Tehtaalta kyseisissä tolpissa on tuollainen kuvassa näkyvä rasva sisässä. Voi toki olla ettei sillä suurtakaan virkaa siellä ole, mutten itse alkanut poiskaan huuhtelemaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Iskareiden liukulaakerien rasvaus.
Collapse
X
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTeflonia käytetään yleensä paikoissa joita ei voida ja haluta voidella. Siksi epäilen ettei noihin kuulu mitään rasvaa, jo rakenteen puolesta vaikuttaa sellaiselta.61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Originally posted by MikkoÄr View Posthttp://www.chuckbrazeau.com/photos/bumpstop02.jpg
Omani oli siis tuon tyyppisellä rakenteella. Jotenkin vaan oletin alkuperäisen kysyjän puhuvan tuon ulkoputken liukulaakereista.
Tuolla keltaisen putken sisällä on teflonholkit tms. joiden sisällä tuo kiiltävä putki liukuu.61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Kuten jo sanottu, tehtaan jäljiltä siellä on jokin punainen vaseliini. Itse laitoin huollon yhteydessä jonkun hyvälaatuisen punaisen vaseliinin.
Kiiltävän osan eli varsinaisen iskarin sisällä on öljy ja kaasu, jotka on erotettu toisistaan erotinmännällä. Kaasu on typpeä ja paine jotain 10-15 bar. En muista tarkkaan mitä bilsuissa oli vakiona paine.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostKyllä niihin rasva kuuluu. Sanoohan sen järkikin että metalli vasten metallia ei kovin pitkäikäinen ole ilman voitelua. Ja nämä on rakenteeltaan aivan erilaiset kuin nuo mopon iskarit. Näissä ei ole öljyä vaan kaasu sisällä.. Tuskimpa ne tehtaalla huvikseen näihin rasvoja laittaa.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostVoi olla. Selvitä nyt kuitenkin mihin se rasva siellä on, suljettu järjestelmä ja liika rasva on pahasta. Näyttää rasva olevan kaikissa löytämissäni netin jutuissa siinä pohjaanlyöntikumissa ja sille on syynsä.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Pohjaanlyöntikumi rasvaisuus johtunee painovoiman ja iskarin liikkeen vaikutuksesta, rasva nyt yksinkertaisesti valuu alaspäin.
Joissain huoltosarjoissa näyttää olevan mukana valkoista litiumrasvaa, varmaan sekin hyvää. Ja ei nämä nyt niin hermeettisesti suljettuja ole etteikö sisään pääsisi ajan mittaan kosteutta ja paskaakin. Rasvaa ei tokikaan kannata mitään patruunallista sinne survoa, että jää vielä liikkumatilaakin2ZR-FXE
Comment
-
-
Originally posted by MikkoÄr View PostPohjaanlyöntikumi rasvaisuus johtunee painovoiman ja iskarin liikkeen vaikutuksesta, rasva nyt yksinkertaisesti valuu alaspäin.No joo, huonoa sarkasmia, anteeksi. Iskarit tuottavat lämpöä käytössä. Sehän on niiden tehtävä, muuttaa liike-energia lämmöksi. Saattaahan siinä rasvat vähän notkistua ja valahtaa.
Runkoputken sisällä pitäisi olla kahdet liukuholkit. Ne ovat muuten jotain pronssia tms. Vasuleenaa voi mättää niiden kahden holkin väliselle alueelle.
Originally posted by MikkoÄr View PostJoissain huoltosarjoissa näyttää olevan mukana valkoista litiumrasvaa, varmaan sekin hyvää. Ja ei nämä nyt niin hermeettisesti suljettuja ole etteikö sisään pääsisi ajan mittaan kosteutta ja paskaakin. Rasvaa ei tokikaan kannata mitään patruunallista sinne survoa, että jää vielä liikkumatilaakin
Putken yläpäähän saa muuten uuden huulitiivisteen esim. Kittelältä.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostTuo vastaus on liian ilmeinen ja yksinkertainen eikä siksi kelpaa vastaukseksi. Täyttyhän siihen olla jokin muu syy, täytyyhän...?No joo, huonoa sarkasmia, anteeksi.
Runkoputken sisällä pitäisi olla kahdet liukuholkit. Ne ovat muuten jotain pronssia tms. Vasuleenaa voi mättää niiden kahden holkin väliselle alueelle.
Liukulaakereita on monenlaisia, mm ”huoltovapaita” ja rasvattavia.
En tiedä onko tämmöisessä iskunvaimentajassa huoltovapaat vai ei.
Osassa näyttää olevan joitakin rajoituksiakin rasvojen käytössä.
Comment
-
Comment