Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Niin muuten, itselläni on alla nyt goodriden saksankitkat, aivan saatanan liukkaat ja paskat renkaat. Onneksi en ole itse niitä ostanut.
    Tämä "michelin hang around" roolisi on se kaikista säälittävin juttu juuri sinun kohdallasi, kun pikkumies yrittää nyt julkisessa foorumissa vuosi kausia päteä "premium" reinkaita raivokkaasti mainostamalla, mutta itsellä ei ole niillä kuitenkaan varaa ajella.
    Eli sinulla nyt tuntuu kuitenkin olevan aina ne työnantajan romukastasta poimitut hylkypaskat alla ja silti sinulla on varaa kiukutella muiden rengasvalinnoista.
    Täytyy olla melkoisen pienet kuviot kun elämän suurin sisältö on michelin renkaat ja haaveet siitä että joskus vielä nousisi sellaiseen sosioekonomiseen asemaan jossa voisi osaa ne "ihku omat misukat".
    Siihen asti kuitenkin näyttää kevyesti riittävän tuo "michelin hang around" rooli ja alla paskimmat Kiinankumit mitä saa roskiksista kaiveltua....

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Huonekaluissa kyllä voi maksaa 100x hinnan siitä kylkeen brändätystä merkistä ja kamalasta ulkonäöstä, mutta paremman merkkirenkaan ostaminen on itsepetos, vaikka siitä todellisuudessa saat hyötyä, vrt. halvempi tuote. Noiden DESIGN huonekalujen hyöty taas, oli sitten mikä.. ? Se ROMANTTINEN mielikuva laadusta, siellä omassa pikku viskinhuuruisessa pääkopassa..
    .
    Ensinnäkään, minä en ole maksanut yhdestäkään huonekalustani x100 brändätysä merkistä...en edes x10....enkä oikeasti käytännössä yhtään mitään.
    Jokaisesta designesineesta minkä omistan, saan enemmän kuin olen siitä maksanut, joten vain kalliin "tekodesign" esineen ostaminen on itsepetos.
    Eli se "hyvännäköinen" trendikaäs paska millä sinäkin ympärillesi keräät, on juuri sitä mitä myydään mielikuvilla ja joka AINA tulee kalliimmaksi kuin yksikään aito designesine.
    En myöskään maksa renkaissani mielikuvista euroakaan kuten "michelinmiehet" kesät/talvet, vaan minulle riittää se rengas ja sen tarjoamat ominaisuudet ihan itsenään.

    Taas kerran postauksesi kiukuttelusta päätelleen, itkua ja uhmakiukkua tulee kun se mammalta salaa ostettu pikku vattusiideripullo on päässyt hieman vajuamaan...vaikka tietenkin näin "huippuälykkään" kaverin kuin sinä, on kovin vaikea postausten tasosta tunnistaa kulloistakin promilletasoa.
    Last edited by Hemi; 29-03-2013, 01:03.

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Blablabla
    Ihan sujuvaa ulinaa kitkarenkaista ottaen huomioon, että ajan Nokian nastoilla ja Nankangin kesärenkailla. Niistä kesärenkaista käsittääkseni oli puhe. Misukkaulinakin tulee jo selkäytimestä, en maininnut sanallakaan Misukkaa enkä mielestäni ole missään vaiheessa ketään kehoittanut sellaisia hankkimaankaan.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Huonekaluissa kyllä voi maksaa 100x hinnan siitä kylkeen brändätystä merkistä ja kamalasta ulkonäöstä, mutta paremman merkkirenkaan ostaminen on itsepetos, vaikka siitä todellisuudessa saat hyötyä, vrt. halvempi tuote. Noiden DESIGN huonekalujen hyöty taas, oli sitten mikä.. ? Se ROMANTTINEN mielikuva laadusta, siellä omassa pikku viskinhuuruisessa pääkopassa..

    Hemi, entäs Applen tuotteet, eikös niissä ole "bang for buck" aika heikolla tasolla ?! Itsepetosta ??


    Michelin ei todellakaan ole testivoittoja nyt viimeisimmissä testeissä kerännyt, mutta jos testejä lukee, renkaissa ei todellakaan ole mitään heikkouksia juurikaan, vaan tasapainoinen kompromissi. Veikkaanpa, että sielläkin pajalla tiedetään, mitä haetaan ja miten se tehdään. Toisin kuin kiinassa, jossa kopioidaan huonolla menestyksellä se, mitä joku muu on aikaisemmin keksinyt.


    Niin muuten, itselläni on alla nyt goodriden saksankitkat, aivan saatanan liukkaat ja paskat renkaat. Onneksi en ole itse niitä ostanut.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by Hemi View Post




    Kuten tästäkin nähdään, niin onhan ne nangkangin renkaat järkyttävän huonoja. Nangkangin nasta melkein voitti kitkarenkaan jäällä, melkein.

    Juuri luin netistä että testissä nangkangin ns2 hävisi metrin jarrutusmatkassa michelinin sisärenkaalle. Ei juuri tunnu, kunhan on halvat.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Vai että mielikuvitusta
    On se märkäpito muutakin kuin vesiliirto-ominaisuuksia. Ja kyllä on ihan omakohtaisia kokemuksia, ei mielikuvitusta.
    Tottakai se on muutakin, mutta taas kerran kun esim. niitä kierrosaikoja suhteutetaan jääratakierroksiin kitkoilla ja nastoilla, ovat erot minimaalisia.
    Kuitenkin ne kitkarenkaan puutteet voidaan aina perustella "varoivaisemmalla ennakoivalla ajotyylillä"...jne,jne, mutta kesärenkaassa
    2-4sek tappio minuutin ratakierroksella on katastrofi.
    Se on selvää että NS2 ei ole aivan parhaiden testivoittajien tasolla märkäpidossa, mutta ei sitä ole todella moni "premiumtuotteeksi" mielletty merkki/mallikaan, kuten mm.monet misukan pohjakosketukset nykypäivänä todistaa.
    Eli edelleen peräänkuulutan niitä TODELLISIA kesärenkaiden eroja suhteessa talvirenkaiden eroihin ja niitä perusteita joilla erilaisia tuotteita voi kukin kuluttaja valita(se hinta on myös AINA yksi valintaperuste, mm.mukavuuden lisäksi).

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Vai että mielikuvitusta
    On se märkäpito muutakin kuin vesiliirto-ominaisuuksia. Ja kyllä on ihan omakohtaisia kokemuksia, ei mielikuvitusta.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Siitä on mukavuus kaukana kun joka sadekelillä saa odottaa kieli poskella milloin perä irtoaa vesiliirtoon täysin varoittamatta samalla kun koittaa silmämääräisesti luodata kriittistä nestepinnan tasoa tien lammikoista.
    No, tuossa on uusin/viimeisin testi vuodelta -2012 eksakteista vesiliirtonopeuksista missä NS2 on mukana(punaisella kesäkumit ja sinisellä "saksankitkat").
    Eli NS2:n vesiliirron rajanopeus on 73kmh ja "premium" Misukan ja GY:n 78kmh...eroa siis "huimat" 5km tunnissa(huom.1-1 1/2mm kulutuspinnan kuluminen vastaa suunnilleen samaa eroa).
    Eli nämä "kieli poskessa odotella milloin lähtee vesiliirtoon"...ovat aivan puhdasta mielikuvitusta ja romantiikkaa, jota ruokitaan tällä "premiumrenkaiden" uskottavalla ja toisiin varsin hyvin uppoavalla markkinoinnilla(toisiin se vain vaikuttaa tehokkaamiin kuin toisiin):



    Märän kelin kovanopeuksisessa jarrutuksessa NS2 häviää misukalle taas "huimat" 3m(muistellaan ja suhteutetaan taas niihin talvikelin jarrutusmatkoihin):



    Kuivan kelin jarrutuksessa NS2 häviää misukalle massiiviset 0.5m(ja muistellaampa nyt taas niitä nasta ja kitkarenkaiden eroja)!:



    Lisätään tuohon sitten vielä taulukko joka havainnollistaa kulutuspinnan merkitystä vesikelin pito-ominaisuuksiin ja suhteutetaan nyt saatuja kesärenkaiden eroja tämän kautta:


    Eli oikeasti kun vaihtaa sen NS2:n alta pois millin aiemmin kuin misukan, ollaan kutakuinkin samassa tasossa kokonais"turvallisuuden" kanssa.
    Oikeasti tämän uuden NS2:n ja "premium misukan" erot suorituskyvyssä ovat niin pieniä käytännössä, että sokkotestissä ei sellaista kultapersettä olekkaan joka oikeasti huomaisi eron, Pentti Peruskuluttajasta nyt puhumattakaan.
    Toki, "tuloksia" saadaan kun taustalla jyllää mielikuvat ja romantiikka, mutta todellisuudessa näiden erit tänä mäivänä ovat varsin pienet(talvirenkaissa pelkkä renkaan malli saattaa muuttaa suorituskykyä aivan älyttömästi).
    Last edited by Hemi; 28-03-2013, 17:18.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Suurin ongelma noissa on poikkeuksetta ollut märkäpito. Siitä on mukavuus kaukana kun joka sadekelillä saa odottaa kieli poskella milloin perä irtoaa vesiliirtoon täysin varoittamatta samalla kun koittaa silmämääräisesti luodata kriittistä nestepinnan tasoa tien lammikoista.
    Kitkarenkaan voi kuitenkin perustella sujuvasti näin(nastoja tarvitaan niiiin harvoin?):

    Originally posted by r.w. View Post

    Ajattelin itsekin ensimmäistä kertaa kokeilla kitkoja tänä talvena. Suorituskyvyn suhteen olen skeptinen, mutta fakta on, että näillä kulmilla sitä nastaa ei ihan kamalasti ole viime talvina tarvittu, joko "kesäkeli", suolattua tietä tai mustaa jäätä. Aika harvoin mitään mihin nasta purisi.
    Kuinka "harvoin" tänä talvena sitä nastaa sitten olisi tarvittukaan...?
    ja kuinka usein tänä kesänä sitä NS2:sta parempaa märän kelin pitoa(kuinka usein sitä muutamien prosenttejen märän kelin pitoa oikeasti tarvitaan enemmän)?
    Last edited by Hemi; 28-03-2013, 16:42.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    .... "Siitä on mukavuus kaukana kun joka sadekelillä saa odottaa kieli poskella milloin perä irtoaa vesiliirtoon täysin varoittamatta samalla kun koittaa silmämääräisesti luodata kriittistä nestepinnan tasoa tien lammikoista"....
    Tämä argumentti on tietenkin näitä itselleen todistelun kulmakiviä, miksi NS2 on hengenvaarallinen kesällä sadekelissä...mutta edelleen se kitka on ihan ok(no, kunhan merkki on oikea).
    Eli sen kitkarengasvalinnan perustelussa tuo yllä oleva ei enään toimikkaan:

    ..."Siitä on mukavuus kaukana kun jäätyneellä tiellä saa odottaa kieli poskella milloin perä irtoaa täysin varoittamatta samalla kun koittaa silmämääräisesti luodata kriittistä tasoa tien jääpinnalta"...

    Todellisuudessa nämä superlatiivit NS2:n eroista saa kuitenkin aina ihan oikean mittasuhteen kun tarkastelee jurvi turvallisuusperustein mm.olemassa olevia testituloksia NS2:n märän kelin jarrutusmatkoista suhteessa sen hetkiseen testivoittajaan(eroa reilu metri/kuivalla vähemmän):



    ...ja näitä mm.jarrutusmatkoja kun vertaillaan ihan metreissä kulloisenkin testivoittaja nastarenkaan ja kitkarenkaan jarrutusmatkoihin jäällä
    (eroa 15-metriä ja mikäli se kitkarengas ei ole ihan parasta a-ryhmää, niin eroa on jo pitkälle yli 20metriä/conti nasta vst. bridge kitka):


    Kuitenkin se kitka edelleen valitaan mukavuusperustein ja selilitykset joilla valinta voidaan perustella, kääntyy tasan päinvastaisiksi kun alle ollaan ottamassa kesärengasta?
    Tämä vain on niin kummallinen "logiikka", jonka taustalla ei oikeasti ole eikä voi olla kuin trendipelleily.
    Ok, en sitä kiistä etteikö joku oikeasti tarvitse sen kulloisenkin kesärengastestivoittajan "ylivoimaisia ominaisuuksia" esim.radalla, mutta näitä perusteluja en todellakaan ymmärrä kuinka talvirengas voi olla ihan mitä vain ja sen heikkoudet voidaan paikata ratin ja penkin välissä, mutta kesärenkaissa joissa oikeat mitattavat erot alkaa olla nyansseja, näin ei enään voi ollakkaan?
    Last edited by Hemi; 28-03-2013, 16:29.

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tämä on aika erikoinen väittämä kun lueskelee TM:n tai Tuulilasin "maistitestejä" bemareista joissa on alla 18"-19" kokoluokan ensiasennun "premiumrenkaat".
    Testaajat kuitenkin ovat kaikki samaa mieltä että muutoin hienot ajo-ominaisuudet on pilattu juuri renkailla, eli rajulla uraherkkyydellä ja kovalla äänitasolla.
    Eli tämä ihmeellinen..."pilata ajettavuus"...ikäänkuin kaikilla muilla kuin niillä katu-uskottavilla "premiummerkeillä", on aika erikoista puhetta, paitsi jos taas tässäkin ne ruusuiset mielikuvat jyllää enemmän kuin aito kokemuspohja.
    Edelleen perään sitä miksi ihmeessä se talvirengas valinta voidaan tehdä mukavuusperustein ilman että ne ..."ominaisuudet menee pilalle"...mutta heti jos kesärengasvalinta on mukavuuspainotteinen...."ominaisuudet ovat pilalla"...
    Ymmärrän että halvimmat Kiinalaiset ovat uudessa F10:ssä aika omituisen logiikan summa, mutta jos alle haluaa esim.äänettömän ja vetelemättömän Nexenin, ei ainakaan minun F10 todellakaan ole "ominaisuuksiensa" puolesta pilalla, vaan päinvastoin, suhteessa ensiasennus "premiumiin" joka vetelee/saa paimentaa koko ajan ja huutaa kuin sikaa tapettaisiin.
    Jos sitten häviän Nexenillä 2-3m jarrutusmatkassa testivoittajalle, on se vain 10% siitä mitä häviäisin kitkarengasvalinnalla "väärissä ajo-olosuhteissa.

    Legendaarista puhtaaksiselittelyä ja väitteelle raamien asettelua (katsotaan taas niitä viime syksyn kitkarengaskeskusteluja ja niiden perusteluja)?

    Joo tottakai jos joku haluaa kesärenkaaksi ratarenkaan niin ihan ok ja kivat hänelle, mutta aika moni kuitenkin pitää mukavuutta myös kesärenkaassa ensisijaisena valintakriteerinä..."rauhallisessa kesäajossa"...niin onko hän silloin väärässä valinnassaan(haluaa siis vetelemättömän ja äänettömän tuotteen)?
    Miksi talvirengas voidaan valita nastattomana hieman pienemmän melutasonsa vuoksi, mutta kesärenkaassa melu voidaan hyvin ohittaa olankohauksella..."kunhan ominaisuudet riittää"....=lue: oikea merkki renkaan kyljessä.
    Kuitenkin käytännön keskimääräiset ajonopeudet kesällä ja talvella eroavat toisistaan vain joitain prosentteja, mutta mm.jarrutusmatkat ja sivuttaiskiihtyvyyden rajat monin kertaisesti?
    Eli mitä se "rauhallinen" talviajo oikeasti on suhteessa kesällä ajettuihin kilometreihin ratojen ulkopuolella?
    Tarkoitan että mitähän se voisi olla esim.Nexen alla niin että pito ei riitä, vaan luistellaan kuin talvella?
    Heh, kaikki premiumrenkaathan on ihan täyttä paskaa koska BMW on päättänyt käyttää runflat-renkaita ensiasennuskumeina (sattuneesta syystä ei kuitenkaan M-sarjassa). Aukoton logiikka.

    Tilanne on nyt vähän sama kun ihmettelisit miksi kukaan hankkii kalliin ja äänekkään M3:n kun 318i kulkee suurinta sallittua ihan yhtä lujaa. Tarve ja paikka noille halpakumeillekin on olemassa, kuten mun seiska, mutta mukavuudella on hintansa siinäkin. Eikä se mukavuuskaan ihan yksiselitteistä ole, suoralla ei hae uraa mutta rattia kääntäessä huljuu ja muljuu sekä etenkin pidon rajoilla vaste on terävimmilläänkin kovin sumeaa. Suurin ongelma noissa on poikkeuksetta ollut märkäpito. Siitä on mukavuus kaukana kun joka sadekelillä saa odottaa kieli poskella milloin perä irtoaa vesiliirtoon täysin varoittamatta samalla kun koittaa silmämääräisesti luodata kriittistä nestepinnan tasoa tien lammikoista.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Nankangit jäi vasta tuoreessa TM:n testissä viimeiseksi 6.5 arvosanalla. Ainoa positiivinen asia mitä löysi niistä, oli niiden hiljaisuus. Märällä asfaltilla jopa vaaralliset renkaat ja samoin ääritilannekäytös vaarallinen. Ihmetyttää, miten porukka ostaa tehokkaita Motorsport vehkeitä ja sitte pilataan auto ostamalla markkinoiden halvimmat renkaat. No kukin taaplaa tyylillään. Ehkä noi ajaa asiansa all show&no go vehkeissä mainiosti, mutta jos autolla ajosta haluaa nauttia, niin... Varmaan porukka tulee kohta oikaisemaan, että Hemin seal of approval Nangkangit on todellisuudessa hinta/laatusuhteeltaan markkinoiden kirkkainta kärkeä.
    Ei ole siis muuttunut mihinkään 6-7v takaisesta tilanteesta.
    Silloin mulla meni kolmesettiä renkaita kesässä m3:n alla, Porsche-speksatuista ps2:sista kun vaihtoin ns2:siin niin ajettavuus oli 160vauhdissa huterampi kuin aiemmin ps2:lla 260 vauhdissa, painoakin oli tuplasti kumilla.
    Se jäi ainakin mun ainoaksi kokeiluksi tuolla merkillä ja segmentillä.

    Leave a comment:


  • soda
    replied
    Käyttispeleissä on ollut halpiskumeista Falkenia, Nexeniä ja Nankangia. Kaikki toimineet perusajossa oikein hyvin, mitään hengenvaarallista ei ole niiden TAKIA tapahtunut, käytös on ollut johdonmukaista ääritilanteissa, niin vahingoissa kuin tarkoituksenmukaisissa tilanteissa. Mukavuus on hieman vaihdellut, mutta en näe mitään äärimmäistä huonoutta verrattuna premiumiin. Mutta.. Radalle en suosittele osaa nuista halpiksista, radalle on sitten ihan omat renkaansa. Esimerkkinä Nankang muljahteli niin pahasti vanteella, että oli pakko lopettaa ajaminen.

    Talvirenkaaseen panostan, se saavat olla sitten sitä parasta A-luokkaa. Kesäkelillä kun ei päästä normaaleissa olosuhteissa renkaan käytöksen takia edes lähellekään sitä tapahtumaketjua, mikä talvisella moottori- / maantiellä piilee.

    Just my penny.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Nyt on alla 19" vredesteinit ja nopeuttakin sietää 270km/h asti. Kesäksi on 19" nokiat. Ne vetelänastat kun sallii vain sen 160km/h, niin kertoo se jotain ominaisuuksistakin.
    Tässähän nämä talvirenkaiden tärkeimmät ominaisuudet sitten tulikin.Talvirenkaiden nopeuden kesto pitää täällä Suomessakin siis olla 200km/h->.Tarvii pitää tämä mielessä,kun hankkii seuraavia talvinulleja.Kaikki muut ominaisuudet tulee sitten kylkiäisinä.Oli ne sitten hyvää tai huonoa.Ei helvata sentään mitä juttua.

    Ps.En jatka väittelyä kanssasi "kitkarenkaista" tai yleensäkkään talvirenkaista ja niinden ominaisuuksista enempää tässä(kään) topiikissa.
    Last edited by Heguli 31; 28-03-2013, 14:45.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse kanssa ihmettelen samaa kuin HEMI, että talveksi kitka välttää ihan hyvin, mutta kesällä sitten vaikka NS2 ei kelpaa. Erohan on pienempi kuin kitka ja nastarenkaalla. Nastarengas ei varmaan ole "cool" niin eivät kelpaa monille.
    +1

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎