Siis tarkoitinkin että jos se pultti rikkoontuu vanteeseen kuten itselleni joskus aikoinaan kävi.... jos/kun tienpäällä pimeällä pultin urien pohjalle on kertynyt sontaa niin että avain ei mene ihan pohjaan ja väännät vähän vielä "linttaan" jolloin tuloksena on pultista hampaat pyöreiksi. Jostain syystä kun tuntuu että juuri se lukkopultti jämähtää niin että vaatii metrin jatkovarren ja tismalleen oikeassa kulmassa olevan väännön irrotakseen. Tienpäällä, pimeässä, Pultin urat täynnä junttaantunutta hiekkaa jolloin ristikkoavaimella ei vääntö pulttiin tule kovinkaan suorassa jolloin riski pultin vaurioitumiseen on itse asiassa ilmeinen. Montaakaan lukkopulttia ei voi avata polkaisemalla jalalla ristikko tai L-avainta jos pultti jumittaa, koska se nuljahtaa heti, vaan vääntö on tehtävä todella huolellisesti avainta kohtisuoraan käsillä vääntäen ja varmistuttava pultin 100% puhtaudesta ennen vääntöyritystä.
Avaimiahan toki saakin, mutta jos se pultti jämähtää vanteeseen ja vielä pyöristyy, niin keinot ovat niin vähissä että vain hinausauto pelastaa tilanteen. Tyhjällä renkaalla ajelu taas tuhoaa sen lukkopultein pelastetun vanteen ja renkaan. Samalla verstaalla rikkoutuneen pultin irtisaaminen kovin helposti vaurioittaa hieman myös vannetta.
Avaimiahan toki saakin, mutta jos se pultti jämähtää vanteeseen ja vielä pyöristyy, niin keinot ovat niin vähissä että vain hinausauto pelastaa tilanteen. Tyhjällä renkaalla ajelu taas tuhoaa sen lukkopultein pelastetun vanteen ja renkaan. Samalla verstaalla rikkoutuneen pultin irtisaaminen kovin helposti vaurioittaa hieman myös vannetta.
Comment