Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prkl. Jarrun ilmausruuvi poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr^Mayhem
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 482
    • Länsi

    Prkl. Jarrun ilmausruuvi poikki

    Tein tossa semmosta aika perusteellista jarruremonttia ja kaikki muu onkin jo tehty jarruosat vaihdettu,nesteiden vaihto& ilmaus ym...paitsi kuskinpuoli edestä...viimenen homma koko remontissa ja pitihän sen ilmausruuvin perkele katketa.Tuli taas semmonen pikkunen Härkönen & Vilenius efekti. Siellä se nyt lepäilee satulan sisällä... Eli oliskohan se mahdollista saada sieltä jotenkin pois esim. vastakierretapilla, vai onkohan sellaistakaan tarpeeksi pientä? Vai onko tässä nyt ainoa vaihtoehto uus satula?
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    #2
    Kyllä sen pitäs lähtee vastakierretapilla,poraa sitä reikää hiukan isommaksi että vastakierretappi mahtuu.

    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2194
      • Kangasala

      #3
      Joskus oon onnistunut myös tarkasti poraamaan sitä, ja kalvamaan loput ruuvarilla pois. Kun oikein varovasti ja tarkasti porailee, niin kierteet jää ehjäksi.

      F10 & R55
      ex:
      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Golf II:sessa kävi samoin, tosin oli 4 mm ruuvit. Ilmasin siten, että irrotin satulan ja käänsin jarruletkun korkeimmalle kohdalle ja sopiva metalliklöntti mäntien väliin. Sitten ilmaus jarruletkusta. Mutta laita sä kuntoon uudella ruuvilla jos vaan onnistuu.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • -weikko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 305
          • Kalajoki

          #5
          Yks vaihtoehto on laittaa sopiva mutteri esim 8mm:n siihen katkenneen ruuvin päälle ja hitsata siihen kiinni,sitten poltella vaikka tupakki sillä välin ku se jähtyy ja pyöräyttää auki. Toimii aika useasti.

          Comment

          • jSp
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 116
            • Kiuruvesi

            #6
            Originally posted by -weikko View Post
            Yks vaihtoehto on laittaa sopiva mutteri esim 8mm:n siihen katkenneen ruuvin päälle ja hitsata siihen kiinni,sitten poltella vaikka tupakki sillä välin ku se jähtyy ja pyöräyttää auki. Toimii aika useasti.
            Puikolla onnistuu paremmin,esim. Certanium 707 varma homma.

            Comment

            • -weikko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 305
              • Kalajoki

              #7
              Originally posted by jSp View Post
              Puikolla onnistuu paremmin,esim. Certanium 707 varma homma.
              Kyllä se migilläkin onnistuu kuhan vaan saa vähän ruuvinkin sulaamaan,eikä täytä vain mutteria ja jos ei onnistu niin sittenhän voi käydä puikko kaupassa.

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #8
                Jos nyt päädyt yrittämään vastakierretapilla ja lähdet semmoista hankkimaan niin älä erehdy mihinkään b*lteman tms. pehmeisiin tappeihin. Ne kun katkeaa sinne reikään niin olet muutamaa euroa köyhempi ja homma on entistä hankalampi.

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #9
                  Sitten kun kaikki mahdolliset konstit oot käyttäny, poraat vain kylmän viileästi tapin pois juuri oikean kokoisella poralla. Sitten teet uudet kierteet seuraavalle ilmausruuvin koolle. Pyörität sen sisään ja katot että kartioon jää painuma jokapuolelta. Muista käyttää kasauksessa esimerkiksi kuparitahnaa kierteillä niin ne voi saada vielä myöhemminkin auki.

                  Comment

                  • mutis
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 76
                    • Åbo Kickel

                    #10
                    Itsellä kävi sama homma E34 525 -92. Ilmausruuvi poikki sekä etuvasemmalta että takaoikealta. Ruuveja ei ilmeisestikään oltu viime aikoina auottu, jarrunestekin muistutti cokista.

                    Olis niin mielellään vaan vaihtanu nesteet ja ajellut iloisesti kesän :( Ny joutuu (pääsee?) askartelupuuhiin
                    E34 525

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #11
                      Tässä on loistava tilaisuus vaihtaa männän tiivisteet ja tutkia männän kunto. Jarrusatula vaan irti ja mäntä paineilmalla ulos. Sit onkin jo mukava räpeltää se ilmausruuvi pois. Joskus katkenneen irrotus on onnistunu väärän kätisellä poralla, jonka on saanu haukkaamaan niin ison lastun, että jumii kii. Hyvällä mäihällä irrottaa ruuvin.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        En tie, en ole koskaan onnistunut tuossa. Menee se kartio äkkiä vituiksi sieltä pohjalta, ja sitten se ei enää pidä. Satulan vaihtamalla pääsee helpommalla.

                        Comment

                        • TheLoial
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 1109
                          • Helsinki

                          #13
                          Kartion voi tehdä uudestaan terävällä poranterällä. Ruuvi on kuitenkin niin pehmeää tavaraa että siihen muodostuu kierrettäessä leikkaava pinta joka tiivistää. Itse kunnostin juuri neljä satulaa, tein uudet kierteet M7 ruuville vanhojen M6-kierteiden reikiin.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎