itellä tuli joskus kahteen vanteeseen mutkat,että täryyttivät kiitettävästi.oikasin itse muovi vasaralla koputtelemalla.vekit oli kyllä sillo vanteen sisä reunassa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Alumiinivanteiden oikaisu
Collapse
X
-
Originally posted by Jölli View Postitellä tuli joskus kahteen vanteeseen mutkat,että täryyttivät kiitettävästi.oikasin itse muovi vasaralla koputtelemalla.vekit oli kyllä sillo vanteen sisä reunassa
Ja aiheen vierestä sanottakoon että hyvää jälkeä teki tuo Vierin Jarno, suosittelen E-Pn suunnalla kylläBMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by AMP View PostKertokaa joku jos on kokemusta onko TURUN ALUEELLA joku muu aluvanteita oikova kuin aiemmin mainittu pulju kaarinassa??
17" aluvanne olis solmussa. Ravistaa niin ettei tohdi yli 60 ajaa. Saa nähdä saako suoraks.
Vie Protomettiin vain. Just oli kuukausi takaperin pari vannetta sielä..Toinen oli huolella ajettu johonki rotvallin reunaan. 5cm kallisti vanne ku pyöritti tasasella lattialla ilman rengasta ja meidän asentaja koitti aikansa kuluksi oikasta sitä = teki oikasemisesta vain haasteellisemman. Toinen oli vain vähä kiero. 90€ otti kahesta vanteesta. Oikasu on 40€ ja jos joutuu hitsaamaan niin 50€.
Loppu tulos oli: Tasapainotuskonees ei vemputa mihinkään suuntaan ja helposti tasapainotettavis, jos sattuu oleen selkäheittoo. Ilmat pysyy renkais ja sano vielä, että jos on ongelmia, niin hän ottaa vanteen takasi ja tekee uudestaan.
Comment
-
-
Kotikonsti joka toimii kaikkiin muihin paitsi bemun 18" M-sport vanteisiin:
Pullotunkki, kaksi puupalikkaa ja vanteen sisäpuolen pesu rasvanpoistoaineenlla noiden puupalikoiden kitkan lisäämiseksi.
Vanne mutkakohdalta tunkilla ulos ja reiluun jännitykseen. Nylon/kovamuovivasaralla naputtelua 10cm ylöspainetun alueen sivuille. Pyöreyden voi tarkastaa vaikka ruuvaamalla vanteen kiinni oman kiesin etunapaan niin että vanne juuri ja juuri hipoo maata. Uusi käsittely niin kauan kunnes heittä on alle 2mm.
Comment
-
-
Osaattekos sanoa, kun mulla on tollaset BBS RM:t ja yhdessä hieman pystyheittoa. Keväällä, kun setti otetaan työn alle ois tostakin hyvä saada ihan priima. Mites tollasen kaksiosasen vanteen suoristus tapahtuu? Vanteisiin tulossa luultavasti uudet kehät, joten kannattaako ensiksi vaihtaa kehä vai viedä ensiksi suoristukseen ja sitten vaihtaa kehä vai pitääkö tuo muutenkin viedä purettuna suoristettavaks?Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Tänään hain L-Weldiltä talvivanteet suoristuksesta/hitsauksesta. Yhdestä vanteesta puuttui viedessä yhtään liioittelematta ½ kehää kokonaan ja parista muusta vanteesta oli materiaalia rouhittu kanttariin reippaasti.
Haettaessa vanteet oli täytehitsattu, sorvattu ja suoristettu. Vanteisiin oli merkattu havaittu heitto ennen suoristusta ja suoristuksen/työstön jälkeen vanteeseen jäänyt heitto. Eli täysin kierot ja romut vanteet oli elvytty takaisin tehtaan toleransseihin. Voin suositella.
Comment
-
-
Originally posted by MET View PostTänään hain L-Weldiltä talvivanteet suoristuksesta/hitsauksesta. Yhdestä vanteesta puuttui viedessä yhtään liioittelematta ½ kehää kokonaan ja parista muusta vanteesta oli materiaalia rouhittu kanttariin reippaasti.
Haettaessa vanteet oli täytehitsattu, sorvattu ja suoristettu. Vanteisiin oli merkattu havaittu heitto ennen suoristusta ja suoristuksen/työstön jälkeen vanteeseen jäänyt heitto. Eli täysin kierot ja romut vanteet oli elvytty takaisin tehtaan toleransseihin. Voin suositella.
Suosittelen vaikka ei ole vielä omia vanteita tarvinnu siellä käyttää..
Monet kaverit kyllä!Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
-Mitsubishi "runkkari"
Comment
-
-
Originally posted by MET View PostTänään hain L-Weldiltä talvivanteet suoristuksesta/hitsauksesta. Yhdestä vanteesta puuttui viedessä yhtään liioittelematta ½ kehää kokonaan ja parista muusta vanteesta oli materiaalia rouhittu kanttariin reippaasti.
Haettaessa vanteet oli täytehitsattu, sorvattu ja suoristettu. Vanteisiin oli merkattu havaittu heitto ennen suoristusta ja suoristuksen/työstön jälkeen vanteeseen jäänyt heitto. Eli täysin kierot ja romut vanteet oli elvytty takaisin tehtaan toleransseihin. Voin suositella.sigpic
Jetta Mk2 -89
ex.E34 535i -89
ex.E34 525i -88
Comment
-
-
Originally posted by S.Kaulaote View PostJuu ja niiltähän tulee TAKUU suorat vanteet takasin!!
Suosittelen vaikka ei ole vielä omia vanteita tarvinnu siellä käyttää..
Monet kaverit kyllä!
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostOsaattekos sanoa, kun mulla on tollaset BBS RM:t ja yhdessä hieman pystyheittoa. Keväällä, kun setti otetaan työn alle ois tostakin hyvä saada ihan priima. Mites tollasen kaksiosasen vanteen suoristus tapahtuu? Vanteisiin tulossa luultavasti uudet kehät, joten kannattaako ensiksi vaihtaa kehä vai viedä ensiksi suoristukseen ja sitten vaihtaa kehä vai pitääkö tuo muutenkin viedä purettuna suoristettavaks?
Comment
-
-
Originally posted by Ac Naisseri View PostVie Protomettiin vain. Just oli kuukausi takaperin pari vannetta sielä..Toinen oli huolella ajettu johonki rotvallin reunaan. 5cm kallisti vanne ku pyöritti tasasella lattialla ilman rengasta ja meidän asentaja koitti aikansa kuluksi oikasta sitä = teki oikasemisesta vain haasteellisemman. Toinen oli vain vähä kiero. 90€ otti kahesta vanteesta. Oikasu on 40€ ja jos joutuu hitsaamaan niin 50€.
Loppu tulos oli: Tasapainotuskonees ei vemputa mihinkään suuntaan ja helposti tasapainotettavis, jos sattuu oleen selkäheittoo. Ilmat pysyy renkais ja sano vielä, että jos on ongelmia, niin hän ottaa vanteen takasi ja tekee uudestaan.
Ensimmäinen ja VIIMEINEN vanne joka multa menee PROTOMET:iin.
Vanteen kehä saatu suoraksi mutta vanteen kiinnitys pinta jyrsitty täysin vinoon (seppä sanoi ettei omista jyrsintä mutta silti oli jyrsitty ).
40e silti sai köyhtyä tästä huvista että luuli vanteen olevan suora ja jouduin ajeluttamaan pitkin maakuntaa.
Rengas turkuun vein talvikumien asennukseen eikä suostuneet laittamaan tälle vanteelle mitään koska vemputti sivusuunnassa n.3-4mm. Vannetta ihmetteli yks sun toinen ja todettiin vaan että taisi olla tyhjä arpa kaarinan reissu....
Nyt meni vanne koneistamolle jossa oikaistaan kiinnityspinta/laippa. Jos tulee oikomis tarvetta niin suuntaan tampereelle tai pääkaupunkiseudulle vaikka tämä kaarinan seppä homman välillä osaisikin. Tiedossa on kyllä että Protometin sepän kautta vanteita kulkee mutta ei kyllä paljon tämä vakuuttanut.e65 730d
Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...
Comment
-
-
Kotikonsti joka toimii kaikkiin muihin paitsi bemun 18" M-sport vanteisiin:
Pullotunkki, kaksi puupalikkaa ja vanteen sisäpuolen pesu rasvanpoistoaineenlla noiden puupalikoiden kitkan lisäämiseksi.
Vanne mutkakohdalta tunkilla ulos ja reiluun jännitykseen. Nylon/kovamuovivasaralla naputtelua 10cm ylöspainetun alueen sivuille. Pyöreyden voi tarkastaa vaikka ruuvaamalla vanteen kiinni oman kiesin etunapaan niin että vanne juuri ja juuri hipoo maata. Uusi käsittely niin kauan kunnes heittä on alle 2mm.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostTuleeko noista vanteiden oikaisuista jälkiä vanteen ulkopuolelle? Että uskaltaa viedä vähän kalliimmankin vanteen oikaisuun ilman pelkoa että joutuu maalaus hommiin?
Yleisesti jos on sellanen normaali alle kymmenen millin "painauma" kehällä niin ei pitäisi tulla merkittäviä jälkiä.
Tämä toki kannattaa kysyä paikasta johon vie kiekon korjattavaksi.
Comment
-
Comment