Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat Vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by MayheM View Post
    Paineet tuli tsekattua. Oli edessä 3,5 bar ja takana pikkaisen vähempi. Pudotin edestä kolmeen ja vähän meno pehmeni, mutta ei tuossa paljon muuta huomannut. Työn puolesta heitin kolmeen päivään noin 1100 km ja oli kyllä melkoista tuskaa tuo eka pidempi reissu. Lomille lähdössä ja viime tingassa yritin kysellä järkevistä paikoista aikaa nelipyöräsuuntaukseen tänään, mutta tuntui olevan myöhäistä. Täytyy katsoa josko tien päällä sittne jossain reissussa käyttäis, jos sauma tulee. Renkaat ei kyllä vielä todellakaan pahan näköiset, eturenkaat kuluman puolesta ehkä elinkaarensa puolivälissä, jos ei vähän yli. Takana hyvät nahat. Täytyypä yrittää saada suunnilleen samaan suuntaan renkaat, jos sattuisivat huonosti sojottamaan. Sen jälkeen sitten tuumimaan lisää...
    No, siis ihan ensimmäisenä ne kuluneet misukat vaihtoon ja tilalle vaikkapa jotakin Korealaista alle(Hankook, Nexen, Kumho).
    Jos meno ei muutu heti aivan radikaalisti niin kulmien säätöön ja säätäjälle 18” renkaan oikea toleranssialue selväksi, eli camberit eteen -0.15”-0.35” ja taakse -1.25”-1.40”.
    Jos siellä on nyt takana camberia yli -2.00-astetta, niin nykyisillä takarenkailla ei uusilla Korealaisillakaan saa vetelyä kokonaan pois.
    Näillä em.kulmilla ja vaikkapa Nexenin N7000 alle ja autosi on hiljainen kuin huopatossutehdas, eikä tunne pahimpiakaan uria lainkaan, siis EI lainkaan.

    Comment

    • MayheM
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 521
      • Oulu

      #17
      Kiitoksia Hemille, pitää varmasti irvistää ja laittaa vain nämäkin eurot menemään (muiden jatkoksi). Onko vinkkiä mistä moisia renkaita hankkia/tilata, kun joka kaupan hyllystä ei noita Korealaisia varsinkaan Oulun päästä tunnut löytyvän(?). Korealaisten perään (aiempien Kumhon ja Hankookin kokemusteni perusteella) nimittäin itsekin kyselin, kun Oulussa soittokierrosta otin pari vk sitten.

      Camskillillä (oli kova sana aikoinaan ja päätin tsekata, kun punta hieman heikkona) näytti ainakin heikohkolta valikoima mainitussa koossa.
      BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
      BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
      BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
      BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
      VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
      BMW E46 323i -98 (2008-2011)
      Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
      Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
      Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

      Comment

      • MayheM
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 521
        • Oulu

        #18
        Nexenin 8000:sta näyttäisi olevan hyvin saatavilla, samoin kuin Nankangin NS2:sta. Menisiköhän näillä pahasti metsään...?
        BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
        BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
        BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
        BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
        VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
        BMW E46 323i -98 (2008-2011)
        Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
        Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
        Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #19
          N8000 toimii todella hyvin käyttöauton alla, eivät ole uraherkät ja melko hiljaiset myös
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by MayheM View Post
            Nexenin 8000:sta näyttäisi olevan hyvin saatavilla, samoin kuin Nankangin NS2:sta. Menisiköhän näillä pahasti metsään...?
            Tuossa Nexenin 245/40-18” N6000:sta, mutta Roadstone nimellä(ihan sama tuote kuitenkin kuin Nexen), kotiovelle toimitettuna 112€/kpl:



            Jos haluaa välttämättä N6000 Nexenin merkillä, reilun kympin kalliimmalla:



            Nexen N8000 (ei kuitenkaan ihan niin mukavuuspainotteinen kuin N6000), 118€/kpl:



            Myös sinun kriteerisi täyttävä Nexen N Fera SU1 122€/kpl:

            Comment

            • Puistis
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2013
              • 849
              • 09

              #21
              Itsellä oli hetken aikaa runflatit edessä ja normikumit takana kun lomamatkalla puhkesi toinen takarengas. Autosta tuli aivan järkyttävä ajettava, ei meinannut tiellä pysyä ja ohituksia ei voinut edes harkita. En missään nimessä suosittele sekoittamaan normirenkaita ja runflatteja.

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5046
                • Paimio

                #22
                No nyt tuli uudet renkaat taakse (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2) ja voi että...on kuin eri auto olisi kyseessä! Melutaso laski vähintään 30% ja mukavuus parani vähintään saman verran...enään ei takapää lyö läheskään yhtä paljon kuin runflateilla sillan saumoissa ym terävissä epätasaisuuksissa...

                Mitään negatiivista ei kyllä voi sanoa vaikka sekarengastus nyt onkin....ajettavuus ei ainakaan huonontunut millään tavoin.

                Kuinkakohan paljon mukavuuteen vielä vaikuttaisi jos eteenkin laittaisi normikumit? Noh näin mennään nyt kun ei mitään järkeä alle 5000km ajettuja renkaita ole vaihtaakaan.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • MayheM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 521
                  • Oulu

                  #23
                  Nexenin 8000t heitetty eteen ja pyörät suunnattu. Vetely väheni suuntauksella -ja loppui kun laitettiin sigun vehkeeseen nuo Nexenit eteen kuluneiden misukoiden tilalle. Ei ole kumeissa moittimista, varmaankaan kuivalla eivät mitkään suorituskykyisimmät ole, mutta enpä toisaalta ole testannutkaan, kun ei normiajossa suorituskykyä Suomen teillä tarvi. Sadekelin pidonhan pitäisi olla näissä hyvä, mikä mukavuuden lisäksi itselleni tärkeintä.
                  BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                  BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                  BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                  BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                  VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                  BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                  Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                  Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                  Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                  Comment

                  • hrymn
                    Newbiemmer
                    • Dec 2014
                    • 29
                    • Helsinki/Porvoo

                    #24
                    Olisko mitään ideoita: laitatin vanteille uudet Nokian zLinet (245/45/18) ja aivan hirveä ulina vasemmalta puolelta moottoritienopeuksissa. Oikeastaan se korkea, soiva ääni alkaa kuulumaan jo 40 km/h ylöspäin, mutta korkeimmillaan sen voimakkuus on 120km/h vauhdissa.

                    Pyöriä on tasapainotettu ja renkailla on ajettu nyt vähän alle 1000km.
                    E39 530d 2003 M-Sport Saphirschwarz & Lightgelb
                    ex:
                    E39 525i 2001 M-Sport Cosmosschwarz
                    F10 525d 2010 Imperialblau & Venetobeige

                    Comment

                    • hrymn
                      Newbiemmer
                      • Dec 2014
                      • 29
                      • Helsinki/Porvoo

                      #25
                      Originally posted by hrymn View Post
                      Olisko mitään ideoita: laitatin vanteille uudet Nokian zLinet (245/45/18) ja aivan hirveä ulina vasemmalta puolelta moottoritienopeuksissa. Oikeastaan se korkea, soiva ääni alkaa kuulumaan jo 40 km/h ylöspäin, mutta korkeimmillaan sen voimakkuus on 120km/h vauhdissa.

                      Pyöriä on tasapainotettu ja renkailla on ajettu nyt vähän alle 1000km.
                      Itse itselleni vastaten: rengaspaineita hakemalla ääni saatiin kuriin. Tiputin ensin vähän ja sitten enemmän. 2,3/2,5 alkoi toimimaan. Vielä kun saisi yhden vanteen suoristettua, niin alkaa meno maistumaan...
                      E39 530d 2003 M-Sport Saphirschwarz & Lightgelb
                      ex:
                      E39 525i 2001 M-Sport Cosmosschwarz
                      F10 525d 2010 Imperialblau & Venetobeige

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        #26
                        Tuollaisilla paineilla tuossa kokoluokassa F10 painoisen auton alla. Mahtaako rungot kestää loppuun asti. Lisäksi en ihmettelisi jos alkavat kulumaan epätasaisesti.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5046
                          • Paimio

                          #27
                          Originally posted by hrymn View Post
                          Itse itselleni vastaten: rengaspaineita hakemalla ääni saatiin kuriin. Tiputin ensin vähän ja sitten enemmän. 2,3/2,5 alkoi toimimaan. Vielä kun saisi yhden vanteen suoristettua, niin alkaa meno maistumaan...
                          Originally posted by Antsah View Post
                          Tuollaisilla paineilla tuossa kokoluokassa F10 painoisen auton alla. Mahtaako rungot kestää loppuun asti. Lisäksi en ihmettelisi jos alkavat kulumaan epätasaisesti.
                          Juu nykyrenkaille aivan liian alhaiset paineet. 2.8 olisi varmaankin paljon lähempänä oikeaa...
                          Kyllä voi melkein ainakin epätasaista kulumaa luvata noilla paineilla.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by hrymn View Post
                            Itse itselleni vastaten: rengaspaineita hakemalla ääni saatiin kuriin. Tiputin ensin vähän ja sitten enemmän. 2,3/2,5 alkoi toimimaan. Vielä kun saisi yhden vanteen suoristettua, niin alkaa meno maistumaan...
                            Tällä painetasolla varsinkin Nokialaisen runko tulee todennäköisesti antautumaan ennen kuin kulutuspinta on lopussa(...ja se voi sitten tapahtua ”kertajysäksellä”).
                            Mikäli ajomukavuutta ei saada kohdalleen oikealla tämän kokoluokan renkaan painetasolla(2.8-3.2bar), niin jotain on alustakulmissa pielessä tai tuote eli rengas on väärä tai viallinen.

                            Comment

                            • hrymn
                              Newbiemmer
                              • Dec 2014
                              • 29
                              • Helsinki/Porvoo

                              #29
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Tällä painetasolla varsinkin Nokialaisen runko tulee todennäköisesti antautumaan ennen kuin kulutuspinta on lopussa(...ja se voi sitten tapahtua ”kertajysäksellä”).
                              Mikäli ajomukavuutta ei saada kohdalleen oikealla tämän kokoluokan renkaan painetasolla(2.8-3.2bar), niin jotain on alustakulmissa pielessä tai tuote eli rengas on väärä tai viallinen.
                              Hyvä tietää... Veikkaan jotain ongelmaa itse tuotteessa. Teen nyt niin, että ajan noita renkaita sisään näillä alhaisemmilla paineilla ja nostan oikealle tasolle esim. 2500 km jälkeen. Toivottavasti rengas olisi siinä vaiheessa asettunut ja ääni vaimentunut. Mitkään muut renkaat ei näillä alustakulmilla oo aiheuttaneet tuollaista ääntä tänä kesänä.
                              E39 530d 2003 M-Sport Saphirschwarz & Lightgelb
                              ex:
                              E39 525i 2001 M-Sport Cosmosschwarz
                              F10 525d 2010 Imperialblau & Venetobeige

                              Comment

                              • Jax_KiBez
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 2065
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Tarkoitus ei ole sen suuremmin mainostaa mitään firmaa, mutta kuulin vinkkinä niille jotka pälyilevät Michelin-kesärenkaita koossa 225/40R18 tai 245/40R18 ja Michelin Pilot Sport 3-rengasta. Näyttäis olevan Euromasterilla kapeamman hinta olevan 111,30€/kpl ja leveämmän 147€/kpl, ja nämä ilman töitä hintoja jos haluaa verrata nettituotteisiin. Varastonpoisto-tarjous kyseessä .
                                Last edited by Jax_KiBez; 13-09-2016, 12:43.
                                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                                _____________________________________
                                Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                                Tästä mun kaluston showroomiin
                                Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎