Announcement

Collapse
No announcement yet.

iskaritolppa jumittaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #16
    Originally posted by shakes View Post
    Lähtihän se perhana irti ja vielä ilman muita ongelmia...naputtelin, naputtelin ja vielä vähän naputtelin. Mutta, tuli toinen "ongelma"...miten kiristän sen iskaritolpan ylälukkomutterin?ku sitä kiristää ni iskarin patruunan se kiiltävä osa pyörii..mikä sylinteri nyt onkaan. ja sen "pultin" pää, mihin kiristetään se mutteri, on sellanen ikäänku ympyrä mistä hiottu suoraks 2 sivua...nyt meni kyl varmaa aika sekavaks toi selitys
    mä oon ujuttanu isot putki pihdit ylhäältä jousen välistä kiinni siihen iskarin varteen ja saanu sen verran pidettyä kiinni että oon saanu sen "jo" korkatun ylä mutterin auki ja kiinni. voihan siihen iskarin varteen tulla naarmuja mut ei ne sielä haittaa kun eihän se iskari koskaan lyö niin pohjaan että pääsis rikkomaan sitä iskarin tiivistettä...

    vai että kaupasta saa pallonivelen kumeja...:think empä oo koskaan kuullutkaan moista...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • shakes
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 2869
      • Lahti

      #17
      Originally posted by GOOFY View Post
      mä oon ujuttanu isot putki pihdit ylhäältä jousen välistä kiinni siihen iskarin varteen ja saanu sen verran pidettyä kiinni että oon saanu sen "jo" korkatun ylä mutterin auki ja kiinni. voihan siihen iskarin varteen tulla naarmuja mut ei ne sielä haittaa kun eihän se iskari koskaan lyö niin pohjaan että pääsis rikkomaan sitä iskarin tiivistettä...
      Nii eli meinaat sitä sylinterin yläosaa, siis siitä kohtaa mistä on vielä sellanen kirkas?
      E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
      E30 328i Projekti '88
      E61 523i '08

      EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #18
        Originally posted by shakes View Post
        Nii eli meinaat sitä sylinterin yläosaa, siis siitä kohtaa mistä on vielä sellanen kirkas?
        juuri sieltä ylä jousi lautasen juuresta. onhan nuihin olemassa semmoisia oikeita aukaisu työ kaluja tai siihen keskelle vaatii pitkän hylsyn. mulla ainakin oli iskarin päässä kuusio kolo josta olis muka pitäny piettää kiinni kun sitä mutteria avaa, ne yleensä korkkaa aina jos ovat useita vuosia autossa kiinni olleet.
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • Tepijr
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 653
          • Oulu

          #19
          Tehokas Pulttikone on ässä tossa hommassa... ikinä ei oo itellä ainakaan tarvinu pitää vastaan kiinni millää, hakannu vaan pyssyllä auki ja kiinni!
          Last edited by Tepijr; 07-03-2007, 21:39. Reason: PediKediLedi Upsista....
          Parhaat pelaa

          Comment

          • jazma
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1115
            • Oulu

            #20
            Yksi vaihtoehto lisää: laittaa koko tolpan ruuvipenkkiin kiinni. Sitten toinen henkilö pitää iskarin varresta(kirkkaasta osasta) kiinni lukkopihdeillä. Lukkopihtien päät suojataan vaikka paperilla. Puristusta just sen verran, että pysyy kiinni, mutta ei ole liian tiukalla ettei varsi vaurioitu.
            Toinen henkilö ottaa jotkut suuret pihdit(olikohan ne pihdit juurikin ne putkipihdit nimeltään) ja vääntää sen kiristäjän (vai mikäs se nimi olikaan) tolppaan kiinni.
            e30 318i

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎