Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takavanteiden halkaisu, lukkopulttien takia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mcly
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 354

    Takavanteiden halkaisu, lukkopulttien takia?

    Eli kenellä, kuka, missä, mitä maksaa? Onko joukossamme joku tai tietääkö joku jonkun joka voisi esim rälläkällä halkasta mun takavanteet vaurioittamatta mitään muuta ja avaamalla siten noi lukkopultit (15" alut) ja millä hinnalla? Yritetty avata vastakierre hylsyillä, hitsaamalla siihen mutteria yms. Joten nyt on keinot aika vähissä. Kertokaa jos tiiätte. kiitos..
    Last edited by mcly; 27-08-2005, 11:24.
  • j328
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 310
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by mcly
    Eli kenellä, kuka, missä, mitä maksaa? Onko joukossamme joku tai tietääkö joku jonkun joka voisi esim rälläkällä halkasta mun takavanteet vaurioittamatta mitään muuta ja avaamalla siten noi lukkopultit (15" alut) ja millä hinnalla? Yritetty avata vastakierre hylsyillä, hitsaamalla siihen mutteria yms. Joten nyt on keinot aika vähissä. Kertokaa jos tiiätte. kiitos..

    Eikös pultin kantaa pysty poraamaan hajalle ja sitten vanne pois ja tynkään tekee kulmat jne... Jos ei muuten lähde niin rälläkällä voi hajottaa sen pultin kannan ja sitten vanne pois ja loppu pultti irti. Luulisi rälläkän tehoavan pulttiin vaikka olisi super kovaa tavaraa. Vanne on kyllä entinen sen jälkeen!

    Comment

    • Touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1310
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by mcly
      Eli kenellä, kuka, missä, mitä maksaa? Onko joukossamme joku tai tietääkö joku jonkun joka voisi esim rälläkällä halkasta mun takavanteet vaurioittamatta mitään muuta ja avaamalla siten noi lukkopultit (15" alut) ja millä hinnalla? Yritetty avata vastakierre hylsyillä, hitsaamalla siihen mutteria yms. Joten nyt on keinot aika vähissä. Kertokaa jos tiiätte. kiitos..
      Minkä valmistajan lukkopultti on kun heittäyty noin hankalaksi. Laitat kuvan tänne niin kyllä joku kertoo miten se aukeaa. Itse joskus löin tuumasen hylsyn lukkopulttiin kiinni kun mökkireissulla hajosi rengas, eikä tietenkään avainta mukana.
      Last edited by Touring; 27-08-2005, 12:14.
      Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
      Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4328
        • Turku

        #4


        Jostain kun löydät snap-on:n hylsyn, niin eiköhän lähde aukeamaan.
        Noita nyt luulisi löytyvän jostain rengasfirmoista.

        Comment

        • 730ia
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1457
          • pohjois-pohjanmaa, oulu

          #5
          eei sitä tarvi vannetta mennä halkomaan!
          F20 118d Aut.
          ________
          Volvo S40
          MB W204
          e90 320d
          e46 coupe
          e32 730ia

          Comment

          • Rossifumi
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1030
            • Hamina

            #6
            Eikös se mutteri jää siihen pulttiin kiinni vai mikäs takia toi keino ei onnistunu?
            Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

            On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

            Comment

            • Cosmo
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 55

              #7
              Kuten jani73 tuossa selvittikin...

              Joillakin rengasliikkeillä on ko. toimenpidettävarten oikein siihen tarkoitettu spesiaalihylsysetti. Hylsy lyödään viallisen pultin päälle ja ristikkoavaimella aletaan varovasti kääntämään auki, toisen samalla naputtamalla ristikkoavaimen päähän (jotta hylsy pysyy paikallaan samalla löysentäen kireää liitosta).

              Näin ainakin kerran olen nähnyt homman tapahtuvan...

              Comment

              • TINTTI
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 404
                • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                #8
                Joo rengas centteriin vaan ja ne tekee homman siististi ja käden käänteessä.



                Mut jos on BMW lukkopultit niin BMW huolto avaa ne myös hetkessä...

                420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                Comment

                • mcly
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 354

                  #9
                  Originally posted by j328
                  Eikös pultin kantaa pysty poraamaan hajalle ja sitten vanne pois ja tynkään tekee kulmat jne... Jos ei muuten lähde niin rälläkällä voi hajottaa sen pultin kannan ja sitten vanne pois ja loppu pultti irti. Luulisi rälläkän tehoavan pulttiin vaikka olisi super kovaa tavaraa. Vanne on kyllä entinen sen jälkeen!
                  Tähän eka että ei oikeen pysty poraamaan sillä pultissahan on suppilo kanta eli siis joutuisin poraamaan känkän rumpuun asti ja se menis paskaks. Ja sit siihen et rengas liikkeillä on hylsyt ja pelit, niin oon tässä muistaakseni 4:ssä mestassa jo koittamassa ja kiitos heille kaikille mutta ei lähteny auki ei.. sen takia oon täs ainoona vaihtoehtona nähny ton rälläköinnin ja vanteilla nyt ei oo mitään väliä.. ne on hyvin rumat Ja hylsyistä sen verran että ei oo löytyny hylsyjä tohon hommaan millä olis auki lähteny. Ja siis toi hitsaus homma.. se ei jääny jotenki tarpeeks lujaa siihen kiinni ku on vaikee hitsaa ku on vanteessa noi pultit aika syvällä. Ja Tintti onks sulla kokemusta tosta liikkeestä? Lähinnä ku oon nyt vieny jo 4 mestaan autoa ja ne on levittäny kätensä non puolen tunnin uurastuksen jälkeen aina? Onks lisää noita mestoja tai sit niitä rälläkkä mestoja jotka vois auttaa mua täs tilanteessa. Kohta on tulossa taas talvi ja haluisin jo uudet vanteet alle. Lukkopultin merkkiä en tiedä koska ei oo todellakaan mun laittamat pultit. Ei tullu mieleen autoa ostaessa noin 4kk sitten. shit happens mut auki pitäs pultit saada. Vielä ehdotuksia? oon epätoivonen ton kanssa.

                  Comment

                  • tatu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 77
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by mcly
                    Tähän eka että ei oikeen pysty poraamaan sillä pultissahan on suppilo kanta eli siis joutuisin poraamaan känkän rumpuun asti ja se menis paskaks.
                    Siis miks pitäis porata rumpuun asti?

                    Poraa sen kannan siit helvettiin, ja ottaa vanteen pois. Sen lopun pultin pätkän vääntää irti vaikka putkitongeilla, ei se sitten oo enää piukassa kun vanteen on saanut irti. Tietysti ekaks tarvii porailla pienempää reikää, ja niitä poranteriä ei sitten kannata hakea biltemasta, eikä porakonetta ostaa citymarketista samalla reisulla kun hakee sen tonnikalapurkin ja makaroonia....

                    paineilmapora on kova sana, ja se iso terä on hyvä saada koneeseen kiinni suoraan sillä kartiolla, ilman mitään istukkaa
                    ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
                    EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...

                    Comment

                    • mcly
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 354

                      #11
                      Originally posted by tatu
                      Siis miks pitäis porata rumpuun asti?

                      Poraa sen kannan siit helvettiin, ja ottaa vanteen pois. Sen lopun pultin pätkän vääntää irti vaikka putkitongeilla, ei se sitten oo enää piukassa kun vanteen on saanut irti. Tietysti ekaks tarvii porailla pienempää reikää, ja niitä poranteriä ei sitten kannata hakea biltemasta, eikä porakonetta ostaa citymarketista samalla reisulla kun hakee sen tonnikalapurkin ja makaroonia....

                      paineilmapora on kova sana, ja se iso terä on hyvä saada koneeseen kiinni suoraan sillä kartiolla, ilman mitään istukkaa
                      Voihan tota koittaa kyl.. tiiäkkö mitä toi lysti maksais? Lähinnä jos jonnekki veis.? Tiiä tuleeko halvemmaks maksaa toiselle ku ostaa kunnon vehkeet ittelle? Onks sul tietoo missä vois tehä noin?

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Sittenhän on myynissä ihan oikea katkenneiden pulttien irroitussarja. Joka sisältää semmmoisen keskitysholkin millä saa porattua keskelle pulttia reiän, sitten sinne reikään hakataan terästappi ja siihen laitetaan semmoinen adabteri että saa lenkkiavaimella kiini ja kovaaa vääntöä.

                        Semmoisella sarjalla itse aukasin lukkopultit kesällä, ja jokainen varmaan tietää kuinka syvällä e30 orkkis aluvanteissa on pultit.
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • mcly
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 354

                          #13
                          Onks joku joka haluis koittaa aukasta noita? Sit vaikka hitsillä jos ei rälläkällä, tietenki sellanen joka oikeesti osaa hitsaa tai rälläköidä ja kenel olis omat välineet ?

                          Comment

                          • TINTTI
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 404
                            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                            #14
                            Lahdessa Rengastopissa on kuulema lukkopulttien irrotus avaimia (kertakäyttöisiä) á15€ kpl. Niissä on vääräänsuuntaan kierre ja ne porautuu itestään kiinni lukkopulttiin. Siis 60€ + työt (max n. 1h). Itellä edessä sama homma kun rosmot vei avaimen ja alla on 17" OZ vanteet... pitäis lähtee nätisti ja ehjinä!!!
                            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                            Comment

                            • vpernu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 522
                              • Kouvola

                              #15
                              eli noit edellämainittui vastakierrehylsyi(ei kertakäyttösii) saa joistain hyvin varustetuist työkalukaupoist..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎