Mahtaa olla sun peli aika "pehmyt" ajella siellä maaseudulla
n. 5km tätä pa**** (offroad)hiekkatietä, ennen kuin "yleiset" tiet alkaa. Minimissään puolisen tuntia saa aikaa vierähtämään tuolla matkalla... Matkaa voi kutsua kokemukseksi... Eipähän napsahda ainakaan ylinopeus-rapsuja
Omasssa touringissa:
edessä:
9x16" et 15 ja siihen 4mm speiseri eli et 11 ja kumeina toimii 215/40/16" ei mitään ongelmia. 60mm madallus ja navan keskeltä kaareen 300mm
takana:
9x16" et 15 ei mitään ongelmia 40mm madaluksen kans (320mm) 215/40/16 kumeilla, mutta kun nakkasin 5mm speiseriä väliin, että et oli 10 ja kaks takapenkillä niin kiihdytyksissä raapi jo... ja kaaret on vakiot..
Mutta miten olisi 195/45/16" kumi, jos meenaat että et on 0 ja alla pyörimään..
taitaa vaan mennä tuo 195/45/16 pikkusen jo turhan kapeeks...ite en laittas kyllä alle 205 ollenkaan. Ja sitten pitäs vielä tulla se 5mm ulommas. Jollain tosi jäykillä jousilla saattas mennä tolla ET 0:lla ja 215/40 ja kaarista pokkaus kokonaan pois (ei vain taittaa sisään)
Sanot vuosimalliksi -88, onko varmasti facelift mallin auto?
Itsellä ei oikeen sovi mieleen miten mikään rengas voi madalletussa facelift mallissa takana pyöriä 9*16" et 0 vanteella.
Itselläni tuotti jo suuria hankaluuksia 215/40/16 9*16" et 15 yhdistelmä facelift korissa takana, vaikka pokkaus oli kaarista häädetty tyystin.
Liekkö noissa sitten niin paljon eroja korien välillä, vai voiko esim. väsyneet puslat vaikuttaa niin paljon?
Omani raapi tyhjällä autolla joka kurvissa kun vähänkää kovempaa kanttasi, puhumattakaan jos sattui vielä olemaan monttua tiessä.
mulla oli entisessä kanssa ongelmia 9,0x16" ET15 205/50 (-40mm takana) G-Max, vaikka oli jousen välissä ne kumit...kantit taitettu sisään ja nimenomaan just facelift malli. Joskus otti kiinni kurveissa kun kanttas vähä reippaammin tyhjälläki autolla, mutta ei tarttenu kun yks tyyliin n.60-70kg niin otti jo kiinni melkeen koko ajan ( paitsi tasasessa matka-ajossa). Saatto tosin perä olla käytännössä alempanaki kun vaan 40mm madalluksella ja kyllähän se mun takasiipiki veti sellaset downforcet että perä oli normaalia tasoa vähintään vielä 20mm alempana Just otti muutaman millin siihen renkaan kylkeen kuvion kohalle kiinni. Samanlailla ois varmaan ottanu 205/45 ja 225/45 vielä enemmän
Omassa on edessä 7,5x16" 215/40 ja takana 9x16" 245/35. Takana -n.60mm, edessä n. -60-100mm. Edessä ei ongelmia, mutta takana kaaret on rullattu. Jäykillä (kivikovilla...) iskareilla ja muutamalla kumilla jousen välissä, ei ongelmia vaikka joku thantor-sotanorsukin istuisi takana. Väliäkin jää vielä milli pari... Mukulakivillä ei aja itse ****, mutta ah, ,kun pääsee tasaista tietä ajamaan. Edellä jo sanottiinkin, niin tulee aika saksa-look jos esim. 9:n vanteelle änkeää jotain 195:sia
onko kyseessä siis 88-> oleva malli, ja mitkä merkkiset noi 245/35/16 on?
mitenkäs jos ottaa noi levikepalat pois ja on alla 205/50 kumi nii sopiiko pyörimään takana ongelmitta? luulis ainaki pyörivän :think ja eteen jos laittas 215/40 kumit kun löytyy 2kpl semmosia tallista..oisko kellään myydä 215/40 kumia 2kpl??
Itelläni pyörii mukavasti takana BBS RS 9"x16" ET 8 225/45/16 renkaalla.
Eikä tarvinut muuten levittää myöskään kaarta. Niin siis M3:ssa
M:n saa tosiaan taakse ongelmitta vaikka 10" leveän vanteen.
Tuo 225/45/16 rengas suojaa vähän jopa vannetta.
mitenkäs jos ottaa noi levikepalat pois ja on alla 205/50 kumi nii sopiiko pyörimään takana ongelmitta? luulis ainaki pyörivän :think ja eteen jos laittas 215/40 kumit kun löytyy 2kpl semmosia tallista..oisko kellään myydä 215/40 kumia 2kpl??
Mikäköhän järki on laittaa taakse kapeammat renkaat kun eteen?
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
mitenkäs jos ottaa noi levikepalat pois ja on alla 205/50 kumi nii sopiiko pyörimään takana ongelmitta? luulis ainaki pyörivän :think ja eteen jos laittas 215/40 kumit kun löytyy 2kpl semmosia tallista..oisko kellään myydä 215/40 kumia 2kpl??
lueppa tuo minun edellinen kommentti, siinä vastaus tohon sun kysymykseen
Mikäköhän järki on laittaa taakse kapeammat renkaat kun eteen?
ei mitään... mutku ois tallissa tommoset nii sama laittaa tälle loppu kesälle ne alle ja eikö kellään oo mahtunu 205/50 sopinu pyörimään edessä sekä takana ilman levikepaloja?
ei mitään... mutku ois tallissa tommoset nii sama laittaa tälle loppu kesälle ne alle ja eikö kellään oo mahtunu 205/50 sopinu pyörimään edessä sekä takana ilman levikepaloja?
205/50 kumi ja 9" vanne on sit täysin älytön ja vaarallinen yhdistelmä... kyllä se 215/40 alkaa olla minimi. 9" et15 ei mene millään kumilla ilman kaaren pokkausta, jos on matala alusta. voit tosin laittaa jousen sisään stoppari kumin, ettei pääse ottamaan kaareen kiinni. on vaan meno aika pomppusta, jos auto lepää niitten kumien päällä
eikös noiden kumien ero ole aika pieni koska toinen on korkeemmalla profiililla mutta on vastaavasti kapeampi.kun toinen taas päinvastoin?...kun ajattelin lähinnä noita 205/50 kumeja kitkoina talveksi..kun oisi halvalla saatavilla kysyiset uudet kitkat jasitte laittas vaikka jouden väliin tota kumia nii ei raavi ainakaa kaareen..kertokaa joku kokemuksia jos on ollut tollaset kitkat alla!!
Comment