Announcement

Collapse
No announcement yet.

jarruremontin yllättävä hinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

    #16
    [pakollinen päteminen] Onneksi on taitavia ystäviä, sekä korjaamo nostureineen, monttuineen ja hilavitkuttimineen käytössä niin ei noihin ongelmiin juurikaan törmää. [/pakollinen päteminen] :oops:

    Jos meinaat sen auton saada sieltä ehjänä pois niin maksa se lasku nyt mutta tee kuluttaja-asiamiehelle ilmoitus asiasta. Kerro myös maksaessasi miten aiot toimia kun laskun kohtuullistaminen ei kerran tule kysymykseen, niin osaavat varautua tulevaan ja asian jälkipyykki kenties nopeutuisi. Hankala juttu kyllä kaiken kaikkiaan ja helpointa kaikille olisi jos jonkinlainen kompromissi asiaan löytyisi. Tästä eteenpäin ainakin minä teen joka paikassa työtilaukset kirjallisena olipa kyse sitten mistä tahansa remontista/hommasta jos vaikka välttyisi samalta kohtalolta.

    Edit: typo

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Tuossahan nuo tärkeimmät tulikin J.L:ltä ja hevimieheltä. Oppirahojen piikkiin menee tämä tapaus väkisinkin. Eli virhe no:1 oli yleensä viedä vanha suomiauto jarruputkiremonttiin/vikadiaknoosiin n.60e:n tuntiveloituksella toimivaan autohuoltoon/korjaamoon. Virhe no:2 oli uskotella itselleen työhön käytettyjen tuntien/osien jäävän tämän tyyppisessä ongelmassa "päältäkatsomisen" tasolle. Virhe no:3 oli jättää auto ja sen avaimet huoltoliikkeeseen ilman kirjallista sopimusta tehtävästä työstä tai/ja sen maksimisummasta. Virhe no:4 on omistaa vanha auto ja olettaa sen ylläpidon olevan suhteessa ostohintaan. Eli siihen käytetyt tunnit korjaamolla ovat eurolleen samat kuin 15-vuotta nuoremmallakin autolla. Opetus: Korjaamo/huoltoliike on tämänikäiselle/hintaiselle autolle nykysillä tunti ja työkaluveloituksilla se viimeinen oljenkorsi...ei ensimmäinen. Jos ei hallitse itse vanhan auton jatkuvaa ylläpitoa, kannattaa ehdottomasti vaihtaa uudempaan tai vaihtaa julkisiin kulkuvälineisiin. Tulee loppupelissä köyhälle paljon halvemmaksi.

      Comment

      • sailor
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 369
        • Jyväskylä

        #18
        Itse tekisin niin että maksaisin ja vaatisin kuluttajavalituslautakunnasta summan kohtuullistamista. Yleensä yritykset noudattavat tehtävää päätöstä.

        Nyt ei olisi kuitenkaan kannattanut polttaa välejä siihen korjaamoon, vaan yrittää sovittella siellä sitä hintaa vedoten siihen ettei yhteydenottoa tullut. Tällöin olisi varmaan 100-200 egee hinta tippunut ja olisi parempi mieli kaikilla.

        Joku jo sanoikin että oppirahat on maksettava. Tosin tässä kyllä topicin aloittaja on voittanut kun on hyvissä voimissa, eikä telonut itseään/muita käsijarruajelulla. Pahemminkin asiat voisi olla.


        Jani

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #19
          Hemi:ltä tuli hyviä pointteja...

          Comment

          • stuugi
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 37
            • HKI

            #20
            Originally posted by sailor
            Itse tekisin niin että maksaisin ja vaatisin kuluttajavalituslautakunnasta summan kohtuullistamista. Yleensä yritykset noudattavat tehtävää päätöstä.

            Nyt ei olisi kuitenkaan kannattanut polttaa välejä siihen korjaamoon, vaan yrittää sovittella siellä sitä hintaa vedoten siihen ettei yhteydenottoa tullut. Tällöin olisi varmaan 100-200 egee hinta tippunut ja olisi parempi mieli kaikilla.

            Jani
            Soittelin sinne tuossa maanantaina. Yritin sovitella. Tarjosin jopa nettisivujen tekoa firmalle. Eivät myöntäneet tehneensä minkäänlaista virhettä asiassa. Tarjosivat kyllä vaihtoehtoa että purkavat osat pois ja maksan "arviosta" 150€. Teen niin kuin jo totesitkin, että maksan huollon kun on varaa, ja valitan asiasta kuluttajavalituslautakuntaan. Vaikka ei muuta hyötyisi niin tietäisi olenko oikeassa vai väärässä.
            ---------
            www.stuugi.com
            www.pmtdata.com

            Comment

            • patte.525iM
              BTCF Member
              • Dec 2003
              • 188
              • raasepori

              #21
              Originally posted by Hemi
              Tuossahan nuo tärkeimmät tulikin J.L:ltä ja hevimieheltä. Oppirahojen piikkiin menee tämä tapaus väkisinkin. Eli virhe no:1 oli yleensä viedä vanha suomiauto jarruputkiremonttiin/vikadiaknoosiin n.60e:n tuntiveloituksella toimivaan autohuoltoon/korjaamoon. Virhe no:2 oli uskotella itselleen työhön käytettyjen tuntien/osien jäävän tämän tyyppisessä ongelmassa "päältäkatsomisen" tasolle. Virhe no:3 oli jättää auto ja sen avaimet huoltoliikkeeseen ilman kirjallista sopimusta tehtävästä työstä tai/ja sen maksimisummasta. Virhe no:4 on omistaa vanha auto ja olettaa sen ylläpidon olevan suhteessa ostohintaan. Eli siihen käytetyt tunnit korjaamolla ovat eurolleen samat kuin 15-vuotta nuoremmallakin autolla. Opetus: Korjaamo/huoltoliike on tämänikäiselle/hintaiselle autolle nykysillä tunti ja työkaluveloituksilla se viimeinen oljenkorsi...ei ensimmäinen. Jos ei hallitse itse vanhan auton jatkuvaa ylläpitoa, kannattaa ehdottomasti vaihtaa uudempaan tai vaihtaa julkisiin kulkuvälineisiin. Tulee loppupelissä köyhälle paljon halvemmaksi.
              mä oon täysin samaa mieltä
              patte.525im

              Comment

              • mightydick
                Newbiemmer
                • Jan 2004
                • 28

                #22
                :lol: no älä vie uudestaan autoos korjattavaks sinne samaan paikaan, mutta jos vittutuillaan vittuillaan takas, vittu. Jos maksat nyt et varmasti saa mitään takas koska kuluttajavalituslautakunnan päätös ei ole juridisesti sitova. Kannattaa pistää asia vireille ja toimia kuluttaja-asiamiehen antamien ohjeiden mukaisesti.

                En tiedä autos arvoo mutta mieti kannattako auto jättää sinne?

                Jos maksat, käy pyytään jostain tutulta korjaamolta kirjallinen arvio mitä ko remontti tulis heillä maksaan ja esitä se kuluttaja-asiamiehelle. Myös työn jälkeä on hyvä ryhtyä moittimaan jälkikäteen, koska se mahdollistaa hinnan kohtuullistamisen.

                Jos haluat ryhtyä v-mäiseks maksa lasku ja viet auton seuraavana päivänä takas ja sanot ettei jarrut toimi ja sen pitää mennä takuuseen ja sama seuraavana päivänä uudelleen ja auot päätäs koko ajan toisten asikkaiden kuullen, tällä tavalla et saa autoos ikinä takas mutta tulee itelle hyvä mieli 8)

                Käräjille ei asiaa kannata päästää, koska juristi ottaa ton 300e tunti käräjillä ja puolet kun istutte toimistolla. joku voi olla toista mieltä ihan vapaasti.

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Siis tuo hinta ei todellakaan ole mikään tähtitieellinen tuohon urakkaan nähden, mutta eri asia sitten onko auton käypä arvo juurikaan jarruremontin hintaa korkeampi? Kaikkista helpoimmalla pääset, kun vaan nöyrästi maksat korjaamo laskun ja vastaisuudessa viet johonkin muualle, mikäli vikaa ilmenee.
                  Tuossa remontissa nuo osat ei hirveästi maksa, mutta se työ, mikään osa ei lähde suosiolla irti ja aina pakkaa hajota jotain muutakin korjauksen yhteydessä :juo
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • stuugi
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 37
                    • HKI

                    #24
                    Nostetaan vanha aihe esiin uusien käänteiden myötä:

                    Tänään tuli kirje kuluttajavirastolta. Kanteen jatkamista ei suositella sillä perusteella, että kaikki sopimukset oli tehty suullisesti ja mitään ei voida vahvistaa. Todistajia ei kuulla asiassa. Vaihtoehtoina siis lopettaa käsittely tai viedä se silti valituslautakuntaan. Enpä oikein tiedä kannattaako. Mielipiteitä saa esittää.

                    Mukana oli toisen osapuolen kirjallinen kanta asiaan. Sisältää samaa paskaa kuin aikaisemminkin. Heidän mukaansa siis tilattuna remontti, ei arviota.

                    Kannattaa siis pitää mielessä että kaikki sopimukset kaikista asioista tehdään aina kirjallisesti, ja molemmille osapuolille kopio sopimuksesta.

                    Hieman vituttaa, mutta oppihan sitä ainakin jotain.
                    ---------
                    www.stuugi.com
                    www.pmtdata.com

                    Comment

                    • J.L
                      Minimi-Jakke
                      • Oct 2002
                      • 846
                      • .

                      #25
                      Eipä tossa taida enää olla oikein mitään tehtävissä kun kuluttajavirastokaan ei suosittele kanteen jatkamista. Antaa vaan asian olla ja muistaa jatkossa autoa korjaamolle viedessä että työtilaus pistetään paperille.

                      Oliko muuten autosi koko tuon ajan korjaamolla takavarikossa vai kävitkö maksaa laskun ja hait auton ja valitit kuluttajavirastoon myöhemmin vai miten?

                      Comment

                      • wj
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 3253
                        • Järvenpää

                        #26
                        No eikai siinä muuta kun maksat sen pois ja käyt kostamassa verisesti.

                        Niin minä tekisin jos ei muuta voi. Mutta jos se auto on vaikka pihalla niin kävisin kylmänviileesti ajamassa sen pois sielä. Toisilla avaimilla tietty. Seurauksista piittaamatta

                        Kummallista pelleilyä tommonen.
                        Itse on ole kyllä koskaan käyttäny autoa korjaamolla
                        - 2006 Mustang cabriolet
                        - Sleekcraft Enforcer 28'

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          #27
                          yleisesti korjaamoista:
                          Todella ikävää toi korjaamojen hinnoittelu. Tottakai on etukäteen vaikea arvioida hintaa vanhalle autolle kun saattaa korjauksessa tulla yllätyksiä. Mutta kyllä se pitäisi sen kuluttajasuojalain 15% haarukkaan mennä. Moni ei kuitenkaan tunne tuota lakia ja maksaa kiltisti sen mitä on pyydetty. Itse ainakin olen tottunut kaikissa vastaavissa tilanteissa pyytämään hinnan kirjallisena ja pyytänyt kirjoittamaan että mahdollisista lisätöistä soitto -toimii! Vähän tietotekniikkaa käyttämällä töiden hinnoittelu onnistuisi paremmmin -usein korjaamothan on +10v vanhoja, joten yksi jos toinenkin vika on joskus korjattu.

                          Kannattaa muuten lukea kuluttajaviraston sivuilta takuu, virhevastuu, tavaran tai palvelun virhe ym. dokkarit. EI TODELLAKAAN MENE HUKKAAN! Löytyy mm. sellainen mielenkiintoinen tieto, että jos viet vaikka kellon takuukorjaukseen myyjäliike on velvollien maksamaan matkakulut (linja-auto) edestakaisin!! Moniko tiesi tämän?

                          Comment

                          • Anselmo H
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 942
                            • Vantaa

                            #28
                            Maksa lasku pois jos et jo ole sitä tehnyt. Ruostuneiden jarrujen kanssa puuhastelu vie aikaa ja työllä on hintansa. Autossasi on nyt jarrut kunnossa ja kantapääopintoviikkojakin napsahteli.

                            Mitä tuossa hommassa pitäisi kellekkään kostaa?! :shock:
                            F11 523iA Touring
                            E93 325i cabrio
                            E81 116i
                            Triumph Daytona 955i

                            Comment

                            • wj
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 3253
                              • Järvenpää

                              #29
                              Originally posted by Kadunvaltaaja
                              Maksa lasku pois jos et jo ole sitä tehnyt. Ruostuneiden jarrujen kanssa puuhastelu vie aikaa ja työllä on hintansa. Autossasi on nyt jarrut kunnossa ja kantapääopintoviikkojakin napsahteli.

                              Mitä tuossa hommassa pitäisi kellekkään kostaa?! :shock:
                              No sitä kun tehtiin mitä ei ollut sovittu.
                              Törkeetä laskuttaa noin.
                              Ihan tahallaan tehty tuo ylimääränen homma kysymättä asiakkaalta.

                              No oma vika.. Ei todellakaan ole omavika jos suullisesti sopii asian noin. Pitäähän sitä nyt pystyy luottaa korjaamoihin.

                              Tää meininki on semmosta et aina kun on pieninkin mahollisuus kusettamiseen niin kuseteteaan.

                              Korjaamolla saattaa olla aikasemminkin kokemusta näistä suullisista puheista ja tietää miten kuluttajaasiainmies suhtautuu tommosiin tapauksiin
                              - 2006 Mustang cabriolet
                              - Sleekcraft Enforcer 28'

                              Comment

                              • stuugi
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2004
                                • 37
                                • HKI

                                #30
                                auto haettu pois kun oli kuukauden siellä siessyt. maksoin silloin laskun ja tein kirjallisen reklamaation.

                                korjaamon toinen omistaja, joka ei tapaukseen mitenkään ollut yhteydessä vittuili täysillä ja soitteli asianajajalleen.

                                Tuon jälkeen siis tein valituslautakuntaan valituksen. Vastaus tuli eilen. Ei ne äijät ite mitään oo siihen vastaillu, lakitekstiä täynnä, eli lakimiehensä kirjoittamaa.

                                ois pitänyt hakea se vara-avaimella pois ja väittää vaan että ei ole ikinä siellä ollutkaan. "mitään sopimusta ei ole tehty". mitäköhän siitäkin olisi tullut.

                                Taidan nyt jättää homman tähän. Seuraavalla kerralla kaikki kirjallisena ym.
                                ---------
                                www.stuugi.com
                                www.pmtdata.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎