Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17512
    • Turku

    #31
    Originally posted by Driver22 View Post
    Sarkasmi on vaikea laji
    Siksi meillä on hymiöt .
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      #32
      Originally posted by OVi View Post
      Melu on hyvinkin rengaskohtaista ja autokohtaista. Bridgestone Noranza 001 on F10:n alla hiljaisempi, kuin Nokian R. Pidosta nyt on varmaan turha mainita mitään.

      Nokian R on kyllä ollut mahdottoman hyvä kesärengas. Harvalla kesärenkaalla saa tuollaista suuntavakautta uraisilla teillä. Oikeastaan seuraavaksi tekisi mieli koittaa kesärenkaaksi jotain tuollaisia keskieuroopan kitkoja, joista Lakulla oli hyviä kokemuksia.

      Jos kesärenkaalla on edes jonkinlaisia talviominaisuuksia, niin silloin renkaita ei tarvitse vaihtaa kalenterin mukaan lokakuun puolivälissä ja huhtikuun puolivälissä, kuten oikeilla kesärenkailla on tehtävä. Oulussa kuitenkin tulee lumet lokakuussa yhdeksänä talvena kymmenestä, mutta ne myös sulaa pois parissa viikossa yhdeksänä talvena kymmenestä
      Kyllä minullakin kuivalla kelillä ihan suuntavakaa ja pitoa riittävästi yms on ollu Nokian Hakkapelitta R kesärenkaana. Sitten kun asfaltti on märkä niin pito katoaa kyllä totaalisesti. Tähän varmaan vaikuttaa renkaan ikäkin, omat oli 6v vanhat. Uudelleen en tosiaan kyllä laittaisi moisia kesäksi. Liikennevaloistakin jos kiihdyttää vähän rivakammin niin luistonesto vilkkuu heti ja liikenneympyröissä luistaa alla kun ajaa vähänkään vauhdikkaammin. Motarin kaartuviin ramppeihin myös kun ajaa vähänkään nopeammin niin tunsi miten rengas lähtee luistamaan mutkassa.

      En kyllä ikinä kesärenkailla ole moista huomannut.
      Last edited by Antsah; 12-10-2017, 09:04.

      Comment

      • juha77
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 749
        • Vaasa

        #33
        Ainakin osaa nastarenkaista tarjolla ns. normi ja sitten tuo extraload versiona. Kumpaa kannattais ottaa e90 330i:hin.
        e90 330ia
        E36 328i touring
        Ex:
        e46 330i touring facelift
        e46 318ci facelift
        e36 320i cab M-Sport
        e36 325i coupe
        e30 318i

        Comment

        • zorb
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2015
          • 211
          • Lahti

          #34
          Originally posted by juha77 View Post
          Ainakin osaa nastarenkaista tarjolla ns. normi ja sitten tuo extraload versiona. Kumpaa kannattais ottaa e90 330i:hin.
          Omien kokemusten mukaan xl-versiot on tukevampia ajaa. Itsellä valinta kääntyy niihin.

          Comment

          • juha77
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 749
            • Vaasa

            #35
            Originally posted by zorb View Post
            Omien kokemusten mukaan xl-versiot on tukevampia ajaa. Itsellä valinta kääntyy niihin.
            Jep näin arvelinkin, laitoin xl versiot tilaukseen
            e90 330ia
            E36 328i touring
            Ex:
            e46 330i touring facelift
            e46 318ci facelift
            e36 320i cab M-Sport
            e36 325i coupe
            e30 318i

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              #36
              Originally posted by Driver22 View Post
              Allekirjoittanut ajaa kyllä pitkiä selkosia ympäri suomen, ruotsin ja norjan lappia ja monesti kärry perässä sen 40-50tkm vuoteen että kyllä nämä on tutut olosuhteet työmatkaliikenteessä tullut tehtyä sellainen huomio, että yleensä ojan pohjalla oleva auto on neliveto tai sitten siinä on kitkarenkaat. Toinen luulee olevansa fysiikan lakien tuolla puolen ja toinen yrittänyt pysyä liikennevirran mukana
              Yllättävä tutkimustulos: Nelivetoauto lisää talvella onnettomuusriskiä


              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • -JMV-
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 840
                • Etelä-Pirkanmaa

                #37
                Onko kenelläkään kokemusta "halpis" kitkoista?
                F82 harraste

                Comment

                • juha77
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 749
                  • Vaasa

                  #38
                  Originally posted by -JMV- View Post
                  Onko kenelläkään kokemusta "halpis" kitkoista?
                  Mun autossa oli ostaessani alla Nankang sv-1 kitkat, toki tämä oli huhtikuussa. Edellinen omistaja oli niillä talven kuitenkin ajellut ja sanoi pärjänneensä, osti ne multa nyt syksyllä takaisinkin. Mutta jos katsoo vaikka TM:n vertailua ja jarrutusmatkaa jäällä, on eroa kyllä aika paljon. Paras nastarenkaiden tulos oli 39,9m ja paras kitkarenkaiden tulos 54,4m. Halpiskitkoilla Nankang oli kitkarenkaiden viimenen 66,8m, Linglong 59,9m, Hankook 58,3m (tuossa vain muutama esimerkki). Paljon muitakin ominaisuuksia toki renkailla on mitä arvioida...
                  e90 330ia
                  E36 328i touring
                  Ex:
                  e46 330i touring facelift
                  e46 318ci facelift
                  e36 320i cab M-Sport
                  e36 325i coupe
                  e30 318i

                  Comment

                  • -JMV-
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 840
                    • Etelä-Pirkanmaa

                    #39
                    Originally posted by juha77 View Post
                    Mun autossa oli ostaessani alla Nankang sv-1 kitkat, toki tämä oli huhtikuussa. Edellinen omistaja oli niillä talven kuitenkin ajellut ja sanoi pärjänneensä, osti ne multa nyt syksyllä takaisinkin. Mutta jos katsoo vaikka TM:n vertailua ja jarrutusmatkaa jäällä, on eroa kyllä aika paljon. Paras nastarenkaiden tulos oli 39,9m ja paras kitkarenkaiden tulos 54,4m. Halpiskitkoilla Nankang oli kitkarenkaiden viimenen 66,8m, Linglong 59,9m, Hankook 58,3m (tuossa vain muutama esimerkki). Paljon muitakin ominaisuuksia toki renkailla on mitä arvioida...
                    Kiitos tämä selvensi paljon! Onkohan nämä testitulokset jossain nähtävillä?
                    F82 harraste

                    Comment

                    • LT
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 140

                      #40
                      Originally posted by juha77 View Post
                      Mun autossa oli ostaessani alla Nankang sv-1 kitkat, toki tämä oli huhtikuussa. Edellinen omistaja oli niillä talven kuitenkin ajellut ja sanoi pärjänneensä, osti ne multa nyt syksyllä takaisinkin. Mutta jos katsoo vaikka TM:n vertailua ja jarrutusmatkaa jäällä, on eroa kyllä aika paljon. Paras nastarenkaiden tulos oli 39,9m ja paras kitkarenkaiden tulos 54,4m. Halpiskitkoilla Nankang oli kitkarenkaiden viimenen 66,8m, Linglong 59,9m, Hankook 58,3m (tuossa vain muutama esimerkki). Paljon muitakin ominaisuuksia toki renkailla on mitä arvioida...
                      Mulle on jäänyt sellainen kuva noista että tuo SV-1 Nordic on ollut paljon onnistuneempi rengas kuin nykyinen ICE-1. Ainakin tuo SV-1 pärjäsi aikanaan yhdessä testissäkin missä mitattiin ilmeisesti vain jarrutusmatkaa. Lisäksi käyttäjien arvostelut on olleet kaikki yllättävän positiivisia renkaan hintaan nähden.

                      Comment

                      • juha77
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 749
                        • Vaasa

                        #41
                        Originally posted by LT View Post
                        Mulle on jäänyt sellainen kuva noista että tuo SV-1 Nordic on ollut paljon onnistuneempi rengas kuin nykyinen ICE-1. Ainakin tuo SV-1 pärjäsi aikanaan yhdessä testissäkin missä mitattiin ilmeisesti vain jarrutusmatkaa. Lisäksi käyttäjien arvostelut on olleet kaikki yllättävän positiivisia renkaan hintaan nähden.
                        Jep, näin on. Luin kanssa aiemmin TM testin noista Nankang sv-1 renkaista ja pärjäsivät silloin yllättävän hyvin pohjoismaisten kitkarenkaiden sarjassa. Oli silloin kokonaisuudessa viidennellä sijalla yhdeksästä testatusta kitkarenkaasta, mutta tosiaan nyt uudemmassa testissä oli eri rengas.
                        e90 330ia
                        E36 328i touring
                        Ex:
                        e46 330i touring facelift
                        e46 318ci facelift
                        e36 320i cab M-Sport
                        e36 325i coupe
                        e30 318i

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by juha77 View Post
                          Jep, näin on. Luin kanssa aiemmin TM testin noista Nankang sv-1 renkaista ja pärjäsivät silloin yllättävän hyvin pohjoismaisten kitkarenkaiden sarjassa. Oli silloin kokonaisuudessa viidennellä sijalla yhdeksästä testatusta kitkarenkaasta, mutta tosiaan nyt uudemmassa testissä oli eri rengas.

                          Niin tai uusi versio ei ole pysynyt kilpailijoiden kehityksessä mukana. Uusi versio voi olla parempi kuin vanha, mutta ei silti pärjää kilpailijoille jotka on kehittyneet enemmän. Kilpailijoilla kun on myös uudet versiot.

                          Yleensä renkaat ovat aina edeltäjäänsä parempia vaikkeivat ne kilpailijoita vastaan pärjäisivätkään.
                          Last edited by Antsah; 17-10-2017, 16:47.

                          Comment

                          • juha77
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 749
                            • Vaasa

                            #43
                            Originally posted by Antsah View Post
                            Niin tai uusi versio ei ole pysynyt kilpailijoiden kehityksessä mukana. Uusi versio voi olla parempi kuin vanha, mutta ei silti pärjää kilpailijoille jotka on kehittyneet enemmän. Kilpailijoilla kun on myös uudet versiot.

                            Yleensä renkaat ovat aina edeltäjäänsä parempia vaikkeivat ne kilpailijoita vastaan pärjäisivätkään.
                            Hyvinkin voi olla parempi tuo uusin versio/malli, onhan tuosta sv-1 nordicin TM- testistä jo yli 10v aikaa . Huono tulos tuon jää jarrutuskokeen osalta kuitenkin.
                            e90 330ia
                            E36 328i touring
                            Ex:
                            e46 330i touring facelift
                            e46 318ci facelift
                            e36 320i cab M-Sport
                            e36 325i coupe
                            e30 318i

                            Comment

                            • mikkod
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 5201
                              • Stadi

                              #44
                              Ajattelin taas jälleen kerran ostaa "keskieurooppakitkat" tohon GT.
                              Contilla olisi 245/40R20 & 285/35R20 tarjolla.
                              Toki HAKKA9 saisi nastana 245/40&275/35, mutta jotenkin tökkii toi nastojen osto, varsinkin kun ajosta on 90% pks.
                              Helkama S3000
                              Myydään kutosen alustaosia
                              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                              Comment

                              • Thmas
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 531
                                • HEL

                                #45
                                Tilasin Nokian Hakkapeliitta R2:set sigun peliin. Continentalit oli hakusessa mutta ei tahtonut helposti löytyä 235/45R18, ainakaan järkihintaan. Eiköhän noillakin pärjää.
                                Audi e-tron 55

                                Exiä:
                                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎