Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkopultit, mitkä kannattaa ostaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #46
    Originally posted by Wiking View Post
    Taidan päätyä hakemaan OEM:lukkopultit, koska ne on ainakin ollut parhaat tähän mennessä omassa käytössä... Ei oo nulvaantunu vaikka on kuika vääntäny jne.. HEMI tietysti osaa näistäkin jtn ikävää kertoa jne

    Onko kellään tietoa hinnasta marmoritiskillä?
    Omasta hukku lukkopultin avain originaalisetistä. No eipä hätä tuonmoinen, kaikkiin noihin vakioihin käy tuumakokonen hylsy (en muista suoraan kokoa, mutta hyvin nopeesti huomaa kun sovittaa) suoraan päälle ja aukee helpommin kuin vakiopultit. Suosittelen tavallisten pulttien kiristämistä liian tiukalle ennemmin kuin noita bemarin lukkopultteja, suojaa paremmin. Jos on oikein pelimies, niin laita mahollisimman tiukkaa lukitetta väliin, että oikeesti tarvii sen parin metrin jatkovarren irrotukseen.

    (niin ja jos haluut orkkislukkopultteja, niin muutamakin erilainen sarja löytyy irroteltuja edullisesti avaimineen)
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #47
      Originally posted by Morkai View Post
      Omasta hukku lukkopultin avain originaalisetistä. No eipä hätä tuonmoinen, kaikkiin noihin vakioihin käy tuumakokonen hylsy (en muista suoraan kokoa, mutta hyvin nopeesti huomaa kun sovittaa) suoraan päälle ja aukee helpommin kuin vakiopultit. Suosittelen tavallisten pulttien kiristämistä liian tiukalle ennemmin kuin noita bemarin lukkopultteja, suojaa paremmin. Jos on oikein pelimies, niin laita mahollisimman tiukkaa lukitetta väliin, että oikeesti tarvii sen parin metrin jatkovarren irrotukseen.

      (niin ja jos haluut orkkislukkopultteja, niin muutamakin erilainen sarja löytyy irroteltuja edullisesti avaimineen)
      En pidä pyöränpulttien venäyttämistä kovin turvallisena.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #48
        Originally posted by petrolhead View Post
        En pidä pyöränpulttien venäyttämistä kovin turvallisena.
        Ja saahan siinä vanteetkin paskaks hyvällä tuurilla, mutta eipä oo sit voroille niin paljoo hyötyy-> eli kannattaa. Toi lukite muuten toimii venttiilien nuppeihinkin, eivät lähde mukuloiden mukaan parkkiksella.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #49
          Originally posted by Wiking View Post
          Taidan päätyä hakemaan OEM:lukkopultit, koska ne on ainakin ollut parhaat tähän mennessä omassa käytössä... Ei oo nulvaantunu vaikka on kuika vääntäny jne.. HEMI tietysti osaa näistäkin jtn ikävää kertoa jne

          Onko kellään tietoa hinnasta marmoritiskillä?
          Edelleen...missä säilytät sitä OEM lukkopultin avainta?
          Toisaalta, kuten jo Morkai totesi niin ainakin tähän päivään asti nuo ovat meilläkin lähteneet ihan tavallisella hylsysarjan holkilla. Tuuma tai millikokoisella.

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #50
            Originally posted by Morkai View Post
            Suosittelen tavallisten pulttien kiristämistä liian tiukalle ennemmin kuin noita bemarin lukkopultteja, suojaa paremmin. Jos on oikein pelimies, niin laita mahollisimman tiukkaa lukitetta väliin, että oikeesti tarvii sen parin metrin jatkovarren irrotukseen.
            Menee vanteet ja pultit aika nopeasti pilalle jos liian tiukkaan kirimistä enemmälti harrastelee. Lukitteesta ei nyt periaatteessa ole haittaa, -muuta kuin saattaa se renkaanvaihto tien päällä jäädä tekemättä.

            Yleisesti näistä lukkopulteista, kannattaa laittaa ehkä mieluummin ne rahat gsm hälyyn joka osaa kertoa myös auton heiluttelusta (tunkkaus).
            Jokin aika sitten vaihdoin yhden obelixin vanteet johon aikaisempi omistaja oli laittanut lukkopultit, nykyistä harmitti kun piti ostaa sen takia 4 uutta kun avainta ei missään. Täällä korjaamolla kun ei moisten irroittaminen vastakierrehylsyllä ole mikään ongelma... (tosin ko. hylsyn käyttö tuhoaa pultit - vannevarkaille tällä ei liene väliä).

            Kellä nyt auto seisoo semmoisessa paikassa yleensäkään että vanteiden varastamien olisi helppo nakki...?

            Comment

            • Wiking
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 1647
              • Laihia

              #51
              Originally posted by Hemi View Post
              Edelleen...missä säilytät sitä OEM lukkopultin avainta?
              Toisaalta, kuten jo Morkai totesi niin ainakin tähän päivään asti nuo ovat meilläkin lähteneet ihan tavallisella hylsysarjan holkilla. Tuuma tai millikokoisella.
              Autossa
              Ei sitä oo pakko ihan näkyviin siel autossa laittaa ja muutenkin:
              -Hälytin laukee, jos voro murtautuu autoon sisään ettimään avainta...
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #52
                Originally posted by Wiking View Post
                Autossa
                Ei sitä oo pakko ihan näkyviin siel autossa laittaa ja muutenkin:
                -Hälytin laukee, jos voro murtautuu autoon sisään ettimään avainta...
                Mahtaisiko se hälytin laueta myös silloin kun "vorot" tunkkaa autoa ylös ja alkaa irroittelemaan pyöriä?

                Comment

                • Wiking
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 1647
                  • Laihia

                  #53
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Mahtaisiko se hälytin laueta myös silloin kun "vorot" tunkkaa autoa ylös ja alkaa irroittelemaan pyöriä?
                  En tiedä, tuskin tossa orkkis hälärissä on muita tunnistimia kuin ovien avaus..
                  Vai onko??
                  Nyt
                  BMW 330e g21 M-Sport
                  Ennen
                  BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                  Comment

                  • Pekuz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 687
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Paras on kun ottaa renkaat jo valmiiksi sitten irti varkaille!
                    Suomen suosituimmat viihdeohjelmat ja kuumimmat puheenaiheet. Parasta aikaa MTV Katsomossa!
                    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                    Comment

                    • E30M10
                      Newbiemmer
                      • Mar 2008
                      • 7
                      • Vammala

                      #55
                      Paras tapa

                      On unohtaa ne 20"kromivalssit ja homata niin helkkarin rumat vanteet kun löytää. Tääläpäin on ainakin rosvoillla jonkinlainen tyylitaju eikä pikkurahasta kiinni.. ja jos on peltivanteet niin hitsaa kiinni
                      E30Cabrio

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Mitäpä jos huolehtii autossaan vakuutuksistaan?
                        Se on kuitenkin fakta että mikään lukkopultti ei nykyisin ole konnille edes hidaste jos jotain tarvii välttämättä alta viedä. Ongelma nuo lukkopultit ovat VAIN niiden omistajalle.

                        Comment

                        • Wiking
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 1647
                          • Laihia

                          #57
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Mitäpä jos huolehtii autossaan vakuutuksistaan?
                          Se on kuitenkin fakta että mikään lukkopultti ei nykyisin ole konnille edes hidaste jos jotain tarvii välttämättä alta viedä. Ongelma nuo lukkopultit ovat VAIN niiden omistajalle.
                          Vakuutukset on kunnossa, mutta eipä se omavastuun maksaminen ja auton löytäminen tiiliskivien päältä tai maasta makaamastakaan mitenkään mukavaa ole...
                          Ehkä ne lukkopultit kumminkin laittaa harkitsemaan helpompaa kohdetta ja ei kaikki piripäät niitä kumminkaan saa auki.. Ammattivarkaat asia erikseen:think
                          Nyt
                          BMW 330e g21 M-Sport
                          Ennen
                          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                          Comment

                          • jorma l
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 315
                            • turku

                            #58
                            Originally posted by Wiking View Post
                            Vakuutukset on kunnossa, mutta eipä se omavastuun maksaminen ja auton löytäminen tiiliskivien päältä tai maasta makaamastakaan mitenkään mukavaa ole...
                            Ehkä ne lukkopultit kumminkin laittaa harkitsemaan helpompaa kohdetta ja ei kaikki piripäät niitä kumminkaan saa auki.. Ammattivarkaat asia erikseen:think
                            Eli millaset lukkopultit ois sellaset mihin normaali hylsy ei käy ja mista niitä saa vastailkaa yv llä .Kiitos
                            Ammattit: Automaalari / rakennusmies
                            maalaustöitä voi kysellä yv :llä
                            puh: 045 2630799
                            Nykyään:

                            Ex :
                            E30 316i bawaria
                            E36 325i

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #59
                              Originally posted by jorma l View Post
                              Eli millaset lukkopultit ois sellaset mihin normaali hylsy ei käy ja mista niitä saa vastailkaa yv llä .Kiitos
                              No näitä ei ole kovin helppo avata normaaleilla hylsyillä kun tuo ulkorengas pyörii. Saa BMW tiskiltä.

                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #60
                                Originally posted by JJT View Post
                                No näitä ei ole kovin helppo avata normaaleilla hylsyillä kun tuo ulkorengas pyörii. Saa BMW tiskiltä.

                                En viitti tähän kirjoittaa ohjeita mutta tuollaisikin on joutunut aukomaan kun kanta on vaurioitunut. Olen Hemin kanssa ihan samaa mieltä tästä lukkopultti-jutusta. Omistajalta jää ennemmin avaamatta kuin vannevarkaalta.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎