Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS alko temppuilee...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mauge
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 72

    ABS alko temppuilee...

    Ok. Eli katsasus edessä ja abs:ät lopetti toimintansa ihan yhtäkkiä.
    Kenelläkään mitään ideaa mistä kannattais lähtee vikaa etsimään??
    Absin rele katottu/toimii.
    Last edited by Mauge; 17-02-2006, 18:36.
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    #2
    Selvennä vähän,eli oikeesti menee renkaat lukkoon vai valo palaa mittaristossa?

    Comment

    • Mauge
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 72

      #3
      abs valo ei pala ja renkaat menee lukkoon.
      eiks jossain nokkapellin alla oo se abs:n ohjaus boxi?

      Comment

      • petsukka
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 91

        #4
        Originally posted by Mauge
        abs valo ei pala ja renkaat menee lukkoon.
        eiks jossain nokkapellin alla oo se abs:n ohjaus boxi?
        juu on! se on siinä kuskin etu kulmassa!

        Comment

        • Mauge
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 72

          #5
          Onks se sit se pienempi kortti siin valojen ohjaus kortin vieressä?

          Comment

          • petsukka
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 91

            #6
            se on heti siinä kuskin puolen etuvalon takana!

            Comment

            • Mauge
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 72

              #7
              ois voinu nyös vähän aikasemmin kerto et kyseessä on e32 730i.
              ja etuvalon takaa ei löytyny mitään muuta ku cruise...

              Comment

              • ankkuli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 938
                • Hyvinkää

                #8
                todenäköisimmin vika löytyy jostakin anturista, käynti testerissä voisi selvittää, mikä anturi on kyseessä. uusi anturi maksaa n. satasen käytetty vähemmän. lisäksi vikamuisti pitää tod.näk. nollata.

                mulla on joskus ryppyilly sen jälkeen kun autoo startannu mäessä ja auto päässy liikahtamaan ennen käynnistystä. aina lähteny uudestaan toimimaan kun käyttäny virrat pois. ABS-ohjanboksi asuu konehuoneen oikean puoleisessa takakulmassa olevassa mustassa laatikossa etummaisena (lähimpänä auton etupäät&#228.

                edit: löyty tämmönen ja tämmönen. molemmat ulkomaaks.

                jälkimmäisen jutun kirjoittaja ehdotta yleisimmäksi viaksi johtoja korista sensoreihin (jos ei sensoreita itsessään).
                Last edited by ankkuli; 11-02-2006, 01:18.
                Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                Comment

                • Mauge
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 72

                  #9
                  Ei taida olla ihan tee se itse juttuja vai?

                  Comment

                  • ankkuli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 938
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by Mauge
                    Ei taida olla ihan tee se itse juttuja vai?
                    ei antureiden mittaaminen erityisen vaikeeta pitäis olla. yleismittarin ja ruuvimeisselin tarvii, ei muuta. en tosin ole itse koittanu, mutta ohjeen perusteella sanosin...

                    ekan linkin takana jutellaan väärästä tiedosta vikamuistista. sen voinee nollata (nollauttaa) merkkikorjaamolla. samalla varmaan osaavat sanoa mistä anturista/osasta vika on kotoisin.

                    toisen linkin takana on paljo tekstiä, mutta käytännössä siinä sanotaan, että joka anturilla pitää olla vastus 600 ja 1600 ohmin välissä. jos on vastus alle sen, on jossain oikari (johdossa tai anturissa), jos ei yhteyttä (suurempi/ääretön vastus), on johto poikki tai anturi sökö.

                    pikakäännetty versio tässä:

                    Motronic-boksi auki, ABS-laatikko ylös. lyhyemmässä rivissä on parittomalla numerolla ja pitkässä parillisella merkattuja pinnejä. pienin numero on lokasuojan puolella. vaihtoehtoisesti johtosarjan voi irroittaa ABS-laatikosta, jolloin näkee numerot suoraan.

                    sitte mitataan:
                    4 ja 6 = vasen etu
                    9 ja 7 = vasen taka
                    21 ja 11 = oikea etu
                    26 ja 24 = oikea taka

                    4,9,21,26 on maa (-). antureita ei kuitenkaan voi mitata auton runkoon nähden.

                    jos toi oli täyttä hepreaa, et omista yleismittaria, tai vika ei tolla selviä, niin vie auto pajalle, mutta älä anna niiden kyniä itseäsi vaihtamalla summamutikassa antureita ja ABS-bokseja. anturit kumminki maksaa uutena ~100€ kipale.

                    toivottavasti pääset tällä eteenpäin. tossa omassa ei varsinaista ABS-vikaa ole vielä ollu, mutta se päivä tulee kyllä
                    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                    Comment

                    • Mauge
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 72

                      #11
                      Tarkastin ohmit ja kaik oli n.900ohmia.
                      Ihan nyt varmistuksen vuoksi. Olikose kun liitimestä mittaa niin pitemmästä rivistä lokarin puolelta alkaa ja menee rivin loppuun ja jatkuu toisen rivin lokarin puolelta?
                      Nyt mä alan vähän epäillä et jos siin ite boxissa on vikaa tai sit hydrauliikan ohjauksessa on häikkää.
                      Oisko mahdollista?

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by Mauge
                        abs valo ei pala ja renkaat menee lukkoon.
                        eiks jossain nokkapellin alla oo se abs:n ohjaus boxi?
                        Ei pala valo ollenkaan? Ei edes virrat päällä, mutta kone seis?

                        Comment

                        • Mauge
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 72

                          #13
                          Jep. Se ei sytytä mitään varotus valoa ja jarruttaessa renkaat menee lukkoon ihan ku abässiä ei oliskaan...
                          En oo kyl mittarin valoa tarkistanu mut olettaisin olevan kunnossa.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            No abs ei toimi jos valokaan ei toimi, vaihda vaikka se alkuun...

                            Comment

                            • Mauge
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 72

                              #15
                              miten mittariston varotus valo voi vaikuttaa abs:n toimintaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎