseroon perustuvaksi. Nollaa vaan systeemin niin kyllä se tuntuu oppivan ja toimii vaikka pieni ero halkaisijassa onkin.

    Aiemmin on tullut ajeltua jonkin verran e87:lla jossa oli 215/35-18" ja 225/40-18" rengastus jostain syystä. Noinkin isosta erosta huolimatta siinäkin luistonesto/ajovakaudenhallintasysteemi ja rengaspainevalvonta tuntui toimivan ilman herjoja ja normaalisti ajossa, en sitten tiedä olisiko rengaspainevalvonta toiminut oikein enää renkaan tyhjentyessä.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Mikä siinä ei toimi? Miksi ei saisi olla? Pieni ero vierintäkehässä ei kokemukseni perusteella ole aiheuttanut ongelmia.
    Yön vanhoissa autoissa toimii varmasti, uudemmissa esim. paineenvalvonta perustuu pyörintänopeuseron mittaukseen.
    Last edited by jani; 21-11-2017, 17:29.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Lisäksi eri valmistajien välillä ehkä saattaa olla pientä heittoa ilmotettuihin mittoihin (tämä vain veikkaus, en ole tutkinut asiaa).
    Mä en ota tähän muuhun rengaskoko keskusteluun osaa. Mutta tähän voin vahvistaa että rengasmerkeillä on todentotta melkoisestikin (jopa 2cm halk.) heittoa vaikka kyljessä lukeva koko olisi sama.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Siis kun hommahan nimenomaan EI toimi koska vierintäkehät on erikokoiset nyt edessä ja takana ja niinhän ei IKINÄ saisi olla. Eteen siis pitäisi laittaa vähintään 215/40.
    Mikä siinä ei toimi? Miksi ei saisi olla? Pieni ero vierintäkehässä ei kokemukseni perusteella ole aiheuttanut ongelmia.

    Vierintäkehässä on selkä ero siinäkin tapauksessa jos edessä on vaikka loppuun ajettu rengas ja takana uusi "saman korkuinen". Lisäksi eri valmistajien välillä ehkä saattaa olla pientä heittoa ilmotettuihin mittoihin (tämä vain veikkaus, en ole tutkinut asiaa).
    Last edited by jj5; 21-11-2017, 15:56.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Kysytään tähän jatkumona vielä, että miksi ei jatkaisi noilla 215/35 ja 245/35 jos homma toimii? Toki selkeä peruste vaihtaa eturenkaan kokoa olisi tuo että saatavuus aiemmassa koossa on heikkoa.

    camskill tarjoaa näköjään paria vaihtoehtoa 215/35-17", toinen tosin out of stock. Samaa sailunia olisi saatavilla kuin rengasonlinessa.
    Tuollainen kumi varmaan kiva vääntää vanteelle, ainakin jos yhtään jäykempi runko ja "tavallisella" rengaskoneella tekee..
    Siis kun hommahan nimenomaan EI toimi koska vierintäkehät on erikokoiset nyt edessä ja takana ja niinhän ei IKINÄ saisi olla. Eteen siis pitäisi laittaa vähintään 215/40.

    Muistakaas nyt hyvät ihmiset että renkaissa ilmoitetaan profiiliSUHDE eli renkaan paksuus on 215/35 renkaassa 35% leveydestä 215mm. Ei siis 35mm! Ja taas vastaavasti 245/35 on 35% leveydestä 245mm...ei siis missään nimessä ole samankokoiset renkaat vierintäkehältään...

    Leave a comment:

Working...
X