Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 alusta: Koni Sport kit vs. Vogtland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    #16
    Originally posted by lj123 View Post

    Nykyisellä AP Sportfahrwerken säädettävällä alustalla ei ole ajettu hirveästi, mutta vaihtokunnossa alkaa olla. Iskarit siis ilmeisesti lopussa, kun sen verran epävakaa ja veltto tuo ajettavuus on.
    Eipä tuo alusta mitään lopussa ole. Nostin korkeutta 20 mm joka kulmasta ja tuli ihan erilainen.

    Eli kaikki löysyys ja pohjaaminen loppui tuohon. Ja tuli muutenkin mukavampi. Ei liian pintakova, mutta silti sopivan terävä.

    Eli taitaa olla tietyt rajat, jonka puitteissa nuo toimivat hyvin, ja jos vetää överiksi madalluksen niin ajo-ominaisuudet häviää.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • Palehti
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 139
      • Klaukkala

      #17
      Meikällä on nyt näköjään edessä uuden alustan osto, vaikka tuolla alla olevalla AP:lla on ajettu vasta jotain 20tkm.
      Muttakun se natisee. Muuten toimii ihan hyvin, muttakun se natisee. Etupäästä.
      Seuraavia juttuja on tehty äänenlähteen kartoittamiseksi:
      -Yläpään tukilaakereiden vaihto
      -Reaktiotangon uretaanipuslan vaihto toisenmalliseksi
      -Tukivarren helan vaihton uretaani -> tavallinen
      -Tankojen pallonivelten rasvaus niin että kumien "posket pullottaa"
      -Ajettu ilman kallistuksenvakaajaa
      -Ajettu ilman pohjaanlyöntikumeja
      -Raidetangot irroitettu navoista
      -Rasvattu kaikkea
      -Putsattu kaikkea
      -Teflonnauhaan jokaisen jousikierroksen väliin
      -Puutarhaletkua jousen päihin
      -Apujousen ja pääjousen paikkojen vaihtaminen----ääni poistui päiväksi
      -jne
      Tolppa hiljenee kun jousia kiskoo etuviistoon ojan suuntaan. Tämä tuli testattua silleen että auto oli pelkkien vanteiden päällä, niin pääsi jousiin käsiksi narinan aikana. Eli jonkun ihme voiman ne jouset tekevät itseensä, tai iskariin (tai jonnekin muualle), joka saa narinan aikaan.

      Asiaan.
      Konin Sport Kit on varmasti hyvä valinta ja pääsisi myös käyttämään V8:n yläpään tuentaa. Myös hinta on erittäin järkevä. Jouset ovat käsittääkseni H&R:n tekemiä ja ne ovat varmasti hyvät.
      D2 coiloveri on "halpa" ja vaikuttaa kaikinpuolin tosi hyvältä. Race.fi sanoo että pari kuukautta voi jopa vaihdella jousia oston jälkeen postikuluja vastaan, jos tuntuu että jousissa on viritettävää.
      Ykkösvalinta olisi saada tuo AP hiljenemään, mutta alkaa oikeasti keinot loppumaan.
      Ajatuksia ?
      i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
      ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

      Comment

      • Palehti
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 139
        • Klaukkala

        #18
        Vastaan itselleni ylempään.
        Alusta tuli kuntoon, kun ostin Autoracingilta uudet etuiskarit. Siinä on sellainen patruuna jousijalan sisällä ja osa on sama kuin KW:n var1:ssä ja ST:n (omaa sukua Weitec) coiloverissa.
        Patruunat maksaa about satasen kappale.
        Olen perhanan tyytyväinen, kun tuli tuolla kuntoon.
        Sain Autoracingillä aivan ensiluokkaista palvelua.
        i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
        ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎