En googlella enkä haulla löytänyt vastausta niin kysytään täältä. Eli mitä rasvaa ihmiset on käyttänyt iskareiden liukulaakereissa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Iskareiden liukulaakerien rasvaus.
Collapse
X
-
Aikanaan, kun kurapyörillä tuli ajettua kilpaa ja itse iskarit aina tehtyä niin käytin kluber merkkistä rasvaa.
Olikohan alkuperäinen käyttötarkoitus nostureiden ja kuljettimien liukulaakerit.
Sillä sai herkän ja kitkattoman kontaktin varsinkin keulan putkiin.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
-
-
Perinteisten rasvojen varjopuoli on, että rasvainen pinta myös kerää hiekkaa ja muuta likaa, joka voi sitten nopeasti kuluttaa metallipinnat ja tiivisteet. Jossain kohteissa saattaa olla parempi vaihtoehto käyttää nano-partikkeleihin perustuvia voiteluaineita kuten tämä Itse olen käyttänyt kyseistä nano-voitelua muutamissa ralliautoni hiekalle alttiissa kohteissa (toki niitä on muutenkin yritetty suojata hiekalta), mutta en valitettavasti osaa sanoa soveltuuko se Tuukkaw:n tarkoittamaan kohteeseen.G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22
Comment
-
-
Jotenkin koen oikean rasvan paremmaksi tommoiseen kohteeseen joka liikkuu käytännössä jatkuvasti ajaessa. Ja onhan siinä iskarin varressa stefa jonka pitäisi pitää lika ulkopuolellla ja rasvat rungon sisällä.
Sitä en tiedä onko sillä loppuviimen mitään käytännön väliä mitä sinne laittaa kuhan siellä jotakin mönjää on. Kaveri kenen kyydissä tulee istuttua kehu käyttävänsä jotain hydraulisylinterin varren rasvaa ja hyvin on pelannut vuosi kausia. Tosin saa toki kertoa jos sinne on olemassa jotain oikein siihen tarkoitetttua mömmöä61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Kuten IKa tuossa jo kirjoitti niin jos sinne kuuluisi jotain laittaa olisi rakennekin toisenlainen, kuivana se on rakennettu toimimaan. Rasva kerää pölyn ja kivet sinne, rikkoo pölysuojana toimivan huulen ja sitten stefan itsessään. Ja kun pieni kivenjyvä jää pölysuojahuulen väliin se naarmuttaa iskariputken.
Comment
-
-
http://www.chuckbrazeau.com/photos/bumpstop02.jpg
Omani oli siis tuon tyyppisellä rakenteella. Jotenkin vaan oletin alkuperäisen kysyjän puhuvan tuon ulkoputken liukulaakereista.
Tuolla keltaisen putken sisällä on teflonholkit tms. joiden sisällä tuo kiiltävä putki liukuu.Last edited by MikkoÄr; 30-04-2019, 16:27.2ZR-FXE
Comment
-
-
Originally posted by MikkoÄr View Posthttp://www.chuckbrazeau.com/photos/bumpstop02.jpg
Omani oli siis tuon tyyppisellä rakenteella. Jotenkin vaan oletin alkuperäisen kysyjän puhuvan tuon ulkoputken liukulaakereista.
Onko tuossa putkien välisessä holkissa stefa ja pölytiiviste ?Last edited by BMW525Xda; 30-04-2019, 16:30.
Comment
-
Comment