Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS alko temppuilee...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grandpa-look
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 531
    • Vaasa/Seinäjoki

    #31
    Tässä nyt pian 2 viikkoa kattellu tuota ABS-valoa ja tehnyt muutamia sangen erikoisia huomioita . Eli kuivalla kelillä abs rykii ja jarruttaa pienissä nopeuksissa 0<20km/h ja parin jarrutuksen jälkeen viimeistään menee vikatilaan eli abs-valo alkaa palamaan. Sade kelillä taas, niin ihmeelliseltä kuin se kuullostaakin nii abs yleensä toimivat aivan normaalisti eli ei syty valo, eikä mene renkaat lukkoon jarruttaessa (kokeiltu hiekalla ja nurmikolla)! ..eikös nämä sähköiset viat yleensä tule ilmi juuri koskeissa olosuhteissa, nyt vaikutus on päinvastainen

    Tästä sitten ehdotuksia? Auto ei ole ollut rahatilanteen vuoksi vielä piuhan päässä.. josko se vika sieltä selviääkään Anturit on kertaalleen mittailtu ja tulokseksi saatu kaikista noin 1,0 - 1,1KOhm, voihan niistä silti joku olla paskana En ole kokeillut mutta meneekö järjestelmä heti vikatilaan jos abs-anturista on piuhat irti, joten tällä menetelmällä voisi sulkea viallisen anturin pois laskuista.. ei varmaankaan toimi näin

    Jollakin tarjota halpaa anturia..? tiedä sitten onko samanlaiset joka nurkassa
    Nyt: E39 530d 2002 m-sport
    ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

    Comment

    • |parsakaali|
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 997

      #32
      kannattaa kokeilal niin että siitä kohdasta mistä anturin johto heiluu rengaskotelossa, eli se väli renkaan tuennan ja rungon väliltä. Ota liitin irti esim vaikka edestä ja pistä yleismittari kiinni. Heiluttele johtoa. Jos ohmi määrä vaihtelee reilusti niin on johto poikki. Entisessä autossa oli tälläinen vika. Sitten vika voi olla myös likaisissa hammaskehissä mitkä löytyy jokaisesta navasta. Tuossa nykyisessä rojektiautossa on takaa hävinnyt hammaskehät kokonaan. Antureiden ohm määrä on n.1020-1040 ohmia, en ajatellut oliko kilo ohmeja. Yksi anturi näytti n.1600 ohmia. Johtoa kun heilutteli rengas kotelossa ohmi määrä vaihteli 10-100m ohmin välillä. Hammaskehät on edestä helppo tarkastaa ottamalla rengas, satula ja levy pois. sitten ne näkyy siellä navan iskarin puoleisessa päässä. Takaa onkin vittuimaisempi kattoa, Onnistuu niin että otat renkaan pois ja kömmit auton alle ja tirkistelet sinne väliin minne vetari menee. Näkyy siellä syvennyksessä. Pitäisi näkyä selvät hampaat. Jos ei näy niin abs anturi ei saa kunnon pulssia renkaalta.

      edit: Tilasin tuossa uudet taka navat tai ne hammaskehät metro-autosta ja makso 50e kpl sattu vielä olemaan hyllyssä
      Last edited by |parsakaali|; 31-08-2007, 21:30.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎