Eli tätäkin asiaa on kyllä jo puitu, mutta kun varmuutta ei ole...
Auto on E36 325 coupe -94, jonka alle törkkäsin viime viikonlopuna Eibachin 50/30 madaltavan sarja ja nyt ois edessä toi katsastus. Mittasin autosta seuraavia lukemia ja kysyisin että onko ees menossa läpi :?:
- maavaraa nyt ainaki löytyy ne vaaditut 80 mm
- etusumareiden korkeus 225 mm (ja laki vaatii 250 mm)
- ajovalojen korkeus noin 490 mm (...plus-miinus ja laki tahtois 500 mm)
- etuvanteen keskiöstä lokasuojan kaareen 325 mm ja
- takavanteen keskiöstä 310 mm...
näihin liittyen löysin aiemmista topiceista joltakin mitat 300 mm ja 320 mm, joilla ei ollut mennyt kuulemma läpi :|
Ja kannattaako noi sumarit peittää/teipata tai poistaa kokonaan katsastuksen ajaksi. Jollakulla varmaan kokemusta mitä kannattaa tehdä.
Ja vielä neuvokaas hyviä paikkoja pk-seudulta, jossa kannattais tota käyttää, valtion konttori vai yksityinen :?:
Hiukka edittiä....
Eli tänään sain ikävää dataa noista mun pyöräkulmista :(
Kuulemma kaikki kulmat persiillään, paitsi etu-casterit :!: Pikkusen vituttaa. Edestä auraukset säädettiin jo kuntoon, mutta sitten (kuulemma) takana auraussäätö ei onnistunu epäkeskopulttien puuttumisen takia, miten toi voi olla edes mahdollista :?:
Niin ja sitten castereita ei kuulemma voi edes tässä autossa säätää ja cambersäädötkin joudutaan tekemään lekalla. Eteen oli tosin hankittavissa (kalliilla) camberia epäkeskolla säätävä iskarin yläpään laakeripesä.
Joten ei nyt kyllä hyvältä näytä, koko madalluksesta on tulossa kallis paukku!
Niin tarvitaanko sitä mittaustodistusta siinä muutoskatsastuksessa :?: Ilmeisesti näin on...
Auto on E36 325 coupe -94, jonka alle törkkäsin viime viikonlopuna Eibachin 50/30 madaltavan sarja ja nyt ois edessä toi katsastus. Mittasin autosta seuraavia lukemia ja kysyisin että onko ees menossa läpi :?:
- maavaraa nyt ainaki löytyy ne vaaditut 80 mm
- etusumareiden korkeus 225 mm (ja laki vaatii 250 mm)
- ajovalojen korkeus noin 490 mm (...plus-miinus ja laki tahtois 500 mm)
- etuvanteen keskiöstä lokasuojan kaareen 325 mm ja
- takavanteen keskiöstä 310 mm...
näihin liittyen löysin aiemmista topiceista joltakin mitat 300 mm ja 320 mm, joilla ei ollut mennyt kuulemma läpi :|
Ja kannattaako noi sumarit peittää/teipata tai poistaa kokonaan katsastuksen ajaksi. Jollakulla varmaan kokemusta mitä kannattaa tehdä.
Ja vielä neuvokaas hyviä paikkoja pk-seudulta, jossa kannattais tota käyttää, valtion konttori vai yksityinen :?:
Hiukka edittiä....
Eli tänään sain ikävää dataa noista mun pyöräkulmista :(
Kuulemma kaikki kulmat persiillään, paitsi etu-casterit :!: Pikkusen vituttaa. Edestä auraukset säädettiin jo kuntoon, mutta sitten (kuulemma) takana auraussäätö ei onnistunu epäkeskopulttien puuttumisen takia, miten toi voi olla edes mahdollista :?:
Niin ja sitten castereita ei kuulemma voi edes tässä autossa säätää ja cambersäädötkin joudutaan tekemään lekalla. Eteen oli tosin hankittavissa (kalliilla) camberia epäkeskolla säätävä iskarin yläpään laakeripesä.
Joten ei nyt kyllä hyvältä näytä, koko madalluksesta on tulossa kallis paukku!
Niin tarvitaanko sitä mittaustodistusta siinä muutoskatsastuksessa :?: Ilmeisesti näin on...
Comment