Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalojen laatu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16450
    • Asikkala

    #46
    Originally posted by _artsi_ View Post
    En tiedä mitä Suomessa maksaa, mutta tuohon mun e92seen kysyin Lyypekin Bemarilla tarjouksen. Kaikki osat eteen ja taakse 1150e sisältäen käsijarrukengät.
    Firman nimee en muista, mutta Italiasta joskus latasin jarrulevyjä, niin oli aika monta autotehtaitten logoilla varustettua rekkaa lastaamassa.
    Hyi saatana, ryöstöhinta

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5265
      • Pirkkala

      #47
      Originally posted by Lördagskorv View Post
      Tuo sitaateilla keksimä lause on usein kuultu varaosatiskillä. Ajattelin että sopii tuohon hyvin

      Kahden vaiheilla tuon E38 jarruista...
      Pitäisi joka nurkkaan uusia kaikki
      Orkkista vai puolet halvempaa premium aftermarkettia? :think

      Pitääpä koittaa selvittää kuka tekee nuo orkkikset

      Atea kun laitat niin en usko että ajat pahasti metsään. Monet bmw orkkikset on Ate
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #48
        Originally posted by jr66 View Post
        Hyi saatana, ryöstöhinta
        No joo onhan tuo 330d melkoinen hinta kun ate jarruosat saa alle 500€.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 931
          • Turku

          #49
          Levyinä käyttäny bremboa/zimmermania. Ilman ongelmia. Tuntuu että etenki bmw tulee enenmän vastaan kieroja levyjä? Toki levyillä on aina ollu ajettu jo aika paljon. Uutena ei ole itsellä tullut vastaan kieroja levyjä tai edes vähän ajettuna. Kuinka moni täällä sisään ajaa levyt vaihdon jälkeen? Itse olen valmistajan ohjeiden mukaan toiminut, en tiedä onko mainittavaa hyötyä ollut. Paloina käyttäny ferodoa, kohtuu edullinen ja vähän pölyttävä. Toki vielä vähemmän pölyttävä olisi mukavampi, mahtaisko ebc olla tähän parempi vaihtoehto? Toki käyttö autossa ei niin nuukaa ole jos vähän vanteet pölyttyy. Meillä pestään autoja kumminki 3-4 kertaa kuukaudessa.
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6936
            • N/A

            #50
            Originally posted by _Bäri_ View Post
            Levyinä käyttäny bremboa/zimmermania. Ilman ongelmia. Tuntuu että etenki bmw tulee enenmän vastaan kieroja levyjä? Toki levyillä on aina ollu ajettu jo aika paljon. Uutena ei ole itsellä tullut vastaan kieroja levyjä tai edes vähän ajettuna. Kuinka moni täällä sisään ajaa levyt vaihdon jälkeen? Itse olen valmistajan ohjeiden mukaan toiminut, en tiedä onko mainittavaa hyötyä ollut. Paloina käyttäny ferodoa, kohtuu edullinen ja vähän pölyttävä. Toki vielä vähemmän pölyttävä olisi mukavampi, mahtaisko ebc olla tähän parempi vaihtoehto? Toki käyttö autossa ei niin nuukaa ole jos vähän vanteet pölyttyy. Meillä pestään autoja kumminki 3-4 kertaa kuukaudessa.
            Itse en kyllä enää koskaan EBC paloihin koske, yhden kerran putos greenstuffeista pinnat irti takaa ja meinasin ajaa edellä menevän perään. Se riitti.

            Comment

            • jani
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 5156
              • Kuopio

              #51
              Jarrupalojen laatu ja levynkierous ei taida kovasti jutella keskenään?

              - hyvät tai huonot palat, tuskin vaikuttavat tuleeko levystä kiero vai, ehkä huonoilla paloilla jopa huonommin?
              - levykiero, taitaa olla sama mitkä palat sinne työntää, tuskin levy suoristuu?

              Sanoisin että noin 98%lle meistä riittää ns. peruslaatuiset tarvikepalat päivittäiseen ajoon.

              Autoilla on tullut ajettua arviolta noin 600-700tkm viimeisen 20vuoden aikana ja sinä aikana muutamat palat vaihdettua. Koskaan en ole ostanut uusia alkuperäisiä vaan suosinut hyviä tarvikkeita selkeästi edullisemman hinnan takia, merkkinä on ollut Atea ja Bremboa yleensä, ei ole ollut ongelmia.

              Rata-ajossakin suurimmat ongelmat ovat liittyneet normaaliin jarrunesteeseen. Nesteet vaihtamalla tarkoituksen mukaisiin ei ole ollut ratapäivilläkään ongelmia jarrujen kanssa.
              F33 435d Mineral-grau metallic
              K40 K1200s sondermodell

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #52
                Originally posted by Antti O View Post
                Itse en kyllä enää koskaan EBC paloihin koske, yhden kerran putos greenstuffeista pinnat irti takaa ja meinasin ajaa edellä menevän perään. Se riitti.
                Oliko miten pitkään käytössä olleet palat? Tällä nyt lähinnä ajan takaa, että irtosiko ruosteen vaikutuksesta vai muuten vaan pintojen kiinnitys petti?
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2200
                  • Vantaa

                  #53
                  Originally posted by Antti O View Post
                  Itse en kyllä enää koskaan EBC paloihin koske, yhden kerran putos greenstuffeista pinnat irti takaa ja meinasin ajaa edellä menevän perään. Se riitti.
                  Audiclubin puolella samanlaisia tilanteita ollut.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6936
                    • N/A

                    #54
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Oliko miten pitkään käytössä olleet palat? Tällä nyt lähinnä ajan takaa, että irtosiko ruosteen vaikutuksesta vai muuten vaan pintojen kiinnitys petti?
                    Oisko ne 2-3v vanhat palat ollut.

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2067
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #55
                      Originally posted by Antti O View Post
                      Itse en kyllä enää koskaan EBC paloihin koske, yhden kerran putos greenstuffeista pinnat irti takaa ja meinasin ajaa edellä menevän perään. Se riitti.
                      Sama. Redsuffeista tippu pinnat irti. Noin puoleen väliin kuluneet, ikää 2 vuotta. Ferodot tilalle - ei ongelmaa.
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎