Eli kenellä, kuka, missä, mitä maksaa? Onko joukossamme joku tai tietääkö joku jonkun joka voisi esim rälläkällä halkasta mun takavanteet vaurioittamatta mitään muuta ja avaamalla siten noi lukkopultit (15" alut) ja millä hinnalla? Yritetty avata vastakierre hylsyillä, hitsaamalla siihen mutteria yms. Joten nyt on keinot aika vähissä. Kertokaa jos tiiätte. kiitos..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Takavanteiden halkaisu, lukkopulttien takia?
Collapse
X
-
Originally posted by mclyEli kenellä, kuka, missä, mitä maksaa? Onko joukossamme joku tai tietääkö joku jonkun joka voisi esim rälläkällä halkasta mun takavanteet vaurioittamatta mitään muuta ja avaamalla siten noi lukkopultit (15" alut) ja millä hinnalla? Yritetty avata vastakierre hylsyillä, hitsaamalla siihen mutteria yms. Joten nyt on keinot aika vähissä. Kertokaa jos tiiätte. kiitos..
Eikös pultin kantaa pysty poraamaan hajalle ja sitten vanne pois ja tynkään tekee kulmat jne... Jos ei muuten lähde niin rälläkällä voi hajottaa sen pultin kannan ja sitten vanne pois ja loppu pultti irti. Luulisi rälläkän tehoavan pulttiin vaikka olisi super kovaa tavaraa. Vanne on kyllä entinen sen jälkeen!
-
-
Originally posted by mclyEli kenellä, kuka, missä, mitä maksaa? Onko joukossamme joku tai tietääkö joku jonkun joka voisi esim rälläkällä halkasta mun takavanteet vaurioittamatta mitään muuta ja avaamalla siten noi lukkopultit (15" alut) ja millä hinnalla? Yritetty avata vastakierre hylsyillä, hitsaamalla siihen mutteria yms. Joten nyt on keinot aika vähissä. Kertokaa jos tiiätte. kiitos..Last edited by Touring; 27-08-2005, 12:14.Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Kuten jani73 tuossa selvittikin...
Joillakin rengasliikkeillä on ko. toimenpidettävarten oikein siihen tarkoitettu spesiaalihylsysetti. Hylsy lyödään viallisen pultin päälle ja ristikkoavaimella aletaan varovasti kääntämään auki, toisen samalla naputtamalla ristikkoavaimen päähän (jotta hylsy pysyy paikallaan samalla löysentäen kireää liitosta).
Näin ainakin kerran olen nähnyt homman tapahtuvan...
Comment
-
-
420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Originally posted by j328Eikös pultin kantaa pysty poraamaan hajalle ja sitten vanne pois ja tynkään tekee kulmat jne... Jos ei muuten lähde niin rälläkällä voi hajottaa sen pultin kannan ja sitten vanne pois ja loppu pultti irti. Luulisi rälläkän tehoavan pulttiin vaikka olisi super kovaa tavaraa. Vanne on kyllä entinen sen jälkeen!
Comment
-
-
Originally posted by mclyTähän eka että ei oikeen pysty poraamaan sillä pultissahan on suppilo kanta eli siis joutuisin poraamaan känkän rumpuun asti ja se menis paskaks.
Poraa sen kannan siit helvettiin, ja ottaa vanteen pois. Sen lopun pultin pätkän vääntää irti vaikka putkitongeilla, ei se sitten oo enää piukassa kun vanteen on saanut irti. Tietysti ekaks tarvii porailla pienempää reikää, ja niitä poranteriä ei sitten kannata hakea biltemasta, eikä porakonetta ostaa citymarketista samalla reisulla kun hakee sen tonnikalapurkin ja makaroonia....
paineilmapora on kova sana, ja se iso terä on hyvä saada koneeseen kiinni suoraan sillä kartiolla, ilman mitään istukkaaja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...
Comment
-
-
Originally posted by tatuSiis miks pitäis porata rumpuun asti?
Poraa sen kannan siit helvettiin, ja ottaa vanteen pois. Sen lopun pultin pätkän vääntää irti vaikka putkitongeilla, ei se sitten oo enää piukassa kun vanteen on saanut irti. Tietysti ekaks tarvii porailla pienempää reikää, ja niitä poranteriä ei sitten kannata hakea biltemasta, eikä porakonetta ostaa citymarketista samalla reisulla kun hakee sen tonnikalapurkin ja makaroonia....
paineilmapora on kova sana, ja se iso terä on hyvä saada koneeseen kiinni suoraan sillä kartiolla, ilman mitään istukkaa
Comment
-
-
Sittenhän on myynissä ihan oikea katkenneiden pulttien irroitussarja. Joka sisältää semmmoisen keskitysholkin millä saa porattua keskelle pulttia reiän, sitten sinne reikään hakataan terästappi ja siihen laitetaan semmoinen adabteri että saa lenkkiavaimella kiini ja kovaaa vääntöä.
Semmoisella sarjalla itse aukasin lukkopultit kesällä, ja jokainen varmaan tietää kuinka syvällä e30 orkkis aluvanteissa on pultit.E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Lahdessa Rengastopissa on kuulema lukkopulttien irrotus avaimia (kertakäyttöisiä) á15€ kpl. Niissä on vääräänsuuntaan kierre ja ne porautuu itestään kiinni lukkopulttiin. Siis 60€ + työt (max n. 1h). Itellä edessä sama homma kun rosmot vei avaimen ja alla on 17" OZ vanteet... pitäis lähtee nätisti ja ehjinä!!!420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
Comment