Yeah! Oman auton kilkutus on diagnosoitu vihdoinkin. Toinen kuunteli kuoppaisella hiekkatiellä ohiajavaa autoa ja huomattiin, että vasen takapyörä on kilkutuksen lähde (ei siis etupää kuten aina olin ajatellut!). Pyörä ylös ja lekalla hivelemään rengasta, käsijarru päällä ja pois, ei vaikutusta ääneen. Mutta sitten ääni hävisi kun jalkajarrua painoi ja samalla mätkittiin rengasta. Sisempi jarrupala on väljä satulaan nähden! Pari vuotta vanhat tarvikepalat. Tämä selitti sen, että jarrua painaessa ajossa, kilkutusääni hävisi vähäksi aikaa kun välykset menivät "toiseen laitaan" jarrupalan siirtyessä eri asentoon. Onneksi ei ollut tuon dramaattisempi vika! Mutta, muiden kilinästä kärsivien kannattaa tutkia jarrupalojen käyttäytymistä ehdottomasti.
Kolinaa monttuun ajessa?
Collapse
X
-
Eli siis oliks jarrupalan ja satulan välissä väljää? Oliks sieltä menny joku kiinnike sitten paskaksi vai miten sinne tota väljää on tullu? Vaihdoitko sitten pelkät palat ja ongelma korjaatui?Originally posted by LanttuYeah! Oman auton kilkutus on diagnosoitu vihdoinkin. Toinen kuunteli kuoppaisella hiekkatiellä ohiajavaa autoa ja huomattiin, että vasen takapyörä on kilkutuksen lähde (ei siis etupää kuten aina olin ajatellut!). Pyörä ylös ja lekalla hivelemään rengasta, käsijarru päällä ja pois, ei vaikutusta ääneen. Mutta sitten ääni hävisi kun jalkajarrua painoi ja samalla mätkittiin rengasta. Sisempi jarrupala on väljä satulaan nähden! Pari vuotta vanhat tarvikepalat. Tämä selitti sen, että jarrua painaessa ajossa, kilkutusääni hävisi vähäksi aikaa kun välykset menivät "toiseen laitaan" jarrupalan siirtyessä eri asentoon. Onneksi ei ollut tuon dramaattisempi vika! Mutta, muiden kilinästä kärsivien kannattaa tutkia jarrupalojen käyttäytymistä ehdottomasti.
Comment
-
Auto tulee korjaamolta tänään illalla. Palat siis vaihettu. Noita kumeija ei vaihettu koska ei saatu auki tuota iskarin alapäätä.. :( Koeajon teen tossa 20 maissa joten ilmotan tänne sitten lähtikö toi pärinä tolla palojen vaihdolla.. Toivotaan näin.. alkaa tulee epätoivoseksi.. Jos ei lähteny niin pohjaanlyönti kumi otetaan veke ja jos sekään ei vielä niin viiminen vaihtoehto on toi känkän rumpujen sisukset..Originally posted by HooliganOnko tähän ongelmaan vielä keksitty ratkaisua, korjaantuuko se sillä palojen vaihdolla? Itselläni e36 coupessa samanlaisia ongelmia. Välillä "helinä" kuuluu melkeimpä tasaisella ajettaessa.
Comment
-
asiaa,jos se onkin vain noista paloista kiinni
kiitos,kiitos kaikille ja ei kon paloja hakeen
e34 540ia -94 Batmobile
candy-king
ex: e32 735i -89
e34 525i -89
Comment
-
Jep.. Kannattaa herkistää ne jarrut muutenki. Kyse meinaan ei ole välttämättä niistä paloista. Onko siis tarvike vai ei vaan siitä jarrusylinteristä että se toimii moitteettomasti eikä jymähdä missään tilanteessa.. Se väljyys meinaan tulee siitä kun se sylinteri ei jossain vaiheessa ole työntäny tarpeeksi ulos sitä jarrupalaa.. eikä suinkaan vaan tarvikepaloista.Originally posted by LanttuHyvä homma!
Juu...Textarin palat Boschin paketissa onkin jo hankittuna, sunnuntaina päästään vaihtelemaan. 
Comment
-
e34 puslat
mulla on kanssa sellanen typerä kolina kans e34 takapäässä ja lisäksi auton peräpää vielä niiaa sivuille kun ajaa pienestäkin töyssystä todella harmillinen vika jos vika on puslissa onko hankala vaihtaa?Bmw e39 523i sedan vm97
ex e34 525ix touring
ex mb 300ce sl
ex e32 750ia luxury
ex e34 525i
ex mb 300sel
ex e34 520 24v
Comment
-
Eipä noi kauheen vaikeet oo vaihtaa mutta tossa tilanteessa ehdotus olis että katot ainaki eka ite että missä on väljää. Toki voi vaihtaa kaikki kerralla jos ei oo budjetista kiinniOriginally posted by Jaskazmulla on kanssa sellanen typerä kolina kans e34 takapäässä ja lisäksi auton peräpää vielä niiaa sivuille kun ajaa pienestäkin töyssystä todella harmillinen vika jos vika on puslissa onko hankala vaihtaa?
Comment
-
Eilen laitettiin kunnolliset takajarrupalat paikoilleen ja kilkutus lakkasi. Pari vuotta vanhasta tarvikepalasta oli irronnut yksi sakara siitä peltihässäkästä, joka kiinnittyy jarrusatulan mäntään. Tarvikepaloista puuttuivat myös jarrupalojen takapuolille liimatut "vaimennusmatot".
Comment
Sotkamo Connection
Comment