Announcement

Collapse
No announcement yet.

vakio iskareiden lyhennys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anttiha
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 138
    • Tampere

    vakio iskareiden lyhennys?

    onko kukaan koskaan tehnyt tai kuullu että joku olisi sorvannut vakio iskarista lyhyempää?eli periaatteessa jatkaa kierrettä ja sitä muuta sorvattua kohtaa alaspäin vaikka sen 40mm.tällai sais vakiopituisen iskarin kestämään madallusjousen kans vähän pitempään.itsellä pohdinnan alla on e30 auto
  • jeemu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1844
    • 67700

    #2
    Mulla on omassa edessä noin tehdyt etu iskarit ja onhan noita muutkin tehnyt.
    B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

    Comment

    • Anttiha
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 138
      • Tampere

      #3
      onko hyvät?ja paljonko otit pois?itsellä olis -60/-40 alusta

      Comment

      • janne75
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 80

        #4
        On niitä sorvailtu, ihan helppo homma.
        Ei taida siihen iskarin kestävyyteen mitenkään vaikuttaa, niitä lyhennetään siksi ettei madallusjousi jäisi löysäksi maksimi ulosjoustossa.
        Myös halpojen madallussarjojen iskarit ovat käsittääkseni ihan vakioiskareita joiden ulostuloa on rajoitettu.

        Comment

        • Anttiha
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 138
          • Tampere

          #5
          joo, helpolta se vaikutti kun niitä katselin.
          täytynee ottaa niistä joku sellanen 30 - 40 millin siivu pois.
          kiitos neuvoista jälleen

          Comment

          • janne75
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 80

            #6
            Se iskarin pinta on aika kovaa sorvattavaa, kannattaa aloittaa varren ohentaminen sieltä päästä ja poikkaista iskari vasta lopuksi.

            Tossa ERa e21:ssä on lyhennetty 110mm.

            Comment

            • t8
              Bimmer Rookie
              • Mar 2003
              • 62

              #7
              mites takaiskareiden kanssa? Tulossa -60mm madallus.

              Comment

              • Tonttuli
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 2
                • helsinki

                #8
                Originally posted by janne75 View Post
                On niitä sorvailtu, ihan helppo homma.
                Ei taida siihen iskarin kestävyyteen mitenkään vaikuttaa, niitä lyhennetään siksi ettei madallusjousi jäisi löysäksi maksimi ulosjoustossa.
                Myös halpojen madallussarjojen iskarit ovat käsittääkseni ihan vakioiskareita joiden ulostuloa on rajoitettu.
                Miten sait tämän kiinni sorviin kestääkö stefat pyörimistä jos laittaa vanhasta kavennus kohdasta ja tulee alaspäin ? itselläni sama homma ei tosin vakio iskunvaimentimiin

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #9
                  ...voipi olla, että vastaus voi hieman janne75:sella kestää, kun viimeksi ollut onlinessa -09 Ei sillä, että koko topic kovin vanha olisi...
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Tonttuli View Post
                    Miten sait tämän kiinni sorviin kestääkö stefat pyörimistä jos laittaa vanhasta kavennus kohdasta ja tulee alaspäin ? itselläni sama homma ei tosin vakio iskunvaimentimiin
                    Sorvin pitää olla sen verran iso, että ite patruuna mahtuu karan läpi. Kiinnitys tapahtuu toki männänvarresta. Apuvälineeksi kannattaa sorvata messinkinen holkki, joka on yhdeltä sivulta halkaistu rälläkällä. Holkki tulee siis männänvarren ja leukojen väliin suojaksi.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Joku oli joskus törmännyt semmoiseen iskariin että mäntä olikin ontto muualta kuin kierteen kohdalta.

                      Tällainen iskari luonnollisesti on aika heikko sorvatulta kohdalta, mutta en tiedä paljonko sellaisia todellisuudessa on olemassa.
                      Olli.

                      Comment

                      • Purtsi123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1011
                        • Kuopio

                        #12
                        Ihmettilinkin, että eikö näistä osa ole ainakin onttoja. Itse löysin ontot omasta e34:sta. Oli merkkiä Boge ja bemarin logo kyljessä. Jos en väärin muista niin löyty vuosiluku -88:kin. Liekkö ollu ihan alkuperäset vuodesta 89 vuoteen 09.
                        E61 525xda -08

                        Comment

                        • KR
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2003
                          • 41
                          • Hollola

                          #13
                          LeBigem Oy Lahdessa pystyy muuttamaan iskunvaimentimia ja tarvittessa valmistamaan sellaiset iskunvaimentajat kuin on tarvis. www.bigem.fi
                          BMW 535 M-Sport, Porsche 911 BiTurbo
                          Bigem is a specialist in competition shock absorber research and development, manufacturing and service. Our employees have over 20-years experience and knowledge of working on, and producing, high quality suspension systems. It doesn’t matter which level you are competing at professional or amateur level- we’re ready to help you.
                          www.bigem.fi

                          Comment

                          • Ezpej
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2012
                            • 252
                            • Pilkanmaan ylipaineistaja

                            #14
                            Eihän sillä ole mitään väliä vaikka se jousi nyt vähän on löysä sielä.
                            Itellä saa ainakin kesä setupissa käyttiksestä jousen pois käsin ilman puristimia kun työntää tunkin alle ja pumppaa yhden painalluksen

                            Ei ne sieltä mihikkään lennä.

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              #15
                              Originally posted by Ezpej View Post
                              Eihän sillä ole mitään väliä vaikka se jousi nyt vähän on löysä sielä.
                              Itellä saa ainakin kesä setupissa käyttiksestä jousen pois käsin ilman puristimia kun työntää tunkin alle ja pumppaa yhden painalluksen

                              Ei ne sieltä mihikkään lennä.
                              entäs sitte ku ajetaan koloon jossa iskari käy pitkänä ja jousi on löysä siinä välissä ja hyppää välistä pois? Pahimmassa tapauksessa osuu kumiin ja kumi puhki jait olaanki metässä..... entäs ku katsastusmies nostaa auton ilmaan ja heiluttaa jousta? Hylätyn leiman lappuun lyö.
                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎