Announcement

Collapse
No announcement yet.

alusta vai madallus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teukka5
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 108
    • HELLsinki

    alusta vai madallus ?

    Kertokaahan nyt joku, että mitä eroa on alustalla ja madalluksella, ku pitäs autoon kompikumpi saada... alustassa myös iskarit ? ja onko myös ajettavuudessa suuria eroja ?
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Niin..sanotaan näin, että alusta on laaja käsite. Mutta yleensä puhutaan alustasarjasta käsittäen iskunvaimentajat sekä jouset. Näillä kahdella sitten madalletaan tarvittaessa (madaltavat jouset + iskarit) sitä autoa.

    Comment

    • samivaan
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 176

      #3
      Nykytrendi on että autoa madalletaan heti kun tilaisuus tulee, vaikka auto ei tulisi rata-ajoa näkemäänkään. Mielestäni tässä kannattaa miettiä sitä, tehdäänkö tämä pelkkä ulkonäkö mielessä/siksi kun kaverillakin on, vai onko valintaan joku oikeakin syy.

      Madalluksen jälkeen tunkki ei sovi auton alle, pyöränkulmat on perseellään, niitä ei välttämättä edes saa säädettyä kunnolliseksi. Kuormitus nivelille muuttuu, ja parhaassa tapauksessa näitä pääsee uusimaan useammin.

      T: Olisin onnellisempi, jos autossani ei olisi edellisen omistajan toimesta madallussarjaa.

      Comment

      • Teukka5
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 108
        • HELLsinki

        #4
        No ensisijaisesti madaltaisin autoani tietysti ulkonäkö syistä, mutta olisihan se kiva jos auto liimautuisi paremmin katuun kun tulee vauhdilla mutkiin ^^ mutta pistetään harkintaan, ja thx kommenteista

        Comment

        • Antza
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2143
          • Espoo

          #5
          Ja kannattaa mieluummin sijoittaa kerralla hyvään jousi+iskari -settiin sen sijaan, että säästäisi iskareissa ja heittäisi madallusjouset vakioiskareille. Jo 30mm madallus riittää tappamaan vakioiskarit melko nopeasti, puhumattakaan esim. mukavuuden kärsimisestä jos verrataan että laittaa tilalle myös sopivat iskarit. Kun pelkät jouset maksavat esim. lähes 300 euroa, ja alle 700 eurolla saa mm. FK:n korkeussäädettävän "alustan" niin kannattaa pohtia.
          Current rides:
          F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

          Previous rides:
          E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

          Comment

          • janne635
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 774

            #6
            Oon ite ajatellu madaltaa tota autoo, jos ostan madallus sarjan niin saako pyörän kulmia kohdilleen ettei rupee syömään renkaita? Millasta madallusta suosittelisitte tohon mun e36 320 coupeen?
            Last edited by janne635; 03-04-2006, 15:50.
            BMW 635 CSi & ex BMW 850i

            Comment

            • Moonshine
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1018
              • Järvenpää

              #7
              Originally posted by Antza
              Ja kannattaa mieluummin sijoittaa kerralla hyvään jousi+iskari -settiin sen sijaan, että säästäisi iskareissa ja heittäisi madallusjouset vakioiskareille. Jo 30mm madallus riittää tappamaan vakioiskarit melko nopeasti, puhumattakaan esim. mukavuuden kärsimisestä jos verrataan että laittaa tilalle myös sopivat iskarit. Kun pelkät jouset maksavat esim. lähes 300 euroa, ja alle 700 eurolla saa mm. FK:n korkeussäädettävän "alustan" niin kannattaa pohtia.
              Tätä kannattaa pohtia eritoten silloin, jos ei itse tee asennustyötä. Nimittäin liikkeessä asentaminen ei ole ilmaista (>200 eskoa), ja jousten vaihtamiseen menee melko monessa autossa saman verran aikaa kuin sekä iskarin että jousen vaihtamiseen. Eli toisinsanoen ne iskarit menee työn osilta sinne alle lähes "ilmaiseksi". Mutta sitten jos uusit jouset nyt, ja iskarit puolen vuoden päästä, niin sitten maksat kaksinkertaisen hinnan töistä.
              "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

              Comment

              • Antza
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2143
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Moonshine
                Tätä kannattaa pohtia eritoten silloin, jos ei itse tee asennustyötä. Nimittäin liikkeessä asentaminen ei ole ilmaista (>200 eskoa), ja jousten vaihtamiseen menee melko monessa autossa saman verran aikaa kuin sekä iskarin että jousen vaihtamiseen. Eli toisinsanoen ne iskarit menee työn osilta sinne alle lähes "ilmaiseksi". Mutta sitten jos uusit jouset nyt, ja iskarit puolen vuoden päästä, niin sitten maksat kaksinkertaisen hinnan töistä.
                Jep. Ja nelipyöräsuuntaus pitää tehdä joka kerralla ellei halua vielä tiheämmin kajota alustaan..
                Current rides:
                F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                Previous rides:
                E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                Comment

                • dunkelblau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1151
                  • Uusimaa

                  #9
                  Weitec GT 30/15mm alustasarja

                  Originally posted by oo==00==oo
                  Oon ite ajatellu madaltaa tota autoo, jos ostan madallus sarjan niin saako pyörän kulmia kohdilleen ettei rupee syömään renkaita? Millasta madallusta suosittelisitte tohon mun e36 320 coupeen?
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=30355
                  "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                  Comment

                  • janne635
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 774

                    #10
                    Miltähän kuulostas tohon mun Coupeen 30/15 madallus? Onko kenelläkään 30/15 madallusta ja kuvaa sellaisesta madalluksesta?
                    BMW 635 CSi & ex BMW 850i

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15248
                      • Ajamisen Iloa

                      #11
                      Originally posted by oo==00==oo
                      Oon ite ajatellu madaltaa tota autoo, jos ostan madallus sarjan niin saako pyörän kulmia kohdilleen ettei rupee syömään renkaita? Millasta madallusta suosittelisitte tohon mun e36 320 coupeen?
                      Saa mutta ei enää joka paikassa jos tiputat paljon, itellä ne on parhaiten laittanu Espoon Laakkosella..
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎