Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hurtta
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 444

    GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

    No nyt kun nuot vanteet alkaa olla kohta selvillä tuohon E39:iin niin vielä pitäisi kumit löytää. Mitenkäs tämä nyt olikaan, tekikös noilla halpisrenkailla mitään ja jos niin mitkäs alla olevasta listasta olisi 18" koossa hyviä? Hyvällä tarkoitan seuraavia ominaisuuksia:

    - säilyttää muotonsa (pyöreys) himan kuluneenakin
    eli että ei tarvitse koko ajan tasapainoitella
    - hiljaiset ja mahdollisimman pehmeät kokoonsa nähden
    - kohtuullinen kulutuskestävyys
    - ei vetele urissa

    alla olevilla ominaisuuksilla ei ole juurikaan merkitystä:

    - äärimmäinen pito mutkissa ja/tai sateella tms (en aja radalla)
    - kierrosaika Nurnburgringillä


    Alla kumit jotka löysin rengasonlinestä. Jos joitain hyväksi todettuja saa halvemmalla etelä-suomesta kuin tuolta nettikaupasta niin vinkit otetaan tyytyväisenä vastaan

    Nankang NS-2
    Nexen N3000
    Marangoni Zeta Linea
    Falken FK-451
    Falken FK-452
    Barum Bravuris
    Hankook Sport K104
    Pneumant P950
    GT-Radial
    Dunlop Sport 9000
    Kumho Ecsta KU31
    Fulda Carat Exelero
    Uniroyal RainSport 1
    Kumho KU19
    Nokia NRY
  • Aksu|
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1063

    #2
    Originally posted by hurtta
    No nyt kun nuot vanteet alkaa olla kohta selvillä tuohon E39:iin niin vielä pitäisi kumit löytää. Mitenkäs tämä nyt olikaan, tekikös noilla halpisrenkailla mitään ja jos niin mitkäs alla olevasta listasta olisi 18" koossa hyviä? Hyvällä tarkoitan seuraavia ominaisuuksia:

    - säilyttää muotonsa (pyöreys) himan kuluneenakin
    eli että ei tarvitse koko ajan tasapainoitella
    - hiljaiset ja mahdollisimman pehmeät kokoonsa nähden
    - kohtuullinen kulutuskestävyys
    - ei vetele urissa

    alla olevilla ominaisuuksilla ei ole juurikaan merkitystä:

    - äärimmäinen pito mutkissa ja/tai sateella tms (en aja radalla)
    - kierrosaika Nurnburgringillä


    Alla kumit jotka löysin rengasonlinestä. Jos joitain hyväksi todettuja saa halvemmalla etelä-suomesta kuin tuolta nettikaupasta niin vinkit otetaan tyytyväisenä vastaan

    Nankang NS-2
    Nexen N3000
    Marangoni Zeta Linea
    Falken FK-451
    Falken FK-452
    Barum Bravuris
    Hankook Sport K104
    Pneumant P950
    GT-Radial
    Dunlop Sport 9000
    Kumho Ecsta KU31
    Fulda Carat Exelero
    Uniroyal RainSport 1
    Kumho KU19
    Nokia NRY

    Tuossa listalla olevista renkaista kolmella olen ajanut pitempään.
    Marangoni, GT-Radial ja Dunlop.
    Dunlop on noista kolmesta se joka sopii mielestäni vaatimuksiisi.

    Tällä hetkellä itselläni on GT-Radialit alla eikä ole valittamisen aihetta, eivät tosin ole mahdollisimman pehmeät vaan 5000km jälkeen ei ole havaittavissa juurikaan kulumista. Suht hiljaiset ne silti on
    EX:
    328CiA -99
    525tdsA -98
    525i -93
    316i -95
    Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #3
      Omia kokemuksia on Falkeneista. Ovat aika hiljaiset ja pito on ihan kohdallaan. Suht pehmeät renkaat, eli kulutuskestävyydessä on hieman parantamisen varaa. Mutta kyllä niillä pari kesää hyvin ajelee. Itellä renkaat oli alla yhden kesän ja auton myynnin takia renkaat meni appiukolle, joka ajoi niillä toisen kesän ilman moitteita.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Carman
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 676
        • Vilppula

        #4
        Itselläni noista vaihtoehdoista alla on ollut GT-Radial, Falken FK-451 ja nyt E39:n alla Nexen N3000.

        Gt-Radialista ei ole kokemusta kuin muutama tuhat kilometriä, sinä aikana havaitsin että aika hiljaiset ovat ja ihan mukavat ajaa.

        Falken FK-451 oli aika meluisa rengas ja kuluikin nopeasti, itse en laittaisi enää.

        Nexen tuntuisi näistä vaihtoehdoista parhaalta, ei mitenkään kovan tuntuinen 235/40/18 kokoisena, ei vetele, hiljainen, muualtakin kuullut hyvää tuosta renkaasta. Suosittelen

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Kriteereihisi sopii tällä hetkellä EHDOTTOMASTI parhaiten tuo Nankang
          NS-2....piste.
          Hiljainen, vetelemätön ja suhteellisen kulutuskestävä(lupaan että et pety).Toiseksi vaihtoehdoksi joko Nexen N3000 tai Kumho mikäli löydät Suomesta järkevällä hinnalla(siis samaan tasoon kuin Nankang).
          mm.Falkenin voit unohtaa heti mikäli vetelyä ei saa olla(hirvittävä uraimuri).

          Comment

          • hurtta
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 444

            #6
            Originally posted by Hemi
            Kriteereihisi sopii tällä hetkellä EHDOTTOMASTI parhaiten tuo Nankang
            NS-2....piste.
            Hiljainen, vetelemätön ja suhteellisen kulutuskestävä(lupaan että et pety).Toiseksi vaihtoehdoksi joko Nexen N3000 tai Kumho mikäli löydät Suomesta järkevällä hinnalla(siis samaan tasoon kuin Nankang).
            mm.Falkenin voit unohtaa heti mikäli vetelyä ei saa olla(hirvittävä uraimuri).

            Eipä näytä löytyvän ainakaan rengasonlinesta Nexenin N3000 koossa 235/40-18. Kauppaakohan noita joku pääkaupunkiseudulla/lahden seudulla edukkaasti? Entäs tuo paljon kehuttu GT-Radial?

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #7
              Falkenit ostaisin noista. Pari kiekkaa ollu ja ihan ok renkaat.

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                Nangaginit edessä ja selkäheittoa on.. Hankookin ventus k104 on kokemusta 19" ja 20" koossa. Toimii
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  GT-Radialia ei nettilistauksista huolimatta taida juurikaan enään Suomesta löytyä ainakaan näissä halutuimmissa "ylikokoisissa".
                  Toisaalta tuo Nankang NS-2 on yleisominaisuuksiltaan GT:tä jonkin verran edellä, mutta vähintään yhtä hiljainen ja ehdottoman vetelemätön. Kulumisen nopeudessa GT:n(ikiliikkuja) ja Kumhon väliltä, eli kestää kuitenkin kulutusta varsin hyvin. Tämän hetken "ylikokoisten" kesärenkaiden ykkösrengas hinta/laatusuhteeltaan ja varsinkin jos ajettavuudelle ilman kompromissejä Suomen teillä laskee painoarvoa vähänkään.
                  Aika monelle kaverille+mm.itselle on tänä kesänä pyöräytetty alle 225-235/40+265/35 Nankang NS-2 setti ja jokaisen kommentit ovat olleet ihmettelyä renkaiden vetelemättömyydestä ja hiljaisuudesta. Näin myös omalta osalta
                  e46:ni osalta vaikka muuten "Kumhon miehiä" olenkin(kuluu kuitenkin selvästi nopeammin Y ja W nopeusluokissa kuin Nankang).

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Juppe
                    Falkenit ostaisin noista. Pari kiekkaa ollu ja ihan ok renkaat.
                    Edelleen kysyjälle korostan, että tulet huomaamaan Falkenin 451:n olevan paskan synonyymi ajettavuuden suhteen jos tähän erehdyt päätymään.
                    Puhdas ratarengasajettavuus, Suomessa x2 ylihintaan, 80-luvun tekniikalla, tyhjällä hypemarkkinoinnilla. Eli uskomattoman huono rengas Suomihintaansa nähden...jopa siihen autio.netin 440€:n settihintaan, puhumattakaan evopartsin kusetus hintaan. Menee Drifting kumina Alastaron suoralla(irtoaa sladiin tosi helposti), mutta pilaa e36:n tai e39:n ajettavuuden täydellisesti.
                    Ihan aikuitsen oikeasti: Älä vain sorru tähän tuotteeseen vaikka suhteellisen hiljanen onkin!!! Nankang NS-2 hakkaa tämän kuitenkin 100-0.

                    Comment

                    • hurtta
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 444

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      Edelleen kysyjälle korostan, että tulet huomaamaan Falkenin 451:n olevan paskan synonyymi ajettavuuden suhteen jos tähän erehdyt päätymään.
                      Puhdas ratarengasajettavuus, Suomessa x2 ylihintaan, 80-luvun tekniikalla, tyhjällä hypemarkkinoinnilla. Eli uskomattoman huono rengas Suomihintaansa nähden...jopa siihen autio.netin 440€:n settihintaan, puhumattakaan evopartsin kusetus hintaan. Menee Drifting kumina Alastaron suoralla(irtoaa sladiin tosi helposti), mutta pilaa e36:n tai e39:n ajettavuuden täydellisesti.
                      Ihan aikuitsen oikeasti: Älä vain sorru tähän tuotteeseen vaikka suhteellisen hiljanen onkin!!! Nankang NS-2 hakkaa tämän kuitenkin 100-0.

                      Mites toi nimim. "Wittu joo" mainitsema selkäheitto? Se nyt on kaikista renkaan vioista se pahin mahdollinen? Meteliäkin vielä kuuntelee mutta jumputusta ei siedä kukaan. Pahimmat viat minusta renkaissa on pahimmuusjärjestyksessä

                      1. selkäheitto tai että rengas ei pysy muodossaan kuluessaan
                      2. vetelee urissa
                      3. meteli
                      4. kuluu nopeasti

                      Comment

                      • wipez
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 133
                        • Turku

                        #12
                        Itse ajan nyt toista kesää Sava Intensa merkkisillä kumeilla, ilmeisesti GoodYearin jokin halpis merkki ja olen kyllä ollut itse hyvin tyytyväinen..

                        Vetelyä urissa on kyllä mutta sitä oli kyllä aikasemmillakin renkailla, jotka olivat muistaakseni GoodYearit tai Nokiat.. Ilmeisesti alusta alkaa olemaan hieman loppu kun auto menee muutenkin kuin käärme..

                        nimim. Kaksi paria takarenkaita _ajanut_ ihan slikseiksi ja muoto säilyy..

                        (kokoa omilla renkailla 225/45/17) kierros jotain 500 huitteilla täällä Turussa. )
                        e90 320d -07
                        Ex. e36 328i coupe -95, e36 318iS coupe -92

                        Kotisivut, IT-Tuki

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          En minä, ei tuttuni, eikä rengastoimittajani olla törmätty mihinkään selkäheitto-ongelmiin Nankang:n suhteen? Itse asiassa juuri viikko sitten puhuttiin miten ihmeessä mm.Nokia ja aika moni muukin valmistaja ei vieläkään saa selkäheittoja kuriin samalla kuin mm.Nankangeista se puuttuu oikeastaan kokonaan. Eli tätä hypoteettia ei tarvitse edes miettiä tässä kohdassa.
                          Sitä paitsi, en kai mene ko.rengasta e39:iin suosittelemaan mikäli niissä selkäheitto-ongelmia olisi ja jotka ne toimivat/hienot ajettavuusominaisuudet romuttaisi saman tien?

                          Comment

                          • mv-
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 125
                            • Mikkeli

                            #14
                            Itselläkin vain hyvää sanottavaa nankangeista, ei vetele, pompota, metelöi, pitää hyvin eikä tunnu kuluvankaan liikaa. Ostaessa ajattelin että jos nyt kesän tai pari kestäisi, kun kuulosti niin halvalta merkiltä, jota kyllä hintansa puolesta olikin. Saattaa tulla samanmoiset seuraavallakin kierroksella.
                            Nyt: e39 520i, H-D
                            ex: e30 320i Cabrio, e34 535i, GSXR750, CBR 600, ZZR600, e28 520i Bavaria, e28 518i, e34 535iA, e34 520i, e28 518i

                            Comment

                            • AcS325
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 227
                              • Road to Jalalabad

                              #15
                              Itsellä myös Sava Intensat ja hyvin toimii. Kumi vaikuttaa ensin siltä että ei kulu mutta alkaa yht' äkkiä kulumaan. Voi olla että autoon on tullut jokin uusi ominaisuus. Pari kesää menty ja ens kesään uudet.
                              "koita uudelleen kyllä se lähtee"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎