Yks vois olla jos jaksaa jumpata niihin reaktiotankoihin jotain muuta puslaa kuin alkuperäistä. Omaan vaihdatin powerflexit, niin loppu kaikki vetely ja tärinä yms yms. Paras investointi kolmiysiin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Epätasaisuus välittyy ohjaukseen - alustan geometria, ohjaust. öljyt, jouset?
Collapse
X
-
Originally posted by -CMS- View PostTästä lisätietoja? Lemförderin reaktiotangossa on BMW:n alumiiniin valettu logo hiottu pois. Lemförder valmistaa BMW:lle kyseiset osat. BMW ei itse valmista noita. Millä tavalla marmorilta ostettu BMW-varaosa on parempi, jos käytännössä ainoa ero on laatikko jossa tavara toimitetaan?
Katso esimerkiksi yleltä asiaa käsittelevä ohjelma. Olisko ollu kuningaskuluttaja:think
Olen tämän myös käytännössä nähnyt ja tiedän valmistustekniikasta ja bisneksestä sen verran että asia on täysin looginen.
Osia valmistaa voittoa tavoitteleva yritys.
Yritys voi aivan hyvin:
-Käyttää samaa tuotteen valumuottia tukivarteen kuin toimittaessaan osia bmw tehtaalle. Hioa merkit pois.
-Tehdä omaan pakettiinsa halvemmasta materiaalista.
-Laittaa alunperin bmw tehtaalle menossa olleen laaduntarkkailussa kosahtaneen yksilön omaan pakettiinsa.(uskon että bmw orkkisvaatimus on kovempi kuin tieliikenteeseen sallitun vaatimus)
-Prässätä samaan varteen halvemman nivelen ja laittaa vähemmän rasvaa kuin bmw:lle menossa olevaan.
Jos ajatellaan asiaa siltä kannalta että materiaaleista jos kykenee niistämään euron per varsi, ja tuuppaa vuodessa miljoona vartta pihalle niin on tehnyt miljoonan rahaa.
Lisäksi kun ei tee liian hyvää vaan sopivan hyvää saa myydä uusia nopeammin.
Osta tarvikkeena vaikka Sachs vauhtipyörä. Ei se ole edes saman näköinen kuin orkkis Sachs vauhtipyörä. Merkki ei tarkoita tänäpäivänä enää juuri mitään 99.5% autonosista tehdään halpatuotantomaissa. Sama pätee esim. Työkaluihin, olkoon vaikka Stahlville niin se ei ole tehty saksassa.
Hyvyys syntyy valittujen materiaalien ja komponenttien sekä laaduntarkkailun tuloksena. Monia esineitä menee 3-5 hintaluokkaan sen perusteella minkä "arvosanan" ne saavat laaduntarkkailussa. Tähänkin asiaan kätkeytyy isot rahat mutta se on toinen tarina.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Olen tässä hieman selvitellyt reaktiotangon pusla asioita e61:sen osalta, uudemmassa f-sarjassa näyttäisi olevan paljon tukevamman oloinen pusla, ongelmaksi tosin voi tulla pultin paksuus 14mm ja pusla on 4mm leveämpi, halkaisija on sama, googletin myös muut vaihtoehdot esim. x5:set,e65 ja jopa e39, noissa eroa mitoissa enemmän, kun ei nuo powerflexit juuri innosta, eikä kyseisen auton ajettavuus ole vielä tähän mennessä ollut koskaan hyvä, korkeintaan välttävä, varmaan suurin syy nuo löysät reaktiotangot.
Comment
-
-
Minä asensin juuri erääseen ei omaan autoon meylet. Sinällään en suosittele mutta olin katsovinani että hiukan enemmän kumia kuin alkuperäisissä. Ja rakennekin vähän erilainen.
Sitä en tiedä kestääkö vai ei.
Itse voisin olla kiinnostunut powerflexeistä mutta pelkään että rengasmelu kasvaaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMonissa tapauksissa orkkis on silti parempi vaikka onkin samanmerkkinen kuin tarvike.
Erityisen hyvin sanottu ja pitää paikkaansa.
Comment
-
-
On se vaan jännä että noilla orkkis bmw-osilla pääsee sen 150-200tkm ja sitte näillä ”vastaavilla joista merkki hiottu pois” pääsee sen 20-40tkm.
Voihan olla että esim. varsien muotti on sama mutta materiaalit, varsinkin kumipuslan voi olla eri sitten ihan eri kun tehdään tarvikeosaa.
Kannattaa viedä osaavalle pajalle, jossa puslat/nivelet osataan tarkastaa kunnolla ja olla vaikka itse mukana katsomassa. Sitten uudestaan nelipyöräsuuntaukseen ja edestä camberit lähelle nollaa(-0ast 15min - -0ast 30min)taakse aste enemmän. Auraukset sinne annettuihin minimeihin.
Veikkaisin että vika löytyy alustan puslista ja/tai nivelistä. Jos väljyyttä on niin ei nelipyöräsuuntaukset tai renkaanvaihdot kauheasti auta, paitsi ehkä jos alle lyödään pienempää vannetta ja korkeampaa rengasprofiilia.
Edit. Urpo_rotta olikin jo kirjoittanut edellä asiasta hyvinLast edited by Driver22; 24-06-2018, 13:37.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
Comment