Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalojen laatu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • welderi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 32

    #31
    Jos puhdistus / mahdollisten ruosteiden poisto jää tekemättä niin ehkä tärkein vaihe koko jarruremontissa ohitettu.

    Jarrulevystä irtoaa metallipölyä, paloista. Osat käy kuumana / kylmänä kokoajan + pyöräkotelossa vettä ja suolaa. Jarrusatulan männän päähänkin voi ruostetta tulla että epätasainen kosketus.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17547
      • Turku

      #32
      Originally posted by BMW View Post
      Ei teekkään eikä tee suurinta osaa muutakaan osista joista autot koostuu. Lähes kaikki tulee alihankkijoilta tai alihankkijan alihankkijoilta eikä tilanne ole sen kummempi muillakaan autonvalmistajilla. Mutta tuotteen valmistaja tai valmistusmaakaan ei ole mikään indikaattori lopputuotteen laadusta. Tehtaat tekee mitä tilataan ja mistä tilaaja on valmis maksamaan. Voi olla että saa saman tuotteen puolet halvemmalla eri brändillä tai voi olla että et saa. Varsinkin kun puhutaan turvallisuudesta niin mua ei edes kiinnosta ottaa koekaniinina selvää kuinka lähelle puolet halvempi yltää
      Niin. Saatat saada marmorilta myös huonomman ja suorastaan VAARALLISEN kiinassa tehdyn jarrupalan - ainakin tulevaisuudessa .
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Lördagskorv
        Aluevastaava
        • Nov 2016
        • 2099
        • Lohja city

        #33


        Tää oli hyvä pätkä ja aika paljon selvensi asoita


        Originally posted by Laku View Post
        Näkemyksensä kullakin. Kun kuitenkin on fakta, ettei BMW tee itse palojaan, vaan Textar, Pagid, Jurid jne., en näe järkeä maksaa BMW-leimoista lisähintaa.

        "se on sama jarrupala vaan eri paketissa ja ilman BMW logoa, siksi puolet halvempi.

        -vai onko sittenkään sama pala?
        E92 M3 -10 Jerezschwarz
        E28 528i -84 Diamantschwarz
        G20 320e -22 Sunset Orange
        Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

        E92 M3 -08 Silverstone 2
        E38 740i -00 Imolarot 2
        E46 320d -02 Orientblau

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #34
          Kierot levyt.
          Mä oon uusinut varmaan 1000-2000 kertaa satsin paloja ja levyjä. Enkä koskaan levyjen kierouden takia. Hmm. Yhen tai kaksi kertaa ehkä. Enkä muista onko silloinkaan lopullinen syy vapinoihin ollut niissä.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #35
            Originally posted by petrolhead View Post
            Kierot levyt.
            Mä oon uusinut varmaan 1000-2000 kertaa satsin paloja ja levyjä. Enkä koskaan levyjen kierouden takia. Hmm. Yhen tai kaksi kertaa ehkä. Enkä muista onko silloinkaan lopullinen syy vapinoihin ollut niissä.
            No en noin paljoa kyllä itse ole noita vaihtanut mutta kesällä vaihdoin E38:sta melko kieron etulevyn. Huomasi kyllä että ei edes halunnut pyöriä vapaasti palojen välistä kun virittelin heittokellon paikoilleen ja sekin pyöri asteikkoa ympäri levyä pyöriteltäessä.

            Tutina kyllä lähti mutta vaati satulakin remonttia samaan rysäykseen.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #36
              Joo en mä sano että se on mahdotonta. Mutta sanon että se on 100 kertaa harvinaisempaa kuin mitä luulisi tätä foorumia lukemalla.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #37
                Originally posted by petrolhead View Post
                Kierot levyt.
                Mä oon uusinut varmaan 1000-2000 kertaa satsin paloja ja levyjä. Enkä koskaan levyjen kierouden takia. Hmm. Yhen tai kaksi kertaa ehkä. Enkä muista onko silloinkaan lopullinen syy vapinoihin ollut niissä.
                Mulla on 35 autoa ollu, ja varmaan neljästä olen vaihtanu levyt kierouden takia. Yleensä, kun auto on tullu mulle, on levyt ollu kierossa, mut ittekin olen jarruttanut levyjä kieroksi.

                Tai sit se olen vaan mää. En suvaitse hippusenkaan tärinää ratissa jarruttaessa.
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5273
                  • Pirkkala

                  #38
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Kierot levyt.
                  Mä oon uusinut varmaan 1000-2000 kertaa satsin paloja ja levyjä. Enkä koskaan levyjen kierouden takia. Hmm. Yhen tai kaksi kertaa ehkä. Enkä muista onko silloinkaan lopullinen syy vapinoihin ollut niissä.
                  Minä olen autoliikkeen yhteistyökumppanina uusinut kymmeniä levypareja nimenomaan kierojen levyjen takia.

                  Ja usko tai älä, ne levyt ovat ihan oikeasti olleet kieroja.

                  Tiedän kyllä että vaihtoautorivissä on keskimääräistä enemmän rikkinäisiä autoja mutta ei ne kierot levyt mikään harvinaisuus ole todellakaan.

                  Kierouden syy voi olla vaikka mikä, mutta se mikä vavisuttaa autoa jarrutuksessa on kiero levy.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #39
                    Kyllä ne oikeasti kierot levyt on aika harvinaisia. Tästä on julkaista aika paljon artikkeleitakin. Se, että auto vapisee jarrutettaessa usein johtuu kyllä jostain muusta kun kierosta levystä. Aika yleinen lienee paskasti tehty jarruremppa/ruoste jumittaa. Toinen on se, että jarrupala materiaali on epätasaisesti tarttunut levyyn. Välykset alustassa aiheuttaa myös tutinoita. Toki nämä vapinat usein katoaa kun vaihtaa levyt ja palat, mutta jos sitä varsinaista syytä ei korjata , niin vapina usein palaa jossain vaiheessa.

                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17547
                      • Turku

                      #40
                      Originally posted by Lördagskorv View Post

                      "se on sama jarrupala vaan eri paketissa ja ilman BMW logoa, siksi puolet halvempi.

                      -vai onko sittenkään sama pala?
                      1. lauseeseesi kommentti: En noin kirjoittanut, tosin onko asia noin?

                      2. lauseeseesi kommentti: Sitä emme taida kumpikaan tietää, varma tietohan on vain tehtaalla, joka kyseiset jarrupalat valmistaa.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Lördagskorv
                        Aluevastaava
                        • Nov 2016
                        • 2099
                        • Lohja city

                        #41
                        Originally posted by Laku View Post
                        1. lauseeseesi kommentti: En noin kirjoittanut, tosin onko asia noin?

                        2. lauseeseesi kommentti: Sitä emme taida kumpikaan tietää, varma tietohan on vain tehtaalla, joka kyseiset jarrupalat valmistaa.

                        Tuo sitaateilla keksimä lause on usein kuultu varaosatiskillä. Ajattelin että sopii tuohon hyvin

                        Kahden vaiheilla tuon E38 jarruista...
                        Pitäisi joka nurkkaan uusia kaikki
                        Orkkista vai puolet halvempaa premium aftermarkettia? :think

                        Pitääpä koittaa selvittää kuka tekee nuo orkkikset
                        E92 M3 -10 Jerezschwarz
                        E28 528i -84 Diamantschwarz
                        G20 320e -22 Sunset Orange
                        Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                        E92 M3 -08 Silverstone 2
                        E38 740i -00 Imolarot 2
                        E46 320d -02 Orientblau

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16503
                          • Asikkala

                          #42
                          Originally posted by Lördagskorv View Post

                          Pitääpä koittaa selvittää kuka tekee nuo orkkikset
                          Se kiinalaistehdas mikä tekee halvimman tarjouksen.

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5273
                            • Pirkkala

                            #43
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Kyllä ne oikeasti kierot levyt on aika harvinaisia. Tästä on julkaista aika paljon artikkeleitakin. Se, että auto vapisee jarrutettaessa usein johtuu kyllä jostain muusta kun kierosta levystä. Aika yleinen lienee paskasti tehty jarruremppa/ruoste jumittaa. Toinen on se, että jarrupala materiaali on epätasaisesti tarttunut levyyn. Välykset alustassa aiheuttaa myös tutinoita. Toki nämä vapinat usein katoaa kun vaihtaa levyt ja palat, mutta jos sitä varsinaista syytä ei korjata , niin vapina usein palaa jossain vaiheessa.

                            https://www.apcautotech.com/getmedia...c-8-2018_1.pdf
                            Muutamat olen heittokellolla mitannut. Kierot.

                            Nyt meni zimmermanit takuuseen, kierot
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #44
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Se kiinalaistehdas mikä tekee halvimman tarjouksen.
                              Kyllä alihankkijalle annetaan aika paljon muutakin speksejä ja vaatimuksia kuin fyysiset mitat.
                              Ja alihankkija taitaa olla viime kädessä maksajana takuuhommissa.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • _artsi_
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 579
                                • Pori

                                #45
                                Originally posted by Lördagskorv View Post
                                Tuo sitaateilla keksimä lause on usein kuultu varaosatiskillä. Ajattelin että sopii tuohon hyvin

                                Kahden vaiheilla tuon E38 jarruista...
                                Pitäisi joka nurkkaan uusia kaikki
                                Orkkista vai puolet halvempaa premium aftermarkettia? :think

                                Pitääpä koittaa selvittää kuka tekee nuo orkkikset
                                En tiedä mitä Suomessa maksaa, mutta tuohon mun e92seen kysyin Lyypekin Bemarilla tarjouksen. Kaikki osat eteen ja taakse 1150e sisältäen käsijarrukengät.
                                Firman nimee en muista, mutta Italiasta joskus latasin jarrulevyjä, niin oli aika monta autotehtaitten logoilla varustettua rekkaa lastaamassa.
                                BMW 330dA e92 M-SPORT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎